Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Anselmo 6 januari 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5911073)
Tja, system, als jij Humo als evangelie beschouwt, waarom zou De Morgen dan moeten verketterd worden?

Sommigen werpen zich op als volgeling van Pater Damiaan, de schutsheilige voor wie verwikkeld is in hopeloze gevallen.

Eerst stellen dat de NV-A niet uit de regeringsonderhandelingen gewerkt werd, dan verdedigen dat sexen in het openbaar een privé-zaak is en nu dat zelfs De Morgen weet dat Europa de Belgische begroting een puinhoop vindt, dat dat allemaal geenwaar is en een complot van die vuige nationalisten.
En dat allemaal tegen beter weten in.
Wel,wel!

Er lopen in deze wereld toch rare gasten rond.
Goed, dat brengt ook wel leven in de brouwerij en meestal kan men er zelfs mee lachen.
Alleen moet men oppassen daarmee de geestellijke gezondheid van die tegendradigaards niet in gevaar te brengen.
Het zijn allemaal schepsels van God.8-)

Hollander 6 januari 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911116)
Nope:

"Premier Di Rupo riep gisteren de kern samen om een antwoord aan Europa voor te bereiden. De Belgische overheden betwisten de analyse van de Europese Commissie en de gehanteerde berekeningswijze. De kern besliste om de Europese kritiek naast zich neer te leggen en vast te houden aan haar begrotingsvoorstel."

Het lijkt me verstandig om dat antwoord te herformuleren, rekening houdende met een blijk van goede wil. Voorts deel ik u ook nog mede dat dit blijk van goede wil graag op maandag beschikbaar komt, met het oog op de aanstaande vergadering van woensdag.

Amon_Re 6 januari 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911106)
De Knack... Rikske Van Cauwelaert en zijn trawanten gaan weer goed slapen vandaag. Als ze morgen ook even goed gemutst zullen wakker zullen worden, is nog maar de vraag.

En dat heeft wat te maken met het falen van de FEDERALE begroting en de andere kranten?

vrijevlaming 6 januari 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911115)
En? Ik heb nooit gezegd dat ik een fan was van Knack. Integendeel! .

correct. Maar in de aangehaalde quote van u gooit u Knack en Humo op dezelfde hoop. Om dan hier in dit topic weer met Humo af te komen met een artikel dat kakt op de N-VA.

Of, zoals u zelf zo mooi heeft gezegd: uw mening veranderen over een tijdschrift wanneer het uzelf politiek goed uitkomt.

kort gezegd: hypocriet :lol:

schaduwpremier 6 januari 2012 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack (Bericht 5910559)
Surprise, surprise...

Wat een zegen toch, die Europese instellingen, als geen enkel land er zich aan wil houden (persoonlijke voordelen politici gaan voor het welzijn vd bevolking).

Allez, wie zal er weer zijn portemonnee mogen opentrekken? De werkende Vlaming uiteraard, en daarmee bedoel ik geen ambtenaren of politici.
Daarnaast zullen de gezondheidszorg, het onderwijs ,... ook allemaal mogen inkrimpen. Het gaat hier zo goed, ze kunnen best de term 'welvaartsstaat' niet meer bezigen als het over 'La Belgique' gaat!

werken alleen vlamingen? dat wist ik niet

Amon_Re 6 januari 2012 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911115)
En? Ik heb nooit gezegd dat ik een fan was van Knack. Integendeel! Zeker niet meer sinds van de verkapte NVA-er Van Cauwelaert daar ronddloopt. Het zou me zelfs niet verwonderen dat hij ook een plaatsje krijgt op een of andere NVA-lijst.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5689846)
Knack vertelt al lang aan de lopende band onwaarheden. Al jaren.

Zoals reeds in 2006.

De waarheid verdraaien, overdrijven, kortom, niet ernstig bezig zijn, is een lange traditie bij Knack. Het zal niet veel helpen. Bladen zoals Knack en Humo hebben hun beste tijd gehad.

U verguist ook de Humo... Hypocriet.

Den Vlaemschen Leeuw 6 januari 2012 13:00

humo (bewust zonder hoofdletter) krijgt lik op stuk.
nieuwe verkiezingen graag.
Het einde van belgië...

fox 6 januari 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5911128)

dan weet u het nu.

schaduwpremier 6 januari 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5911134)
dan weet u het nu.

heb je daar een bewijs van?

