Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Joëlle Milquet midden in de strontstorm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201782)

Boduo 8 mei 2014 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7130315)
Ja, een week geleden. Ik snap niet goed wat de relevantie van de film is in deze discussie?

Het ging in jouw post o.a. over "veroordelen na klacht" , "de letter v.d.wet" en een "rechter die oordeelt".
In "Het vonnis" komen die elementen naar voor in een échte context.
Er wordt daar duidelijk aangetoond hoe ons ge-recht in elkaar zit.

Bad Attila 8 mei 2014 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 7130142)
Ik noteer dat wij uw gedachtengang volgend, om een complottheorie te vermijden moeten aannemen dat een aantal jongeren door de schooldirecteur zeer kort voor het einde van het leerjaar aan de deur werden gezet wegens wind. Grif toegegeven, daarmee is het zaakje inderdaad op een kinderlijk eenvoudige manier van tafel en onder de mat te vegen.

Daar ik eerder zei dat de feiten wel degelijk hebben plaatsgevonden, zal ik ernaar van uitgaan dat u slecht genoteerd hebt, zeker?

Of is het gewoon een probleem van begrijpend lezen?

Boduo 8 mei 2014 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7130421)
Daar ik eerder zei dat de feiten wel degelijk hebben plaatsgevonden, zal ik ernaar van uitgaan dat u slecht genoteerd hebt, zeker?

Het "probleem" bestaat er eigenlijk in een poltieke tegenstander een ferme hak te zetten.
Milquet heeft veel wind gezaaid, weliswaar op andere domeinen maar soit, en oogst nu storm op een héél slecht moment.

giserke 8 mei 2014 08:40

Jaja, het zoontje van Milquet zal wel 2 weken geen televisie mogen kijken als straf denk ik.

Eberhard Leclerc 8 mei 2014 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7130488)
Jaja, het zoontje van Milquet zal wel 2 weken geen televisie mogen kijken als straf denk ik.

Waarom?

Volgens zijn moeder kwam het toch doordat dat meisje zich als een sletje gedroeg?

En verder heeft ie er niet voor betaald he. Dan mag het van mama Joelle, die in haar politieke leven druk bezig is met een kruistocht tegen prostitutie.

Knuppel 8 mei 2014 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7130421)

Citaat:

Het plezantste zou zijn dat Milquet haar zoon niet betrokken zou zijn. Dan zouden hier veel mensen met hun mond vol tanden zitten en zouden zij beseffen dat zij vanalles vertellen zonder enige vorm van bewijs, zich enkel op geruchten baserend.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=195

Dutch_Strawberry 8 mei 2014 09:06

Wel, ik vind het in ieder geval spijtig nog maar eens een voorbeeld te moeten lezen van hoe ouders tegenwoordig zelfs geen moeite meer doen om hun kinderen normen en waarden aan te leren. Stuur ze dan op 'n schooltripje en het kot is te klein.

giserke 8 mei 2014 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7130509)
Wel, ik vind het in ieder geval spijtig nog maar eens een voorbeeld te moeten lezen van hoe ouders tegenwoordig zelfs geen moeite meer doen om hun kinderen normen en waarden aan te leren. Stuur ze dan op 'n schooltripje en het kot is te klein.

Vandaar dat de koning elk jaar spreekt over normen en waarden. Vooral over familiewaarden en zo.

circe 8 mei 2014 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7129351)
waarom heb jij die neiging?

dus als een meisje een kamer met jongens binnenkomt in wat die jongens vinden een niemendalletje, mogen ze haar verkrachten? die jongens hebben geen enkele schuld?

ik zou dit toch nuanceren hoor.

Het meisje is totaal NIET verondersteld die kamers van die jongens binnen te gaan, met of zonder niemendalletje.

Doet ze dit toch, en dan zeker mèt niemendalletje, dan is het haar BEDOELING om die jongens te verleiden en dan vind ik niet dat men van verkrachting kan spreken.

Verkrachting is een zeer ernstige zaak, en deze puberale uitspattingen moet men daar niet onder klasseren.

Zou iemand klacht hebben ingediend ? of werden ze betrapt? Of heeft misschien die éne (of die paar) die niet mee mochten doen de kat de bel aangebonden?

En als men dan toch leerlingen aan de deur zet: dan moet dat meisje er ook maar bij.

