Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Jazeker is de 14de forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92933)

Jazeker 5 augustus 2007 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2830002)
Bent u ook agnost wat betreft kabouters, spaghettimonsters, theepotten die rond Pluto vliegen, ... ?

Ik vind dit een leuke vraag :-D

Ik ben agnost tov van de vraag die vele volkeren zich reeds stelden, nl. wie of wat het universum maakte. Het is er misschien maar is ons universum misschien een sneeuwbokaaltje op de kast van een kinderkamer in de kinderkamer van een mindere god of zo? Wie weet?

En om even serieus te blijven. Is er iets dat dat oneindige universum maakte? Ik weet het niet. Ik durf niet te zeggen dat er niets is dat het maakte... daarvoor weten we gewoonweg nog niet eens genoeg over ons universum. Het universum bestaat. Maar wie is er het begin van? Is het Wodan of een andere viking God? Is het Zues van de Romeinen? Is het de God van de kristenen of de islamieten of de Joden?

Wie weet? Ik vind het geheel wat we te weten komen over ons universum zo gigantisch en stel me vooral de vraag wie of wat dat gemaakt heeft en waarom het er is. Dus bij de grote "religie" van verschillende volkeren doorheen de geschiedenis plaats ik gewoon een vraagteken. Ik geloof er niet in maar ik zeg ook niet dat het niet waar is.

De vliegende spaghettigod lijkt me raar. een deegproduct dat door de mens werd uitgevonden moet ineens onze god zijn? Zelfde voor de theepot. En kabouters zijn een entertainend sprookje maar waren nooit in de running voor de creatie van het universum.

Jazeker 5 augustus 2007 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2829411)
Onthouding van nicotine heeft nochtans geen enkele lichaamlijke pijn tot gevolg. Nicotine is m.i. niet echt een hard-drug, zeker niet ivg met andere hard-drugs.

Nicotine is helaas wel een hard drug. Je gaat beven en je erg slecht voelen als je ermee stopt. In je keel zitten er normaal gesproken haartjes die vuiligheden tegenhouden. die worden door de hete dampen van het roken weggehouden. Als je stopt met roken hergroein die en heb je heel veel last met ademen en krijg je heel veel kriebel in je keel.

Jazeker 5 augustus 2007 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2829418)
Dag Jazeker,

zou je je kunnen voorstellen dat je ooit lid wordt van 'Vrij Vlaanderen', en dan een belangrijke rol in het partijbestuur gaat spelen, als 'partij-ideoloog' of 'propagandist' of wat dan ook?

Nee. Onze overlords hebben beslist dat er kiesdrempels moeten zijn. Dus nee. En verder lijken de woordvoerders van Vrij Vlaanderen met niet echt overtuigend.

Jazeker 5 augustus 2007 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2829539)
Stoort het niet dat het VB steeds een partij zal zijn die op de zijlijn zal meekijken, wel eventueel hard zal brullen wanneer het nodig is en wel de nodige druk zal uitoefenen, maar nooit het heft in handen zal nemen en aan het beleid meedoen?

M.a.w. stel dat de helft van het VB op het NVA had gestemd, dan was CD&V nog de kleine kartelpartner van het NVA en was de rugzak die Leterme heeft meegenomen naar de onderhandelingstafel overladen met Vlaamse eisen.

Het stoort me enorm dat het VB niet het gewicht krijgt van zijn stemmen. In hoboken wou de CD&V de hulp inroepen van een perfect democratische partij als de PVDA waar individuen rondlopen die Mao en Stalin niet willen afzweren om toch maar het Vlaams Belang buiten te houden. Een partij die wel Hitler en dergelijke heeft afgezworen.

evilbu 5 augustus 2007 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2827692)
Stel dat VB morgen zou splitsen in twee partijen: een met Dewinter, Filip de Man, Anke vandermeersch ,... en een andere met Bart Laeremans, Frank van Hecke,Morel, ... klopt mijn voorspelling dat jij dan voor de tweede zou kiezen?

??:|

Jazeker, Hans Verreyt heeft op dit forum reeds geschreven in een forumsessie dat "niet westerse godsdiensten zoals de islam" niet welkom zijn bij Vlaams Belang. Wat vind jij daarvan?

Jazeker 5 augustus 2007 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2831380)
??:|

Jazeker, Hans Verreyt heeft op dit forum reeds geschreven in een forumsessie dat "niet westerse godsdiensten zoals de islam" niet welkom zijn bij Vlaams Belang. Wat vind jij daarvan?

