Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "acta fabula est" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145110)

bartje 18 oktober 2010 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5039703)
Kan niet, het VTM-nieuws was duidelijk, 80% van de Vlamingen wil Belgie behouden tegen elke prijs.

Van waar haal jij dat cijfer, ik raad je aan om nog eens het nieuws her te bekijken; ik citeer: 56% wil geen splitsing, 33% wil dat wel; 11 % heeft geen mening.

Xenophon 18 oktober 2010 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5039712)
Ook als dit inhoudt dat de cyclocross wordt afgevoerd?

Oei, daar hebben ze het niet over gehad, interessante keuze, Belgie of cyclocross?

Boduo 18 oktober 2010 18:42

Citaat:

Kan niet, het VTM-nieuws was duidelijk, 80% van de Vlamingen wil Belgie behouden tegen elke prijs.

Als die 80% zou juist zijn, wat willen die Vlamingen dan ?
Confederalisme ?
Doorgedreven autonomie ?
Nog een andere mogelijkheid ?

:twisted:

Xenophon 18 oktober 2010 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 5039714)
Van waar haal jij dat cijfer, ik raad je aan om nog eens het nieuws her te bekijken; ik citeer: 56% wil geen splitsing, 33% wil dat wel; 11 % heeft geen mening.

Misschien heb ik de getallen afgerond ja, dat kan.

bartje 18 oktober 2010 18:44

hahahaha afgerond, komaan zeg, 56 % zit toch mijlenver van je 80 % hoor.
En er ook vergeten bij te zeggen zeker dat 69 % van de Vlamingen achter BDW staat.

Xenophon 18 oktober 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 5039731)
En er ook vergeten bij te zeggen zeker dat 69 % van de Vlamingen achter BDW staat.

En dan moet je weten dat ze het cijfer "56%" gewoon uit hun reet getrokken is.

Boduo 18 oktober 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 5039731)

69% ja + x% "geen mening"...ken je dat ?

:-P

bartje 18 oktober 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5039735)

Verklaar je nader; ik zou toch eens graag weten waarom je eerst zegt meer dan 70 %, dan opeens 80 %.
Is toch héél groot verschil met 56 % hé of niet soms?

Karel Martel B 18 oktober 2010 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039678)
De prijs zal al naargelang de tijd verstrijkt nog hoger worden. Wacht maar. In uw portemonee dan.

Dus, gij denkt dat als de Vlaming MINDER geld heeft, hij eerder geneigd zal zijn om het aan waalse nietsnutten weg te geven? :lol:

system 18 oktober 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5039743)
Dus, gij denkt dat als de Vlaming MINDER geld heeft, hij eerder geneigd zal zijn om het aan waalse nietsnutten weg te geven? :lol:

Wat ik denk, lijkt me toch duidelijk in deze. Dat u het niet snapt, is weer een ander probleem.

Maximus Aurelius 18 oktober 2010 18:52

het is wel interessant om nu naar la une te kijken...

Shadowke 18 oktober 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 5039753)
het is wel interessant om nu naar la une te kijken...

staat op :)

robert t 18 oktober 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5039667)
Door hun inplanting en hun typisch Vlaamse mentaliteit is de CD&V enerzijds door en door van ons. Zelfs de leden van andere partijen voelen dat zo aan, op de eerste plaats die van de Vlaamsnationalistische partij (nooit vergeten dat de VU een afscheuring van de CVP was).

Door haar kolonisatie van de Belgisch-Brusselse staat en haar machtspositie in die staat, maakt de CD&V tegelijkertijd deel uit van het Belgisch-Brusselse machtsapparaat dat sinds twee eeuwen Vlaanderen domineert en gebruikt.

Daardoor is de CD&V dé scharnier die Vlaanderen klein houdt. Dat is haar kern en haar unique selling proposition en het zal dus nooit veranderen.

Ook de CD&V heeft haar lesje geleerd. Vergelijk het taalgebruik van M. Thyssen met dit van W. Beke, een positieve wereld van verschil.

Burry 18 oktober 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5039668)
Echt leuke poll. 50% van de Franstaligen wil de splitsing. Daar kunnen we hier in Vlaanderen alleen maar van dromen :-)

Bijlage 74366

Welke webstek?

