Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bravo VOORPOST!! Leve de republiek!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52015)

Knuppel 20 juni 2006 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767360)
Wat die Vlaamse liberaal & confederalist zegt laat me Siberisch.

Nu wel ja....

Everytime 20 juni 2006 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767349)
Tof hé, feestjes verstoren.

Heb jij nu echt niks beter te doen, manneke?
Leren bijvoorbeeld? Of is wat staan schreeuwen tegen oudere mensen die een feestdag van een andere regio vieren, of een staatsbezoek waar talrijke Belgen én Nederlanders naar uitkeken verstoren belangrijker dan dat? :roll:

Dat maakt deel van het Vlaamsgezinde folklore.8)

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767349)
Tof hé, feestjes verstoren.

Heb jij nu echt niks beter te doen, manneke?
Leren bijvoorbeeld? Of is wat staan schreeuwen tegen oudere mensen die een feestdag van een andere regio vieren, of een staatsbezoek waar talrijke Belgen én Nederlanders naar uitkeken verstoren belangrijker dan dat? :roll:

Enige tijd geleden verstoorden twee gekken met de Belgische kleuren op hun borst geschilderd een bepaald feest. Jullie zongen toen de lof van die mensen. Blijkbaar is het ene verstoor in jullie ogen niet hetzelfde als het andere verstoor. Blijkbaar ligt de verontwaardiging niet zozeer aan het gestoor dan wel van die het gestoor komt.

Of hoe de selectieve verontwaardiging van de bubbelsmurfen weer eens zo gemaakt en selectief is!

Diether 20 juni 2006 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767368)
Enige tijd geleden verstoorden twee gekken met de Belgische kleuren op hun borst geschilderd een bepaald feest. Jullie zongen toen de lof van die mensen. Blijkbaar is het ene verstoor in jullie ogen niet hetzelfde als het andere verstoor. Blijkbaar ligt de verontwaardiging niet zozeer aan het gestoor dan wel van die het gestoor komt.

Of hoe de selectieve verontwaardiging van de bubbelsmurfen weer eens zo gemaakt en selectief is!

Die zit 8)

Everytime 20 juni 2006 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767364)
Jullie hebben je flink belachelijk gemaakt, niet meer en niet minder.

Dat was ook de bedoeling van hun "actie".

Amon_Re 20 juni 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1767359)
Jammer dat Foreigner hier heeft afgehaakt.
Aan hem had je pas wat gehad...

Hey, ik heb een site draaien waar iedereen aan kan bijdragen, 'k zou zeggen, knock yourself out ;-)

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1767367)
Dat maakt deel van het Vlaamsgezinde folklore.8)

Ook van de belgicistische. Denken we maar aan het optreden van de superdonker zonnebrillende Hans I le Grand en zijn paladijnen tijdens de IJzerbedevaart, alsook aan de bokkensprongen van twee gedriekleurde gekken tijdens de IJzerwake. Dit alles werd toen luid bejubeld door mensen als u en de driekoppige bubbelclub.

ancapa 20 juni 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1767251)
Moslims worden in dit land gesteund.

Vlaamsgezinden niet.

tja, daar zeg je zoiets... schrijf eens naar CGKR :oops:

Patriot! 20 juni 2006 19:17

Citaat:

De twee helden van de Ijzer werden in elkaar geslagen door een hoop Vlaams-nationale bloedhonden, nadat ze opkwamen hun vrije mening. 18 Vlaams-nationale marginalen verstoorden op luidruchtige wijze het staatsbezoek van Hare Majesteit de Koningin aan het Koninkrijk België, en werden door de politie vriendelijk verzocht om mee te komen - op dat kind dat niet mee wilde en met handen en voeten meegesleurd moest worden onder het schreeuwen van middeleeuwse slogans na, uiteraard. :lol:

Patriot! 20 juni 2006 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1767375)
Dat was ook de bedoeling van hun "actie".

