Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V-senatrice Schelfhaut haalt buiten alle regels om Kongoleesje naar hier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117552)

Gforce 17 januari 2009 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3927376)
Eens te meer een argument ad hominem.

Je bent goed bezig.

En wat is dat dan eigenlijk als je zo'n argumentjes gebruikt? Te veel de waarheid durven zeggen? Ervoor uitkomen en zeggen wat vele mensen denken? Ja dan ben ik zwaar schuldig aan ad hominemargumentatie...

the_dude 18 januari 2009 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3925655)
Triestig dat iemand die een weeskind redt door wat flexibeler met een stroeve wet om te gaan - hoe onbelgisch - bakken stront over zich heen krijgt.

je mag dat triestig vinden. Ik vind het triestig dat senatoren hun tijd steken in egostrelerij terwijl ze evengoed met politiek kunnen bezig zijn en bijv. strijden om de situatie ginder te verstevigen zodanig kinderen niet meer ontheemd moeten worden.

Edina 19 januari 2009 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 3922472)
Dit kan ik ansoluut niet bijtreden. Als de jeugdrechter dit kind bij de senator laat (bestaat senatrice eigenlijk wel), zet je de deur open voor allerlei mallifide praktijken.

Niemand, zeker een senator niet, staat boven de wet, erger zij zou het voorbeeld moeten geven.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3923152)
Ik hoop dat de rechter de wijsheid en de moed bezit om het arme kind uit de klauwen van dat griezelig mens te halen.

Want hoe stompzinnig en oppervlakkig moet je niet zijn om een kind zo impulsief weg te plukken uit de wereld waar hij geboren is? Alsof hij een soort puppy is?

Zoals iemand anders terecht al opmerkte, mag het kind hier niet slachtoffer worden van wat Schelfhaut fout deed. Daarom hoop ik echt dat het kind in dat gezin kan blijven (waar overigens nog een ander adoptiekind is).

Maar dat betekent geenszins dat ze niet op een andere manier moet aangepakt worden omwille van haar daad. En al evenmin dat men de adoptieprocedure en haar achterpoortjes nog eens grondig bekijkt.

Edina 19 januari 2009 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 3923496)
Door iedere keer persoonlijke portretten van geadopteerden in de media te laten zien, (die overigens opvallend genoeg telkens kinderen worden genoemd), en de grote belangen van internationale adoptie niet aan de orde te stellen, wordt de gedachte gevoed dat interlandelijke adoptie een incidenteel proces is. Zo wordt voorkomen dat er kritische geluiden klinken over de pijnlijke ontstaansgeschiedenis van het vooral door het Westen gedomineerde fenomeen van internationale adoptie en de claim op het recht van ouderschap.

Ik heb geen enkel probleem met kritiek t.o.v. sommige praktijken die idd jammer genoeg gangbaar zijn bij interlandelijke adoptie, maar ik zie daar geen reden in om interlandelijke adoptie dan maar ineens volledig als not done te bestempelen. Er bestaat niet zoiets als een recht op ouderschap. Maar er bestaan wel personen met een kinderwens die niet op een biologische manier kinderen kunnen krijgen enderzijds en kinderen die niet in een gezin kunnen opgroeien anderzijds. In zo'n gevallen kan adoptie - ook interlandelijke - voor beiden positief zijn. Op voorwaarde dat er een goede procedure bestaat die misbruiken vermijdt natuurlijk. En bij interlandelijke adoptie is die garantie er jammer genoeg nog steeds niet voldoende.

Edina 19 januari 2009 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3924286)
Wat is er eigenlijk mis met eigen volk eerst, klinkt zelfs logisch en om uw woord te gebruiken op een reactie van post 'natuurlijk'
Is toch niet hetzelfde als ander volks niks?

Herlees de post waarop je reageerde misschien nog eens grondig als je een antwoord wil op je vraag.

WVIWV 24 januari 2009 21:12

Buitenlandse adoptie kost hier al snel 10 à 15.000€
 
Buitenlandse adoptie kost hier al snel 10 �* 15.000€
Dus snel een militair vliegtuig aan de haak slaan en op kosten van de belastingbetaler ... voor een senator een fluitje van een cent.
Deze adoptie zal in elk geval veeeeeeeel minder gekost hebben.

Toen ik naar aanleiding van het blokkeren van de Kaupthing rekening van mijn dochter een mail verstuurde naar ALLE senatrices met de melding dat ook het geld voor de adoptie van een kindje op die rekening stond (trouwens op het radioprogramma Peeters & Pichal geweest) van GEEN ENKELE SENATRICE een antwoord gekregen. Nu weet ik waarom.

Gforce 25 januari 2009 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WVIWV (Bericht 3941326)
Buitenlandse adoptie kost hier al snel 10 �* 15.000€
Dus snel een militair vliegtuig aan de haak slaan en op kosten van de belastingbetaler ... voor een senator een fluitje van een cent.
Deze adoptie zal in elk geval veeeeeeeel minder gekost hebben.

Toen ik naar aanleiding van het blokkeren van de Kaupthing rekening van mijn dochter een mail verstuurde naar ALLE senatrices met de melding dat ook het geld voor de adoptie van een kindje op die rekening stond (trouwens op het radioprogramma Peeters & Pichal geweest) van GEEN ENKELE SENATRICE een antwoord gekregen. Nu weet ik waarom.

