Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grootneerlandisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253648)

Everytime 30 mei 2020 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345289)
Bij mij niet. De Ardennen is een streek waar ik me ook thuis voel. En aan de kust ook. Allemaal mijn land.

Hetzelfde hier.

Zipper 30 mei 2020 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346077)
Een land met verschillende culturen en talen. De verschillen tussen Vlaanderen en Franstalig België maken juist de charme van dit land.

En het feit dat een jaar na de verkiezingen nog altijd geen deftige fed. regering is kunnen gevormd worden, is een deel van die charme ????

Vrijheideerst 30 mei 2020 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9346086)
En het feit dat een jaar na de verkiezingen nog altijd geen deftige fed. regering is kunnen gevormd worden, is een deel van die charme ????

Het wereldrecord regeringsvorming ook waarschijnlijk.

Yarisken 30 mei 2020 12:22

Samen met Nederland zouden wij een ongekende economische grootmacht kunnen worden. Een nieuwe gouden eeuw ... .

Everytime 30 mei 2020 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9345949)
Dat zegt niets.
Onze hele kustlijn ligt vol met horeca die niet verder raakt dan industriële vol-au-vent met diepvriesfrieten, mosselen met frieten en diepvries garnaalkroketten.
Dat wil niet zeggen dat België geen echt goede restaurateurs heeft. In nederland (of bij 'de hollanders' om in de context te blijven :lol: ) is dat net zo.

Wat bieren betreft, is er ook een serieus verschil.
Een Maes of een Stella blijft een pintje. Heineken, daarentegen..............

Jay-P. 30 mei 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9346076)
Dat zijn clichés mijn beste, je kan beter.

Ben je ooit al eens in een goed Nederlands restaurant gaan eten of is dat beneden je stand?

Ik wel. En dat was even goed als in Belgenland, Frankrijk of Luxemburg. We spreken nu wel over high-end, he...

Niet over de mosselen van de Philipine, qua niveau.
Alhoewel die even goed zijn als de doorsnee Vlonderse mosselrestaurants hoor.
In Yerseke ken ik er enkele die echt lekker zijn, zelfs beter dan die voor de 'massa-toerist-trap' uit de Philipine:
(Resto Nolet- Yerseke bvb...)

Everytime 30 mei 2020 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9346057)
Jammer genoeg zijn dergelijke aberraties onderdeel van de eetcultuur...

Ik heb het toen in Amsterdam geproefd : oneetbaar.

DewareJakob 30 mei 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346105)

Pindakaas is niet lekker, dus past Vlaanderen en Nederland niet bij mekaar.:roll:
Waaw!

Everytime 30 mei 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9346076)
Dat zijn clichés mijn beste, je kan beter.

Ben je ooit al eens in een goed Nederlands restaurant gaan eten of is dat beneden je stand?

Ja, de rijsttafels. Indonesiche restaurants en gelukkig dat ze in Nederland bestaan.

Everytime 30 mei 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9346078)
Charme... :rofl:

Bent u al naar Zwitserland gegaan? Ik kan u verzekeren dat het Franstalig deel niets te maken heeft met het Duitstalig en het Italiaans deel. En vice-versa natuurlijk. Het is hetzelfde hier. En dan? Leve die verschillen.

Vrijheideerst 30 mei 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9346106)
Pindakaas is niet lekker, dus past Vlaanderen en Nederland niet bij mekaar.:roll:
Waaw!

Ja, het is om zeep.

Wafels, bier, chocolade, frieten en de rode duivels doen een land veel beter bijeen passen.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346101)
Wat bieren betreft, is er ook een serieus verschil.
Een Maes of een Stella blijft een pintje. Heineken, daarentegen..............

Enkele jaren geleden werd er door Test Aankoop een blindtest georganiseerd. De Vlaamse testpersonen bleken Heineken heel te appreciëren en plaatsten die pils in de top drie. Kortom, veel zit tussen de oren en heeft niets te maken met de smaakpapillen.

