Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Brexit-prognose (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233039)

Jay-P. 24 juni 2016 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148270)
Vertel dat aan onze Belgische politici die het in ons land nog niet eens kunnen worden over de kleur van palen voor verkeersborden of nummerplaten. Die voor elk gewest andere regels willen. In welke eeuw leeft dit land dan? Die denken ook nog dat we in de tijd van de guldensporenslag leven.

De republiek Vlaanderen gaat dat allemaal oplossen volgen de Witte Kapoesh.
En met de guldensporen (vergulde brol) raakt ge dan wel de regio-nationalistische-dorpsmentaliteit.
Dat geeft extra cachet.

Kodo Kodo 24 juni 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8148282)
Het is NU het moment om grote hervormingen door te voeren.
Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen.
Zou dat moeilijk zijn ???

750 parlementsleden is niet veel voor een half miljard mensen.
750 parlementsleden in een parlement dat niet de bevoegdheden van een parlement heeft, is 750 parlementsleden te veel.

Het EU-beleid wordt niet door het parlement ontworpen, maar grotendeels door de Commissie, en het parlement speelt slechts een figurantenrol in de goedkeuring ervan. Ook nu weer zullen we zien dat aller ogen op de raad zijn gericht, of beter gezegd: de Europese Raad, wat hetzelfde is, maar dan met staatshoofden en regeringsleiders.

Deze kwalijke, in de verdragen neergelegde gewoonte om problemen "intergouvernementeel" op te lossen, d.w.z. door akkoorden tussen de uitvoerende machten van de lidstaten, in plaats van de wetgevende macht van de Unie haar rol te laten spelen, vormt de oorzaak van de meeste problemen.

zonbron 24 juni 2016 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148201)
Ik merk dat ge geen valabele argumenten hebt en daarom moet terugvallen op het pogen belachelijk te maken van forumleden.

Ge sterkt mijn idee dat ik het eenvoudige voorbeeld van de stekkers moest gebruiken als voorbeeld om iets duidelijk te maken. Maar het lijkt er op dat dit zelfs nog te moeilijk is om iets voor u verstaanbaar te maken.
Wat het verkennen van Limburgse fietspaden betreft zal ik van u niet veel te leren hebben.
Als u de krant gelezen had, en cijfers van het aantal jobs en de economische inpakt van die fietspaden die daarin verschenen kende, zou u nu geen stommiteiten schrijven.

En ter uwer info: op reis in Azië moest ik met allerlei adapters sleuren*, in Europa niet.

*In dure hotels zal dat geen probleem zijn. Maar wie liever de gewone man ter plaatse ontmoet en de kleinere plaatselijke hotels en slaapgelegenheden opzoekt die weinig Europese toeristen ontvangen mag wel sleuren.

Geen zorgen hoor. No pun intended. De Brexit veroorzaakt een behoorlijke euforie. No hard feelings. U bent een gewaardeerd forumlid.

zb

Kodo Kodo 24 juni 2016 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8148040)
Welgemeende proficiat aan alle Britten die met hun hart én hun verstand hebben gestemd en zich geen angst hebben laten aanpraten door de globalisten.

Hier kan ik mij volkomen bij aansluiten.

Niet dat ik de Britten kwijt wil of de EU afgeschaft wil zien, maar de EU-mandarijnen zullen nooit in democratische zin willen bijdraaien, zich nooit iets aantrekken van de volkswil, als het volk de ketenen van zijn EU-slavernij blijft kussen.

Het wordt stilaan tijd om massaal democratische hervormingen te eisen. En de enige democratie is directe democratie. Meer referenda!

Adrian M 24 juni 2016 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 8148261)
De loyaliteit van het GB t.o.v. de VS zijn er geen klachten,
de nu verminderde VS-invloed op de EU via GB is dat dan weer wel.

Verminderd zonder meer. De UK is/was nooit de belangrijkste partner voor de US ten aanzien van specifiek de EU. Bleek uit wiki berichten van de Amerikanen dat ze Nederland als hun voornaamste partner zagen
Gezamenlijk trekt Nederland echter altijd met de Britten op. De keuze van de Britten is dan ook een zware slag voor Nederlandse politici.