Ik zeg het nog eens: waar sommige mensen zich toch mee bezighouden!! :lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1767363)
Ons feestje was helemaal niet verpest hoor, enkel wat "verstoord" gedurende tien minuten of zo. :-)

Uw feestje? Ik wist niet dat u zo'n aanhanger was van de Oranjes... De belgicisten blijven me verbazen!

solidarnosc 20 juni 2006 19:19

Citaat:

Ik neem aan dat u een expert bent op vlak van selectieve verontwaardiging dus laten we maar aannemen dat u gelijk heeft. ;-)

Knuppel 20 juni 2006 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767384)
Uw feestje? Ik wist niet dat u zo'n aanhanger was van de Oranjes... De belgicisten blijven me verbazen!

:-D :-D :-D

ancapa 20 juni 2006 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1767170)
Dom blondje bij Voorpost? Dat kan geen toeval zijn.

ze was niet blond :lol: eerder lichtbruin van haar, maar ja op uw wit-zwart TV was dat niet te zien hé :oops:

Kim 20 juni 2006 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767384)

U weet goed genoeg dat ik verder ging op de reactie van Vlaams-nationalist ivm de viering van de Waalse feestdag door B-Plus.

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767381)
De twee helden van de Ijzer werden in elkaar geslagen door een hoop Vlaams-nationale bloedhonden, nadat ze opkwamen hun vrije mening. 18 Vlaams-nationale marginalen verstoorden op luidruchtige wijze het staatsbezoek van Hare Majesteit de Koningin aan het Koninkrijk België, en werden door de politie vriendelijk verzocht om mee te komen - op dat kind dat niet mee wilde en met handen en voeten meegesleurd moest worden onder het schreeuwen van middeleeuwse slogans na, uiteraard. :lol:

Oja, ze werden "ineengeslagen". En ik herinner me nog goed dat een van die gekken hier on-line kwam en aankondigde dat hij officieel klacht zou neerleggen en zorgen dat de schuldigen vervolgd zouden worden. Uiteindelijk kwam er niets van dat alles. Dit zegt onmiddellijk heel veel over de eerste beweringen.

VTM- als VRT-nieuws berichtten zopas in het afgelopen nieuws over "hardhandig verwijderen" van de betogers. Ook zagen we hoe de politie, tevergeefs, de reporters wou beletten de gewelddadige arrestatie te filmen. In tegenstelling tot die twee flauwerikken van jullie zal die hardhandigheid geen aanleiding geven tot geklaag.

Middeleeuwse slogans? Heeft er iemand "Mon Dieu et mon Roy" of zoiets gehoord?

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1767385)
Ik neem aan dat u een expert bent op vlak van selectieve verontwaardiging dus laten we maar aannemen dat u gelijk heeft. ;-)

U bedoelt?

Kim 20 juni 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767393)
U bedoelt?

Blijkbaar ook last van selectieve onwetendheid...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1767389)
U weet goed genoeg dat ik verder ging op de reactie van Vlaams-nationalist ivm de viering van de Waalse feestdag door B-Plus.

Neen, dat weet ik niet. Organiseerde u dan ergens een Waals feestje?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1767396)
Blijkbaar ook last van selectieve onwetendheid...

Ik luister met veel aandacht.

Kim 20 juni 2006 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767397)
Neen, dat weet ik niet. Organiseerde u dan ergens een Waals feestje?

Kom kom, nu niet doen alsof u dat nog niet ter ore was gekomen he! :lol:

Lees bericht 227 er nog maar eens op na.

Jan van den Berghe 20 juni 2006 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1767399)
Kom kom, nu niet doen alsof u dat nog niet ter ore was gekomen he! :lol:

Ik luister.

baarle 20 juni 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1767302)
Die methode loopt uit tot geweld op lange termijn, je kan een land niet splitsen zonder dat beide gebieden akkoord gaan, anders krijg je zowiezo te maken met geweld.

Dus een man mag alleen van zijn bedriegende vrouw scheiden als ze akkoord is? Of anders gaat ze geweld gebruiken?

ancapa 20 juni 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1767294)
Het probleem zit hem elders, er is geen samenhang bij de Belgen, en er is ook geen wil om de problemen daadwerkelijk aan te pakken. De Belg is te braaf, en slikt zogoed als alles wat de politiek hem lapt.

