Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is bezoek Dossinkazerne ‘links en onnozel’? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261034)

lancalot 5 oktober 2021 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9786855)
Klopt !!

8O

lancalot 5 oktober 2021 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9786843)
Maar dat duizenden Belgicisten elk jaar op 1 november de crypte bezoeken om hun eer te betonen aan een misdadiger tegen de mensheid is dan weer geen probleem voor u ?

Met whataboutisms praat u dit echt niet goed hoor.

lancalot 5 oktober 2021 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9786860)
Goede vraag, want in wezen is een atheïst een homofoob. Zo ook elke christen enz.

Waarom is een atheist een homofoob ?
En me dunkt dat de huidige christenen niet meer slaafs een boekske volgen.

lancalot 5 oktober 2021 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9786949)
Vragen met vragen beantwoorden om zo om de hete brij heen te draaien: dat is typisch Belgisch-nationalistisch. Zeker niet op moeilijke vragen antwoorden, staat in hun debatfiches.

Wat een onzin, u doet niet anders :roll:

WYSIWYG 5 oktober 2021 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787195)
Wat een onzin, u doet niet anders :roll:

Dat zal u dan best eens bewijzen.

lancalot 5 oktober 2021 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9786843)
Maar dat duizenden Belgicisten elk jaar op 1 november de crypte bezoeken om hun eer te betonen aan een misdadiger tegen de mensheid is dan weer geen probleem voor u ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9786949)
Vragen met vragen beantwoorden om zo om de hete brij heen te draaien: dat is typisch Belgisch-nationalistisch. Zeker niet op moeilijke vragen antwoorden, staat in hun debatfiches.

Haal dat typisch Belgisch-nationalistisch er maar uit. Het is eerder typisch VB.
Het loopt over van de whataboutisms hier op het forum.

Zipper 5 oktober 2021 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787185)
8O

oei, "gepakt van de gaz" ??:-)

lancalot 5 oktober 2021 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9787197)
Dat zal u dan best eens bewijzen.

Deze draad doorlopen volstaat.
qed

lancalot 5 oktober 2021 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9787201)
oei, "gepakt van de gaz" ??:-)

Inderdaad, ik vind dat er nogal over.
Ik ken heel wat mensen die stemmen voor N-VA.
En ja ik ken ook heel wat mensen die stemmen voor het VB.
Ik kan met al die mensen door de deur hoor.
Ik leef niet in constante haat naar een of andere bevolkingsgroep en ook niet naar mensen met een andere politieke overtuiging. Al bestrijd ik die politieke overtuiging wel.

WYSIWYG 5 oktober 2021 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787200)
Haal dat typisch Belgisch-nationalistisch er maar uit. Het is eerder typisch VB.
Het loopt over van de whataboutisms hier op het forum.

Oei, u heeft er een probleem mee dat men op hypocrisie wijst in uw eigen rangen?
Tja.

Zipper 5 oktober 2021 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787203)

t'is nochtans niet gelogen

WYSIWYG 5 oktober 2021 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787202)
Deze draad doorlopen volstaat.
qed

Kunt u zich er nog eenvoudiger van af maken? Of is het toch moeilijker te bewijzen wat u schrijft dan u dacht?:roll:

lancalot 5 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9787206)
Kunt u zich er nog eenvoudiger van af maken? Of is het toch moeilijker te bewijzen wat u schrijft dan u dacht?:roll:

U bent blijkbaar zo hoffelijk niet om uw ongelijk toe te geven.

Xenophon 5 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787191)
Waarom is een atheist een homofoob ?
En me dunkt dat de huidige christenen niet meer slaafs een boekske volgen.

- lol -

Dat moest islamofoob zijn. :D

lancalot 5 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9787204)
Oei, u heeft er een probleem mee dat men op hypocrisie wijst in uw eigen rangen?
Tja.

Nee hoor!
En jij ?

WYSIWYG 5 oktober 2021 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787203)
Ik ken heel wat mensen die stemmen voor N-VA.
En ja ik ken ook heel wat mensen die stemmen voor het VB.
Ik kan met al die mensen door de deur hoor.
Ik leef niet in constante haat naar een of andere bevolkingsgroep en ook niet naar mensen met een andere politieke overtuiging. Al bestrijd ik die politieke overtuiging wel.