De Britten zijn politiek/militair op internationaal vlak overigens niet meer de belangrijkste partner van de US, de Fransen hebben hun rol overgenomen.

zonbron 24 juni 2016 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148277)
Het lijkt me nu het ideale moment om Europa sterker te maken.

Boduo 24 juni 2016 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 8148290)
750 parlementsleden is niet veel voor een half miljard mensen.
750 parlementsleden in een parlement dat niet de bevoegdheden van een parlement heeft, is 750 parlementsleden te veel.

Het EU-beleid wordt niet door het parlement ontworpen, maar grotendeels door de Commissie, en het parlement speelt slechts een figurantenrol in de goedkeuring ervan. Ook nu weer zullen we zien dat aller ogen op de raad zijn gericht, of beter gezegd: de Europese Raad, wat hetzelfde is, maar dan met staatshoofden en regeringsleiders.

Deze kwalijke, in de verdragen neergelegde gewoonte om problemen "intergouvernementeel" op te lossen, d.w.z. door akkoorden tussen de uitvoerende machten van de lidstaten, in plaats van de wetgevende macht van de Unie haar rol te laten spelen, vormt de oorzaak van de meeste problemen.

De EU-raad wordt over 7 dagen voorgezeten door het "dissidente" Slovakije.
2 Belangrijke vrienden : Oostenrijk & Hongarije.

de vuile muilekoek 24 juni 2016 08:45

Citaat:

Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen.

:-):-) ze een testritje laten doen.... wat ze al verwezenlijkt hebben aan vooruitgang voor de man in de straat ... zou ook kunnen , ik denk aan Fortis ,Dexia, ACV, Optima , Nul % rente op spaargeld algemeen, afschaffing kasbon , verplicht langer werken met pensioen onzekere toekomst, stijging kostprijs levenstandaard de laatste jaren x10 ... enz enz.. het gaat goed.:roll:

zonbron 24 juni 2016 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8148302)
Verminderd zonder meer. De UK is/was nooit de belangrijkste partner voor de US ten aanzien van specifiek de EU. Bleek uit wiki berichten van de Amerikanen dat ze Nederland als hun voornaamste partner zagen
Gezamenlijk trekt Nederland echter altijd met de Britten op. De keuze van de Britten is dan ook een zware slag voor Nederlandse politici.

De Britten zijn politiek/militair op internationaal vlak overigens niet meer de belangrijkste partner van de US, de Fransen hebben hun rol overgenomen.

In de statistieken mss meneer @Adrian Mmm, niet in de realiteit.

pajoske 24 juni 2016 08:47

Citaat:

Zouden we in België niet best het voorbeeld geven door enkel parlementen af te schaffen?

Nog opvallende cijfers:
Citaat:

Van de 18 tot 24-jarigen stemde maar liefst 75 procent voor Remain, bij de 65-plussers was dat slechts 39 procent. Een duidelijke generatiekloof dus.
Met ander woorden: de oude péke's* hebben de toekomst van hun kinderen verbrod.

* https://youtu.be/hplJx467SWk

de vuile muilekoek 24 juni 2016 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148288)
De republiek Vlaanderen gaat dat allemaal oplossen volgen de Witte Kapoesh.
En met de guldensporen (vergulde brol) raakt ge dan wel de regio-nationalistische-dorpsmentaliteit.
Dat geeft extra cachet.

Moet dat nu echt ? maakt het niet erger of het al is....

Boduo 24 juni 2016 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 8148301)
Hier kan ik mij volkomen bij aansluiten.

Niet dat ik de Britten kwijt wil of de EU afgeschaft wil zien, maar de EU-mandarijnen zullen nooit in democratische zin willen bijdraaien, zich nooit iets aantrekken van de volkswil, als het volk de ketenen van zijn EU-slavernij blijft kussen.

Het wordt stilaan tijd om massaal democratische hervormingen te eisen. En de enige democratie is directe democratie. Meer referenda!

Onthou: De EGKS werd opgericht door het Kapitaal voor het Kapitaal.

