Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   parapsychologische verschijnselen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188051)

meneer 10 juli 2013 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6711770)
:rofl:

Je koeien loeien.

Off topic braaksel.

meneer 10 juli 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6712221)
Toch wel, maar enkel op basis van onweerlegbare bewijzen, en niet op basis van sterke verhalen die per vertelbeurt net iets straffer worden.

Het schijnt maar niet tot je door te dringen dat, sterke verhalen ten spijt, geen enkele wichelroedeloper onder gecontroleerde omstandigheden al kunnen bewijzen heeft dat hij over bijzondere krachten of zintuigen beschikt.

Geen enkele.

Breek daar je ruimdenkende geest eens over. Maar je bent zo ruimdenkend dat je al bij voorbaat beslist hebt om de bewijslast geheel te negeren en koppig vol te houden dat wichelroedelopen wèl werkt.

Je beweert dus dat je �*lle wichelroedelopers op de planeet kent, en weet wat die mensen tijdens hun levens klaargekregen hebben of niet ?
Vooraleer ik d�*t geloof mag je toch eens afkomen met bewijzen . Want ik denk dat je uit je nek ligt te lullen dat het niet schoon meer is.
Het ergste is wellicht dat je in je eigen onzin gelooft.

Supe®Staaf 10 juli 2013 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6712838)
Je beweert dus dat je �*lle wichelroedelopers op de planeet kent, en weet wat die mensen tijdens hun levens klaargekregen hebben of niet ?

Neen jongen.
We kennen er niet één die de test doorstaat.
Als jij er een kent, laat het dan weten.

giserke 10 juli 2013 08:20

Wie is "we"?

exodus 10 juli 2013 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 6712119)
... alle mensen die uitgerekend het vliegtuig namen dat in de WTC-torens zou vliegen hebben dan toch wel een klootzak van een bewaarengel, of een heel luie..

nonsens uiteraard..

Op het zielsniveau was het heel goed geweten dat ze gingen sterven. Alles is verbonden met elkaar.

Het leven stopt niet met de dood. Wij zien de dood als een finaal iets en een soort "straf", maar dat is het niet. Het leven gaat voort. Zoals Eckhart Tolle zegt, je kan je leven niet verliezen, want je bent het leven. Hoe kan je iets verliezen wat je bent?

Het leven is een groot leer en groei proces. Dat leer en groei proces stopt niet met de dood. Het gaat gewoon verder. Voor sommige zielen is het zo dat het best is hun groei verder te zetten zonder fysisch lichaam.

exodus 10 juli 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6712772)
Achteraf is het idd bizar.
Maar is het een samenloop van omstandigheden? Een lot?
In het lot geloof ik niet.
Indien dat zou bestaan dan kan je geblinddoekt op de snelweg gaan wandelen of Russische roulette spelen.
Ik zou het dus niemand aanraden, zijn lot te volgen.

Welja, je moet er niet mee spelen natuurlijk ook. Ik geloof wel dat er een plan bestaat, maar we hebben ook een groot deel vrije wil, we kunnen ons zielenplan dus wel saboteren.

Als je geblindoekt op de snelweg gaat wandelen of Russische roulette spelen, dan vraag je erom natuurlijk. Je moet de reden ook indachtig nemen waarom je tot zo'n actie zou overgaan. Welke onbewuste motivaties zitten er achter zo'n actie? Dan kan je wel eens sterven natuurlijk. Een les zou kunnen zijn: respect voor de gift dat het leven is.

Zo heb je ook vele zelfmoorden die mislukken, en in hun bijna dood ervaring de zelfmoordenaars duidelijk te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is en dat ze nog iets te doen hebben op deze wereld.

parcifal 10 juli 2013 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712973)
Het leven is een groot leer en groei proces. Dat leer en groei proces stopt niet met de dood. Het gaat gewoon verder. Voor sommige zielen is het zo dat het best is hun groei verder te zetten zonder fysisch lichaam.

Groeien naar wat? Voor wat? En volgens welke criteria? Wat brengt het op en wie heeft dat zo gemaakt?

Vragen, vragen, vragen. 8-)

Another Jack 10 juli 2013 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6712965)
Wie is "we"?

SKEPP onder andere, de premie is onlangs verhoogd voor wie zijn paranormale gaves kan bewijzen.