Het Oosten 6 januari 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911131)
U verguist ook de Humo... Hypocriet.

Ze hebben ook hun beste tijd gehad. Dat is geen verguizen, dat is een vaststelling.

quercus 6 januari 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911072)
Ja goed, Europa heeft zo zijn twijfels. En dat moeten ze ook. Maar Europa heeft nog niets afgekeurd zoals het wordt voorgesteld.

De begroting is haar huidige vorm wordt niet goedgekeurd system. Bijgevolg, als iets niet wordt goedgekeurd wordt het afgekeurd.

Distel 6 januari 2012 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911067)
Nu haalt u ook al De Morgen aan als verdediging. Ik dacht dat deze krant in uw middens een 'slechte' krant was. Of hoe het dubbeltje van de Vlaams-nationalistische schijnheilihgeid toch rollen kan.

:lol:
Enkele pagina's geleden haalde jij nog grote vijand De Winter aan als bron. En het is niet de eerste keer dat jij op deze manier op je bek gaat.

Het Oosten 6 januari 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911096)
Begrijpend lezen is te moeilijk?

Voor u blijkbaar...

Citaat:

VRT vr 06/01/2012 - 07:49

Europa heeft vragen bij Belgische begroting

De Europese Commissie heeft vragen bij de Belgische begroting van dit jaar. De Commissie wil meer uitleg van ons land, anders komen er mogelijk sancties. Dat schrijft De Morgen en is intussen ook bevestigd.
Sommigen hier moeten dringend terug naar de schoolbanken voor een snelcursus 'begrijpend lezen'!

Nyquist 6 januari 2012 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911094)
We zullen zien wat het uiteindelijke oordeel zal zijn van Europa na de verdediging door de regering. Ik ben benieuwd.

Even aanstippen dat deze brief volgt op verschillende technische vergaderingen tussen de federale regering en de commissie. Me dunkt dat men het daar al heeft proberen uit te leggen maar dat de commissie niet onder de indruk was.

Nu zegt men gewoon dat men 1.2 tot 2 miljard extra besparingen of een bevriezen van uitgaven ten belope van diezelfde som verwacht, punt.

Staat allemaal zwart op wit in de brief van Olli Rehn. Lees 'm eens, zou ik zeggen.

Amon_Re 6 januari 2012 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911138)
Ze hebben ook hun beste tijd gehad. Dat is geen verguizen, dat is een vaststelling.

U liegt. Uw post zet Knack & Humo op dezelfde lijn.

vrijevlaming 6 januari 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911150)
Voor u blijkbaar...

Sommigen hier moeten dringend terug naar de schoolbanken voor een snelcursus 'begrijpend lezen'!

u heeft gelijk. De morgen heeft de titel aangepast:

Citaat:

EU verwacht tegen maandag tot 2 miljard extra besparingen

yep, alle problemen zijn van de baan

Het Oosten 6 januari 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911152)
U liegt. Uw post zet Knack & Humo op dezelfde lijn.

Neen, ik verwijt Knack en vooral Van Cauwelaert pro NVA te zijn. En dat is dan geen objectieve journalistiek meer.

fox 6 januari 2012 13:14

Citaat:

Voor u blijkbaar...

LEES de brief van Ollie en kom tot de conclusie dat hij geen vragen stelt, maar zegt dat de huidige begroting niet ok is en dat er extra bespaard moet worden. De goede lezer concludeert dus dat ze de huidige begroting afgekeurd hebben en er een nieuwe moet komen met 1,2 tot 2 miljard extra besparingen.

Amon_Re 6 januari 2012 13:14

Citaat:

Voor u blijkbaar...

"Ten laatste maandagochtend wil de Europese Commissie van de regering-Di Rupo horen hoe ze 1,2 tot 2 miljard euro extra zal besparen om het begrotingstekort terug te brengen tot onder de 3 procent van het bbp. Dat staat in een brief die eurocommissaris Olli Rehn gisteren gestuurd heeft aan minister van Financiën Steven Vanackere en waar de krant De Tijd de hand op kon leggen. Het kabinet-Vanackere bevestigt de echtheid van het document."

