Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem-links probeert Leuven kort en klein te slaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91710)

lomeanor 24 juni 2007 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2752797)
Bon, harde taal is hier dus gewenst. Goed: elken bourgeois die een huis koopt en het langer dan 10 jaar laat leeg staan om speculatieve redenen verliest dat huis. Zo gaan we dat ne keer aanpakken.

Citaat:

Als de staat met zo'n zeer rationele maatregel niet meewil, dan moeten we de staat als een gevaarlijk instrument van de status-quo beschouwen. De staat wordt in dat geval - zo eist de Rede - illegitiem genoemd. Ze omverwerpen is dan de plicht van elke burger.
Zéér rationeel :rofl:

lomeanor 24 juni 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2752854)
Ja maar een Berlijnse Muur bouwen rond uw fermette en zo de verschrikkelijke status quo helpen promoten is veel groter geweld. Da's zelfs geen terrorisme, da's totalen Krieg.

Mag men zijn eigendom al niet meer beschermen tegen gewelddadig gespuis dat vernieling zaait alleen om de kick van chaos en vandalisme?

An Arkos 24 juni 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan (Bericht 2751928)
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.

1: zelgemaakte bom is bullshit, de banden zijn in brand gestoken en ontploft.
2: de krakers zijn tegen deze acties en riepen op tot een vreedzame betoging. Het ging waarschijnlijk om wat stoere punkers.

An Arkos 24 juni 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752859)
Mag men zijn eigendom al niet meer beschermen tegen gewelddadig gespuis dat vernieling zaait alleen om de kick van chaos en vandalisme?

Nogmaals
ER IS GEEN VERNIELING GEZAAID OP DE BETOGING.

lomeanor 24 juni 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2752929)
Nogmaals
ER IS GEEN VERNIELING GEZAAID OP DE BETOGING.

Stenen gooien naar de politie is geen geweld en vernieling?
Verfbommen naar gevels gooien is geen vernieling?

:roll:

AdrianHealey 24 juni 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752859)

Daar was dus geen sprake van.

AdrianHealey 24 juni 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752935)
Stenen gooien naar de politie is geen geweld en vernieling?

:roll:

10 stenen en 5 verfbommen op 200-300 man is niet bepaald 'de gehele menigte wou chaos en vernieling'.

lomeanor 24 juni 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2752938)
10 stenen en 5 verfbommen op 200-300 man is niet bepaald 'de gehele menigte wou chaos en vernieling'.

Ik trek de aantallen die u verschaft sterk in twijfel.

manta 24 juni 2007 18:26

Mij staat vooral het beeld van een half(heel)dronken (cara-pils in de hand)slonzig uitziend juffrouwtje dat doodleuk tegen een camera sloeg ... Dat toont volgens mij de mentaliteit aan van deze betogers ....

Wat me ook opvalt , dit is WEER een "Katholiek" gebouw dat door krakers geviseerd wordt ... Na het klooster in brussel , nu een huisje van opus-dei ....
Zit er daar een bedoeling in of is dit een toeval ???

lomeanor 24 juni 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2752970)
Mij staat vooral het beeld van een half(heel)dronken (cara-pils in de hand)slonzig uitziend juffrouwtje dat doodleuk tegen een camera sloeg ... Dat toont volgens mij de mentaliteit aan van deze betogers ....

O, maar dat is volgens hen geen geweld of vandalisme hoor. :roll:

Boadicea 24 juni 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2751840)
Het zegt veel over de krakers dat ze zich zo gemakkelijk laten ophitsen en diskrediteren. De moderne spektakelmaatschappij heeft altijd een (fictieve) "externe vijand" nodig om de meerderheid van "domme, brave, hard werkende burgers" onder de knoet te houden. Al degenen van extreem-links of -rechts die zich tot geweld laten verleiden, spelen het spelletje van de heersende kliek PERFECT mee.

"Fascisten", "anarchisten", "islamisten", "Al Quaeda", enz. zijn stuk voor stuk meer spektakel dan een werkelijke bedreiging of anti-systeemkracht. Wie wint en wie verliest bij hun geweld?
Zo kunnen de anarchistische NARren na een korte administratieve aanhouding alweer schuimbekkend uitkijken naar hun volgende demo, nadat de media het anarchisme, antiglobalisme, enz. weer eens ferm belachelijk hebben gemaakt bij Jan Modaal... De NARren liggen er blijkbaar niet wakker van.

