Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

maddox 30 juni 2011 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5534913)
Neen, natuurlijk niet.
Ik noem zelf ook niet alles wat niet in mijn kraam past racisme.

Klopt, over het algemeen kom je af met meer nutteloze vragen.

Citaat:

Je vergat op mijn vragen te antwoorden.
Gemakkelijkheidshalve heb ik ze voor jou mee geciteerd.
Blijkbaar bent U dat toch ergens vergeten, dat citeren.
Ik zal proberen te antwoorden met woorden die zo weinig mogelijk lettergrepen bevatten.

Citaat:

Waarom zou ik één van de door jou voorgestelde opties in overweging moeten nemen?
Van mij moet U niets. Mijn lijstje is gewoon een reeks van opmerkingen
Citaat:

Wat is de bedoeling?
U tot denken aan te zetten. Helaas is het niet gelukt.
Citaat:

Ik mag hier toch evengoed mijn mening neerschrijven, nietwaar?
U mag dat.

alice 30 juni 2011 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5534880)
Nog afgezien daarvan stoor ik me aan wat er na komt, het zinnetje "we hebben geen keuze", want die hebben we natuurlijk wel degelijk.

Natuurlijk zijn er keuzes, beweren dat die er niet zijn is een dictatuur opleggen.

alice 30 juni 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5534331)
Ja, volgens mij laat de moderatie racisme toe op dit forum.

Nee, nu liegt u dus..de moderatie is het gewoon niet eens met wat volgens u racisme is, dat is dus niet gelijk aan racisme toelaten!8O

the_dude 30 juni 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5534976)
...de moderatie is het gewoon niet eens met wat volgens u racisme is, dat is dus niet gelijk aan racisme toelaten!8O

²
een algemene wijsheid zou je hieruit kunnen maken. Je bent zelf verantwoordelijk voor uw interpretaties, het is niet diegene die de uitspraak doet (of schrijft ;)) die verantwoordelijk gehouden kan worden voor de manier (en het is hier regelmatig op het schikwekkend debiele af) van interpreteren door hij/zij die luistert/leest.

Savatage 30 juni 2011 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5534805)
Mocht je met "sjokkie" mij bedoelen, ik kom hier omdat ik wil discussiëren.
Dit is immers een discussieforum.

Waarom wil je dan nog veel meer censuur hier? Zo beperk je net het aantal meningen.

Citaat:

En jij? Waarom ben jij hier met geen stokken weg te houden?
Ik zit hier al veel langer dan jij en heb minder berichtjes dan jou. Mij hoor je niet steen en been klagen over het management van dit forum, itt jou en alboreto.

Groentje-18 30 juni 2011 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5534920)
Dat gelul over "degeneratie" is zo oud en afgezaagd:

"Aetas parentum pejor avis tulit nos nequiores, mox daturos progeniem vitiosiorem.
Horatius, Carmina. Odes III, 6.

(De tijd der ouders, slechter dan de grootouders, heeft ons, die weer slechter zijn dan zij, voortgebracht, en wij zullen spoedig een nog bedorvener nakomelingschap verwekken.)
http://www.bookrags.com/tandf/tas-pa...-tulit-nos-tf/

http://opalescences.forumn.net/citat...ts-t12-120.htm
Ongeveer 2000 jaar oud. En 't zou me niet verwonderen indien Horatius 't bij een oudere Griek had geleend.

Komaan, u weet dat ze daar in een andere tijd leven, nog ver voor onze verlichting, en dat er ook duidelijk aan af te leiden is.

Als u dat ontkent, gelieve u dan de volgende keer als u ziek bent of een technisch hulpmiddel nodig heeft tot hun te richten. Met dank.

Als dit wordt gezien als persoonlijke aanval, hebben we hier een QED.

Er is een reden dat ze massaal naar hier komen hé. Welvaart noemt men dat ...

Alboreto 30 juni 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5534367)
Och, als alboreto en en sjokkie het hier zo'n vreselijk racistisch forum vinden, waarom zijn ze hier dan met geen stokken weg te houden?

Om een beetje tegengas te geven en ook om in de interessantere discussies van gedacht te wisselen.

Ik begrijp dat mensen met een andere mening een doorn in uw oog zijn, maar we hebben ook recht op vrije meningsuiting.;-)

Alboreto 30 juni 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5534838)
Wat met Zwitserland, Australië, de Arabisch wereld, ... :roll:

Willen precies niet mee met hun tijd hé. :roll:

I know.

Alboreto 30 juni 2011 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5534909)
Ik stoor me mateloos aan deze post en de irrationaliteit die er van uitgaat. Zo mateloos dat ik zodadelijk nog overga tot een briefje richting de forumbeheerder met de vraag om uw mening te censureren.

Dat is uw goed recht natuurlijk.

Citaat:

Neen, waarlijk: meen jij dit nu, of is dit een grap en ben je een jenner?

Ik meen dit.
Het is een voortdurende evolutie die we zien in onze wereldgeschiedenis en ik zie geen reden waarom die evolutie nu plots zou moeten stoppen.

Citaat:

Het punt is net dat deze mensen zich massaal niet aan de regels houden

Wat bedoelt ge met 'deze mensen'.
Er is inderdaad misdaad in Belgie en ik ben van mening dat die dringend sterker moet aangepakt worden, ongeacht de afkomst of huidskleur.
Ge hebt al eerder aangegeven het daarover met me eens te zijn.

Waar we blijkbaar van mening verschillen is dat gij het wilt doen met groepen ('deze mensen') ipv met individuen, of vergis ik me daarin?

Want dat noem ik inderdaad discriminatie en racisme.

Citaat:

Ons systeem berust op solidariteit kan niet meer overleven als een grote groep aan die solidariteit weigert door bewust te faken dat ze zelf solidariteit nodig hebben.