Kodo Kodo 24 juni 2016 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148015)
Lijkt zelfs op een vrij grote overwinning voor brexit op dit moment* Hopelijk geen 'onverklaarbare' veranderingen op het laatste moment. En vooral hopen dat de elite de stem van het volk respecteert en geen nieuw verdrag sluit dat amper te onderscheiden is van een Remain-stem.

Europa heeft meer referendums nodig. Brussel dient getoond te worden dat er nog een macht boven hen staat...de mens in de straat.

O ja, aan die voor de hand liggende mogelijkheid had ik nog niet gedacht: zoals bij het Verdrag van Lissabon: een paar komma's in de tekst verzetten en dan beweren dat hij niet door de referenda in Frankrijk en Nederland is verworpen, en de Ieren opnieuw doen stemmen.

Ik voorzie echter al jaren het omgekeerde: wie eruit wil, krijgt de duimschroeven aangedraaid en zal zwaar moeten boeten. In het geval van een klein landje dat de Unie verlaat, zouden de bepalingen van artikel 50 VEU (betreffende uittreding) wel in die zin worden uitgevoerd. Met de VK zou het echter moeilijker kunnen uitvallen.

Mijn prognose hier was: als het vertrek-kamp met een kleine marge wint, zal de volkswil terzijde geschoven worden, en blijft het VK in de Unie.

En dat zou misschien nog het beste zijn: dat iedereen kan zien hoe ondemocratisch we worden bestuurd.

Ik probeer mijn prognose te verfijnen: als de marge van het vertrek-kamp vrij klein is, zullen de onderhandelingen over de uittreding heel stroef verlopen en zullen de Britten met zodanige problemen opgescheept worden, dat de bevolking uiteindelijk moegetergd om hernieuwd lidmaatschap zal smeken - tenminste, zo zouden de manipulatoren in Brussel het normaliter aanpakken. Maar misschien zijn ze wel beducht voor de Britse koppigheid, want zo'n chantagegeweer kan naar achteren afgaan.

In ieder geval een overwinning voor de democratie, daar in Engeland! Des te meer daar het volk zich niet al te zeer door een politieke moord "op het juiste moment" heeft laten beïnvloeden. Ook dat is wellicht een opdoffer voor de manipulatoren in Brussel en Londen.

Kodo Kodo 24 juni 2016 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148314)
Zouden we in België niet best het voorbeeld geven door enkel parlementen af te schaffen?

Nog opvallende cijfers:

Wat ze met die toekomst gedaan hebben, zal deze wel zelf uitwijzen. Maar Mohammed en Fatima die tegen de Brexit hebben gestemd, zijn duidelijk niet "hun kinderen".

Gelukkoos 24 juni 2016 09:03

Grapje;
https://www.youtube.com/watch?v=Zq9OpJYck7Y

Kodo Kodo 24 juni 2016 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8148306)
De EU-raad wordt over 7 dagen voorgezeten door het "dissidente" Slovakije.
2 Belangrijke vrienden : Oostenrijk & Hongarije.

Kan nog leuk worden! Maar het is toch wel absurd dat het voorzitterschap van de raad van invloed kan zijn op het beleid.

Boduo 24 juni 2016 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 8148342)
O ja, aan die voor de hand liggende mogelijkheid had ik nog niet gedacht: zoals bij het Verdrag van Lissabon: een paar komma's in de tekst verzetten en dan beweren dat hij niet door de referenda in Frankrijk en Nederland is verworpen, en de Ieren opnieuw doen stemmen.

Ik voorzie echter al jaren het omgekeerde: wie eruit wil, krijgt de duimschroeven aangedraaid en zal zwaar moeten boeten. In het geval van een klein landje dat de Unie verlaat, zouden de bepalingen van artikel 50 VEU (betreffende uittreding) wel in die zin worden uitgevoerd. Met de VK zou het echter moeilijker kunnen uitvallen.

Mijn prognose hier was: als het vertrek-kamp met een kleine marge wint, zal de volkswil terzijde geschoven worden, en blijft het VK in de Unie.

En dat zou misschien nog het beste zijn: dat iedereen kan zien hoe ondemocratisch we worden bestuurd.

