![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf bv bezit geen enkel gevoel voor richting. Mannen (de meesten) lijken daar geen last van te hebben.:-) Anderzijds hebben vrouwen (ook meestal) meer oog voor détail. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zolang de mannen maar toegeven dat wij vrouwen vèèèèèèèèèèl beter zijn, heb ik niet de minste moeite om te praten over al die verschillen :lol: |
Citaat:
Zo kan je stellen dat intelligentie aangeleerd wordt of op z'n minst versterkt door onderwijs en opleiding. Een mooi voorbeeld zijn die onnozele IQ-testjes ... die kan je ergens voorbereiden en inoefenen ( op voorwaarde uiteraard als je al de nodige basiskennis bezit )... en zodoende je cijfer opkrikken. Daarnaast is hier ook al opgeworpen dat logica, 3D inzicht en dergelijke hoog aangeschreven worden en dat mannen daar beter in scoren. ( 't zou met rechterhelft geassocieerd worden ) Er is dus al een eerste probleem met het exact bepalen (en definiëren) van intelligentie. Een alternatieve meetmethode bv met meer objectief criterium zou kunnen zijn de mate waarin een individu 'succesvol' is, daar een individu het uiteindelijk grotendeels van zijn brains moet hebben eender hoe die bovenkamer geordend is. ( wat dan weer lastig is gezien we het liever vooraf weten ) ( wat dan ook weer kan in hoeverre je over dezelfde mogelijkheden en middelen zou beschikken ) Betreffende dat vrouwvolkje : Men zou dus kunnen opperen dat gezien de huidige situatie ( waar je als individu, en al zeker als vrouw, totaal onmachtig blijft dat te veranderen ) dat dat zich 'laten onderwerpen' misschien wel de meest intelligente oplossing vormt. btw Ik weet niet of je het beseft maar veelal tref je een verborgen ( openbaar hebben vrouwen geen zak te zeggen en worden vaak met veel minder rechten bedeeld ) matriarchaat* achter de familiale schermen aan. (* min of meer gelijkaardige situatie zie je terug rond heel het het middellandzee gebied ) Zo komt bv het aanraden van het dragen van een hoofddoek onder impuls van de oudste vrouw. |
Citaat:
Mannen zijn koppiger en geven niet graag hun tekortkomingen toe. Als zij eens een keertje de richting kwijt zijn wat iedereen wel eens kan overkomen, zijn ze te dwars om dat toe te geven en vertikken het om de weg te vragen. Liever 20 minuten rondjes rijden :roll: |
Citaat:
leuk stukje leesvoer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kunnen we terug een tweejaar oude studie ophalen, over de intelligentie van leerlingen in bepaalde onderwijsinrichtingen. De kleuterjuffrouwen kwamen daar nogal slecht uit (zoals nog een paar anderen trouwens). Begon men ineens 88 vormen van intelligentie uit te vinden. Maar kom, om het kort te maken, 49% van de vrouwen is dan weer minder intelligent dan de gemiddelde man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ooit eens een een interessant stukje gelinkt over het verschil in seksueel biologischr voordeel tss mannen en vrouwen... helaas vind ik het niet meteen terug ( btw deze is ook leuk leesvoer ) Een man gaat (onbewust) biologisch voor aantal en heeft een drang tot het verspreiden van zijn zaad. Voor een vrouw wordt (onbewust) alles op één kaart gezet. Dat het steeds mannen zijn die sneuvelen heeft daar dan indirect weer met te maken : mannen zijn veel 'minder waard' omdat ze makkelijk vervangbaar zijn. Je hebt in principe maar een handvol mannen nodig om binnen een minimum van tijd de populatie weer aan te zwengelen Citaat:
tenzij_ dat moet ik uiteraard wel even bij vertellen _ het net in de wens lag van de vrouw om een 'ruil' te bedisselen ... dan werd een vrij korte en hevige intrige aangewend om de uitkomst net een andere draai te geven en huidig manlief met de staart tussen de benen te laten vertrekken. Dus wederom ja : vrouwen zij intelligenter dan mannen 8-) Citaat:
Je kan net zo goed spreken over dat men eindelijk tot inzicht is gekomen dat iq in feite méér inhoudt dan wat die voormalige standaard iq-testjes ons kunnen vertellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen ik eindelijk thuiskwam en mijne man vertelde over mijn "avonturen", was zijn reactie: Maar hoe is da toch mogelijk? Ge had direct links moeten nemen. Alsof dat verschil uitgemaakt zou hebben.:-) Vanaf er op mijn gewone route een omleidingsbordje staat heb ik het zitten. :lol: |
Zo'n uitvinding als de gps kan toch wonderen doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar IQ testen zijn niet echt goede bronnen, om intelligentie mee te meten. IQ testen kunnen namelijk door enig training beinvloed worden. |
Citaat:
Weet je wat? Mij kan het eigenlijk niet echt schelen. Persoonlijk dan, ofdat mannen intelligenter/minder intelligent zijn. Echt niet. Ik ben tevreden met mijn al dan niet hoog/laag IQ'tje hoor. Totnogtoe heb ik steeds mijn plan kunnen trekken in 't leven en dat is 't voornaamste. :-) |
Hoe dan ook. Ik geloof niet in een verschil in intelligentie tussen mannen en vrouwen zoals het begrip intelligentie meestal wordt omschreven. Ik ben er wel van overtuigd dat elk wel specifieke competenties heeft. Streven naar consensus is zeker geen typisch mannelijke eigenschap, integedeel, net zoals het collectief belang zonder de persoonlijke ontwikkeling uit het oog te verliezen.
Dat er wordt gestreefd naar meer vrouwen in topfuncties is niet enkel het gevolg van feminisme of emancipatie, maar ook resultaat van een besef na eeuwen mannenmaatschappij, een noodzaak zelfs, dat er meer intelligente beslissingen moeten worden genomen. |
Citaat:
|
Citaat:
En misschien verbazen de goede resultaten van vrouwen op iq testen mij ook wel. Langs den andere kant zijn de schoolresultaten van vrouwen tegenwoordig toch ook een stuk beter dan deze van mannen. Misschien moet prinses Mathilde, koning Albert, maar opvolgen. |
Citaat:
Iemand met een IQ van 130 snapt niet per definitie moeilijk wiskunde, terwijl iemand met een IQ van 110 dat misschien wel zou kunnen. Intelligentie is veel breder, dan die stomme testen. |
Citaat:
Of moeten we dan concluderen dat mannen eigenlijk intelligenter zijn, doch een stuk luier ? Trouwens laat ons niet teveel problemen maken rond het "intelligentieverschil". Het is piepklein, misschien zelfs kleiner dan de meetfouten. Maar het zegt wel dat vrouwen zeker niet dommer zijn. Wat niet wegneemt dat ge nog wel domme vrouwen hebt (zoals domme mannen trouwens ook). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een IQ test is veel te beperkt, om intelligentie echt goed te meten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be