Helaas pindakaas....

Another Jack 10 juli 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712977)
Welja, je moet er niet mee spelen natuurlijk ook. Ik geloof wel dat er een plan bestaat, maar we hebben ook een groot deel vrije wil, we kunnen ons zielenplan dus wel saboteren.

Als je geblindoekt op de snelweg gaat wandelen of Russische roulette spelen, dan vraag je erom natuurlijk. Je moet de reden ook indachtig nemen waarom je tot zo'n actie zou overgaan. Welke onbewuste motivaties zitten er achter zo'n actie? Dan kan je wel eens sterven natuurlijk. Een les zou kunnen zijn: respect voor de gift dat het leven is.

Zo heb je ook vele zelfmoorden die mislukken, en in hun bijna dood ervaring de zelfmoordenaars duidelijk te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is en dat ze nog iets te doen hebben op deze wereld.

Hoe? Ik dacht dat het leven eeuwig was?

exodus 10 juli 2013 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6712982)
Groeien naar wat? Voor wat? En volgens welke criteria? Wat brengt het op en wie heeft dat zo gemaakt?

Daar kan je boeken over schrijven en zijn boeken over geschreven.

Maar uiteindelijk komt het op dit neer: groeien naar de bron van waaruit we komen.

Een eerste stap hierin is het loslaten van de reïncarnatie cyclus. Dit staat beschreven in talloze oude leringen en stromingen. Het incarneren als mens op deze planeet zet een leerproces in gang, we maken verbindingen. Maar één ding zijn ze het over eens. Het is verslavend. En het duurt lang tegen dat je eruit komt. Maar "de trip" is het waard om het zo te zeggen, want je komt er als sprirituele identiteit veel sterker uit dan dat je erin ging.

Dit wil zeggen dat je alles moet loslaten, en dit is voorwaar niet gemakkelijk. Vele mensen kunnen hun materiele bezittingen niet loslaten, laat staan hun emotionele verbindingen met hun familieleden en geliefden. In dit proces leert men ook onvoorwaardelijk liefde.

Het gebeurt dus dikwijls dat zielen nog eens willen incarneren, om toch nog eens een leven met die verloren geliefde te beleven, om dat project dat ze gestart hebben in vorige levens niet te laten verloren gaan, enz... de redenen zijn divers. Soms is er gewoon ook de noodzaak om te reïncarneren om stuff uit te werken die men in vorige levens opgedaan heeft.

meneer 10 juli 2013 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6712857)
Neen jongen.
We kennen er niet één die de test doorstaat.
Als jij er een kent, laat het dan weten.

Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.:-)

meneer 10 juli 2013 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6712965)
Wie is "we"?

Misschien zijn ze met een hele bende in zijn hoofd ?

meneer 10 juli 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6712982)

Tja, jij stelt jezelf weinig vragen neem ik aan ? Jij wéét namelijk reeds ALLES.:lol:
Beroepsmisvorming misschien ? Een souvenir van de goeie ouwe leraars-tijd, toen je als God De Vader voor een klas klein kinderen stond te egotrippen ?
Spijtig dat ezelsoren en lijfstraffen verboden werden, hé ? D�*t deed je de das om.:lol:

parcifal 10 juli 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713517)
Tja, jij stelt jezelf weinig vragen neem ik aan ? Jij wéét namelijk reeds ALLES.:lol:
Beroepsmisvorming misschien ? Een souvenir van de goeie ouwe leraars-tijd, toen je als God De Vader voor een klas klein kinderen stond te egotrippen ?
Spijtig dat ezelsoren en lijfstraffen verboden werden, hé ? D�*t deed je de das om.:lol:

Geluk dat jij nooit naar school bent geweest nietwaar?
Je zou potverdorie nogal geroskamd geweest zijn. :)

Maar anderzijds, zo tot je 18de in de lagere school zitten, zou ook niet goed geweest zijn voor de klassfeer natuurlijk.

Supe®Staaf 10 juli 2013 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713508)
Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.:-)

Heeft hij een kraan opengedraaid?
Dat kunnen wel meer mensen.
Sommigen zelfs zonder wichelroede.

kiko 10 juli 2013 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713508)
Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.

Ah je Zuid-Franse Uri Geller heeft een gecontroleerde test doorstaan ? Wel wel wel.