Knuppel 8 mei 2014 09:18

Welke waarden normen zouden ouders die leefden zoals Albert en Paola hun kinderen kunnen bijbrengen? Om waarden en normen te leren worden die kinderen naar elitescholen gestuurd. Met het woord toch.
Juist daardoor worden die kinderen er zich pas goed van bewust in welke hypocriete wereld ze leven. Ze leren in die scholen in hoofdzaak zich als een elite te gedragen naar de buitenwereld toe. Binnen de beschermende elitemuren volgen ze echter het voorbeeld dat ze van huis uit kregen.

Zipper 8 mei 2014 09:20

Citaat:

Dertig, veertig jaar geleden neukten "kinderen" van vijftien of zestien jaar ook al. Wat wil jij eigenlijk, terug een kuisheidsgordel invoeren en de jongens dagelijks een dosis kamfer toedienen ??

fred vanhove 8 mei 2014 09:25

Citaat:

Die normen en waarden vroeger beperkten zich meestal tot een goed pak slaag....

Dutch_Strawberry 8 mei 2014 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7130519)
Vandaar dat de koning elk jaar spreekt over normen en waarden. Vooral over familiewaarden en zo.

Tja... Die elite is enkel maar elite in naam... Voor de rest gewoon veredelde zwijnen. Kijk maar naar den Berre en z'n vrouw... Gelukkig is de Flup intellectueel te incompetent voor zoiets.

giserke 8 mei 2014 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7130533)

De enige normen waren horen, zien en vooral zwijgen.
Meneer pastoor mocht er op losbeuken op het internaat, toch moesten ze zwijgen.

Dutch_Strawberry 8 mei 2014 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7130533)

Er is niks mis met eens een goed stel kletsen op de poep. Ik heb ze zelf heel wat gekregen toen ik jonger was, en ben ik er een slechter mens door geworden? Denk het niet. Soms kan je kinderen enkel respect bijbrengen door ze eens een lap om hun oren te geven. Iets wat, als ik naar de kinderen van tegenwoordig kijk, maar al te weinig gebeurt. Maar dat is iets heel anders en behoort tot een andere topic.

fox 8 mei 2014 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7130560)
Er is niks mis met eens een goed stel kletsen op de poep. Ik heb ze zelf heel wat gekregen toen ik jonger was, en ben ik er een slechter mens door geworden? Denk het niet. Soms kan je kinderen enkel respect bijbrengen door ze eens een lap om hun oren te geven. Iets wat, als ik naar de kinderen van tegenwoordig kijk, maar al te weinig gebeurt. Maar dat is iets heel anders en behoort tot een andere topic.

En wordt je een slechter mens door in het rond te neuken? En kletsen geven aan je kinderen is simpelweg een teken van zwakte. Je toont er alleen maar mee aan dat de wet van de sterkste geldt en dat je geen enkele andere manier kent om je kind op te voeden. Van mij mag je je kind kletsen geven hoor, ik vind het alleen uiterst zielig machtsvertoon.

Dutch_Strawberry 8 mei 2014 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7130528)
Dertig, veertig jaar geleden neukten "kinderen" van vijftien of zestien jaar ook al. Wat wil jij eigenlijk, terug een kuisheidsgordel invoeren en de jongens dagelijks een dosis kamfer toedienen ??

Waarom zo'n extreem antwoord? Ik pleit gewoon voor een betere en bewustere opvoeding van kinderen, zodat die eens wat meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgen. Ik kan niet voor alle lagen van de bevolking spreken, maar ik ken echt amper kinderen die op hun vijftiende al seks hebben gehad. Een kusje misschien wel, maar de meeste kinderen op die leeftijd zijn eerder bezig met flirten en vriendschappen. Echte seks? Het zou me verwonderen. De mentaliteit van kinderen is tegenwoordig echt wel veranderd, hoor. Al moet je natuurlijk geval per geval bekijken.

Knuppel 8 mei 2014 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7130521)
ik zou dit toch nuanceren hoor.

Het meisje is totaal NIET verondersteld die kamers van die jongens binnen te gaan, met of zonder niemendalletje.

Doet ze dit toch, en dan zeker mèt niemendalletje, dan is het haar BEDOELING om die jongens te verleiden en dan vind ik niet dat men van verkrachting kan spreken.

Verkrachting is een zeer ernstige zaak, en deze puberale uitspattingen moet men daar niet onder klasseren.

Zou iemand klacht hebben ingediend ? of werden ze betrapt? Of heeft misschien die éne (of die paar) die niet mee mochten doen de kat de bel aangebonden?

