Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Vraag het aan mij. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173003)

Munglik 10 augustus 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273396)
Voel jij je persoonlijk aangevallen omdat ik Ayn Rands filosoof om te kotsen vind? Munglik had nochtans een gelijkaardige mening, en daar doe je nu wél geveinsd aardig tegen. :roll:

Start hier nu geen oorlog in deze draad, hè. :evil:

Demper 10 augustus 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273395)
Dat is waar, maar is dat steeds in negatieve zin, of kan 't ook in positieve zin zijn?

Als iemand een ongeval heeft en zijn knieschijf breekt.
Gaat die dan na de revalidatie zeggen "ik loop nu beter dan voor mijn ongeval"?

SDX 10 augustus 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273396)
Voel jij je persoonlijk aangevallen omdat ik Ayn Rands filosoof om te kotsen vind? Munglik had nochtans een gelijkaardige mening, en daar doe je nu wél geveinsd aardig tegen. :roll:

Persoonlijk aangevallen, je doet me glimlachen, daar is veel meer voor nodig dan wat woorden op 'n scherm hoor.

Bovendien, wat weet jij wat al dan niet 'geveinsd' is bij mij?

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273401)
Start hier nu geen oorlog in deze draad, hè. :evil:

Je bent tegen de verkeerde aan het preken.

Munglik 10 augustus 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273395)
Dat is waar, maar is dat steeds in negatieve zin, of kan 't ook in positieve zin zijn?

Ik geef nu minder om de mening van andere mensen.
Is dat goed of slecht?

SDX 10 augustus 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6273403)
Als iemand een ongeval heeft en zijn knieschijf breekt.
Gaat die dan na de revalidatie zeggen "ik loop nu beter dan voor mijn ongeval"?

Nee, maar je kan er juist wel sterker door worden, weerbaarder, maar dan niet na jaren van pesten, enkel als vroeg ingegrepen wordt?

Meer op je hoede zijn?

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273405)
Persoonlijk aangevallen, je doet me glimlachen, daar is veel meer voor nodig dan wat woorden op 'n scherm hoor.

Waarom dan zo chagrijnig?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273405)
Bovendien, wat weet jij wat al dan niet 'geveinsd' is bij mij?

Je vertoont zelf pestgedrag en uit hier regelmatig racisme in een sausje van Islamkritiek.

Je ziet hier echter constant jezelf op te hemelen als dé incarnatie van goedheid.

Visjnu 10 augustus 2012 23:14

Heb je na het middelbaar een ander 'persona' aangenomen (t.o.v. medestudenten)?

Munglik 10 augustus 2012 23:14

Koenraad en SDX, kan je dat niet per PB doen?

SDX 10 augustus 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273407)
Ik geef nu minder om de mening van andere mensen.
Is dat goed of slecht?

Dat is niet aan mij om over te oordelen, wat ìs goed of slecht eigenlijk?

Ik geef helemaal nìets (meer) om de mening van 'n ander...daarvoor is 't leven veel te kort en gebeuren er in dat te korte leven al genoeg nare dingen waar je geen controle over hebt, zonder dat je je de mening van 'n ander moet aantrekken.

Munglik 10 augustus 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 6273416)
Heb je na het middelbaar een ander 'persona' aangenomen (t.o.v. medestudenten)?

Hoe bedoel je?

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273419)

Nee.

SDX 10 augustus 2012 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273419)

W�*t, ik heb helemaal niks met KN, ik gaf gewoon 'n antwoord...mag dat niet meer, dan zal ik hem negeren.

Munglik 10 augustus 2012 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273423)
Nee.

Ok dan.

Nietzsche 10 augustus 2012 23:17

Lust jij bier?

Munglik 10 augustus 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6273429)
Lust jij bier?

Ik verkies wijn.

Nietzsche 10 augustus 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273434)
Ik verkies wijn.

Homo.:-D

SDX 10 augustus 2012 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273412)
Waarom dan zo chagrijnig?
Je vertoont zelf pestgedrag en uit hier regelmatig racisme in een sausje van Islamkritiek.

Je ziet hier echter constant jezelf op te hemelen als dé incarnatie van goedheid.

Ik zal je nog 1 X van antwoord dienen.

Wat dat 'racisme' betreft, islam ìs geen ras, ik mag en zal en kan ertegen ageren.

Wat dat andere, eerdere betreft, dat verhaal wat ik je net zei, over weerbaarheid enzo;

In de lagere school was mijn beste vriendinnetje 'n Congolees meisje, werd aan de lopende band gepest, ìk was de enige die 't steeds voor haar opnam!

Nu gij!

Munglik 10 augustus 2012 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6273435)
Homo.:-D

Ik ben er gewoon nooit mee begonnen.

SDX 10 augustus 2012 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273423)
Nee.

Nee?

Manmanman...

Nietzsche 10 augustus 2012 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273439)
Ik ben er gewoon nooit mee begonnen.

Het was grappig bedoeld eh.;-)

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273440)
Nee?

Manmanman...

Bericht #227.

Munglik 10 augustus 2012 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6273441)
Het was grappig bedoeld eh.;-)

Weet ik wel. :-)

Nietzsche 10 augustus 2012 23:22

Ben/was jij een moeders of een vaderskindje?