Ik vrees dat u alles nog eens goed moet nalezen. De ouderen hier - ik was er toen nog niet - weten te vertellen dat dit allemaal wel ooit gepost werd. Niet mooi voor een liberaal om zo over medemensen te spreken. Ik begrijp dat dat u als liberaal echt moet raken dat een gelijkgezinde - allee, dat zegt hij toch - zoiets over medemensen schrijft.

WYSIWYG 5 oktober 2021 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9787208)
U bent blijkbaar zo hoffelijk niet om uw ongelijk toe te geven.

Waar had ik ongelijk? En vooral wat had dat met vragen met vragen beantwoorden te maken. Want dat is hetgeen waarvan u mij beschuldigt.

Het Verzet 5 oktober 2021 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9787102)
Een land waar men een zekere groet niet mag brengen is een raar regime he. Stel U voor dat men geen kruisteken mag maken of zo :-)

Het eigenaardige is dat de zotte regime geplogenheden bij U zo geindoctrineerd zijn, dat gij denkt dat ze normaal zijn, en als er daar dan gezonde inbreuken op schijnen te gebeuren, gij denkt dat dat "verkeerd" is.

Zoals de brave moslims die denken dat moslim moeten zijn, normaal is, en als er ene zegt dat hij atheist is, hij veroordeeld moet worden.

Maar als dat de mening is van die moslim, mag hij dat toch net wel uiten in jouw overtuiging?
Zelfde als van mening zijn dat men beter alle VB'ers vergast.
Een mening verbieden omdat ze voor sommigen een oproep tot geweld zou zijn, is dat niet evengoed een tenietdoening van de vrije meningsuiting?

Pandareus 5 oktober 2021 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9787101)
Ik ben voor een echte democratie. In een echte democratie is er geen leider, noch regering. Want in een echte democratie is enkel het volk de wetgever, en is er geen aristocratisch privilege. Alles wat de wet toelaat, wordt aan elke burger toegelaten. Er kan dus geen leider zijn, want anders zou iedereen leider zijn.

De burger bepaalt de wet, en handhaaft ze. Of niet. De democratie komt uit de loop van het geweer van elke burger.

Men doet alsof onze regimes democratieen zijn, maar dat zijn ze natuurlijk niet. Ze hebben enkele democratische franjes, zoals een miss verkiezing om de zoveel jaar, maar dat is het dan.

Dat gaat wel veel collateral damage opleveren, in een stedelijk gebied.
Want als wakkere burger ga je dan de kansen maximaal aan uw eigen kant zetten hee. Waarom een gewone blaffer mee sleuren, als je op je pickup ook direct een Dillon Aero 134D Minigun kunt monteren. 4.000 schoten per minuut. https://www.youtube.com/watch?v=nHHj8IavEjk

patrickve 5 oktober 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9787220)
Maar als dat de mening is van die moslim, mag hij dat toch net wel uiten in jouw overtuiging?
Zelfde als van mening zijn dat men beter alle VB'ers vergast.

Uiteraard mag hij dat van mij. Is daar enige twijfel over ?

Citaat:

Een mening verbieden omdat ze voor sommigen een oproep tot geweld zou zijn, is dat niet evengoed een tenietdoening van de vrije meningsuiting?
Inderdaad. Enkel als het gaat om CONCREET een misdaad te organiseren, is dat niet het uiten van een mening meer. Uiteraard mag voor mij een moslim zeggen: "we moeten al die ongelovige honden aan aan vleeshaak ophangen". Of "we zouden beter bommen doen ontploffen in plekken waar veel westers ongoddelijk gespuis rondloopt". Dat is immers gewoon die mens zijn visie, he.

Daar waar het verkeerd gaat, is wanneer hij zegt, "Soufian, ik stel voor dat gij om 21 uur met een bom rond uw lijf, U gaat opblazen in bar De Kwistenbiebel". Dat is geen mening meer, dan is geen visie meer, dat is een precieze opdracht.

Ik zou trouwens graag hebben dat die mensen dat openlijk zeggen. Dan kunnen anderen ook zeggen dat we misschien daarvoor kampen moeten open doen. Dat zijn allemaal politieke ideeen. Dat zijn allemaal visies van de maatschappij. Maar we doen de kampen pas open als daar een meerderheid voor te vinden is he.

Men mag, in mijn optiek, alles BESPREKEN, alles beschouwen, zonder enige filter. Maar alvorens het TE DOEN, moet een meerderheid daarmee akkoord zijn. Maar die kan dat pas, als dat openlijk besproken kon worden he.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be