![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Vooraleer ik d�*t geloof mag je toch eens afkomen met bewijzen . Want ik denk dat je uit je nek ligt te lullen dat het niet schoon meer is. Het ergste is wellicht dat je in je eigen onzin gelooft. |
Citaat:
We kennen er niet één die de test doorstaat. Als jij er een kent, laat het dan weten. |
Wie is "we"?
|
Citaat:
Het leven stopt niet met de dood. Wij zien de dood als een finaal iets en een soort "straf", maar dat is het niet. Het leven gaat voort. Zoals Eckhart Tolle zegt, je kan je leven niet verliezen, want je bent het leven. Hoe kan je iets verliezen wat je bent? Het leven is een groot leer en groei proces. Dat leer en groei proces stopt niet met de dood. Het gaat gewoon verder. Voor sommige zielen is het zo dat het best is hun groei verder te zetten zonder fysisch lichaam. |
Citaat:
Als je geblindoekt op de snelweg gaat wandelen of Russische roulette spelen, dan vraag je erom natuurlijk. Je moet de reden ook indachtig nemen waarom je tot zo'n actie zou overgaan. Welke onbewuste motivaties zitten er achter zo'n actie? Dan kan je wel eens sterven natuurlijk. Een les zou kunnen zijn: respect voor de gift dat het leven is. Zo heb je ook vele zelfmoorden die mislukken, en in hun bijna dood ervaring de zelfmoordenaars duidelijk te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is en dat ze nog iets te doen hebben op deze wereld. |
Citaat:
Vragen, vragen, vragen. 8-) |
Citaat:
Helaas pindakaas.... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar uiteindelijk komt het op dit neer: groeien naar de bron van waaruit we komen. Een eerste stap hierin is het loslaten van de reïncarnatie cyclus. Dit staat beschreven in talloze oude leringen en stromingen. Het incarneren als mens op deze planeet zet een leerproces in gang, we maken verbindingen. Maar één ding zijn ze het over eens. Het is verslavend. En het duurt lang tegen dat je eruit komt. Maar "de trip" is het waard om het zo te zeggen, want je komt er als sprirituele identiteit veel sterker uit dan dat je erin ging. Dit wil zeggen dat je alles moet loslaten, en dit is voorwaar niet gemakkelijk. Vele mensen kunnen hun materiele bezittingen niet loslaten, laat staan hun emotionele verbindingen met hun familieleden en geliefden. In dit proces leert men ook onvoorwaardelijk liefde. Het gebeurt dus dikwijls dat zielen nog eens willen incarneren, om toch nog eens een leven met die verloren geliefde te beleven, om dat project dat ze gestart hebben in vorige levens niet te laten verloren gaan, enz... de redenen zijn divers. Soms is er gewoon ook de noodzaak om te reïncarneren om stuff uit te werken die men in vorige levens opgedaan heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beroepsmisvorming misschien ? Een souvenir van de goeie ouwe leraars-tijd, toen je als God De Vader voor een klas klein kinderen stond te egotrippen ? Spijtig dat ezelsoren en lijfstraffen verboden werden, hé ? D�*t deed je de das om.:lol: |
Citaat:
Je zou potverdorie nogal geroskamd geweest zijn. :) Maar anderzijds, zo tot je 18de in de lagere school zitten, zou ook niet goed geweest zijn voor de klassfeer natuurlijk. |
Citaat:
Dat kunnen wel meer mensen. Sommigen zelfs zonder wichelroede. |
Citaat:
Verwittig jij James Randi, of doe ik het ? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er al veel zien sterven, maar ik blijf doorgaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vooral als je bedenkt dat er in Frankrijk bijna nergens water onder de grond zit. |
Citaat:
Bewustzijn is primair. Dan pas komt het fysische lichaam. Bewustzijn is iets dat op zich bestaat, en is fluide. Wij zijn bijvoorbeeld een deel van ons hogere zelf, het deel dat de personaliteit is dat je nu bent. Maar je focus kan veranderen als je bewustzijn groeit. Vermits tijd een illusie is van deze realiteit is bestaat alles tegelijkertijd. Je hogere zelf kan elk moment van je leven zien, en je vorige en toekomstige levens. Elk moment van je leven bestaat voor eeuwig. Vanuit een hoger perspectief een hogere dimensie kan elk moment van je leven terug bezocht worden. |
Citaat:
Misschien is het wel deze man die je bedoeld? Onder meer deze onderzoeker deed moeite om naar verklaringen van het onverklaarbare te zoeken http://nl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Sheldrake Uiteindelijk lijkt dit me de betere houding te zijn die men in dit verband kan aannemen. |
Ik heb begrip voor de twee kanten van het verhaal.