En als men dan toch leerlingen aan de deur zet: dan moet dat meisje er ook maar bij.

Als het meisje eveneens aan de deur was gevlogen was er alleszins minder reden geweest om de beslissing van de directeur aan te vechten. Maar dat gebeurde dus niet. Gezien de zoon van Milquet betrokken partij is kan het moeilijk anders of de directeur moet een héle goede reden gehad hebben om het meisje NIET van school te sturen. Die reden kennen we echter (nog) niet.

-Is het meisje geen sletje zoals anoniem werd geïnsinueerd, maar werd ze op één of andere manier gedwongen tot seks met vijf jongens?

-Welke jongens buiten de zoon van Milquet waren daarbij betrokken?

-Wie zijn hun ouders, en welke invoed hebben zij uitgeoefend om de directeur de zaak stil, en de reputatie van de school hoog proberen te houden? Ik bedoeldat het beter is om je kind in alle stilte voor enkele maanden van school te laten sturen om hem "manieren te leren", en hem het verloren jaar gewoon te laten overdoen dan dat hij door ongecorrigeerd gedrag voor erger verantwoordelijk wordt. Jammer genoeg gebeurden er dingen die de zaak "compliceerden". Het meisje werd blijkbaar betrapt terwijl een andere jongen zich door haar liet "bevredigen".

-Wie was DIE jongen?

-Bestaan er harde bewijzen die meespeelden in de beslissing van de directeur?

-Is het meisje familie van de directeur?

-Heeft het meisje om één of andere reden de directeur in de tang?

-Is haar vader een schatrijke sponsor van de betreffende eliteschool, en dreigt hij ermee de geldstroom te laten opdrogen ingeval zijn dochter buiten vliegt?

Ik vermoed dat het "plebs" nooit het fijne van deze zaak zal weten. In de hoogste kringen des lands worden seksperikelen zelden anders dan onderling "geregeld".

Dutch_Strawberry 8 mei 2014 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7130563)
En wordt je een slechter mens door in het rond te neuken? En kletsen geven aan je kinderen is simpelweg een teken van zwakte. Je toont er alleen maar mee aan dat de wet van de sterkste geldt en dat je geen enkele andere manier kent om je kind op te voeden. Van mij mag je je kind kletsen geven hoor, ik vind het alleen uiterst zielig machtsvertoon.

Dat is dan jouw mening waar ik me geen ruk van aan trek. Dit onderwerp is reeds besproken in een andere topic. Zet daar je betoogje voor een boterzachte aanpak van kinderen maar voort.

fox 8 mei 2014 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7130572)
Dat is dan jouw mening waar ik me geen ruk van aan trek. Dit onderwerp is reeds besproken in een andere topic. Zet daar je betoogje voor een boterzachte aanpak van kinderen maar voort.

Ik pak mijn kinderen helemaal niet boterzacht aan. Geen kletsen geven staat niet gelijk aan de zachte aanpak, maar dat lijk je niet te begrijpen. Je kan je kinderen even goed normen en waarden bijbrengen zonder ze af te slaan.

fox 8 mei 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7130565)
Waarom zo'n extreem antwoord? Ik pleit gewoon voor een betere en bewustere opvoeding van kinderen, zodat die eens wat meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgen. Ik kan niet voor alle lagen van de bevolking spreken, maar ik ken echt amper kinderen die op hun vijftiende al seks hebben gehad. Een kusje misschien wel, maar de meeste kinderen op die leeftijd zijn eerder bezig met flirten en vriendschappen. Echte seks? Het zou me verwonderen. De mentaliteit van kinderen is tegenwoordig echt wel veranderd, hoor. Al moet je natuurlijk geval per geval bekijken.

Jij denkt dat je geen kinderen van 15 kent die al seks gehad hebben. Dat is een groot verschil. Ik kan natuurlijk perfect begrijpen dat ze dat niet aan uw neus zullen hangen als ik naar uw visie op opvoeden kijk. Mevrouw Milquet heeft ook zo een visie. Seks en seksualiteit zijn een taboe. Zie waar het haar zoon gebracht heeft.

Knuppel 8 mei 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7130558)
De enige normen waren horen, zien en vooral zwijgen.
Meneer pastoor mocht er op losbeuken op het internaat, toch moesten ze zwijgen.

Precies!
De meeste kinderen wisten immers dat ze door hun ouders niet geloofd zouden worden. En de ouders van de kinderen die wél lieten verstaan wat meneer pastoor of zijn kapelaan met hen deden wisten dat ze er machteloos tegenover stonden.
Er is intussen genoeg bewezen dat ze nog gelijk hadden ook.