We kunnen ons niet organiseren & we zijn bljikbaar te braaf/lui/dom/kortzichtig om hier effectief iets aan te doen.

neen,

Vlaamse politici hebben geen ballen aan hun lijf,
Vlaamse politici hebben geen 5 minuten (politieke) moed,
Vlaamse politici hebben geen respect voor hun kiezers,
Vlaamse politici zijn de slippendragers van de waalse en valse zusterpartijen,

tijd voor echte Vlaamse belangen eerst !
tijd voor echte democratie en weg met het cordon sanitaire !
tijd voor CD&V + NVA + Vlaams Belang !!

Kim 20 juni 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767401)
Ik luister.

Lees bericht 227 er nog maar eens op na.

Die actie dateert reeds van september, dus ik zie hier eerlijk gezegd niet het nut van in om hierover een nieuwe discussie te starten.

Amon_Re 20 juni 2006 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1767402)
Dus een man mag alleen van zijn bedriegende vrouw scheiden als ze akkoord is? Of anders gaat ze geweld gebruiken?

Analogie gaat niet op, Vlaanderen kan niet zomaar tegen Wallonië "fuck you" zeggen, en de geldkraan én grenzen dichtsmijten van het grondgebied die ze als "hun eigendom" beschouwen, zoiets leidt volgens mij tot geweld.

En ja, in sommige echtscheidingen loopt het uit in geweld, en soms zelfs moord.

Knuppel 20 juni 2006 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1767411)
Analogie gaat niet op, Vlaanderen kan niet zomaar tegen Wallonië "fuck you" zeggen, en de geldkraan én grenzen dichtsmijten van het grondgebied die ze als "hun eigendom" beschouwen, zoiets leidt volgens mij tot geweld.

En waarom gaat de analogie niet op?

ancapa 20 juni 2006 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1767320)
'K moet dringend meer naar't nieuws kijken dju.
Maar BHV is het schoolvoorbeeld waarom we er niet in zullen slagen om België te splitsen, toch niet de eerst komende decenia.

En ik heb echt geen goestink om zolang te moeten wachten eer er beterschap komt in dit land, ik begin liever met de problemen aan te pakken die aan te pakken zijn.

BHV is niet gesplitst omdat de platte, vadsige, "vlaamse" politici geen 5 minuten moed hadden en zoals steeds toegaven aan de fanatieke frantalige vlamingenhaters :x

that's all folks

Patriot! 20 juni 2006 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1767401)
Ik luister.

Jan, stop ogenblikkelijk met liegen dat u hier niks van weet.

In dit topic over dat feest postte u maar liefst 17 berichten: http://forum.politics.be/showthread.php?t=40602&page=15

baarle 20 juni 2006 19:32

Citaat:

Analogie gaat niet op, Vlaanderen kan niet zomaar tegen Wallonië "fuck you" zeggen, en de geldkraan én grenzen dichtsmijten van het grondgebied die ze als "hun eigendom" beschouwen

Waarom niet?

Zijn volkeren niet soeverein?

Vlaams-nationalist 20 juni 2006 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767344)
Wat bedoelt ge daar nu weer mee? Is dat een bedreiging? :x

Interpreteer het zoals u wilt, zo'n beetje als Annemans reactie op het veroordelen van een politieke partij...

baarle 20 juni 2006 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1767418)
Jan, stop ogenblikkelijk met liegen

Iemand op zoek naar een pakkende handtekening? :-)

voicelesscharlie 20 juni 2006 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan (Bericht 1766323)
De Vlaams nationalistische actiegroep Voorpost is er in geslaagd om tijdens het staatsbezoek van Koningin Beatriks de internationale pers te confronteren met het onafhankelijkheidsstreven van een belangrijk deel van de Vlamingen.
In de directe omgeving van de koning weerklonk de leuze "belgië barst" en werden affiches ontvouwd met republikeinse slogans.
Ondanks de examens (veel voorposters zijn studenten) en een sterke politiemacht (draconische veiligheidsmaatregelen) slaagde Voorpost in zijn opzet.

Hou zee!!