Er wordt ontzettend veel onzin verkocht (te gelde gemaakt) dankzij de goedgelovigheid van mensen. Hierdoor hebben de tegenstanders wel degelijk een punt. Toch maken ze in mijn ogen ook een fout. Ze weigeren iets voor mogelijk te houden omdat er op dit ogenblik nog geen wetenschappelijke verklaring voor is. Hierdoor sluiten ze zich volgens mij toch wel af voor (mogelijks zeer interessant) onontdekt gebied. |
Ook dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morfisch_veld Uitleg over morfische velden lijkt me in deze thread wel op zijn plaats. |
Citaat:
Mijn bewustzijn stopt zelfs als ik diep slaap. Wat zou het dan na mijn dood doorgaan... |
Citaat:
Er bestaan realiteiten die wij niet kunnen vastnemen, zien ruiken en proeven. Maar toch bestaan ze. Sterker nog, ze zijn alles omvattender dan de fysische realiteit. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik sta open voor alles. Als iemand me een flard, brok, vel ... bewustzijn van een dode kan laten gewaarworden, desnoods als logisch aanvaardbaar concept voorstellen, dan wil ik het geloven. Eerder niet. |
Citaat:
Je maakt me deelgenoot van jouw gedachten. In feite ervaren we mekaars bewustzijn. Hic et nunc, bij leven en welzijn, kan dat. Dat hoef je me niet te bewijzen. Maar datzelfde bewustzijn, diezelfde uitwisseling heb ik nog nooit met een dode meegemaakt. Dat moet ik zelf ervaren, op eenzelfde overduidelijke wijze als ik mijn en jouw bewustzijn ervaar. Eerder neem ik dat gewoon niet aan. |
Citaat:
M.a.w., de zgn. paranormale verschijnselen worden wèl wetenschappelijk verklaard. Meestal betreft het goocheltruc, een optisch effect, beredeneerd gokken, een natuurverschijnsel, verkeerde interpretaties of bepaalde vormen van bedrog. |
Citaat:
In het kort kan ik je dit zeggen. Rupert Sheldrake heeft het begrip morfische velden ingevoerd. Een begrip dat volgens de huidige stand van de wetenschap nog niet aanvaard is. Mijn intuïtie (wat die ook waard moge zijn) zegt dat dhr. Sheldrake op het goede spoor zit. Zoals ik het begrijp is een morfisch veld misschien best te verduidelijken met een anologie, bvb. zoals videobeelden of muziek die de ether wordt ingestuurd. De informatie die ze bevatten zit rondom ons maar we merken er niets van tot op het ogenblik dat we het juiste apparaat in werking zetten om ze om te zetten naar iets dat voor ons zinvol is (beeld/muziek). Het sterkste vb in de link vond ik het verhaal van de termietenheuvels (2e link morfische velden). Dit alles gebeurd slechts door één onderzoeker waarvan ik per toeval weet heb. Er gebeurd op dit vlak ongetwijfeld heel wat meer dat aangeeft dat er effectief heel wat meer is tussen hemel en aarde dan hetgeen we doorgaans aannemen of waarvoor we door onze nieuwe godsdienst (wetenschap) blind gemaakt zijn. |
Citaat:
Dat is toch een belangrijk nuanceverschil. In die link die je aanreikte zegt Michael Shermer trouwens "dat de bewijslast bij de aanhangers van de theorie ligt en niet bij de sceptici." Dat is net hetzelfde als hetgeen ik al vele keren neergeschreven heb. Citaat:
Persoonlijk denk ik dat het een combinatie is van instinct en tot op heden nog niet ontdekte zintuigen die de termieten in staat stellen om termietenheuvels te bouwen. En als ik eventjes een niet wetenschappelijk antwoord mag geven: zo moeilijk is dat nu ook weer niet, een termietenheuvel bouwen. Ten eerste, ze doen al miljoenen jaren niets anders, en ten tweede, het is het enige dat ze kunnen. |
Citaat:
Zou dat door een morfisch veld komen? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wij maken de naïeve believers van baarlijke nonsens toch ook niet uit voor achterlijke dommekloten of mongoloïede trutten? |
Citaat:
Je negeert ondertussen straal het onweerlegbare feit dat geen enkele pseudowetenschapper of wichelroedeloper er ook maar een beetje in geslaagd is om iets te bewijzen. Zo ruimdenkend ben je dus... Het verschil met jou is dat ik bereid ben om van mening te veranderen als ze, zoals ik al vele keren gevraagd heb, er ooit in slagen om hun paranormale krachten te bewijzen. De dag dat ze dat kunnen, zal ik dat probleemloos aanvaarden. Jij daarentegen verandert simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" ben je. Conclusie: ik ben meer ruimdenkend dan jij, want als de bewijzen geleverd worden, zal ik deze aanvaarden. Jij daarentegen bent bekrompen want jij gelooft er in, bewijzen of geen bewijzen. |
Citaat:
Gelooft u dan even dat andere wichelroedelopers die in heel andere omstandigheden werkten en wel in slaagden water te vinden. Nee, u gelooft het niet? U wilt zelfs niet de minste rekening houden met de mogelijkheid dat het kan? U verandert dus simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" bent u. |
Citaat:
"Wichelroedelopers moeten ondubbelzinnig bewijzen dat ze water kunnen vinden onder gecontroleerde omstandigheden, iets waar ze tot nu toe niet in geslaagd zijn. Bijgevolg neem ik hen niet ernstig. De dag dat ze toch in slagen, aanvaard ik dat probleemloos." Zeg eens Marieken, wat is daar onduidelijk aan ? Mij lijkt dat een redelijke en duidelijke bewering maar jij hebt overduidelijk problemen om zelfs simpele zinnen te misinterpreteren. Dus nogmaals, wat begrijp je er niet aan ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be