In andere woorden, Europa schiet de begroting af. En als je de Morgen niet vertrouwt, Er is hier ook al een link gepasseerd naar het briefje van Olli.

Amon_Re 6 januari 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911157)
Neen, ik verwijt Knack en vooral Van Cauwelaert pro NVA te zijn. En dat is dan geen objectieve journalistiek meer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5689846)
Knack vertelt al lang aan de lopende band onwaarheden. Al jaren.

Zoals reeds in 2006.

De waarheid verdraaien, overdrijven, kortom, niet ernstig bezig zijn, is een lange traditie bij Knack. Het zal niet veel helpen. Bladen zoals Knack en Humo hebben hun beste tijd gehad.

Dat mijn beste, is vergruizen.

Dirk A 6 januari 2012 13:16

Citaat:

Volgens Rehn zijn besparingen ten belope van 0,3 tot 0,5 procent van het bbp nodig, wat overeenkomt met 1,2 tot 2 miljard euro. Mochten zulke maatregelen niet mogelijk blijken, dan zou de regering enkele voorziene uitgaven kunnen bevriezen in afwachting van de begrotingscontrole in februari, stelt Rehn voor.
Misschien kunnen ze als bevriezing de volgende maatregel nemen:

Citaat:

Uit de nieuwe inflatievooruitzichten van het Planbureau blijkt dinsdag dat de spilindex zowel in januari als in december 2012 overschreden wordt.

Bij het overschrijden van de spilindex worden de sociale uitkeringen (zoals werkloosheidsuitkeringen, leefloon en kinderbijslag) en pensioenen de daaropvolgende maand met 2 procent verhoogd. De lonen bij de overheid volgen een maand later. Voor dit jaar is dat respectievelijk februari en maart.

http://trends.knack.be/economie/nieu...0025822891.htm

vrijevlaming 6 januari 2012 13:16

Citaat:

kronkel kronkel kronkel kronkel ! :rofl:

u heeft wel degelijk humo en knack op dezelfde lijn gezet.

Sfax 6 januari 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5911171)
Misschien kunnen ze als bevriezing de volgende maatregel nemen:

Uiteraard; een indexsprong is de meest snelle en direct realiseerbare besparing die ze kunnen uitvoeren. Ze is bovendien structureel en het gaat over behoorlijk wat geld.

Dat ze die maatregel niet dadelijk ingeschreven hebben, is gewoon een zoveelste bewijs dat het gewoon de zoveelste bende incompetente apen bij elkaar zijn.

Nyquist 6 januari 2012 13:19

Citaat:

Neen, ik verwijt Humo en vooral Van Cauwelaert pro NVA te zijn. En dat is dan geen objectieve journalistiek meer.

Wel dan, als de Humo anti-NVA is, dan is dat toch identiek dezelfde aanklacht?

Het Oosten 6 januari 2012 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911159)
"Ten laatste maandagochtend wil de Europese Commissie van de regering-Di Rupo horen hoe ze 1,2 tot 2 miljard euro extra zal besparen om het begrotingstekort terug te brengen tot onder de 3 procent van het bbp. Dat staat in een brief die eurocommissaris Olli Rehn gisteren gestuurd heeft aan minister van Financiën Steven Vanackere en waar de krant De Tijd de hand op kon leggen. Het kabinet-Vanackere bevestigt de echtheid van het document."

In andere woorden, Europa schiet de begroting af. En als je de Morgen niet vertrouwt, Er is hier ook al een link gepasseerd naar het briefje van Olli.

Ik heb nooit beweerd dat regering geen bijkomende besparingen zou moeten doen. Dat weten ze trouwens al een tijdje slimme, en dit sinds de dag dat Coene en de Nationale Bank de groeiprognosen drastisch naar beneden heeft bijgesteld.

Het ging hier wel ook over de bedriegelijke titel van de draad. Europa heeft dus vooralsnog niets afgekeurd. Europa stelt vragen. En terecht.

Ondertussen deed u toch maar lekker mee in deze verkeerde voorstelling van zaken. Maar zo kennen we u dan weer.

