Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eindejaarsshow van Geert Hoste: politieke conclusies ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165611)

Het Oosten 5 januari 2012 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5909132)
Ze mogen er zelfs mee lachen in de carnavalstoet van Aalst, heeft Uyttersprot zojuist zelf op tv gezegd. En hier zal één persoon eens bepalen dat dat niet mag! :roll:

Precies of Uyttersprot veel keuze heeft , nu dat het kwaad is geschied. Ik blijf het gewoon schandalig vinden hoe die vrouw door het slijk werd gehaald.

Dirk A 5 januari 2012 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909154)
Precies of Uyttersprot veel keuze heeft , nu dat het kwaad is geschied. Ik blijf het gewoon schandalig vinden hoe die vrouw door het slijk werd gehaald.

Maar niet onwettig. :-)

Amon_Re 5 januari 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909015)
Ja maar 'nieuwswaarde' wil nog die zeggen dat deze 'nieuwswaarde' (=?) het privéleven van iemand mag schenden. Daarover gaat het nu juist.

Oosten, je mag blijven tieren en roepen zoveel je wilt, daden in het openbaar vallen niet onder de privacy wet. Het betreft hier een publiek persoon (dus sowieso gekend) en de beelden bevatten niets dat de privacywet schendt. Je kan géén adres achterhalen in deze beelden noch hoeveel ze verdient of wat dan ook. Het énige dat je kan achterhalen is dat ze het blijkbaar in het openbaar doet langs van achteren.

Amon_Re 5 januari 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909030)
U moet beter leren kijken én beter lezen:

:lol: Wie het zegt :D

Amon_Re 5 januari 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909051)
Ik heb het hier niet over een menigte.

De stukken tekst daar handelen niet enkel over menigtes.
Ahem:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909030)
U moet beter leren kijken én beter lezen:

Citaat:

Ik heb het over foto's en filmpjes van privépersonen
Het betreft hier publieke personen.

Citaat:

Daar moet men de toestemming voor hebben om die te publiceren en/of te vermenigvuldigen.
Absolute stelling die absoluut niet correct is. Zoals reeds aangegeven.

Citaat:

Men moet zelfs volgens mij de toestemming hebben om überhaupt een foto te mogen maken van een persoon,of men die foto nu verspreidt of niet.
Manifest verkeerd zoals reeds aangegeven.

Amon_Re 5 januari 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5909070)
Men moet aan de geportreteerde toestemming vragen voor de reproductie of mededeling van van het portret. Dus niet voor het nemen van de foto's zelf (zeker niet als men zich in een publieke plaats bevind). Bij personen in publieke belangstelling is er sprake van 'impliciete toestemming' doordat ze een publieke functie bekleden. Dat is alleszins hoe ik het mij herinner uit de cursus recht van de intellectuele eigendom van vorig jaar.

Correct.

Amon_Re 5 januari 2012 13:55

Citaat:

Ik vind het schandalig dat ze zomaar even seks had waar kinderen haar konden zien! (Enfin, dat zou ik zeggen moest ik een preuts geval zijn)

Er zijn welgeteld 2 personen verantwoordelijk voor dit incident: Uyttersprot en haar partner.

Supe®Staaf 5 januari 2012 13:58

Citaat:

Precies of Uyttersprot veel keuze heeft , nu dat het kwaad is geschied.

Ze heeft zelf een keuze gemaakt: haar laten jaanen, op een publiek toegangkelijke en voor iedereen zichtbare plaats.
De kick is haar gegund, ze heeft er voor gekozen, ze moet nu maar met haar verbrande gat op de blaren zitten.

Citaat:

Ik blijf het gewoon schandalig vinden hoe die vrouw door het slijk werd gehaald.
Daar is geen schande aan.
Dat heeft ze zelf gezocht.

Sommigen vinden misschien schande in haar esbattement.
Net zoals haar vader het schande vond dat indertijd
een karnavalgroep zonder broek de stad introk.

Al bij al blijft het openbare zedenschennis.
Iets waar zij als hoofd van de lokale politie zélf tegen optreedt.
Daar al eens aan gedacht?

Het Oosten 5 januari 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5909200)
Ze heeft zelf een keuze gemaakt: haar laten jaanen, op een publiek toegangkelijke en voor iedereen zichtbare plaats.
De kick is haar gegund, ze heeft er voor gekozen, ze moet nu maar met haar verbrande gat op de blaren zitten.
Daar is geen schande aan.
Dat heeft ze zelf gezocht.

Sommigen vinden misschien schande in haar esbattement.
Net zoals haar vader het schande vond dat indertijd
een karnavalgroep zonder broek de stad introk.

Al bij al blijft het openbare zedenschennis.
Iets waar zij als hoofd van de lokale politie zélf tegen optreedt.
Daar al eens aan gedacht?

Dat is larie en apekool.

Amon_Re 5 januari 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909222)
Dat is larie en apekool.

Gezien het op youtube staat is het duidelijk géén larie & apekool.

Het Oosten 5 januari 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5909239)
Gezien het op youtube staat is het duidelijk géén larie & apekool.

Maar we weten ook hoe het op youtube is gekomen. Kinderspelletjes.

Bokkenreyder 5 januari 2012 14:30

Citaat:

Ze heeft zichzelf door het slijk gehaald en dat beseft ze maar al te goed... in tegenstelling tot Het Oosten/system!8-)

Supe®Staaf 5 januari 2012 14:40

Citaat:

Dat is larie en apekool.

Het was weldegelijk haar keuze.
Het was geen verkrachting.
Ze heeft er ferm deugd van gehad.

