Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Slechts 1 op 5 betogers Vlaming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149747)

Ratatosk 24 januari 2011 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5248260)
Er waren ook nog 2 oude belgen.

Merk op : de Flamande moet het bord dragen niet le Wallon.

Zo schitterend vind ik 2 belgen niet. Wat hebben ze gepresteerd buiten Lena lena?

Zwartengeel 24 januari 2011 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5248829)
Zo schitterend vind ik 2 belgen niet. Wat hebben ze gepresteerd buiten Lena lena?

'Operation Coup De Poing'. :-D

Txiki 24 januari 2011 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5248785)
Tja, Europeaan en wereldburger zijn al even abstract als "Belg".

Tuurlijk.

E. Gidius 24 januari 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5248540)
Niet 'is'. U moet het juist formuleren.

Op een staal van 1008 (van de ruwweg 34.000) ondervraagde personen op de betoging, zou moeten blijken dat er x % Brusselaars waren (Nederlands- of Franstaligen?), zoveel % Vlamingen en zoveel % Walen .

Ach, meneer Oosten, een paar honderd meer of minder: u doet maar, het maakt mij niet uit.

In elk geval moeten de 1,2 miljoen N-VA kiezers niet inbinden omdat enkele duizenden Vlamingen naar Brussel getrokken zijn.

fonne 24 januari 2011 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5248260)
Er waren ook nog 2 oude belgen.

Merk op : de Flamande moet het bord dragen niet le Wallon.

Moest le Wallon dan niet het Nederlandstalige bord dragen:lol:

fonne 24 januari 2011 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5248791)
Ik heb het daar soms ook wat moeilijk mee. Ik bedoel maar, wat heb ik gemeen met pakweg een Fin, een Italiaan of een Tsjech? En kom niet VB-gewijs af met 'dezelfde christelijke normen en waarden' alstublieft...

Ga eens een tijdje in Qatar wonen. Daarna zal je het verschil wel kennen. Zo bekrompen vanonder de kerktoren is het gemakkelijk praten natuurlijk.

Zwartengeel 24 januari 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5248985)
Ga eens een tijdje in Qatar wonen. Daarna zal je het verschil wel kennen. Zo bekrompen vanonder de kerktoren is het gemakkelijk praten natuurlijk.

Dat is totaal naast de kwestie. Ik vroeg niet wat ik gemeen heb met een Quatarees, maar met een Fin, een Tsjechiër of een Italiaan.

Pieter B 24 januari 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5249063)
Dat is totaal naast de kwestie. Ik vroeg niet wat ik gemeen heb met een Quatarees, maar met een Fin, een Tsjechiër of een Italiaan.

Dat is het punt wel, je merkt pas hoe veel je gemeen hebt met een fin of een tsjech als je ziet hoe weinig je gemeen hebt met mensen buiten Europa. Opvallende verschillen accentueren de interne gelijkenissen.

Zwartengeel 24 januari 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5249095)
Dat is het punt wel, je merkt pas hoe veel je gemeen hebt met een fin of een tsjech als je ziet hoe weinig je gemeen hebt met mensen buiten Europa. Opvallende verschillen accentueren de interne gelijkenissen.

Neemt dat weg dat de term 'Europeaan' een vrij abstract begrip blijft?

C uit W 24 januari 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5249100)

Je hebt gewoon een te lage kennis van cultuur.

Zeno! 24 januari 2011 14:50

Er werd een vlag verscheurd. Welke zou het zijn?

lollysticky 24 januari 2011 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5249212)

hij heeft zich wel gekleed in verhouding tot zijn intelligentie zo te zien :lol:

gertc 24 januari 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5248595)
Trouwens de polls onmiddellijk na de verkiezingen (en voor de echte resultaten bekend zijn), zijn ook maar peilingen en die zijn meestal vrij accuraat.

Die exit-polls zijn zelfs zó betrouwbaar dat ze internationaal aanvaard worden als aanwijzing van fraude: als ze afwijken van het officiële resultaat, is de kans groot dat het officiële resultaat vervalst is.

Maar waar het heel dikwijls fout loopt bij peilingen, is de foutenmarge. Een marge van 4% is statistisch vrij klein. Maar in een verkiezing zoals bij ons met 8 partijen is 4% het verschil tussen een overwinning en een nederlaag.

Txiki 24 januari 2011 15:02

Citaat:

:cheer: verdraagzamen triomferen :cheer:
:cheer: solidariteit :cheer:

Zwartengeel 24 januari 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5249153)
Je hebt gewoon een te lage kennis van cultuur.

Vlaanderen en Frankrijk zouden dus perfect samengaan met elkaar?

filosoof 24 januari 2011 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5249100)

Bijziend zijn is niet zo erg, maar bijziend zijn en geen bril dragen...

Zwartengeel 24 januari 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5249271)

edit

Ratatosk 24 januari 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5249271)

Als ge wilt ik heb nog een kortingsbon voor pearle.

Boduo 24 januari 2011 15:22

Citaat:

Met een Tsjech zal je (in de toekomst) gemeen hebben dat die beiden in een land wonen dat vroeger tot een Siamese tweeling behoorde.

filosoof 24 januari 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5249297)
Als ge wilt ik heb nog een kortingsbon voor pearle.