Verwittig jij James Randi, of doe ik het ?

Esperanza 10 juli 2013 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6713548)

:lol:

Supe®Staaf 10 juli 2013 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712973)
Het leven stopt niet met de dood.

Ja natuurlijk.
Ik heb er al veel zien sterven, maar ik blijf doorgaan.

meneer 10 juli 2013 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6713548)

Hij heeft gezegd waar te graven. Dat werd gedaan, en op amper 7 meter diep werd er water gevonden. Vandaag draait gelijk wie daar gewoon de kraan open. Straf hé, Staaf ?

meneer 10 juli 2013 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6713555)
Ah je Zuid-Franse Uri Geller heeft een gecontroleerde test doorstaan ? Wel wel wel.

WTF test ?!! Hij zocht en vond water met behulp van een wicheltroede. Te moeilijk te begrijpen voor jou ?

Dixie 11 juli 2013 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6713555)

:lol: schitterend!

Supe®Staaf 11 juli 2013 04:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6714019)
Hij heeft gezegd waar te graven. Dat werd gedaan, en op amper 7 meter diep werd er water gevonden. Vandaag draait gelijk wie daar gewoon de kraan open. Straf hé, Staaf ?

Inderdaad, straf!
Vooral als je bedenkt dat er in Frankrijk bijna nergens water onder de grond zit.

exodus 11 juli 2013 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6713618)
Ja natuurlijk.
Ik heb er al veel zien sterven, maar ik blijf doorgaan.

Jouw bewustzijn zal ook doorgaan als je sterft.

Bewustzijn is primair. Dan pas komt het fysische lichaam. Bewustzijn is iets dat op zich bestaat, en is fluide. Wij zijn bijvoorbeeld een deel van ons hogere zelf, het deel dat de personaliteit is dat je nu bent. Maar je focus kan veranderen als je bewustzijn groeit.

Vermits tijd een illusie is van deze realiteit is bestaat alles tegelijkertijd. Je hogere zelf kan elk moment van je leven zien, en je vorige en toekomstige levens. Elk moment van je leven bestaat voor eeuwig. Vanuit een hoger perspectief een hogere dimensie kan elk moment van je leven terug bezocht worden.

satiper 11 juli 2013 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6690059)
Ik kom niet meer op zijn naam, maar ik las ooit eens een boek van een wetenschapper die een soort van simultaan leren aantoonde van ratten in labo's op verschillende plaatsen op de wereld. Ik kan me best voorstellen dat er connecties zijn tussen mensen waardoor we bv. voelen dat er iets ernstigs gebeurd is met een geliefde persoon ook al 'weten' we het niet objectief. Noem het 'intuïtie' desnoods. Dat is een soort van kennis die we nogal onderschatten in onze rationeel ingestelde maatschappij. We hebben afgeleerd er belang aan te hechten. Spijtig.

Ik zou zeker niet alle 'parapsychologische' verschijnselen op een hoop gooien zoals je lijkt te doen wanneer je vraagt 'Wie gelooft erin?'

In 'een schitterend ongeluk' een reeks van een hele tijd terug interviewde Wim Kayzer onder meer: Rupert Sheldrake, Brits biochemicus en celbioloog.
Misschien is het wel deze man die je bedoeld?
Onder meer deze onderzoeker deed moeite om naar verklaringen van het onverklaarbare te zoeken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Sheldrake

Uiteindelijk lijkt dit me de betere houding te zijn die men in dit verband kan aannemen.

satiper 11 juli 2013 09:54

Ik heb begrip voor de twee kanten van het verhaal.
Er wordt ontzettend veel onzin verkocht (te gelde gemaakt) dankzij de goedgelovigheid van mensen.
Hierdoor hebben de tegenstanders wel degelijk een punt.
Toch maken ze in mijn ogen ook een fout.
Ze weigeren iets voor mogelijk te houden omdat er op dit ogenblik nog geen wetenschappelijke verklaring voor is.
Hierdoor sluiten ze zich volgens mij toch wel af voor (mogelijks zeer interessant) onontdekt gebied.

satiper 11 juli 2013 13:42

Ook dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morfisch_veld
Uitleg over morfische velden lijkt me in deze thread wel op zijn plaats.

