![]() |
Citaat:
En met de guldensporen (vergulde brol) raakt ge dan wel de regio-nationalistische-dorpsmentaliteit. Dat geeft extra cachet. |
Citaat:
750 parlementsleden in een parlement dat niet de bevoegdheden van een parlement heeft, is 750 parlementsleden te veel. Het EU-beleid wordt niet door het parlement ontworpen, maar grotendeels door de Commissie, en het parlement speelt slechts een figurantenrol in de goedkeuring ervan. Ook nu weer zullen we zien dat aller ogen op de raad zijn gericht, of beter gezegd: de Europese Raad, wat hetzelfde is, maar dan met staatshoofden en regeringsleiders. Deze kwalijke, in de verdragen neergelegde gewoonte om problemen "intergouvernementeel" op te lossen, d.w.z. door akkoorden tussen de uitvoerende machten van de lidstaten, in plaats van de wetgevende macht van de Unie haar rol te laten spelen, vormt de oorzaak van de meeste problemen. |
Citaat:
zb |
Citaat:
Niet dat ik de Britten kwijt wil of de EU afgeschaft wil zien, maar de EU-mandarijnen zullen nooit in democratische zin willen bijdraaien, zich nooit iets aantrekken van de volkswil, als het volk de ketenen van zijn EU-slavernij blijft kussen. Het wordt stilaan tijd om massaal democratische hervormingen te eisen. En de enige democratie is directe democratie. Meer referenda! |
Citaat:
Gezamenlijk trekt Nederland echter altijd met de Britten op. De keuze van de Britten is dan ook een zware slag voor Nederlandse politici. De Britten zijn politiek/militair op internationaal vlak overigens niet meer de belangrijkste partner van de US, de Fransen hebben hun rol overgenomen. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
2 Belangrijke vrienden : Oostenrijk & Hongarije. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog opvallende cijfers: Citaat:
* https://youtu.be/hplJx467SWk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik voorzie echter al jaren het omgekeerde: wie eruit wil, krijgt de duimschroeven aangedraaid en zal zwaar moeten boeten. In het geval van een klein landje dat de Unie verlaat, zouden de bepalingen van artikel 50 VEU (betreffende uittreding) wel in die zin worden uitgevoerd. Met de VK zou het echter moeilijker kunnen uitvallen. Mijn prognose hier was: als het vertrek-kamp met een kleine marge wint, zal de volkswil terzijde geschoven worden, en blijft het VK in de Unie. En dat zou misschien nog het beste zijn: dat iedereen kan zien hoe ondemocratisch we worden bestuurd. Ik probeer mijn prognose te verfijnen: als de marge van het vertrek-kamp vrij klein is, zullen de onderhandelingen over de uittreding heel stroef verlopen en zullen de Britten met zodanige problemen opgescheept worden, dat de bevolking uiteindelijk moegetergd om hernieuwd lidmaatschap zal smeken - tenminste, zo zouden de manipulatoren in Brussel het normaliter aanpakken. Maar misschien zijn ze wel beducht voor de Britse koppigheid, want zo'n chantagegeweer kan naar achteren afgaan. In ieder geval een overwinning voor de democratie, daar in Engeland! Des te meer daar het volk zich niet al te zeer door een politieke moord "op het juiste moment" heeft laten beïnvloeden. Ook dat is wellicht een opdoffer voor de manipulatoren in Brussel en Londen. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
"Brussel" heeft nog andere katten te geselen. Konkreet: de échte verdeling v.d. vluchtelingen over de EU... |
1 Bijlage(n)
Bij een vallende ster mag je een wens doen. :mrgreen:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=NZ8MM3W4Oak Feesten VRDMME!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=M3_8GAerd0I Take that domme POCO's! |
Citaat:
Wat Syrie betreft stond Frankrijk vooraan om te willen bombarderen, voordat er sprake was van een coalitie en strijd Ten aanzien van deelname aan de strijd Irak/syrië was Frankrijk tevens het eerste land dat aansloot bij de Amerikanen, vooraf ontstaan coalitie. De Fransen voerden continue overleg met de US, de UK stond aan de zijlijn en kwam pas later in beeld. De Britten namen pas deel, gelijktijdig met België, na stemming parlement |
Citaat:
|
Citaat:
Te lang om hier en nu in deze draad op in te gaan. Ongepast en vervelend trouwens. We zullen daar nog wel eens over doorbomen in de draad over Steinmeier. Feest U niet mee @Adrian M? Ook Uw volk, nl. de Nederlanders, staan nu een in acht te nemen stapje dichter bij de vrijheid. Een soeverein Nederland beste @Adrian M. |
Citaat:
|
Van een onduidelijke prognose naar een totale overwinning voor de democratie.
**** ONGELOFELIJK **** Eindelijk is ook varkenslover Cameron (low life scum) weg. Zoals ik voorspelde ging de elite hem offeren en het volk voerde uit. Toch een feestje waard> https://www.youtube.com/watch?v=M3_8GAerd0I |
Citaat:
|
Dikke proficiat aan de Britten,een nipte overwinning.Die zou waarschijnlijk een stuk groter geweest zijn als alleen "echte" Britten hadden mogen stemmen,als je bv. weet dat alleen al in Londen 600 000 Fransen wonen ... .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weakest linkie lijkt me ook nog mogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.rtbf.be/info/dossier/brex...ent?id=9333905 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be