Ik probeer mijn prognose te verfijnen: als de marge van het vertrek-kamp vrij klein is, zullen de onderhandelingen over de uittreding heel stroef verlopen en zullen de Britten met zodanige problemen opgescheept worden, dat de bevolking uiteindelijk moegetergd om hernieuwd lidmaatschap zal smeken - tenminste, zo zouden de manipulatoren in Brussel het normaliter aanpakken. Maar misschien zijn ze wel beducht voor de Britse koppigheid, want zo'n chantagegeweer kan naar achteren afgaan.

In ieder geval een overwinning voor de democratie, daar in Engeland! Des te meer daar het volk zich niet al te zeer door een politieke moord "op het juiste moment" heeft laten beïnvloeden. Ook dat is wellicht een opdoffer voor de manipulatoren in Brussel en Londen.

Hopelijk bezinnen die manipulatoren zich.
"Brussel" heeft nog andere katten te geselen.
Konkreet: de échte verdeling v.d. vluchtelingen over de EU...

Ke Nan 24 juni 2016 09:10

1 Bijlage(n)
Bij een vallende ster mag je een wens doen. :mrgreen:

zonbron 24 juni 2016 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 8148342)

Spot on! En dat mag gevierd worden. Tussen de aanslagen door... w8&c

zonbron 24 juni 2016 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8148378)

LOL!

zonbron 24 juni 2016 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8148378)

Granted!

https://www.youtube.com/watch?v=NZ8MM3W4Oak

Feesten VRDMME!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=M3_8GAerd0I

Take that domme POCO's!

Adrian M 24 juni 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148310)
In de statistieken mss meneer @Adrian Mmm, niet in de realiteit.

Oh ja zeker wel, al sinds een flink aantal jaren. De Britten verbruiden het bij de Amerikanen. De Fransen zien het zelf ook zo. Ze moeten weinig meer hebben van Europese partners (internationaal). Gevolg van dat geen van de Europese landen bereid was een poot uit te willen steken tijdens Mali.

Wat Syrie betreft stond Frankrijk vooraan om te willen bombarderen, voordat er sprake was van een coalitie en strijd
Ten aanzien van deelname aan de strijd Irak/syrië was Frankrijk tevens het eerste land dat aansloot bij de Amerikanen, vooraf ontstaan coalitie.
De Fransen voerden continue overleg met de US, de UK stond aan de zijlijn en kwam pas later in beeld.

De Britten namen pas deel, gelijktijdig met België, na stemming parlement

Ke Nan 24 juni 2016 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148386)
Granted!

https://www.youtube.com/watch?v=NZ8MM3W4Oak

Feesten VRDMME!!!!!

Omg, de Cherry Moon! zonbron, daar rakelt ge enkele donkere maar plezierige herinneringen van mij op. Ik zat wel liever in The Globe in Stabroek.

zonbron 24 juni 2016 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8148390)
Oh ja zeker wel, al sinds een flink aantal jaren. De Britten verbruiden het bij de Amerikanen. De Fransen zien het zelf ook zo. Ze moeten weinig meer hebben van Europese partners (internationaal). Gevolg van dat geen van de Europese landen bereid was een poot uit te willen steken tijdens Mali.

Wat Syrie betreft stond Frankrijk vooraan om te willen bombarderen, voordat er sprake was van een coalitie en strijd
Ten aanzien van deelname aan de strijd Irak/syrië was Frankrijk tevens het eerste land dat aansloot bij de Amerikanen, vooraf ontstaan coalitie.
De Fransen voerden continue overleg met de US, de UK stond aan de zijlijn en kwam pas later in beeld.

De Britten namen pas deel, gelijktijdig met België, na stemming parlement

Uw analyse klinkt aannemelijk, doordacht, menselijk en zelfs logisch, maar is dat jammer genoeg niet.

Te lang om hier en nu in deze draad op in te gaan. Ongepast en vervelend trouwens. We zullen daar nog wel eens over doorbomen in de draad over Steinmeier.

Feest U niet mee @Adrian M? Ook Uw volk, nl. de Nederlanders, staan nu een in acht te nemen stapje dichter bij de vrijheid. Een soeverein Nederland beste @Adrian M.

zonbron 24 juni 2016 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8148397)
Omg, de Cherry Moon! zonbron, daar rakelt ge enkele donkere maar plezierige herinneringen van mij op. Ik zat wel liever in The Globe in Stabroek.