Supe®Staaf 11 juli 2013 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6714163)
Jouw bewustzijn zal ook doorgaan als je sterft.

Vertel mij eens waar ik zo een klompje 'bewustzijn zonder lichaam' kan vinden, horen, ruiken, voelen...

Mijn bewustzijn stopt zelfs als ik diep slaap.
Wat zou het dan na mijn dood doorgaan...

exodus 11 juli 2013 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6714623)
Vertel mij eens waar ik zo een klompje 'bewustzijn zonder lichaam' kan vinden, horen, ruiken, voelen...

Met de fysische zintuigen zal het niet lukken. Je kan je gedachten toch ook niet in je handen nemen? Bewustzijn is nu eenmaal niet fysisch. Zoals er zoveel niet fysisch is. Je aura is ook niet fysisch, maar hij bestaat wel. Wij zijn in onze kern ook niet fysische. Het fysische is slechts tijdelijk. Ons lichaam is fysisch, dat is al.

Er bestaan realiteiten die wij niet kunnen vastnemen, zien ruiken en proeven. Maar toch bestaan ze. Sterker nog, ze zijn alles omvattender dan de fysische realiteit.

Citaat:

Je bewustzijn stopt niet. Het is niet omdat je niets herinnert dat je bewustzijn stopt. Heb je ooit al eens een black-out gehad van teveel te zuipen? Dan zou je moeten weten dat anderen kunnen navertellen dat je wel nog bij bewustzijn was, maar je herinnert er zelf niets meer van. :)

Travis66 11 juli 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6714623)

Daarom heet het ook bewust zijn hé :)

Supe®Staaf 11 juli 2013 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6714687)
Daarom heet het ook bewust zijn hé :)

Als ons bewustzijn bij leven afhankelijk van onze fysische conditie, fluctueert tussen heel aanwezig, heel bewust en totaal afwezig of onbewust, dan is het bewustzijn, duidelijk een nevenproduct van onze fysiek, zeker weg als we dood zijn.

Maar ik sta open voor alles.
Als iemand me een flard, brok, vel ... bewustzijn van een dode kan laten gewaarworden, desnoods als logisch aanvaardbaar concept voorstellen, dan wil ik het geloven.
Eerder niet.

Supe®Staaf 11 juli 2013 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6714676)
Met de fysische zintuigen zal het niet lukken. Je kan je gedachten toch ook niet in je handen nemen?

Ik ervaar mijn eigen gedachten.
Je maakt me deelgenoot van jouw gedachten.
In feite ervaren we mekaars bewustzijn.
Hic et nunc, bij leven en welzijn, kan dat.
Dat hoef je me niet te bewijzen.
Maar datzelfde bewustzijn, diezelfde uitwisseling heb ik nog nooit met een dode meegemaakt.
Dat moet ik zelf ervaren, op eenzelfde overduidelijke wijze als ik mijn en jouw bewustzijn ervaar.
Eerder neem ik dat gewoon niet aan.

kiko 11 juli 2013 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 6714229)
Toch maken ze in mijn ogen ook een fout.
Ze weigeren iets voor mogelijk te houden omdat er op dit ogenblik nog geen wetenschappelijke verklaring voor is.
Hierdoor sluiten ze zich volgens mij toch wel af voor (mogelijks zeer interessant) onontdekt gebied.

Over welke verschijnselen heb je het precies ? Want tot zover ik weet, zijn quasi alle zgn. paranormale verschijnselen volledig gedebunked.

M.a.w., de zgn. paranormale verschijnselen worden wèl wetenschappelijk verklaard. Meestal betreft het goocheltruc, een optisch effect, beredeneerd gokken, een natuurverschijnsel, verkeerde interpretaties of bepaalde vormen van bedrog.

satiper 11 juli 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6714705)
Over welke verschijnselen heb je het precies ? Want tot zover ik weet, zijn quasi alle zgn. paranormale verschijnselen volledig gedebunked.

M.a.w., de zgn. paranormale verschijnselen worden wèl wetenschappelijk verklaard. Meestal betreft het goocheltruc, een optisch effect, beredeneerd gokken, een natuurverschijnsel, verkeerde interpretaties of bepaalde vormen van bedrog.

