![]() |
Citaat:
Ik ben in mijn jeugd vaker door een kat gekrabt, dan dat welke hond dan ook mij iets heeft gedaan. Maar ik ben dan ook geboren in een familie met Boxers. @Quercus: wat hondenkwijl ben ik wel gewend van onze Boxers. Dat heb ik nooit als excessief ervaren, tuurlijk je moet ze niet iets lekkers voor hun bek houden, maar dan gaat iedere hond kwijl. Met ''abnormale'' kruisingen, bedoel je bepaalde smalle stambomen? Nogmaals dat er voor de gezondheid van honden en andere dieren, restricties komen voor de gezondheid, zoals minder platte snuiten (ook een probleem bij bepaalde katten) is niet slecht. Niks tegen dogachtigen, mijn favoriete soort hond, maar als je van dogachtige rassen, het uiterlijk uit 1923 vergelijkt met 2023, dan zie je wel waar ze zijn doorgeslagen. |
Citaat:
|
Die categorie "bijthonden" hebben wij helemaal niet nodig in Vlaanderen.
Ik pleit voor een fokverbod en een invoerverbod. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ge weet even goed als ikik dat dat bij zo een pit bull toestanden niets gaat doen. Ik heb het eens meegemaakt , die van mij , correct aan de lijn werd aangevallen door zo ene die ze lieten rondlopen. Dus die twee beginnen naar mekaar te bijten. Ik heb dan even wat verbaal geweld boven gehaald, waardoor hond a en b tijdelijk verstijfden en de andere eigenaar al even erg verschoot. Toen was er weer vrede op aarde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige baasjes van de door jullie zo gewraakte honden ontzeggen ook vaak hun honden normale interactie met andere honden. Dat is ook niet zo fijn voor die beesten. Ik ben nog niet zo bang voor mijn geliefde Boxers, maar als die gekkies eenmaal beginnen.... Daarbij heb ik als hondenbaasje alle speelkameraadjes van mijn honden als prettige ervaren, dat kan ik niet van die keffers zeggen. |
Citaat:
|
Rottweilers...
Mijn zus had zo eentje. +60kg spieren. Die kwam naast u zitten en legde zijn hoofd op uw schoot. Dan kwam er zo een diep gegrom uit zoals een kat die begint te spinnen maar dan anders.... Echt op mijn gemak zat ik daar dan toch niet... |
Citaat:
|
In Finland heeft men aan een univ. de studenten diergeneeskunde 3 jaar lang ALLE hondenrassen ter wereld VOLLEDIG laten onderzoeken.
De Mechelse Schaper kwam er als SLIMSTE uit. We mogen hier nu ook eens fier op zijn. |
Citaat:
Rottweilers houden van trekspelletjes en dan grommen ze ook, dat maakt deel uit van het spel. |
Citaat:
Dat er gekken zo'n honden op hun kleuter lieten passen is mogelijk, maar dat veranderd de hond niet. Al was je 1000 maal gebeten door een dwergkonijn, dat maakt het risico niet kleiner. De vechthond bij onverantwoordelijke eigenaars is net zoals een ander wapen, dat wil je niet in onze maatschappij. Die eigenaars zullen er altijd zijn, dus enige optie is het wapen verbieden. |
Citaat:
Ze zijn ook niet meer zo populair omdat de mafketels die met een gevaarlijke hond willen rondlopen nu pitbulls en aanverwanten verkiezen. |
Citaat:
Populariteit is een risico voor elk honden (maar ook katten ras), dan worden ze snel doorgefokt, wat ten koste gaat van de gezondheid. Boxers zijn gelukkig ook gestabiliseerd in populariteit. Decennia geleden waren ze even zeer populair, daarna volgde een dipje en nu zijn ze wel redelijk stabiel. Ik ken ook wel wat mensen met een Rottweiler en net zoals Boxers zijn het ook graag schoothonden.:-D |
Citaat:
@Storm: u begrijpt de mythe verkeerd, het gaat om het feit, dat het ook gewoon goede gezinshonden kunnen zijn en niet slecht zijn voor de kinderen in het gezin. Maar dan moeten ze wel goed worden opgevoed, geldt voor iedere hond overigens, anders heb je wel een ervaren baasje met veel tijd nodig. Honden en kinderen gaan goed samen, maar ouderlijk toezicht is altijd verstandig, ongeacht het ras. |
Breng je hond mee naar het werk dag bij de EU. Meer dan dertig hondensoorten gediscrimineerd; allergische en bange werknemers moeten thuiswerken ... een blaffend succes ... :roll:
|
Er bestaan geen gevaarlijke honden, er zijn enkel onbekwame bazen/eigenaars.
Geen enkele hond zal ooit bijten als de mens zijn onbetwiste en kalme roedelleider is met wederzijds respect en vertrouwen. En honden hebben roedelleiders nodig en katten hebben personeel...:-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be