Knuppel 8 mei 2014 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7130575)
Jij denkt dat je geen kinderen van 15 kent die al seks gehad hebben. Dat is een groot verschil. Ik kan natuurlijk perfect begrijpen dat ze dat niet aan uw neus zullen hangen als ik naar uw visie op opvoeden kijk. Mevrouw Milquet heeft ook zo een visie. Seks en seksualiteit zijn een taboe. Zie waar het haar zoon gebracht heeft.

Juist.

Het hielp in mijn tijd al bitter weinig dat een kind werd inprent dat het geen sex mocht hebben voor het huwelijk. Dat zelfs masturbatie een doodzonde was. De vele "moetjes" zijn daarvan de stille getuigen.
Ook toen zag zelfs een kind dat er zich een brede kloof bevond tussen wat er pal rondom hen gebeurde, en wat er hen werd ingeprent.

Leopold de halve 8 mei 2014 10:16

Deontologische raad van de VRT vindt het ook te heet

Vandaag maant een interne mail afkomstig van de deontologische raad de journalisten aan om eerst te overleggen met hun hoofdredacteur alvorens over deze zaak te berichten. Dit omdat de wet verbiedt om de identiteit van minderjarigen in een strafzaak te onthullen.

De mail zegt verder dat het hier ook over een zaak gaat met zeer geringe maatschappelijke relevantie.

Toch wel vreemd dat de VRT het item vorige zondag wel relevant genoeg vond om in het journaal te brengen en nu er een minister in opspraak komt, zou het plots niet meer relevant genoeg zijn.

Leo Demi

1207 8 mei 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7130590)
Toch wel vreemd dat de VRT het item vorige zondag wel relevant genoeg vond om in het journaal te brengen

Als vermelding is het wal interessant
'vorige week zijn in eliteschool xyz x aantal lln van school gegooid nadat ze op een orgie betrapt waren.

of je dan de week daarop de terzake's, 7e dagen, volten en andere nieuwsprogramma's moet volsteken met dit thema en de Goedele liekensens op radio1 moet brengen zodat die over tienerseks kan lullen is wrs minder relevant

fox 8 mei 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7130595)
'vorige week zijn in eliteschool xyz x aantal lln van school gegooid nadat ze op een orgie betrapt waren.

of je dan de week daarop de terzake's, 7e dagen, volten en andere nieuwsprogramma's moet volsteken met dit thema en de Goedele liekensens op radio1 moet brengen zodat die over tienerseks kan lullen is wrs minder relevant

Nochtans lijkt het me nog interessanter te worden als de week erna blijkt dat er een minister haar macht zou misbruikt hebben. Maar blijkbaar vindt de vrt het niet de moeite om dat te onderzoeken.

Eberhard Leclerc 8 mei 2014 10:29

Citaat:

Vandaag maant een interne mail afkomstig van de deontologische raad de journalisten aan om eerst te overleggen met hun hoofdredacteur alvorens over deze zaak te berichten. Dit omdat de wet verbiedt om de identiteit van minderjarigen in een strafzaak te onthullen.

De mail zegt verder dat het hier ook over een zaak gaat met zeer geringe maatschappelijke relevantie.

Toch wel vreemd dat de VRT het item vorige zondag wel relevant genoeg vond om in het journaal te brengen en nu er een minister in opspraak komt, zou het plots niet meer relevant genoeg zijn.

Leo Demi

Mooi

De Operatie Doofpot begint nu goed op gang te komen:

We stellen vast:

- Staatskranten zetten commentaar mogelijkheid uit
- Onderwerp verdwenen van de tv
- allerlei pagina's van websites verdwenen
- feesboekprofielen van verdachten allen verwijderd
- systeempolitici zwijgen allen

We stellen eveneens vast

- Sociale media en fora, ook een aantal buitenlandse, doen heilzaam werk
- Heel Brussel lult hierover
- Fotoos en info van verdachten blijven vrolijk op het net circuleren

Dit is méér dan een potentiele verkrachtingszaak, dit is méér dan gewoon seks, dit is méér dan een graaiende hypocriete familie, dit is méér dan een zg elitaire school, dit is meer dan een machtsmisbruikende minister, dit is méér dan 10 cc zaad,

dit is de strijd van de oude media versus de nieuwe media

Zal het systeem, de belgocratuur in vol gewicht, erin slagen de nieuwe media haar muilkorf op te leggen?