In de links die ik aangaf vind je meer terug.
In het kort kan ik je dit zeggen.
Rupert Sheldrake heeft het begrip morfische velden ingevoerd.
Een begrip dat volgens de huidige stand van de wetenschap nog niet aanvaard is.
Mijn intuïtie (wat die ook waard moge zijn) zegt dat dhr. Sheldrake op het goede spoor zit.

Zoals ik het begrijp is een morfisch veld misschien best te verduidelijken met een anologie, bvb. zoals videobeelden of muziek die de ether wordt ingestuurd.
De informatie die ze bevatten zit rondom ons maar we merken er niets van tot op het ogenblik dat we het juiste apparaat in werking zetten om ze om te zetten naar iets dat voor ons zinvol is (beeld/muziek).

Het sterkste vb in de link vond ik het verhaal van de termietenheuvels (2e link morfische velden).

Dit alles gebeurd slechts door één onderzoeker waarvan ik per toeval weet heb.
Er gebeurd op dit vlak ongetwijfeld heel wat meer dat aangeeft dat er effectief heel wat meer is tussen hemel en aarde dan hetgeen we doorgaans aannemen of waarvoor we door onze nieuwe godsdienst (wetenschap) blind gemaakt zijn.

kiko 11 juli 2013 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 6714744)
In de links die ik aangaf vind je meer terug.
In het kort kan ik je dit zeggen.
Rupert Sheldrake heeft het begrip morfische velden ingevoerd.
Een begrip dat volgens de huidige stand van de wetenschap nog niet aanvaard is.

Correctie: een begrip dat tot op heden niet bewezen is, en daarom niet aanvaard wordt door de wetenschap.

Dat is toch een belangrijk nuanceverschil. In die link die je aanreikte zegt Michael Shermer trouwens "dat de bewijslast bij de aanhangers van de theorie ligt en niet bij de sceptici."

Dat is net hetzelfde als hetgeen ik al vele keren neergeschreven heb.

Citaat:

Het sterkste vb in de link vond ik het verhaal van de termietenheuvels (2e link morfische velden).
Ik heb geen flauw idee hoe termieten weten hoe ze aan een termietenheuvel moeten beginnen. Toch wil ik even benadrukken dat een termietenheuvel het bestaan van morfische velden geenszins bevestigt. Het is gewoon een niet bewezen hypothese.

Persoonlijk denk ik dat het een combinatie is van instinct en tot op heden nog niet ontdekte zintuigen die de termieten in staat stellen om termietenheuvels te bouwen.

En als ik eventjes een niet wetenschappelijk antwoord mag geven: zo moeilijk is dat nu ook weer niet, een termietenheuvel bouwen. Ten eerste, ze doen al miljoenen jaren niets anders, en ten tweede, het is het enige dat ze kunnen.

Supe®Staaf 11 juli 2013 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6714801)
En als ik eventjes een niet wetenschappelijk antwoord mag geven: zo moeilijk is dat nu ook weer niet, een termietenheuvel bouwen. Ten eerste, ze doen al miljoenen jaren niets anders, en ten tweede, het is het enige dat ze kunnen.

Zonder dat het hen ooit geleerd werd, zonder dat ze er met mekaar over praten, plassen alle mannen met de wind mee.
Zou dat door een morfisch veld komen?

Marie van de koster 11 juli 2013 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6714801)
Correctie: een begrip dat tot op heden niet bewezen is, en daarom niet aanvaard wordt door de wetenschap.

Dat is toch een belangrijk nuanceverschil. In die link die je aanreikte zegt Michael Shermer trouwens "dat de bewijslast bij de aanhangers van de theorie ligt en niet bij de sceptici."

Dat is net hetzelfde als hetgeen ik al vele keren neergeschreven heb.

..........................

En hier zijn we weer : wat niet bewezen kan worden of niet aanvaard wordt door de wetenschap, bestaat in uw ogen niet. Uw denkwereld is even star als die van een middeleeuwse inquisiteur, merkt u dat zelf echt niet?

Supe®Staaf 11 juli 2013 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6714908)
En hier zijn we weer : wat niet bewezen kan worden of niet aanvaard wordt door de wetenschap, bestaat in uw ogen niet.

Zolang het bestaan van exorbitante, bizarre of hoogst onwaarschijnlijke fantazieën niet bewezen is, zolang er van al die ongeloofwaardige hocuspocus niets is dat het daglicht verdraagt, zolang obscurantistische rommel de schijnwerper van objectief onderzoek niet verdraagt, is het de veiligste, meest logische en verstandigste optie om aan te nemen dat er niks van waar is.