Zipper 30 mei 2020 12:33

Citaat:

een beetje zoals die Boulettes a la Liègoise, dus.

Vrijheideerst 30 mei 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9346118)
een beetje zoals die Boulettes a la Liègoise, dus.

Komen die niet eerder uit Charleroi? :?

DewareJakob 30 mei 2020 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9346115)
Enkele jaren geleden werd er door Test Aankoop een blindtest georganiseerd. De Vlaamse testpersonen bleken Heineken heel te appreciëren en plaatsten die pils in de top drie. Kortom, veel zit tussen de oren en heeft niets te maken met de smaakpapillen.

Vooral bij diegene waar weinig tussen de oren zit...;-)

Everytime 30 mei 2020 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9346086)

Maar het leven is veel meer dan politiek, Zipper. Het is trouwens niet voor niets dat meer en meer mensen politiek verwerpen.
Het leven op zich, het is iets anders.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9346062)
Laat die spelletjes maar achterwege Jan...
Wie spuwt op een ideologie doet dat ook op de aanhangers daarvan.

U bevestigt:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9346029)
Het toont weer eens wie u eigenlijk bent: spuwen op mensen omwille van hun politieke keuzes.

Ik kan het hardgrondig oneens zijn met mensen, maar ik zal nooit of te nooit spuwen op mensen. U schijnbaar wel.

Everytime 30 mei 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9346106)
Waaw!

Amsterdam is een zeer aangename stad. Maar het is een stad van een ander land : Nederland.
Als ik naar Antwerpen, Brugge, Leuven, enz.......ga, ben ik nog steeds in mijn eigen land.
Als ik naar Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, enz.......ga, ben ik in het buitenland.
Zo simpel is het.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346125)
Maar het leven is veel meer dan politiek, Zipper. Het is trouwens niet voor niets dat meer en meer mensen politiek verwerpen.

Dat is niets iets anders, daar de politiek nu eenmaal een groot deel van ons leven bepaalt. Denken we maar aan de hoogte van onze lonen. Bij CAO onderhandeld. Op politiek niveau.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346129)
Amsterdam is een zeer aangename stad. Maar het is een stad van een ander land : Nederland.
Als ik naar Antwerpen, Brugge, Leuven, enz.......ga, ben ik nog steeds in mijn eigen land.
Als ik naar Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, enz.......ga, ben ik in het buitenland.
Zo simpel is het.

En? Niemand betwist toch dat Amsterdam in Nederland ligt?

Rahowa 30 mei 2020 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9344846)
Samengaan met de hollanders is onmogelijk.

Dat hardcore vlaamsnationalisten dan achter het Oranje koningshuis zouden aanhollen is ondenkbaar.

Er was wel een lid van de koninklijke familie die de Nazi's genegen was.
Maar één zwaluw maakt de lente niet hé.

Sommigen krijgen blijkbaar een stijve als ze over nazi's leuteren.

Everytime 30 mei 2020 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9346114)
Ja, het is om zeep.

Wafels, bier, chocolade, frieten en de rode duivels doen een land veel beter bijeen passen.

Wat de mensen voelen, ook.

Everytime 30 mei 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9346120)
Komen die niet eerder uit Charleroi? :?

Neen, Luik. Ga naar een restaurant in Luik en er zijn 9 kansen op 10 dat het op het menukaart staat.

LiberaalNL 30 mei 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346138)
Wat de mensen voelen, ook.

Waarom was jij eerst voorstander van een vereniging van Wallonië en Frankrijk en de laatste tijd voor de Belgische eenheid?

Zipper 30 mei 2020 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346125)

Verwerpen ?? Door xtreem links te stemmen hebben de Walen de politiek verworpen ????????????? En nu eisen diezelfde Walen dat wij Vlamingen hen zouden volgen in hun stevig links sprookje.
Leer ermee leven, België is een rottend lijk.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:45

Citaat:

Hier wordt zowaar gevochten voor de pot pindakaas. Natuurlijk is niet iedere pindakaas. In die van de Aldi kan je je mes vast in zetten: keihard, veel te droog en flets van smaak. Die van Calvé daarentegen.