Xenophon 18 oktober 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 5039763)
Ook de CD&V heeft haar lesje geleerd. Vergelijk het taalgebruik van M. Thyssen met dit van W. Beke, een positieve wereld van verschil.

Ze brengen hun versie van het werk van Machiavelli, dat klopt.

Shadowke 18 oktober 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 5039765)
Welke webstek?

le soir.

Gwyndion 18 oktober 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5039735)

Dan moet je de geen mening nog incalculeren en rekening houden dat er een verschil is tussen "Liever geen splitsing" "Liever een goed werkend België dan een splitsing" en "Geen splitsing ten alle koste". De vraagstelling is zeer belangrijk in deze.

Karel Martel B 18 oktober 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039752)
Wat ik denk, lijkt me toch duidelijk in deze.

Is het soms "Wees bang, Vlaming!"?

Indien niet hoeveel keer mag ik nog raden?

Gwyndion 18 oktober 2010 19:04

Volgens HLN wil ongeveer 61% "splits het land nu maar" http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...iezingen.dhtml . je moet het simpelweg omrekenen, laat je de "geen mening vallen" dan wil, ongeveer, 61% "splits het land", 22% nieuwe verkiezingen, 12,5% een noodregering en 4,2% een nieuwe bemiddelaar.

Boduo 18 oktober 2010 19:04

Citaat:

1 november nadert: Marianne zal haar feest, halloween, uitbundig kunnen vieren.

;-)

sjarel 18 oktober 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5039668)
Echt leuke poll. 50% van de Franstaligen wil de splitsing. Daar kunnen we hier in Vlaanderen alleen maar van dromen :-)

Bijlage 74366

Link?

luc broes 18 oktober 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5039550)
Voor een Nederlander? Neen.

Er gebeurt veel en de Vlamingen moeten eensgezind zijn. Dat zijn ze ook steeds meer. Een deel van de Vlamingen (EddyBal en consorten) heeft het op dit moment voor hun 'Vlaming-zijn' nodig om dat 'Vlaming-zijn' af te zetten tegen Nederlanders. Ik ga dat nu maar niet frustreren, ik wil jullie recent opgebouwde eenheid niet doorbreken.

De meer verlichte Vlamingen durven ondertussen toch al wel verder te kijken dan hun neus lang is, de rest volgt vanzelf.

Hertog, groot gelijk. een juist standpunt!

Anna List 18 oktober 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5039309)
2!

U moet begrijpen dat ik met nogal ambigue gedachten rondloop dezer dagen, te weten dat ik mij (samen met vele VB'ers al dan niet hun stem verlenend aan de NVA) voel als een frontzwijn dat vuil en vermoeid, na een twintig jaren lange loopgravenoorlog, ligt te wachten op de strathegische beslissingen die boven mijn hoofd worden genomen...

Was het Von Clauzewitz die schreef dat oorlog het logische verlengstuk was van politiek?
Zeker weet ik dat het Robespierre was die schreef dat elke revolutie zijn kinderen opeet...

frontzwijnen zijn er overal nodig Fie :-)

Anna List 18 oktober 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039384)
Doch doch. Maar men kan niet 'fuck' op alles blijven zeggen natuurlijk.

Moureaux en Di Rupo schijnen te denken van wel :lol:

Anna List 18 oktober 2010 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039401)
Het land moet bestuurd worden. En het wordt niet meer bestuurd wegens dat stelletje onbenullen die nu al 4 maanden aan het onderhandelen zijn. Maar indien u uw wedde niet meer krijgt of uw pensioen, of uw dit en dat, bent u waarschijnlijk een van de eersten om te klagen.

eerlijk zijn, er wordt al sinds 2007 niet meer bestuurd, lees de recentste verklaringen van Leterme daar maar over.

Anna List 18 oktober 2010 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5039474)
Naar Geert Wilders: "Wir werden niemals kapitulieren!"

Vrij naar Winstonneke: "If this dream of ours is to end at last, let it end only when each of us lies choking in his own blood upon the ground.”

hang in there, old chap ! :-)

Anna List 18 oktober 2010 20:14

Citaat:

sinds wanneer doet de mening van de Vlaming ertoe in Belgie mss ???

wat wilt de Franstalige, da's de vraag én het antwoord op de vraag wat er gebeuren gaat.