Munglik 10 augustus 2012 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6273447)
Ben/was jij een moeders of een vaderskindje?

Mijn vader verdient vrij veel. Mijn moeder kon daardoor thuisblijven.

SDX 10 augustus 2012 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273443)
Bericht #227.

Kijk jongen;

Als iemand tegen mij in de aanval gaat, kaats ik terug, ik ga er vanuit dat degene die over 'emmers' begint, tegen die bots kan, zou moeten kunnen!

Zo ben ik, no hard feelings, als ik op "Zet uit" klik, is 't er niet meer.

Nu die 'Nee' PM lezen. :-P

Demper 10 augustus 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273411)
Nee, maar je kan er juist wel sterker door worden, weerbaarder, maar dan niet na jaren van pesten, enkel als vroeg ingegrepen wordt?

Meer op je hoede zijn?

Als ik naar mijn broer kijk, is dat niet echt van toepassing.

Visjnu 10 augustus 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273421)
Hoe bedoel je?

Voor elke sociale omgeving (bvb. de school) hebben wij een bepaalde manier waarop we ons gedragen en heerst er ook een bepaald verwachtingspatroon hiervan. Dit is onze 'persona', de rol die we spelen.

Het lijkt mij dat veel mensen het heel bevrijdend vinden om na het afstuderen in een nieuwe omgeving terecht te komen waarin ze hun 'persona' opnieuw kunnen herdefinieren. Na 3 maanden vakantie is dan plots veel van hun karakteristiek (of zelfs excentriek) gedrag verdwenen.

SDX 10 augustus 2012 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6273454)
Als ik naar mijn broer kijk, is dat niet echt van toepassing.

Had jij niets kunnen doen?

Munglik 10 augustus 2012 23:26

Het doet eigenlijk wel deugd om dat allemaal eens neer te schrijven.

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273438)
Ik zal je nog 1 X van antwoord dienen.

De eerste keer. Bericht #227.

Citaat:

Wat dat andere, eerdere betreft, dat verhaal wat ik je net zei, over weerbaarheid enzo;

In de lagere school was mijn beste vriendinnetje 'n Congolees meisje, werd aan de lopende band gepest, ìk was de enige die 't steeds voor haar opnam!
Is dat alles?

Citaat:

Nu gij!
Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.

Ondertussen was er al jaren zo'n antipestgroep op school, waar de pestkoppen zelf bijzaten.

Munglik 10 augustus 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 6273456)
Voor elke sociale omgeving (bvb. de school) hebben wij een bepaalde manier waarop we ons gedragen en heerst er ook een bepaald verwachtingspatroon hiervan. Dit is onze 'persona', de rol die we spelen.

Het lijkt mij dat veel mensen het heel bevrijdend vinden om na het afstuderen in een nieuwe omgeving terecht te komen waarin ze hun 'persona' opnieuw kunnen herdefinieren. Na 3 maanden vakantie is dan plots veel van hun karakteristiek (of zelfs excentriek) gedrag verdwenen.

Ik ben me de laatste tijd wat actiever beginnen gedragen. Creatieve dingen als schilderen en schrijven spreken me ook meer aan. Ik gedraag me wat zelfstandiger.

SDX 10 augustus 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273459)
Het doet eigenlijk wel deugd om dat allemaal eens neer te schrijven.

Ik denk dat 't van je afschrijven misschien wel (kan) help(en)t?

Demper 10 augustus 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273458)
Had jij niets kunnen doen?

Niet dat ik weet.
Ik kon moeilijk zijn klas binnenstormen en iedereen nen bonk geven. :-)

Munglik 10 augustus 2012 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6273462)

Is dat alles?

Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.

Heb je de school niet aangeklaagd?

Visjnu 10 augustus 2012 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273438)

Maar dat noem ik niet 'spontaan' voor iemand opkomen. Je neemt het op voor iemand waarmee je een band hebt. Dat is juist exact wat ik eerder bedoelde. Diegene die gepest wordt gaat zelf ervoor moeten zorgen dat andere mensen banden met hun vormen, wat mensen nemen het slechts hoogst uitzonderlijk op voor mensen waar ze geen emotionele banden mee hebben.

Demper 10 augustus 2012 23:31

Citaat:

Is dat alles?

Ondertussen was er al jaren zo'n antipestgroep op school, waar de pestkoppen zelf bijzaten.

wtf :?

Koenraad Noël 10 augustus 2012 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6273467)
Heb je de school niet aangeklaagd?

Dat hebben mijn ouders ooit overwogen.

Munglik 10 augustus 2012 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6273464)
Ik denk dat 't van je afschrijven misschien wel (kan) help(en)t?

Het helpt om 'the big picture' beter te zien.

SDX 10 augustus 2012 23:32

Citaat:

Is dat alles?

Ik nam 't voor haar op, noem me geen racist asjeblieft, want je weet niet wat je zegt.
Religie/ideologie is geen ras.
Citaat:

8O :cry:
Dan zou ik voor jou hetzelfde doen als voor haar, en wat ik voor Munglik zou gedaan hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be