Absoluut juist! Het grote probleem is dat elke groep in de maatschappij over dergelijke systeemhelpende elementen beschikt, die tegen hun eigen zaak vechten, zonder het zelf te beseffen.
Oproerkraaiers heb je overal en zij bepalen het nieuws en het beleid. Jammer genoeg lijkt de brulkikker die het meest lawaai maakt, het best zijn gelijk te kunnen halen, zonder echt een argument te hebben.

In ieder geval horen heethoofden in geen enkele betoging thuis. Moesten we in een normale maatschappij leven, zouden gewelddadige oproerkraaiers in een dwangbuis zitten en niet de politiek bepalen.

An Arkos 24 juni 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752955)
Ik trek de aantallen die u verschaft sterk in twijfel.

bekijk de filmpjes en de fotos, als er echt 'een stenenregen' was geweest, dan was dit wel te zien geweest, de media kickt namelijk op dit soort beelden.

Mitgard 24 juni 2007 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752935)

wellicht werden die gevels er alleen maar mooier van.

Boadicea 24 juni 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2753048)
wellicht werden die gevels er alleen maar mooier van.

Oké, jij vind dat mooier? Hou zou je reageren moest iemand jou gevel komen verfraaien met verfbommen?

willem1940NLD 24 juni 2007 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2751286)
In het Antwerpse bestaat er zoiets als een super boete op leegstand,wat ook heel normaal is vind ik
Dus juist geen recht op speculeren !!!

Een goed en milieuvriendelijk idee lijkt mij dat, zo'n boete op leegstand.
Geen ratten-aantrekkende stofnesten.

Boadicea 24 juni 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753064)
Een goed en milieuvriendelijk idee lijkt mij dat, zo'n boete op leegstand.
Geen ratten-aantrekkende stofnesten.

Ik ben het haar mee eens. Het is in ieder belang en voor ieders veiligheid. In mijn buurt stonden er vroeger krotten, waar regelmatig delen van instortte, als het geregend had. Ooit is er zo eens een kraker omgekomen, toen hij een stuk van het dak op zijn hoofd kreeg.

Raven 24 juni 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2752970)
Mij staat vooral het beeld van een half(heel)dronken (cara-pils in de hand)slonzig uitziend juffrouwtje dat doodleuk tegen een camera sloeg ...

HIV besmet cocaine hoertje :lol:

willem1940NLD 24 juni 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2751403)
.........
.......
.........

4: stop nu eens met die clichés van krakers als drugsgebruikend, werkschuw tuig, dat is vreselijk achterhaald, er klopt allang niets meer van.

O nee? Niet méér en sinds wanneer en waardoor/waarom dan niet?

Mitgard 24 juni 2007 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2753051)
Oké, jij vind dat mooier? Hou zou je reageren moest iemand jou gevel komen verfraaien met verfbommen?

ik zou er vrolijk van worden.

Boadicea 24 juni 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2753085)

Doe een aanvraag dat ze jouw gevel als grafitti gevel kunnen gebruiken. Dan heeft het nog een sociaal nuttige functie. Laat dan wel weten waar iedereen met zijn spuitbussen en verfbommen heen kan.

@BuRnS 24 juni 2007 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2753085)

probeer het op mijn gevel als ik thuis ben , en je kan het niet meer na zeggen :twisted:

Heftruck 24 juni 2007 19:15

Overdrijven tot kunst geperfectioneerd.

Mitgard 24 juni 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS (Bericht 2753091)
probeer het op mijn gevel als ik thuis ben , en je kan het niet meer na zeggen :twisted:

hoezo?
denk je dat je slimmer dan mij bent?

willem1940NLD 24 juni 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2751583)
Fijn om te zien dat de dikste bourgeois van allemaal, die miljoenen doden op hun geweten hebben, nu plots allemaal pacifist blijken te zijn. Hoe klein.

Het feit dat er meer en meer mensen geen goede huisvesting vinden is een vorm van maatschappelijk geweld. Dat mag ook wel eens getolereerd worden.

Maar den bourgeois bouwt hoe langer hoe meer nen Berlijnse Muur rond zijn fermette, zodat hij het contact met de werkelijkheid verliest.