Ook daar heb ik al aangegeven dat misbruiken in de sociale zekerheid moeten aangepakt worden.
Maar weet dat ik persoonlijk meer autochtone misbruikers ken dan allochtone.
Ook hier: strenger beleid, ongeacht afkomst of godsdienst of whatever.

Citaat:

Ons systeem waarvoor onze voorvaderen zo zwaar geknokt hebben en zo goed over hebben nagedacht, opdat ons kapitalistisch stelsel voor iedere inzittende leefbaar zou zijn, kan ook niet overleven als er veel mensen in de zwarte economie tewerkgesteld zijn.
Daarmee bedoel ik mensenhandel en andere vormen van kleine en grote criminaliteit, evenals het "gewone" zwartwerken.
Zie maar naar Griekenland....

Volledig akkoord, zwart werk moet aangepakt worden, niet de zwarte werkers, begrijpt ge?

Alboreto 30 juni 2011 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5534976)
Nee, nu liegt u dus..de moderatie is het gewoon niet eens met wat volgens u racisme is, dat is dus niet gelijk aan racisme toelaten!8O

Als Artisjok liegt, dan liegt de moderatie, want het is de mening van de moderatie die Artisjok naar voor brengt.

smiley 30 juni 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5535127)
Ik meen dit.
Het is een voortdurende evolutie die we zien in onze wereldgeschiedenis en ik zie geen reden waarom die evolutie nu plots zou moeten stoppen.

In Europa is men kunnen evolueren dank zij het feit dat men islam hier in onze contreien steeds buiten heeft weten te houden. Het is een Europese traditie islam steeds buiten te schoppen. Ik zie geen reden waarom men nu plots zou moeten stoppen met evouleren door de islam nu toe te laten en er mee mee te heulen.

koe de poing 30 juni 2011 20:46

Citaat:

Ik stoor me mateloos aan deze post en de irrationaliteit die er van uitgaat. Zo mateloos dat ik zodadelijk nog overga tot een briefje richting de forumbeheerder met de vraag om uw mening te censureren.

één post verder :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5534919)
Alboreto en jij zijn extreem racistisch tegenover het kaukasicsh ras in het algemeen en meer bijzonder tegenover de Vlaamse en Belgische cultuur.

Desnoods met geweld en door het opleggen van beperkingen aan de vrije meningsuiting willen jullie het voortbestaan van deze cultuur stopzetten en hopen jullie dat ze verandert.

:roll:

ik heb trouwens nergens enig racisme van alboreto opgemerkt. Integendeel, die komt bij me over als een bijzonder rechtlijnig intelligent persoon.

smiley 30 juni 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5535168)
één post verder :

:roll:

ik heb trouwens nergens enig racisme van alboreto opgemerkt. Integendeel, die komt bij me over als een bijzonder rechtlijnig intelligent persoon.

Groentje is naar mijn mening veel intelligenter.

SDX 30 juni 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5535169)
Groentje is naar mijn mening veel intelligenter.

Ge neemt me de woorden uit de mond, zij heeft tenminste nog wat te vertellen. :D

Van niet rechtlijnig zijn kan alboreto inderdaad niet beschuldigd worden, hij blijft rechtlijnig in alles en nog wat 'racisme' zien!

artisjok 30 juni 2011 21:01

Citaat:

Het komt voor.

Alboreto en jij zijn extreem racistisch tegenover het kaukasicsh ras in het algemeen en meer bijzonder tegenover de Vlaamse en Belgische cultuur.

Desnoods met geweld en door het opleggen van beperkingen aan de vrije meningsuiting willen jullie het voortbestaan van deze cultuur stopzetten en hopen jullie dat ze verandert.
Daarbij verheerlijken jullie alles wat een andere cultuur heeft of wat andere fysieke kenmerken heeft.

Niet verwonderlijk op zich, want de verheerlijkte cultuur is tot op het bod racistisch en nazistisch, net zoals jullie.

Dit is ook zo'n typisch, weerkerend fenomeen in vele discussies.
In plaats van verder te discussiëren, wordt er overgeschakeld op het vertellen van leugens en onzin over wat de mening zou zijn van de ander.
Zo wordt iedere discussie geblokkeerd.

Valt het schrijven van zo'n leugens ook onder de vrije meningsuiting?
Of kunnen we dit beschouwen als "leugens en laster"?

@groentje.
Citaten met link a.u.b.

koe de poing 30 juni 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5535178)
@groentje.
Citaten met link a.u.b.

@ artisjok

dit is zo'n gevalletje van 'dat weet je toch'
dat hoeft niet gestaafd te worden met zoiets overbodigs als "feiten"

feiten, bah :evil:

Alboreto 30 juni 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5535180)
@ artisjok

lol

filosoof 30 juni 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5535087)
Komaan, u weet dat ze daar in een andere tijd leven, nog ver voor onze verlichting, en dat er ook duidelijk aan af te leiden is.

Als u dat ontkent, gelieve u dan de volgende keer als u ziek bent of een technisch hulpmiddel nodig heeft tot hun te richten. Met dank.

Als dit wordt gezien als persoonlijke aanval, hebben we hier een QED.

Er is een reden dat ze massaal naar hier komen hé. Welvaart noemt men dat ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

filosoof 30 juni 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5535180)
@ artisjok

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

filosoof 30 juni 2011 21:51

Citaat:

Het komt voor.

Daarbij verheerlijken jullie alles wat een andere cultuur heeft of wat andere fysieke kenmerken heeft.

Niet verwonderlijk op zich, want de verheerlijkte cultuur is tot op het bod racistisch en nazistisch, net zoals jullie.

Bron, bewijzen aub.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be