![]() |
Citaat:
Als ik moet kiezen tussen veiligheid van de maffia of van de politie dan is de keuze snel gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Want begrippen zoals, 'de meeste,' blinken enkel uit in onduidelijkheid. |
Citaat:
U redt zich verder wel met een handig woordenboekje? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn ervaring leert me dat die mensen iedere keer dat ze bij mij thuis waren geld, wapens, drugs en juwelen gestolen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Of zeg je nu dat er zaken zijn die door de politie mogen gestolen worden? |
Citaat:
Het kost u alleen een pak geld en je hebt niet te weigeren. |
Citaat:
En de maffia liegt minder dan de politie. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal het u zeggen: uw gemakzucht. Op geen enkele manier heeft de overheid op dit moment met geweld enig monopolie geclaimd. Bovendien houdt niemand u tegen om te vertrekken naar een beter oord. Aan de grens zal u niet gestopt worden door de overheid. Citaat:
Net als het communisme is het libertarisme een mooi idee, maar onverwezenlijkbaar. Zelfs indien het mogelijk is om uw utopische maatschappij te realiseren, zou het onverbiddelijk weg geselecteerd worden door efficiëntere samenlevingsvormen. |
Citaat:
Neen! Het is dus een grove leugen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mag ik vragen om in het vervolg correct te citeren, want zoals u nu bezig bent, wordt het een warboel.
Citaat:
Citaat:
Extremisme slaat overigens op de bereidheid om geweld in te zetten om politieke doeleinden te bereiken. U kunt me veel verwijten, maar geen politiek extremisme. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarmee hij impliciet de stelling verdedigt dat de overheid en de maffia 2 verschillende instituten zijn. Wat ons weer bij het begin van de discussie brengt. |
Citaat:
Maar u vroeg waarom Jonathan Jacob in deze discussie werd besproken. Het antwoord daarop is uw vraag om voorbeelden van de overheid die geweld initieert. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik gaf u enkel de goede raad te verhuizen naar een onbewoond eiland waar u uw utopische maatschappij kan opbouwen van 0, Samen met patrickve, want die heeft exact dezelfde visies. Citaat:
Geweld is blijkbaar een obsessie voor u. En dat verrast mij niet want ik heb al veel discussies gehad met ultra liberalen, en de angst voor geweld kwam steeds terug. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommigen vinden uw libertarisme walgelijk. Die hebben evenveel gelijk (of ongelijk) als u. |
Citaat:
Ik heb daar 'nuance' proberen in te brengen. En ... WTF is publiek georganiseerde misdaad?:-D Dat heeft toch geen enkele betekenis. Dat wilt zeggen dat gij mee verantwoordelijk voor de misdaad, dat begrijpt ge toch? |
Hier heb ik geen zin meer in. Als u nog niet eens de betekenis van het woord 'publiek' kent, wat wilt u dan over politiek discussiëren?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U maakt er wel een warboel van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat lijstje is te waanzinnig voor woorden. Bovendien is dat libertaire gedachtegoed zo 2008.
Het gaat compleet aan de realiteit van de menselijke aard voorbij en gaat ervan uit dat iedereen zomaar volgens de regels van de "gezonde moraliteit" zal spelen. Dat hebben we al gezien, ja ... Er is geen dag voorbij gegaan sinds de bankencrisis dat er geen rottende lijken uit te kast kwamen gevallen. En laat ons wel wezen: die crisis was gewoon een orgelpunt, een eerste (bloedserieus!) alarmsignaal dat het decennia lang 180° in de verkeerde richting is uitgegaan met al dat geprivatiseer, gedecentraliseer en gedegeruleer. Alles wat de staat uit handen gaf, is in een mum van tijd geplunderd en de gracht in gereden. Daarna moet men dan van pure armoede opnieuw het warm water gaan uitvinden om te beseffen dat wat er reeds was (en de expertise daaraan gekoppeld) van onschatbare waarde blijkt en in het huidige paradigma gewoon niet meer uit de grond te stampen valt. Wie herinnert zich o.a. de geniale sale-and-lease-back operaties van Keizer Karel en Keizer Vandela nog? Verder ga ik er zelfs geen woorden aan vuil maken, want elke debiel vindt wel 15 reële tegenvoorbeelden per puntje. Een (de) overheid is het probleem niet. Een corrupte overheid: dat is het probleem. Een overheid van draaideuren, nepotisme, cliëntelisme en lange armen. Een overheid waarin men - wil men ergens geraken - een natuurlijke klootzak en demagoog moet zijn die zich bedient van een machiavellistische politiek die moraliteit beschouwt als zwakte. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is zoals de communisten zeiden: het communisme is het probleem niet. Het zijn de mensen die er iets verschrikkelijks van gemaakt hebben. Welnu, de overheid zal altijd geleid worden door mensen. En die zijn corrumpeerbaar. Zeker de exemplaren die politieke macht zoeken. Zoals ik tegen die communisten zeg: ik ken geen aliens die geïnteresseerd zijn in het communisme. Net zoals ik geen aliens ken die onze overheid willen bevolken. |
Citaat:
Ik zal het eens nader omschrijven voor gelobotomiseerde propagandaslachtoffers onder ons: Als je morgen de verkeersregels afschaft, gaat het fileleed er echt niet beter op worden, hoor. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet anonimiteit. Ken je het verschil niet ? |
Citaat:
Want ziekenkas, pensioen, betaald verlof, gratis onderwijs, uitkeringen voor noodlijdenden enz enz, iedereen vind het normaal, maar wie herinnert zich nog hoe hard voor deze rechten gevochten is ? Niet zo lang geleden trouwens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien je tegen de belziek bent veronderstel ik dat je dat voor ogen hebt voor Vlaanderen? Denken de andere blokkers daar doorgaans ook zo over? In dat geval heeft BDW een heel goede keuze gemaakt. Nog liever de kanten bijvijlen aan de belziek dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be