Zwartengeel, vraag die dus gerust aan Rat!

quercus 24 januari 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5248791)
Ik heb het daar soms ook wat moeilijk mee. Ik bedoel maar, wat heb ik gemeen met pakweg een Fin, een Italiaan of een Tsjech? En kom niet VB-gewijs af met 'dezelfde christelijke normen en waarden' alstublieft...

Wel, beste Zwartengeel, daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens. Historisch is er, ondanks de vele oorlogen die op het Europese continent werden uitgevochten, toch een gemeenschappelijke basis. Er is enerzijds de Judeo-Christelijke achtergrond en anderzijds het vrijwel overal doorgedrongen gedachtengoed van de Verlichting. Uiteindelijk is de prille kiem van de notie "democratie" toch in Europa terug te vinden in het oude Griekenland. Daarna is dit begrip van "democratie"uitgewerkt in het parlementair systeem, opnieuw in Europa. Dat gedachtengoed heeft zich bij ons toch diep geworteld. In bv. de arabische landen is dat allemaal veel oppervlakkiger.

fonne 24 januari 2011 16:57

Citaat:

Je hebt het weer niet begrepen he. Als je een tijdje in Qatar gewoond hebt, zal je veel beter beseffen wat je gemeen hebt met een Fin, een Tsjech of een Italiaan. En ja, daar horen ook die Christelijk-Europese normen en waarden bij, hoe hard je dat ook wil ontkennen.

fonne 24 januari 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5249216)
hij heeft zich wel gekleed in verhouding tot zijn intelligentie zo te zien :lol:

Het typische uniform van een klein-linkseling, zo te zien aan het rode neusje.

Miguelito 24 januari 2011 18:11

Citaat:

Zou tommmmmmmmmmm nu zijn avatar aanpassen???

Miguelito 24 januari 2011 18:15

Citaat:

Vechtpartij omwille van Vlaamse vlag op SHAME-betoging

07:04 De SHAME-manifestatie tegen de politieke impasse zondagnamiddag zou politiek neutraal zijn. Dat blijkt slechts theorie. Een man uit Overijse nam de proef op de som met een Vlaamse vlag, maar dat bekwam hem slecht.

Halverwege de optocht werd hem de vlag uit de handen gerukt en kwam het tot een opstootje. "Ik wilde vooral zien op welke limieten de vrijblijvende boodschap van de hele betoging zou stuiten bij het zien van die vlag", aldus Filip De Troij uit Overijse in de Corelio-kranten. Hij droeg samen met zijn twee zonen een leeuwenvlag.

Er kwamen al snel bitsige reacties en er ontstond een vechtpartij. "Mijn vlag werkte als een rode lap op een stier." Filip De Troij en zijn zonen bleven gelukkig ongedeerd.
spread the word

kameleon 24 januari 2011 18:16

http://www.youtube.com/watch?v=9tT2ivQlu88

Miguelito 24 januari 2011 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5248741)
De Standaard:
De Belgische vlag is meer dan ooit een Franstalig symbool.

De brabantse kleuren werden meer dan een keer door de franstaligen verkracht.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5248751)
Vind het altijd grappig dan zulke 'gemengde' koppels worden aanzien als hét bewijs dat we allemaal Belgen zijn... Wat dan met Vlaams-Nederlandse koppels? Vlaams-Braziliaanse koppels? Frans-Duitse koppels? Canadees-Indische koppels? Etc...
De "argumenten" van belgicisten worden steeds lachwekkender.

Ik ben zelf het kind van een "gemengd" koppel. Van een (nederlandstalige) Waal en een Vlaamse. Nooit heb ik problemen gehad met Walen in het dorpje van mijn vader. Tot dat ik in contact kwam met andere franstaligen en dat waren alleen maar negatieve contacten.

bartje 24 januari 2011 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5248751)
Vind het altijd grappig dan zulke 'gemengde' koppels worden aanzien als hét bewijs dat we allemaal Belgen zijn... Wat dan met Vlaams-Nederlandse koppels? Vlaams-Braziliaanse koppels? Frans-Duitse koppels? Canadees-Indische koppels? Etc...

De "argumenten" van belgicisten worden steeds lachwekkender.

Hier leeft zo'n gezegd gemengd koppel, want mijn vriend is afkomstig van Wallonië en hij is meer dan ooit voorstander dat Walen en Vlamingen elk hun eigen weg moeten gaan. Hij begrijpt niet waarom de mensen uit zijn landsgedeelte zo halsstarrig vasthouden en niet willen veranderen.

Tja en dat slechts zo'n 20 % Vlaming is, spreekt boekdelen vind ik; nog maar eens wordt hier aangetoond dat we steeds meer en meer verschillend worden.

Max van Dietschland 24 januari 2011 20:32

Vooral Brusselaars waren er. Het zijn de enigen die zich nog Belg voelen.