Krakers mogen een milde vorm van geweld gebruiken om hun perfect legitieme eisen kracht bij te zetten.

Vergelijking met de Berlijnse Muur is belachelijk: die diende om Mensen te beletten BUITEN te komen, te vluchten uit de "Paradijselijke" gevangenis.

An Arkos 24 juni 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2753079)
HIV besmet cocaine hoertje :lol:

Leuk zo, schelden vanachter je pc, kom volgende betoging zelf eens af en geef dan wat live commentaar zou ik zeggen.

Praetorian 24 juni 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753203)
Vergelijking met de Berlijnse Muur is belachelijk: die diende om Mensen te beletten BUITEN te komen, te vluchten uit de "Paradijselijke" gevangenis.

Berlijnse Muur was vooral een mechanisme om infiltratie in de Russische zone tegen te houden, vermits West-Berlijn een westers vooropgeschoven commandopost was midden in Warschaupact-gebied.

manta 24 juni 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2753252)
Leuk zo, schelden vanachter je pc, kom volgende betoging zelf eens af en geef dan wat live commentaar zou ik zeggen.

En wat zouden die vredelievende betogers dan doen met hem/haar ???
Het zijn toch allemaal voorbeeldige brave betogers ...8-)

willem1940NLD 24 juni 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2752667)
Het gros van die krakers heeft een job en een betalende woonst. Het is maar dat je het weet. (Als je de jongeren/studenten niet meetelt, natuurlijk.) Die mythe van de niet-werkende anarchist mag je toch al tijden naar het rijk der fabelen verwijzen.
---------------------

Volgens mij is de typische kraker ordinair werkschuw tuig.
Steuntrekkers, die te lui zijn om te werken.
Parasieten op de kap van de arbeider.

Ik heb er al een paar tegengekomen, en zij hadden bovenstaand profiel.

Krakers een betalende woonst?

willem1940NLD 24 juni 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2752797)
Bon, harde taal is hier dus gewenst. Goed: elken bourgeois die een huis koopt en het langer dan 10 jaar laat leeg staan om speculatieve redenen verliest dat huis. Zo gaan we dat ne keer aanpakken.

Als de staat met zo'n zeer rationele maatregel niet meewil, dan moeten we de staat als een gevaarlijk instrument van de status-quo beschouwen. De staat wordt in dat geval - zo eist de Rede - illegitiem genoemd. Ze omverwerpen is dan de plicht van elke burger.

Jij lijkt mij belust op buit, speculatief zelfs.

willem1940NLD 24 juni 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2752928)
1: zelgemaakte bom is bullshit, de banden zijn in brand gestoken en ontploft.
2: de krakers zijn tegen deze acties en riepen op tot een vreedzame betoging. Het ging waarschijnlijk om wat stoere punkers.

Als je dat zo tot in détails weet, dan vermoed ik dat jij/jullie ook de dader(s) kennen; lever je die dan ook uit? Zoniet, dan toch één-pot-nat.

willem1940NLD 24 juni 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2752938)

Lever dan die daders uit.

Luddo 24 juni 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2753252)

Als ze mijn eigendom zouden "begaaien" zou ik fotokes van de dader proberen te nemen of proberen hun identiteit te achterhalen. Ik zou niet tussenkomen maar nadien betaal ik ze dubbel en dik terug. Ik heb er wel wat voor over om ze "tussen donkeren en klaren" een pandoering te laten geven waar ze 20 jaar later nog plezier aan beleven!

willem1940NLD 24 juni 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753257)
Berlijnse Muur was vooral een mechanisme om infiltratie in de Russische zone tegen te houden, vermits West-Berlijn een westers vooropgeschoven commandopost was midden in Warschaupact-gebied.

De Berlijnse Muur was onderdeel van het IJzeren Gordijn waarmee gelovige communisten het ontsnappen werd belet.

Waar je vergelijking nog fouter gaat: die Muur was niet opgetrokken door "kapitalisten".

Praetorian 24 juni 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753346)
De Berlijnse Muur was onderdeel van het IJzeren Gordijn waarmee gelovige communisten het ontsnappen werd belet.

Waar je vergelijking nog fouter gaat: die Muur was niet opgetrokken door "kapitalisten".