Everytime 30 mei 2020 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 9346140)
Waarom was jij eerst voorstander van een vereniging van Wallonië en Frankrijk en de laatste tijd voor de Belgische eenheid?

Ik ben nooit voorstander geweest. Mijn standpunt was het volgende : ALS België echt splitste, ZOU ik in dit geval voor die vereniging zijn. Maar we gaan niet in die richting omdat de meeste partijen in dit land willen er niets van weten en ze zullen alles doen opdat België blijft bestaan. En ze zullen lukken.
Bovendien voel ik me Belg.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346154)
Ik ben nooit voorstander geweest. Mijn standpunt was het volgende : ALS België echt splitste, ZOU ik in dit geval voor die vereniging zijn. Maar we gaan niet in die richting omdat de meeste partijen in dit land willen er niets van weten en ze zullen alles doen opdat België blijft bestaan. En ze zullen lukken.

Welke partijen zullen "alles doen" voor het behoud van België? Ik zie nu weer in toenemende mate een bereidheid om België weer wat uit te kleden bij die politieke partijen.

Vrijheideerst 30 mei 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9346137)
Sommigen krijgen blijkbaar een stijve als ze over nazi's leuteren.

Elk topic wordt wel door dezelfden naar de kloten geholpen zie ik.

Zipper 30 mei 2020 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346154)

Die xtreem pro-België partijen, worden elke verkiezing alsmaar kleiner......

Everytime 30 mei 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9346144)
Verwerpen ?? Door xtreem links te stemmen hebben de Walen de politiek verworpen ????????????? En nu eisen diezelfde Walen dat wij Vlamingen hen zouden volgen in hun stevig links sprookje.
Leer ermee leven, België is een rottend lijk.

Hebt u nooit mensen "tous des pourris" of "allemaal rot" horen zeggen, wat politiek en politici betreft?
Met verwerpen bedoel ik dat meer en meer mensen geen vertrouwen meer in politiek in het algemeen hebben en ergens kan ik ze begrijpen.

Zipper 30 mei 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346161)
Hebt u nooit mensen "tous des pourris" of "allemaal rot" horen zeggen, wat politiek en politici betreft?
Met verwerpen bedoel ik dat meer en meer mensen geen vertrouwen meer in politiek in het algemeen hebben en ergens kan ik ze begrijpen.

en dus stemmen ze maar PS. Wat is daar de logica van ???

Everytime 30 mei 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9346157)
Welke partijen zullen "alles doen" voor het behoud van België? Ik zie nu weer in toenemende mate een bereidheid om België weer wat uit te kleden bij die politieke partijen.

Alle traditionele partijen.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346161)

Grappig toch. En die "pourris" zouden dan die politici zijn die België kost wat kost willen redden?

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346165)

De zaken schuiven steeds verder op. Ook nu gaat het richting een komende staatshervorming. Weer zal België een beetje worden uitgekleed.

Jan van den Berghe 30 mei 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9346164)

Het is een discours vol tegenstrijdigheden. Volgens E. geloven de mensen niet meer in de politiek, maar diezelfde politiek zal wel België redden.

Vrijheideerst 30 mei 2020 12:56

Citaat:

Als Magnette met de N-VA gaat besturen is ook dat gedaan. Enter een PTB van 20% en meer.

Everytime 30 mei 2020 12:57

Citaat:

Vergeet niet dat we verplicht zijn te stemmen. Zo is het in België. Veel mensen stemmen voor zo'n partij omdat men altijd in de familie zo gestemd heeft. Ze kennen bijna niets van die partij maar ze moeten wel stemmen. Ze hebben geen andere keuze.

Zipper 30 mei 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9346165)

die worden elke verkiezing alsmaar kleiner

Everytime 30 mei 2020 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9346169)
De zaken schuiven steeds verder op. Ook nu gaat het richting een komende staatshervorming. Weer zal België een beetje worden uitgekleed.

Ik denk van niet. Ze spreken zelf van herfederaliseren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be