Dirk A 6 januari 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5911176)
Uiteraard; een indexsprong is de meest snelle en direct realiseerbare besparing die ze kunnen uitvoeren. Ze is bovendien structureel en het gaat over behoorlijk wat geld.

Dat ze die maatregel niet dadelijk ingeschreven hebben, is gewoon een zoveelste bewijs dat het gewoon de zoveelste bende incompetente apen bij elkaar zijn.

indexsprong ... PS....

:rofl::rofl::rofl:

Albrecht 6 januari 2012 13:25

Dat ze ook maar ineens flink besparen op de lonen en bijbaantjes van de politici zelf.

Nyquist 6 januari 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911188)
Ik heb nooit beweerd dat regering geen bijkomende besparingen zou moeten doen. Dat weten ze trouwens al een tijdje.

Het kernkabinet laat weten dat het niets aan haar begroting gaat veranderen.

Probleem?

Citaat:

Het ging hier wel ook over de bedriegelijke titel van de draad. Europa heeft dus vooralsnog niets afgekeurd. Europa stelt vragen. En terecht.
Welke vraag ziet u staan in de brief van Olli Rehn?

Citaat:

Ondertussen deed u toch maar lekker mee in deze verkeerde voorstelling van zaken. Maar zo kennen we u dan weer.
Quite.

Steben 6 januari 2012 13:28

Citaat:

Ik heb nooit beweerd dat regering geen bijkomende besparingen zou moeten doen. Dat weten ze trouwens al een tijdje slimme, en dit sinds de dag dat Coene en de Nationale Bank de groeiprognosen drastisch naar beneden heeft bijgesteld.

en wat houdt dat in?
Dezelfde discussie en vrees: besparingen, saneringen of belastingen.
nog eens miljard of twee.
nog eens middenklasse
nog eens de Vlamingen en KMO's
nog eens de NVA gelijk geven enerzijds en daarmee bewijzen dat NVA niet in deze regering thuishoort

solidarnosc 6 januari 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910579)
De schuld van de N-VA dat is toch overduidelijk.

Vlaamse begroting gaat vooralsnog nog steeds uit van een groei van 1.6%. Beetje vreemd om dan zwaar uit te halen naar federale begroting omdat die uitgaat van een tekort van 0.8%.

Amon_Re 6 januari 2012 13:29

Citaat:

Ik heb nooit beweerd dat regering geen bijkomende besparingen zou moeten doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911072)
Ja goed, Europa heeft zo zijn twijfels. En dat moeten ze ook. Maar Europa heeft nog niets afgekeurd zoals het wordt voorgesteld.

U gaat af als een gieter.

Citaat:

"On this basis, the Commission services have come to the conclusion that if the impact of the measures
on the budget are taken into account, including the second round effects on growth which is the
standard practice, the deficit forecast for Belgium in 2012 should be updated to about 3/4% of GDP,
compared to the Commission's no policy change forecast of 4.6% of GDP and the government's fiscal
target of 2.8% of GDP."

"Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the
coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to
2billion), this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission
services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit
below 3% of GDP in 2012.
Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be
prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at
least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget. This would allow the
government to either use some of this budgetary reserve or to replace it by other consolidation
measures in the context of the February "budgetary control" exercise. It would of course be important
that the use of this reserve is limited, for instance by establishing a rale that it can only be used if the 1
October EDP notification to the Commission shows a deficit of at most 2.8% of GDP."

Europa keurt de begroting dus af en stelt enkele aanpassingen voor om ze alsnog bespreekbaar te maken.

Citaat:

Olli Rehn is het niet eens met U.

Dirk A 6 januari 2012 13:30

Citaat:

Slimme, hetgeen de EU afkeurt is de berekening zelf, niet de aangehaalde maatregelen. Met andere woorden het rekenmachientje van de PS rekent met een factor van 20% fout (het rekent teveel)

Wat er bovenop nog moet gebeuren is:
- de maatregelen zelf concreet gaan realiseren
- de onrealistische groei van 0,8% in rekening nemen
- andere tegenslagen zoals terugbetalen van staatsschuld, Dexia, ...