Ik vond het wel goed gevonden dat de voorposters met een vlaggetje van Nederland stonden te zwaaien.:lol:

Amon_Re 20 juni 2006 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 1767403)
neen,

Vlaamse politici hebben geen ballen aan hun lijf,

Doe er iets aan.

Citaat:

Vlaamse politici hebben geen 5 minuten (politieke) moed,
Doe er iets aan.

Citaat:

Vlaamse politici hebben geen respect voor hun kiezers,
Doe er iets aan.

Citaat:

Vlaamse politici zijn de slippendragers van de waalse en valse zusterpartijen,
Doe er iets aan.

Citaat:

tijd voor echte Vlaamse belangen eerst !
Waar ik voorstander ben is om de geldstroom naar Wallonië af te bouwen (vandaag op morgen de kraan toedraaien zie'k niet echt goed aflopen), corruptie aan pakken, het invoeren van referenda & inzage van de burger in de regering, en de regeringen finaal terug te brengen naar één regering.

Bovenstaande alleen al betekend een doodsteek voor alle huidige politieke partijen.

Citaat:

tijd voor echte democratie en weg met het cordon sanitaire !
Akkoord.

Citaat:

tijd voor CD&V + NVA + Vlaams Belang !!
*shudders*

Patriot! 20 juni 2006 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1767421)
Interpreteer het zoals u wilt, zo'n beetje als Annemans reactie op het veroordelen van een politieke partij...

Een smerige, laag-bij-de-grondse bedreiging. Bah!
En jullie zouden dan de democratie gaan redden? :x

Amon_Re 20 juni 2006 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1767413)
En waarom gaat de analogie niet op?

Waarom? Omdat, in tegenstelling tot uw echtscheidingsvoorbeeld, het splitsen van België meer dan 2 personen inhoudt?

baarle 20 juni 2006 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1767429)
Waarom? Omdat, in tegenstelling tot uw echtscheidingsvoorbeeld, het splitsen van België meer dan 2 personen inhoudt?

En hoe maakt dat een verschil als het op het scheiden van deelstaten aankomt?

Vlaams-nationalist 20 juni 2006 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1767346)
Tja, als jullie het leuk vinden om onschuldige bezoekers te viseren dan is dat jullie volste recht.

Ik ergerde me enkel aan het feit aan de manier waarop jullie tewerk gingen, jullie hadden onze bezoekers gewoon in het nauw gedreven en omsingeld. Zoiets doe je niet. Je mag van mij gerust je mening verkondigen maar elementaire beleefdheid kennen jullie blijkbaar niet.

Kom kom, de enige onbeleefdheid die we toen gezien hebben waren franstaligen en belgicisten die hysterisch werden, en ons fascisten noemden. En jullie komen dan vertellen wat elementaire beleefdheid is? Nee nee, wij kwamen een politieke visie verkondigen en jullie "onschuldige bezoekers" begonnen ambetant te worden.
Ons niet gelaten dat hun hartslag wat omhoog ging, maar ons valt er niets te verwijten die actie, er is geen een vinger uitgestoken naar jullie mensen behalve om een hysterische wilde van onze mensen weg te houden. Die man was blijkbaar niet zo'n Voorpost-NSV-NJSV-fan :twisted: Het verstand was bij hem met de jaren niet gekomen blijkbaar.

Knuppel 20 juni 2006 19:37

Citaat:

Juist het weigeren van scheiding van de ene partner aan de andere leidt tot geweld.

Waarom zou hier geen fluwelen scheiding mogelijk zijn zoals andere landen ons dat voordeden?

Heeft één van de partners een goede reden om een gedwongen huwelijk in stand te houden?

Amon_Re 20 juni 2006 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 1767415)
BHV is niet gesplitst omdat de platte, vadsige, "vlaamse" politici geen 5 minuten moed hadden en zoals steeds toegaven aan de fanatieke frantalige vlamingenhaters :x

that's all folks

Doe er dan verdomme iets aan in plaats van te mekkeren, help mee met te zoeken achter een oplossing in plaats van te blijten dat ge nie moogt mee regeren.

Zoals ik reeds tientallen keren zei, de burger is te braaf en slikt alles wat de regering(en) hem lapt. Wilt ge dat de boel veranderd, zet dan het volk in motie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be