Citaat:

Uw denkwereld is even star als die van een middeleeuwse inquisiteur, merkt u dat zelf echt niet?
Nounou, waarom direct zo een zware scheldwoorden?
Wij maken de naïeve believers van baarlijke nonsens toch ook niet uit voor achterlijke dommekloten of mongoloïede trutten?

kiko 11 juli 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6714908)
En hier zijn we weer : wat niet bewezen kan worden of niet aanvaard wordt door de wetenschap, bestaat in uw ogen niet. Uw denkwereld is even star als die van een middeleeuwse inquisiteur, merkt u dat zelf echt niet?

Ja ja, we weten al dat je jezelf enorm ruimdenkend vindt.

Je negeert ondertussen straal het onweerlegbare feit dat geen enkele pseudowetenschapper of wichelroedeloper er ook maar een beetje in geslaagd is om iets te bewijzen. Zo ruimdenkend ben je dus...

Het verschil met jou is dat ik bereid ben om van mening te veranderen als ze, zoals ik al vele keren gevraagd heb, er ooit in slagen om hun paranormale krachten te bewijzen. De dag dat ze dat kunnen, zal ik dat probleemloos aanvaarden.

Jij daarentegen verandert simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" ben je.

Conclusie: ik ben meer ruimdenkend dan jij, want als de bewijzen geleverd worden, zal ik deze aanvaarden. Jij daarentegen bent bekrompen want jij gelooft er in, bewijzen of geen bewijzen.

Marie van de koster 11 juli 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6714969)
Ja ja, we weten al dat je jezelf enorm ruimdenkend vindt.

Je negeert ondertussen straal het onweerlegbare feit dat geen enkele pseudowetenschapper of wichelroedeloper er ook maar een beetje in geslaagd is om iets te bewijzen. Zo ruimdenkend ben je dus...

Het verschil met jou is dat ik bereid ben om van mening te veranderen als ze, zoals ik al vele keren gevraagd heb, er ooit in slagen om hun paranormale krachten te bewijzen. De dag dat ze dat kunnen, zal ik dat probleemloos aanvaarden.

Jij daarentegen verandert simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" ben je.

Conclusie: ik ben meer ruimdenkend dan jij, want als de bewijzen geleverd worden, zal ik deze aanvaarden. Jij daarentegen bent bekrompen want jij gelooft er in, bewijzen of geen bewijzen.

De wichelroedelopers die door uw wetenschappers werden uitgezocht en in door hen geconditioneerde omstandigheden moesten water vinden, slaagden niet. Best mogelijk. Ik geloof dat.
Gelooft u dan even dat andere wichelroedelopers die in heel andere omstandigheden werkten en wel in slaagden water te vinden. Nee, u gelooft het niet? U wilt zelfs niet de minste rekening houden met de mogelijkheid dat het kan?
U verandert dus simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" bent u.

kiko 11 juli 2013 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6714980)
De wichelroedelopers die door uw wetenschappers werden uitgezocht en in door hen geconditioneerde omstandigheden moesten water vinden, slaagden niet. Best mogelijk. Ik geloof dat.
Gelooft u dan even dat andere wichelroedelopers die in heel andere omstandigheden werkten en wel in slaagden water te vinden. Nee, u gelooft het niet? U wilt zelfs niet de minste rekening houden met de mogelijkheid dat het kan?
U verandert dus simpelweg niet meer van mening, zo "ruimdenkend" bent u.

Wat begrijp je niet aan het onderstaande:

"Wichelroedelopers moeten ondubbelzinnig bewijzen dat ze water kunnen vinden onder gecontroleerde omstandigheden, iets waar ze tot nu toe niet in geslaagd zijn. Bijgevolg neem ik hen niet ernstig.

De dag dat ze toch in slagen, aanvaard ik dat probleemloos."

Zeg eens Marieken, wat is daar onduidelijk aan ? Mij lijkt dat een redelijke en duidelijke bewering maar jij hebt overduidelijk problemen om zelfs simpele zinnen te misinterpreteren. Dus nogmaals, wat begrijp je er niet aan ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be