Alboreto |
30 juni 2011 19:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
(Bericht 5534909)
Ik stoor me mateloos aan deze post en de irrationaliteit die er van uitgaat. Zo mateloos dat ik zodadelijk nog overga tot een briefje richting de forumbeheerder met de vraag om uw mening te censureren.
|
Dat is uw goed recht natuurlijk.
Citaat:
(Bericht 5534909)
Neen, waarlijk: meen jij dit nu, of is dit een grap en ben je een jenner?
|
Ik meen dit.
Het is een voortdurende evolutie die we zien in onze wereldgeschiedenis en ik zie geen reden waarom die evolutie nu plots zou moeten stoppen.
Citaat:
(Bericht 5534909)
Het punt is net dat deze mensen zich massaal niet aan de regels houden
|
Wat bedoelt ge met 'deze mensen'.
Er is inderdaad misdaad in Belgie en ik ben van mening dat die dringend sterker moet aangepakt worden, ongeacht de afkomst of huidskleur.
Ge hebt al eerder aangegeven het daarover met me eens te zijn.
Waar we blijkbaar van mening verschillen is dat gij het wilt doen met groepen ('deze mensen') ipv met individuen, of vergis ik me daarin?
Want dat noem ik inderdaad discriminatie en racisme.
Citaat:
(Bericht 5534909)
Ons systeem berust op solidariteit kan niet meer overleven als een grote groep aan die solidariteit weigert door bewust te faken dat ze zelf solidariteit nodig hebben.
|
Ook daar heb ik al aangegeven dat misbruiken in de sociale zekerheid moeten aangepakt worden.
Maar weet dat ik persoonlijk meer autochtone misbruikers ken dan allochtone.
Ook hier: strenger beleid, ongeacht afkomst of godsdienst of whatever.
Citaat:
(Bericht 5534909)
Ons systeem waarvoor onze voorvaderen zo zwaar geknokt hebben en zo goed over hebben nagedacht, opdat ons kapitalistisch stelsel voor iedere inzittende leefbaar zou zijn, kan ook niet overleven als er veel mensen in de zwarte economie tewerkgesteld zijn.
Daarmee bedoel ik mensenhandel en andere vormen van kleine en grote criminaliteit, evenals het "gewone" zwartwerken.
Zie maar naar Griekenland....
|
Volledig akkoord, zwart werk moet aangepakt worden, niet de zwarte werkers, begrijpt ge?
|