En verder is de inspanning voor volgend jaar sowieso nog groter en zijn structurele maatregelen onvoldoende.

vrijevlaming 6 januari 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5911213)
Vlaamse begroting gaat vooralsnog nog steeds uit van een groei van 1.6%. Beetje vreemd om dan zwaar uit te halen naar federale begroting omdat die uitgaat van een tekort van 0.8%.

die 1,6 was op het moment van opstellen correct. Die 0,8 is dat nooit geweest.

En ten tweede, voor de 10000000 keer: de belgische regering zegt dat hun cijfers correct zijn en dat ze juist niets gaan doen.
De vlaamse regering erkent het probleem en gaat er wél iets aan doen.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? :lol:

Amon_Re 6 januari 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5911213)

Off Topic, irrelevant en reeds verklaard.

WetIsWet 6 januari 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5911128)

Begrijpend lezen 1.1:

"De werkende vlaming" naar analogie van "de vliegende vogel".

Wil dit zeggen dat alle vogels vliegen? Neen, immers er bestaan ook struisvogels die niet kunnen vliegen.

Wil dit zeggen dat enkel vogels vliegen? neen, immers sommige insekten, zoogdieren, ... kunnen eveneens vliegen.

Het Oosten 6 januari 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5911216)
Slimme, hetgeen de EU afkeurt is de berekening zelf, niet de aangehaalde maatregelen. Met andere woorden het rekenmachientje van de PS rekent met een factor van 20% fout (het rekent teveel)

Wat er bovenop nog moet gebeuren is:
- de maatregelen zelf concreet gaan realiseren
- de onrealistische groei van 0,8% in rekening nemen
- andere tegenslagen zoals terugbetalen van staatsschuld, Dexia, ...

En verder is de inspanning voor volgend jaar sowieso nog groter en zijn structurele maatregelen onvoldoende.

En maar spartelen, en maar spartelen.

Het Oosten 6 januari 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911215)
U gaat af als een gieter.

"On this basis, the Commission services have come to the conclusion that if the impact of the measures
on the budget are taken into account, including the second round effects on growth which is the
standard practice, the deficit forecast for Belgium in 2012 should be updated to about 3/4% of GDP,
compared to the Commission's no policy change forecast of 4.6% of GDP and the government's fiscal
target of 2.8% of GDP."

"Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the
coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to
2billion), this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission
services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit
below 3% of GDP in 2012.
Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be
prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at
least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget. This would allow the
government to either use some of this budgetary reserve or to replace it by other consolidation
measures in the context of the February "budgetary control" exercise. It would of course be important
that the use of this reserve is limited, for instance by establishing a rale that it can only be used if the 1
October EDP notification to the Commission shows a deficit of at most 2.8% of GDP."

Europa keurt de begroting dus af en stelt enkele aanpassingen voor om ze alsnog bespreekbaar te maken.

Olli Rehn is het niet eens met U.

Dirk A 6 januari 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911225)

En doet dat pijn? :-)

solidarnosc 6 januari 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5911222)
die 1,6 was op het moment van opstellen correct. Die 0,8 is dat nooit geweest.

En ten tweede, voor de 10000000 keer: de belgische regering zegt dat hun cijfers correct zijn en dat ze juist niets gaan doen.
De vlaamse regering erkent het probleem en gaat er wél iets aan doen.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? :lol:

Op moment dat akkoord begroting werd gesloten ging de Europese commissie uit van een groei van 0.9%.

patrickve 6 januari 2012 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911226)

Gij zijt hier degene die spartelt, he.

"mijnen auto is niet afgekeurd door de keuring"

"als ge uw remmen laat repareren, uw koplampen bijregelt, het CO gehalte in uw uitlaat terug binnen de normen krijgt, dan moogt ge U aanbieden voor een nieuwe keuring. Wij stellen U voor van naar garage Vanthienpondt te gaan hier 300 meter verder, of anders naar concessiehouder Klompenberge in het centrum van de stad. Zoniet kan U ook zelf de reparaties doorvoeren"

"mijnen auto is niet afgekeurd. ze hadden enkel wat vragen over mijn koplampen"

"mijnen auto is niet afgekeurd, het volstaat dat ik hem ga repareren wat ik niet ga doen, en dan kan ik terug naar de keuring"

"mijnen auto is niet afgekeurd"

tralalalalaaaa

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be