Fieseler 18 oktober 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5040013)
hang in there, old chap ! :-)

Thx bro...XXX

Anna List 18 oktober 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5039705)
Voorwaar een leuk alternatief. Maar weet je, beste Anna, dat ook deze optie onze Olland-haters niet zou bevallen? Zelfs nog maar een grotere vriendschap tussen Nederlanders en Vlamingen wordt door die pipo's scheef bekeken.

quantité négligable. ;-)

Anna List 18 oktober 2010 20:16

Citaat:

nochtans zegt Beke samen met Di Rupo

geen verkiezingen ! geen verkiezingen !

Anna List 18 oktober 2010 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5040021)
Thx bro...XXX

ik houd terwijl mijn eigen mars door de instelling ;-)

kwestie van de tanker van binnenuit op koers te houden/te trekken 8-)

lollysticky 18 oktober 2010 20:20

de TERZAKE van vandaag is schitterend trouwens :')
zeker bekijken!

Anna List 18 oktober 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5040039)
zeker bekijken!

je moet dat afscheid van Moureaux eens nader bekijken, die laatste zinnen ! hilarisch :lol:

lollysticky 18 oktober 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5040044)
je moet dat afscheid van Moureaux eens nader bekijken, die laatste zinnen ! hilarisch :lol:

en dat gemorrel van Wathelet... :D

Anna List 18 oktober 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5040049)
en dat gemorrel van Wathelet... :D

ouij ouillen blijven prrrraten !!! (7 keer)

groen van nijd zag hij eruit !!

lol!

luc broes 18 oktober 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5040027)
nochtans zegt Beke samen met Di Rupo

geen verkiezingen ! geen verkiezingen !

Men zegt dit omdat men weet dat de meeste mensen geen verkiezingen willen.

Wie 'geen verkiezingen' roept wil de stemmen van wie geen verkiezingen wil.

system 18 oktober 2010 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5040039)
zeker bekijken!

Vooral de Calimero-rol die De Wever zich aanmeet en waarin hij zich koestert. Maar goed, dat is niets nieuws, dat wisten we reeds lang op voorhand dat hij dit toneelstukje zou opvoeren.

Kortom, dienen hele Bart De Wever, net zoals Leterme, en di Rupo: een dikke 0 / 10 op rapport.

Of anders gezegd: Dik- en vetbetaalde politici die er niets, maar absoluut niets van bakken!

Jan van den Berghe 18 oktober 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5040101)
Vooral de Calimero-rol die De Wever zich aanmeet en waarin hij zich koestert. Maar goed, dat is niets nieuws, dat wisten we reeds lang op voorhand dat hij dat toneelstukje zou opvoeren.

Kortom, dienen hele Bart De Wever, net zoals Leterme, en di Rupo: een dikke 0 / 10 op rapport.

Of anders gezeegd: Dik- en vetbetaalde politici die er niets, maar absoluut niets van bakken!

Ongetwijfeld kunt u ons nu ook vertellen waarom de nota die BdW heeft uitgebracht slechts een dikke nul verdient. En welke inhoudelijke argumenten u daartoe heeft (ik lees trouwens dat u tot op heden niet op de inhoud van het document wenste in te gaan).

lollysticky 18 oktober 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5040101)
Vooral de Calimero-rol die De Wever zich aanmeet en waarin hij zich koestert. Maar goed, dat is niets nieuws, dat wisten we reeds lang op voorhand dat hij dit toneelstukje zou opvoeren.

Of anders gezegd: Dik- en vetbetaalde politici die er niets, maar absoluut niets van bakken!

kunt u ook iets zeggen over de franstaligen (doen die ondertussen iets?)? of is het tijd voor uw dagelijkse portie bart-bashing?

Kawadude 18 oktober 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5040044)

Inderdaad, en op het einde zei hij bijna 'met plezier' ipv 'avec plaisir'. Hij herpakte zich nog maar net, waarschijnlijk om Maingain niet voor de borst te stoten.

Want als ik het goed begrepen heb, is het Franstalig Front weer in full force. DJ Reynders en z'n troepen zijn opgeroepen en samen zullen ze nu en bloc die BHV-splitsers confronteren met een gelijkaardig werkstuk als basis.

Daarna zullen de Vlaamse partijen vanuit franstalige hoek aangespoord worden om de NVA te isoleren in het BHV-dossier door de hoogdringendheid niet mee te stemmen.

And the saga continues...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be