Ik zou zeggen dat als het een tak van de islam is die geloof van staat kan loskoppelen dat die dan welkom is.

stab 5 augustus 2007 08:28

Hoe moet het verder met het Vlaams Belang, na 10 juni 2007?
Ik refereer naar het zevende-daginterview met G. Annemans waarin hij verklaarde dat het VB eens goed ging beraden over de te nemen koers en er 'terug ging staan' na de grote vakantie.
Wat mij betreft, moet het VB op een of andere manier een vervanging weten te vinden voor het verlies/overlopen/kazakdraaien/verraad (whatever) van JV en op een vernuftige - niet-shockerende - manier liberale elementen opnemen/toevoegen aan de partij doctrine.
Gewoon verder gaan met uitbreiding naar mainstream rechts/conservatief/liberaal.
Sorry voor de vele schuine stepen...

DaBlacky 5 augustus 2007 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2831356)
Is het de God van de kristenen of de islamieten of de Joden?

Gewoon om te melden dat dit dezelfde god is. Het woordje "of" is dus fout gekozen.

Cynicus 5 augustus 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2831519)
Hoe moet het verder met het Vlaams Belang, na 10 juni 2007?
Ik refereer naar het zevende-daginterview met G. Annemans waarin hij verklaarde dat het VB eens goed ging beraden over de te nemen koers en er 'terug ging staan' na de grote vakantie.
Wat mij betreft, moet het VB op een of andere manier een vervanging weten te vinden voor het verlies/overlopen/kazakdraaien/verraad (whatever) van JV en op een vernuftige - niet-shockerende - manier liberale elementen opnemen/toevoegen aan de partij doctrine.
Gewoon verder gaan met uitbreiding naar mainstream rechts/conservatief/liberaal.
Sorry voor de vele schuine stepen...

Het Vlaams Belang moet gewoon consequent haar rechtse standpunten inzake vreemdelingen en veiligheid trouw blijven verdedigen, en Filip Dewinter volop uitspelen als het boegbeeld bij uitstek. Wie het met die rechtse standpunten niet eens is, is bij het Vlaams Belang niets verloren.

Nynorsk 5 augustus 2007 10:54

Is er een reden waarom je mijn vragen niet beantwoordt, jazeker?

Gun 5 augustus 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2831640)
Gewoon om te melden dat dit dezelfde god is. Het woordje "of" is dus fout gekozen.

Says who?

Uh-Huh 5 augustus 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2831445)
Ik zou zeggen dat als het een tak van de islam is die geloof van staat kan loskoppelen dat die dan welkom is.

Het Vlaams Belang is toch sowieso voor scheiding tussen kerk en staat? Ik neem aan dat als er moslims zijn die bij het VB willen, dat dan ook wel weten.

Een iets of wat andere vraag die in dezelfde lijn ligt:

Stel dat er in Vlaanderen (of België) een moslimdemocratische partij, naar analogie met de christendemocratische partij(en), wordt opgericht. Hoe zou jij daar dan tegenover staan?

DaBlacky 5 augustus 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2831880)
Says who?

Zoek maar es de vertaling op van "God" in verschillende talen.

Nederlands: God
Engels: God
Frans: Dieux
Hebreeuws: Jahwe
Arabisch: Allah.

Christelijke Arabieren spreken ook over Allah als ze het over hun god hebben. Eigenlijk zouden Vlaamse Moslims het ook over God moeten hebben als ze het over hun god hebben ipv Allah.

Verder staat dat in ieder "Heilig" schrift. In de Koran staat dat er één God is etc. Mohammed is een profeet, net als Jezus. Maar ze spreken over dezelfde god. Idem de Joden. De Christenen zeggen dat Jezus de messias was die ons bevrijden en de Joden wachten nog steeds op deze messias. Maar het oude testament van de Christelijke bijbel is dezelfde als die van de Tora.

Vraag dit maar gerust aan eender welke theoloog (met diploma, wel te verstaan). (jonge) Priesters zullen je normaliter hetzelfde antwoord geven.

nero1 5 augustus 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2832726)
Zoek maar es de vertaling op van "God" in verschillende talen.

Nederlands: God
Engels: God
Frans: Dieux
Hebreeuws: Jahwe
Arabisch: Allah.

Christelijke Arabieren spreken ook over Allah als ze het over hun god hebben. Eigenlijk zouden Vlaamse Moslims het ook over God moeten hebben als ze het over hun god hebben ipv Allah.

Verder staat dat in ieder "Heilig" schrift. In de Koran staat dat er één God is etc. Mohammed is een profeet, net als Jezus. Maar ze spreken over dezelfde god. Idem de Joden. De Christenen zeggen dat Jezus de messias was die ons bevrijden en de Joden wachten nog steeds op deze messias. Maar het oude testament van de Christelijke bijbel is dezelfde als die van de Tora.

Vraag dit maar gerust aan eender welke theoloog (met diploma, wel te verstaan). (jonge) Priesters zullen je normaliter hetzelfde antwoord geven.

Inderdaad logische conclusie als er maar één god is dan moet dat dezelfde god zijn bij alle godsdiensten die in één god wilen geloven.