Klein Licht 8 mei 2014 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7130595)

Correct. Laat gewoon de minister van binnenlandse zaken hier nog even zijn/haar mening over geven en zwijg er dan over. De slachtoffers (als die er al zijn) zullen nog wel genoeg afzien in hun verdere leven zonder al deze hysterie.

Klein Licht 8 mei 2014 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7129951)
Ja, giserke, het was een duister illuminati-ritueel.
:roll:

Kan er iemand Exodus pm'en? Of schiet die enkel in actie op mails van Icke himself?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7129964)
Volgens de Franstalige media gebeurde de groepsseks tijdens een "spirituele retraite" in een Waals klooster.

lol de zoon van een minister van de Christelijke partij betrapt op het gangbangen van een minderjarige in een klooster. God heeft in elk geval gevoel voor ironie

AnarchoChristophe 8 mei 2014 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7130616)
Kan er iemand Exodus pm'en? Of schiet die enkel in actie op mails van Icke himself?

lol de zoon van een minister van de Christelijke partij betrapt op het gangbangen van een minderjarige in een klooster. God heeft in elk geval gevoel voor ironie

CDH is nog minder christelijk dan VLD liberaal is.

Klein Licht 8 mei 2014 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7130607)
dit is méér dan 10 cc zaad

50cc meer om precies te zijn

Knuppel 8 mei 2014 10:39

Citaat:

Leo Demi

STRAFZAAK?
Welke strafzaak?
Wie begon er een strafzaak?

Die raad komt hoe dan ook telaat met haar "advies". Het is aan federaal minister Milquet te wijten dat de identiteit van tenminste één minderjarige bekend werd. ZIJ moet bijgevolg aangepakt worden. Niet de journalisten die ZIJ benaderde om een anoniem interview de wereld te kunnen insturen.

Pericles 8 mei 2014 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7130619)

10 cc de man dus.
Daar kan je mee op de kermis gaan staan. :lol:

giserke 8 mei 2014 10:41

Ik vind toch wel dat mag onderzocht worden of de minister haar macht heeft misbruikt voor persoonlijke belangen.

Verder vind ik ook, als een minister kruistochten organiseert tegen prostitutie en allerhande vormen van seks, maar zelf het voorbeeld levert dat haar stelling niet werkt, dit mag uitgelicht worden.

Knuppel 8 mei 2014 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7130618)
CDH is nog minder christelijk dan VLD liberaal is.

Dat weet het kleinste kind, hoor.
De hoge kringen waarin Milquet kind aan huis delen echter de macht met de kerkelijke machten, en wenden om die reden voor dat ze diep christelijk zijn.

Nog geen te deum meegemaakt, zeker?

Ke Nan 8 mei 2014 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7130619)

Voor een 50cc moest ge in mijn tijd zestien jaar zijn en een rijattest hebben.

Klein Licht 8 mei 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7130623)
Daar kan je mee op de kermis gaan staan. :lol:

Ja seg, ik baseerde me op Eberhard

Die zich op zijn beurt waarschijnlijk baseerde op de niet van overdrijvingen gespaarde youtube-hit 'deze mocro schiet op de popo'

Knuppel 8 mei 2014 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7130633)
Voor een 50cc moest ge in mijn tijd zestien jaar zijn en een rijattest hebben.

Een halve waarheid is ook een leugen.

Knuppel 8 mei 2014 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7130624)
Ik vind toch wel dat mag onderzocht worden of de minister haar macht heeft misbruikt voor persoonlijke belangen.

Verder vind ik ook, als een minister kruistochten organiseert tegen prostitutie en allerhande vormen van seks, maar zelf het voorbeeld levert dat haar stelling niet werkt, dit mag uitgelicht worden.

Het volstaat, jammer genoeg, niet dat jij en ik dit vinden dat dit ook gebeurt.

Maar geen nood. Milquet zal hoe dan ook de gevolgen van haar hypocrisie dragen.
En zijn niet alleen.

fox 8 mei 2014 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7130644)
Het volstaat, jammer genoeg, niet dat jij en ik dit vinden dat dit ook gebeurt.

Maar geen nood. Milquet zal hoe dan ook de gevolgen van haar hypocrisie dragen. En zijn niet alleen.

hoezo? haar ministerzitje is allang gereserveerd, ongeacht de resultaten op 25 mei.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be