Ik zeg je dat West-Berlijn door zijn ligging zuiver een vooropgeschoven stelling was, waardoor isolatie een noodzakelijkheid was voor de interne veiligheid van het Warschaupact. Als Nederland in oorlog zou zijn met België, en middenin Rotterdam zou er een Belgische zone zijn, dan werd deze ook geïsoleerd. Louter een zaak van geostrategische belangen.

Preuße 24 juni 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753366)
Ik zeg je dat West-Berlijn door zijn ligging zuiver een vooropgeschoven stelling was, waardoor isolatie een noodzakelijkheid was voor de interne veiligheid van het Warschaupact. Als Nederland in oorlog zou zijn met België, en middenin Rotterdam zou er een Belgische zone zijn, dan werd deze ook geïsoleerd. Louter een zaak van geostrategische belangen.

Walgelijk. U bent werkelijk totaal gehersenspoeld. De muur gebouwd uit "geostrategische belangen"? En waarom hebben ze dan al die vluchtelingen naar het westen niet meer laten passeren toen de muur er stond? :roll:

Luddo 24 juni 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adaveke (Bericht 2751108)
De politie was zelfs ook alles behalve provocerend he.

Ik was op weg van het station naar mijn huis en kwam langs de vaartkom.
Hoewel er aan de vaartkom een kraakpand ligt was ik er niet echt op voorzien om midden in de uitlopers van de betoging terecht te komen.

De betogers zelf lieten mij ongemoeid. Ook toen ik door een groepje van +/- 20 betogers moest die dwars over de straat stonden. Een beetje verder aan de keizersberg (tramweg voor degene die Leuven een beetje kennen) stond een cordon van politie in battledress, die mij doodleuk niet wilden doorlaten. "Laat die linkse rat nie door, klopt der desnoods op!"
Aangezien ik van mijn werk kwam had ik ook mijn werkkleding aan, ik kan er ook niet aandoen dat mijn werkgever mij met zwarte cargopants en een zwarte T-shirt opscheept. Ik neem aan dat ik waarschijnlijk anders behandeld was geweest moest ik in maatpak van mijn werk komen.
Maar om nu enkel en alleen op het criteria kleding af te gaan om iemand een "linkse rat" te noemen waar desnoods "op geklopt" mag worden vind ik toch wel een beetje straf.

Misschien toch ook nog even bij vermelden dat mijn enige vraag aan de geachte heren agenten was: "excuseer, mag ik even door?"

Wat een loempe poliessen! Een kraker in werkkleding....

Luddo 24 juni 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753372)
Walgelijk. U bent werkelijk totaal gehersenspoeld. De muur gebouwd uit "geostrategische belangen"? En waarom hebben ze dan al die vluchtelingen naar het westen niet meer laten passeren toen de muur er stond? :roll:

Gij als Pruis zou toch moet weten dat die muur uitsluitend gebouwd werd om die tienduizenden vluchtelingen uit het westen tegen te houden die de kapitalistische hel wilden ruilen voor het volksparadijs!

Preuße 24 juni 2007 21:14

Aan de apologetische houding van extreem-links, die alles unisono op de politie willen steken, kan men al zien dat deze acties 100% tegen de politie gericht waren. Gelukkig heeft men deze keer goed gereageerd en werden de terroristen opgepakt. Met een strafblad zullen ze hun toekomst nu zelf compleet naar de vaantjes geholpen hebben. Goed zo.;-)

Preuße 24 juni 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo (Bericht 2753384)
Gij als Pruis zou toch moet weten dat die muur uitsluitend gebouwd werd om die tienduizenden vluchtelingen uit het westen tegen te houden die de kapitalistische hel wilden ruilen voor het volksparadijs!

Dat Preatorian daar niet op gekomen is. En zijn criminelen van de Grenzschutz, die vluchtelingen genadeloos neerschoten, dat waren feitelijk groene jongens wiens karabijn toevallig afging toen ze die mensen wilden doorlaten.

An Arkos 24 juni 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753328)
Als je dat zo tot in détails weet, dan vermoed ik dat jij/jullie ook de dader(s) kennen; lever je die dan ook uit? Zoniet, dan toch één-pot-nat.

Ik weet niet wie het was, maar vind het wel eikels.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753328)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey

Lever dan die daders uit.

Solidariteit, ooit al van gehoord? Je levert geen kameraden uit omdat de gemoederen wat verhit werden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be