Dan moet je nu verder denken en je afvragen hoe het "woord" van god in de verschillende boeken zo verschillend kan zijn?
De verklaring kan schokkend zijn maar de reden is, dat er helemaal geen god of goden zijn... net zoals de godsdiensten zijn god en goden door mensen gecreëerd...

Hoe kan je bepaalde besluiten het best aan de massa verkopen? Yep juist haal er een goddelijke tussenkomst bij, zodat de "gelovende" massa dit zonder er verder bij na te denken aanvaardt.
De macht van de goden en de leiders die er gebruik (misbruik) van maken is zo groot als hun aanhang is...

Geloof wat je wil en denk na waarom je wil geloven, geloven omdat je ouders, vrienden of lesgevers dit deden is naïef en gevaarlijk... neem niet alles aan wat "men" je wil doen geloven...

evilbu 5 augustus 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2827692)
Stel dat VB morgen zou splitsen in twee partijen: een met Dewinter, Filip de Man, Anke vandermeersch ,... en een andere met Bart Laeremans, Frank van Hecke,Morel, ... klopt mijn voorspelling dat jij dan voor de tweede zou kiezen?

Jazeker, waarom ontwijk jij deze vraag?:-(

Gun 5 augustus 2007 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2829545)
Ik ben kandidaat. Tijd dat iedereen hier eens door krijgt hoe fantastisch ik wel ben

Verklaring graag:wink: (bis)

Jazeker 5 augustus 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2831519)
Hoe moet het verder met het Vlaams Belang, na 10 juni 2007?
Ik refereer naar het zevende-daginterview met G. Annemans waarin hij verklaarde dat het VB eens goed ging beraden over de te nemen koers en er 'terug ging staan' na de grote vakantie.
Wat mij betreft, moet het VB op een of andere manier een vervanging weten te vinden voor het verlies/overlopen/kazakdraaien/verraad (whatever) van JV en op een vernuftige - niet-shockerende - manier liberale elementen opnemen/toevoegen aan de partij doctrine.
Gewoon verder gaan met uitbreiding naar mainstream rechts/conservatief/liberaal.
Sorry voor de vele schuine stepen...

Ik ben het nogal eens met Filip DW, vroeger de stokebrand van de partij, vandaag iemand die de partij wil verbreden. Na wat onderzoek was JV waarschijnlijk een slechte keuze om dat te bewerkstelligen hoewel hij goed dienst heeft gedaan. Ik denk dat Gerolf en Filip verder moeten werken aan dat pad van verbreding. Een partij die enkel Max van Dietschland dient haalt geen 5% meer. Kijk naar mezelf. Ik stem wel Vlaams Belang maar ben ethisch niet op dezelfde lijn als die partij (grotendeels dan). Het Vlaams Belang een beetje verbreden en zorgen dat er niet teveel afgegeven wordt op partijen die in de buurt komen zou veel helpen. Ik wens alvast de V-SB veel succes. Want het is en blijft mijn streven om over partijgrenzen en over ideologiën heen eerst Vlaanderen onafhankelijk te maken en dan de keuze voor het te volgen beleid voor dat Vlaanderen over te laten aan de kiezer. Meer democratisch kan je m.i. niet handelen.

Jazeker 5 augustus 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2831640)
Gewoon om te melden dat dit dezelfde god is. Het woordje "of" is dus fout gekozen.

Dat klopt. Maar gezien diezelfde god verschillende dingen gaat eisen van je naargelang je Jood, Christen of Islamiet bent, spreek ik over "de god van". Maar het gaat uiteraard over diezelfde ene mono god.

Jazeker 5 augustus 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2831642)
Het Vlaams Belang moet gewoon consequent haar rechtse standpunten inzake vreemdelingen en veiligheid trouw blijven verdedigen, en Filip Dewinter volop uitspelen als het boegbeeld bij uitstek. Wie het met die rechtse standpunten niet eens is, is bij het Vlaams Belang niets verloren.

Het mag je verbazen, maar het is net een met de leeftijd relatief gematigd geworden FDW die de architect van de verbreding van die partij was. Hij was het die Morel en Verstrepen heeft aangetrokken en die de verbreding is blijven verdedigen. En die verbreding ging diep. Zelfs Bart De Wever heeft getwijfeld over een overstap naar het Vlaams Belang toen de CD&V/ het ACW hen oplegde dat ze het cordon moesten respecteren. Dat zijn weliswaar woorden van Morel, maar toch wel een snijdende "beschuldiging" die nooit door Bart is tegengesproken geweest. Zelfs geen smaad proces of niks. Totale stilte terwijl zulkse bewering toch de Knack mocht sieren.

Jazeker 5 augustus 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2831736)
Is er een reden waarom je mijn vragen niet beantwoordt, jazeker?

Neen hoor. Ik heb van jou 1 vraag openstaan die ik straks ga beantwoorden en een analyse van je waarin je schetst wat mijn idee over migratie zou zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be