Bokkenreyder 5 januari 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5909295)

Dat bleek niet uit de beelden. Maar soit! Laat ons het hopenn voor haar! 8-)

Amon_Re 5 januari 2012 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909243)

Kinderen lopen rond op openbaar domein en zien een koppel jossen op een torentje in't openbaar. Kinderen filmen dit en smijten het online.

Ik zie in deze keten van gebeurtenissen geen enkele inbreuk op de privacywetgeving. Noch de onze noch die van Spanje.

Ik zie wel inbreuken op andere wetten....

Jakko 5 januari 2012 15:02

Citaat:

Ze moesten die carnavalisten een pvke aan hun broek lappen wegens openbare zedenschennis. Het zou rap gedaan zijn.:evil:

HRobin 5 januari 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5909333)
Ze moesten die carnavalisten een pvke aan hun broek lappen wegens openbare zedenschennis. Het zou rap gedaan zijn.:evil:

In 1984 werd al eens een carnavalgroep uit de stoet geweerd, dit op aangeven van de toenmalige schepen van cultuur ... Raymond Uyttersprot

De schoofzak 6 januari 2012 10:10

Amai zeg,
het was al zo'n lange draad destijds over de torenseks toen het filmpje net was uitgelekt, en nu ontaardt deze draad alweer alleen over dat.

Mijn vermoeden blijft: men fietst handig om het onderwerp, het oorspronkelijke onderwerp van de draad:

de reacties van het publiek tijdens het optreden van Hoste.
(niet over Hoste zelf, niet over zijn kwaliteiten,
wel over hoe het publiek, een bepaalde soort Vlaming, daar reageerde ...)

guido 007 6 januari 2012 10:12

Citaat:

Een publiek figuur weet als geen ander dat dit de gevolgen kunnen zijn.

guido 007 6 januari 2012 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5909168)
Oosten, je mag blijven tieren en roepen zoveel je wilt, daden in het openbaar vallen niet onder de privacy wet. Het betreft hier een publiek persoon (dus sowieso gekend) en de beelden bevatten niets dat de privacywet schendt. Je kan géén adres achterhalen in deze beelden noch hoeveel ze verdient of wat dan ook. Het énige dat je kan achterhalen is dat ze het blijkbaar in het openbaar doet langs van achteren.

En ongeïntresseerd (bekijk haar gezicht eens).

guido 007 6 januari 2012 10:15

Citaat:

Dat is larie en apekool.

Natuurlijk, het past niet in uw kraampje en dan is het onzin of larie en apekool.

guido 007 6 januari 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5909243)

Het waren nogtans twee volwassen die daar boven op de toren aan het spelen waren. :lol:

guido 007 6 januari 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5909295)

Dat van die deugd durf ik betwijfelen hoor.

guido 007 6 januari 2012 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5909348)
In 1984 werd al eens een carnavalgroep uit de stoet geweerd, dit op aangeven van de toenmalige schepen van cultuur ... Raymond Uyttersprot

Papa van ...

Vlaamse Leeuwin 6 januari 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902220)
Dat is larie. Wanneer iemand de liefde bedrijft op de heide, in het bos of op een toren, daar heeft niemand zaken mee. En wanneer het dan nog op een platte en commerciële manier uitvergroot wordt op de televisie en in de zalen door zo'n gluurder zoals Hoste, die meent dat hij zich daardoor interessant kan maken, dan vind ik dit volkomen ongepast. Zoiets doet men niet. En Hoste zou dat maar beter beseffen. Een heel triestig en onverantwoord optreden van een laag bij de grondse 'voyeur' Geert Hoste. Zeker weten.

In ieder geval, voor mij heeft hij afgedaan. Definitief!

Iemand die seks heeft op openbare plaatsen, al dan niet in de gezonde buitenlucht.....die worden doorgaans graag bekeken. Dus wat is het probleem?

Stel dat iemand er voor kiest om naakt over de Bruuselse Grote Markt te lopen , al dan niet shuffelend ....... dan moet die persoon ook incalculeren dat anderen hem/haar kunnen zien en dat hun flubberbillen,hangtieten of klein pietje voor heel wat spot en lachsalvo's kunne zorgen.

Vlaamse Leeuwin 6 januari 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910720)
Dat van die deugd durf ik betwijfelen hoor.

2

Zij was nog net geen vakantiepostkaartjes aan het schrijven terwijl ze bezig waren. :roll:

Amon_Re 6 januari 2012 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910709)
En ongeïntresseerd (bekijk haar gezicht eens).

Het is iemand van de CD&V, natuurlijk is ze ongeïnteresseerd in sex :P

lollysticky 6 januari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5909348)

meer uitleg hierover: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rherstel.dhtmll

tschoon verdiep 6 januari 2012 18:18

Hoste is gewoon niet grappig, zijn grappen zijn voorspelbaar, oud en kuis.

Effect 27 augustus 2012 12:04

Ik heb vorige week eindelijk tijd gevonden om Geert Hoste Kookt integraal te bekijken, en wat mij betreft was het een onwaarschijnlijk nationalistisch discours, iets wat ik van Hoste niet verwacht had. De vinger lag inderdaad op de wonde, en het was grappig omdat het waar was (koning die niet op zijn werk is op crisistijd, Bush is daar ook op afgerekend).
Bovendien heeft hij De Wever gespaard terwijl er echt wel appelmoes van hem te maken was via de traditionele belgicistische bril. De onderbroekensaga was echt wel goed uitgewerkt, zelfs Bracke moest ermee lachen :D

Doorgaans is Hoste neutraal, wat in België niet bestaat maarja hij kan z'n best maar doen. Dit jaar koos hij overtuigend de kant van de N-VA.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be