Misschien moeten we België laten inkrimpen tot de oppervlakte van het Brusselse gewest met paritaire samenstelling in de wetgevende en uitvoerende macht. Of die ministaat België of Brussel heet moeten de Brusselaars maar uitmaken.

Vlaanderen en Wallonië kunnen dan gewoon onafhankelijke staten worden.

bgf324 24 januari 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5250114)
Vooral Brusselaars waren er. Het zijn de enigen die zich nog Belg voelen.

Misschien moeten we België laten inkrimpen tot de oppervlakte van het Brusselse gewest met paritaire samenstelling in de wetgevende en uitvoerende macht. Of die ministaat België of Brussel heet moeten de Brusselaars maar uitmaken.

Vlaanderen en Wallonië kunnen dan gewoon onafhankelijke staten worden.

Omdat de Brusselaars natuurlijk 'thuis' waren. De Walen trokken toch ook massaal naar Brussel. Wallonië ligt zelf nog een eindje verder dan Vlaanderen.

Naar mijn gevoel zijn het vooral de Walen die zich Belg voelen, omdat hun voortbestaan af hangt van die schijn-identiteit.

Inno 24 januari 2011 23:25

Citaat:

Er zou een boete moeten staan op het scheuren van de Vlaamse Leeuw.

Pieter B 25 januari 2011 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5250184)
Omdat de Brusselaars natuurlijk 'thuis' waren. De Walen trokken toch ook massaal naar Brussel. Wallonië ligt zelf nog een eindje verder dan Vlaanderen.

Naar mijn gevoel zijn het vooral de Walen die zich Belg voelen, omdat hun voortbestaan af hangt van die schijn-identiteit.

Denken ze, België is evengoed een handicap voor Wallonië. Ze zijn geobsedeerd door verlatingsangst terwijl het bij de Vlamingen helemaal niet zo'n groot probleem is om solidair te blijven met Wallonië. Het enige grote probleem voor de Vlamingen is dat ze massa's geld in een bodemloze put lijken te gooien. Het geld voor Wallonië moet beter besteed worden. Idem voor Brussel. Brussel moet hervormd worden, pas dan kan er meer geld komen. En Vlaanderen wil ook zijn eigen problemen kunnen oplossen. Op het Belgisch niveau lijkt alles muurvast te zitten dus prefereert men het Vlaamse niveau, waar besturen nog wel mogelijk is.

Zeno! 25 januari 2011 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5250577)
Denken ze, België is evengoed een handicap voor Wallonië. Ze zijn geobsedeerd door verlatingsangst terwijl het bij de Vlamingen helemaal niet zo'n groot probleem is om solidair te blijven met Wallonië. Het enige grote probleem voor de Vlamingen is dat ze massa's geld in een bodemloze put lijken te gooien. Het geld voor Wallonië moet beter besteed worden. Idem voor Brussel. Brussel moet hervormd worden, pas dan kan er meer geld komen. En Vlaanderen wil ook zijn eigen problemen kunnen oplossen. Op het Belgisch niveau lijkt alles muurvast te zitten dus prefereert men het Vlaamse niveau, waar besturen nog wel mogelijk is.

Eenvoudige, glasheldere en juiste analyse die ze in Wallobrux maar niet (kunnen?) (willen?) snappen.

lollysticky 25 januari 2011 00:17

de franstaligen hun motto: "we will aaaaaaaaaaaaaaall go dooooooown togetheeeeeer"

bgf324 25 januari 2011 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5250590)
de franstaligen hun motto: "we will aaaaaaaaaaaaaaall go dooooooown togetheeeeeer"

We will take all your money before we go down :?

Misschien moeten we na het splitsen van België gewoon ons geld terug eisen?

Svennies 25 januari 2011 03:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5250684)
We will take all your money before we go down :?

Misschien moeten we na het splitsen van België gewoon ons geld terug eisen?

hazo,gij wil dus dat die nog dieper in de put moeten worden geduwd dan ze nu al zitten....

Dan kunnen we niet meer spreken over een derde of zelfs vierde wereldland,maar worden zij eerder het begrip van het nieuw onstaan woord zevende wereldland....

Dilbert 25 januari 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5247450)
Teneur van de betoging:

Of hoe ongelofelijk naief de jonge Vlaamse organisatoren wel niet zijn...

Dilbert 25 januari 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5248829)

Volgens mij was "The third from the left on the top row" veruit hun beste nummer.

Steben 25 januari 2011 11:02

Wat men ook links laat liggen is het ingaan tegen die vermeende uitspraken als "we komen wel overeen als Vlaming en Waal, zie maar!" doelende op de betoging.
Ik verzeker u: met een bende door een stad lopen en tieren en zuipen, dat kan ik ook met elke Mongool, Rus of Argentijn. Maar vraag mij niet om er een begroting mee op te stellen.

Met andere woorden: axelle red, arno en stijn meuris moeten het dan maar eens zelf gaan doen, aan de tafel gaan zitten in Brussel.

E. Gidius 25 januari 2011 11:32

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert (Bericht 5251015)
Of hoe ongelofelijk naief de jonge Vlaamse organisatoren wel niet zijn...

Dit is het beest dat ze in hun onwetendheid opgeroepen hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be