Beste mevrouw, mijnheer,

Het is al langer zo dat nergens nog de waarheid aan het licht mag komen, ook al doe je nog zo je best om je zaak foutloos uiteen te zetten. Lees mijn posts hierboven maar eens en welke reacties ik daarop krijg, als ware ik een Vlaams Belang mestkever die elke strontmolecule aanzuigt om op te kunnen vitten.
Ik ken de verzuchtingen van kinderloze koppels en voel enorm mee met die jonge menskes die hun censkes mogen opzijleggen, maar dit slaat toch wel alles, zeker als je die klote Ijslandse bank nog vernoemt.
Het grootste onrecht is echter de arrogante en schijnheilige houding van Schelfhout EN het feit dat zij al 3 kinderen had, waarvan eentje geadopteerd. Da's gewoon spuwen in het gezicht van de mensen die binnenstebuiten gedraaid woren door K&G. Verbazen deed het mij allerminst hoor; om in de politiek te gaan moet je een ego hebben that your body can't cash, anders is er iets mis. Op straffen of sancties moet u al zeker niet meer rekenen...

the_dude 27 januari 2009 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gforce (Bericht 3941857)
Da's gewoon spuwen in het gezicht van de mensen

is volgens mij een favoriete bezigheid van de politiek/advocatuur klasse in onze maatschappij.

backfire 11 maart 2009 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3920518)
Adoptie is in mijn ogen het bevredigen (stillen) van een kinderwens, niet zozeer het streven naar het geluk van een een wildvreemd kind.
Ja, ik durf het zelfs zeer egoistische intenties als reden geven, zeker voor mensen die geen kinderen hebben, en ook voor zij die nog meer kinderen willen.

Wie kinderen graag ziet, kan hen ook helpen en affectie geven op andere manieren.
Adoptie is in mijn ogen een flauw argument en nhiervoor totaal onnodig.

Later zal het kind, zelfs met mooie kansen die het anders waarschijnlijk nooit zou hebben gekend, geconfronteerd worden als zijnde die vreemde.
Daarom dat vele geadopteerden op latere leeftijd heel fel op zoek gaan naar hun roots, waar die ook liggenb en wat de moeite en gevolgen hiervan ook kunnen zijn.

Ik blijf erbij: afschaffen. Duidelijk en simpel.


De realiteit geeft je ongelijk, alhoewel je in theorie wel een punt hebt. Natuurlijk is adoptie voor velen het vervullen van een kinderwens. En gelukkig is daar de procedure die enerzijds wijst op de gevaren van adoptie (hechting, roots) en anderzijds het kaf van het koren scheidt, maar wat de naakte cijfers laten zien is dat die hechtings - en rootsproblemen echt wel meevallen.

backfire 11 maart 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 3930718)
Ik heb geen enkel probleem met kritiek t.o.v. sommige praktijken die idd jammer genoeg gangbaar zijn bij interlandelijke adoptie, maar ik zie daar geen reden in om interlandelijke adoptie dan maar ineens volledig als not done te bestempelen. Er bestaat niet zoiets als een recht op ouderschap. Maar er bestaan wel personen met een kinderwens die niet op een biologische manier kinderen kunnen krijgen enderzijds en kinderen die niet in een gezin kunnen opgroeien anderzijds. In zo'n gevallen kan adoptie - ook interlandelijke - voor beiden positief zijn. Op voorwaarde dat er een goede procedure bestaat die misbruiken vermijdt natuurlijk. En bij interlandelijke adoptie is die garantie er jammer genoeg nog steeds niet voldoende.

Klopt, maar je laatste stelling is wat overdreven, als het tenminste over België gaat. Hier is het zelfs het omgekeerde: de procedure is te streng. Ik denk niet dat er veel 'misbruiken' worden gepleegd ivm buitenlandse adoptie. Of je moet een senator zijn, natuurlijk.

Edina 12 maart 2009 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4017449)
Klopt, maar je laatste stelling is wat overdreven, als het tenminste over België gaat. Hier is het zelfs het omgekeerde: de procedure is te streng. Ik denk niet dat er veel 'misbruiken' worden gepleegd ivm buitenlandse adoptie. Of je moet een senator zijn, natuurlijk.

Ik had het niet over misbruik van adoptieouders of adoptiediensten hier, maar wel in de landen waar de kinderen vandaan komen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan China, waar recent nog een schandaal was rond het stelen van kinderen voor adoptie. Je weet nooit helemaal zeker waarom die kinderen ter adoptie worden aangeboden (zijn het wel echt wezen of werden ze wel echt vrijwillig afgestaan, enz.). Bij binnenlandse adoptie wordt de biologische moeder begeleid én krijgt ze de kans om op haar beslissing terug te komen. Bij interlandelijke adoptie is er van dat alles natuurlijk geen sprake.

HAMC 12 maart 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 4019398)
Ik had het niet over misbruik van adoptieouders of adoptiediensten hier, maar wel in de landen waar de kinderen vandaan komen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan China, waar recent nog een schandaal was rond het stelen van kinderen voor adoptie. Je weet nooit helemaal zeker waarom die kinderen ter adoptie worden aangeboden (zijn het wel echt wezen of werden ze wel echt vrijwillig afgestaan, enz.). Bij binnenlandse adoptie wordt de biologische moeder begeleid én krijgt ze de kans om op haar beslissing terug te komen. Bij interlandelijke adoptie is er van dat alles natuurlijk geen sprake.

China is waarschijnlijk een slecht voorbeeld want elk kind dat we daarbuiten het communistische paradijs kunnen halen is winst.

guido 007 15 maart 2009 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4019423)
China is waarschijnlijk een slecht voorbeeld want elk kind dat we daarbuiten het communistische paradijs kunnen halen is winst.


Als alles volgens de regels verloopt wel ja.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be