Ik ken Yves goed genoeg. PM

zonbron 24 juni 2016 09:47

Van een onduidelijke prognose naar een totale overwinning voor de democratie.

**** ONGELOFELIJK ****

Eindelijk is ook varkenslover Cameron (low life scum) weg. Zoals ik voorspelde ging de elite hem offeren en het volk voerde uit.

Toch een feestje waard>

Het Oosten 24 juni 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148437)
Van een onduidelijke prognose naar een totale overwinning voor de democratie.

**** ONGELOFELIJK ****

Eindelijk is ook varkenslover Cameron (low life scum) weg. Zoals ik voorspelde ging de elite hem offeren en het volk voerde uit.

Toch een feestje waard>

Eindelijk van die arrogante (niet-Europese) Britten verlost. Die denken nog altijd dat ze de 'waves rulen'. Ze zullen vlug ervaren dat dit (al lang) niet meer zo is. Want nu hebben ze niets meer te vertellen in Europa. En dat alleen al is heuglijk nieuws.

Rahowa 24 juni 2016 13:05

Dikke proficiat aan de Britten,een nipte overwinning.Die zou waarschijnlijk een stuk groter geweest zijn als alleen "echte" Britten hadden mogen stemmen,als je bv. weet dat alleen al in Londen 600 000 Fransen wonen ... .

Boduo 24 juni 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8148728)
Dikke proficiat aan de Britten,een nipte overwinning.Die zou waarschijnlijk een stuk groter geweest zijn als alleen "echte" Britten hadden mogen stemmen,als je bv. weet dat alleen al in Londen 600 000 Fransen wonen ... .

Hoeveel van die Fransen MOCHTEN er stemmen ?

fox 24 juni 2016 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148314)

Nog opvallende cijfers:

Waarom zou de toekomst van de jonge Britten verbrod zijn?

Zucht 24 juni 2016 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8148730)

Alleen die met een dubbele Frans/Britse nationaliteit.

Boduo 24 juni 2016 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8148735)

Hoeveel van die 600.000 ?

Jay-P. 24 juni 2016 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8148728)

In plaats van de propaganda-minister te proberen uithangen zou ik maar bij mij ouwe job als kXXXXXXX blijven.
Weakest linkie lijkt me ook nog mogelijk.

Zucht 24 juni 2016 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8148736)
Hoeveel van die 600.000 ?

Wel toch al minstens één, want die heb ik op het Franse journaal gezien deze middag. ;-)

Rahowa 24 juni 2016 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8148730)

Allen die er 5 jaar wonen,en hoeveel honderdduizenden Polen,Roemenen,Letten en Bulgaren zouden er niet wonen?

Rahowa 24 juni 2016 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8148735)

Ik dacht het niet.

Zucht 24 juni 2016 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8148780)
Allen die er 5 jaar wonen,en hoeveel honderdduizenden Polen,Roemenen,Letten en Bulgaren zouden er niet wonen?

Alleen burgers van de commonwealth, die zich ingeschreven hebben op de kieslijst. Geen Fransen of andere Europeanen. (Behalve dus Maltezers en Cyprioten omdat die wel tot de commonwealth behoren.)

Rahowa 24 juni 2016 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8148814)
Alleen burgers van de commonwealth, die zich ingeschreven hebben op de kieslijst. Geen Fransen of andere Europeanen. (Behalve dus Maltezers en Cyprioten omdat die wel tot de commonwealth behoren.)

Dan beken ik mijn fout.

Zucht 24 juni 2016 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8148828)
Dan beken ik mijn fout.

't is ook redelijk ingewikkeld.

http://www.rtbf.be/info/dossier/brex...ent?id=9333905

Rahowa 24 juni 2016 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148737)
In plaats van de propaganda-minister te proberen uithangen zou ik maar bij mij ouwe job als kXXXXXXX blijven.
Weakest linkie lijkt me ook nog mogelijk.

Nog een geluk dat ik een klootzak ben die niet op het rode driehoekje duw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be