![]() |
Vroeger kon mijn moeder op een avond ofwel brood bakken, ofwel een taart bakken. Maar nu ze een keukenrobot heeft kan ze zowel taart als brood bakken.
Ons gezin is extra tevreden, en de kruidenier die meer afzet tegelijk heeft waarschijnlijk ook. Gesnopen? |
Citaat:
Citaat:
|
Ik snap eigenlijk de problemen ook niet die een automaton die aan zelfreflectie kan doen en zichzelf kan sturen en verbeteren met zichzelf zal meebrengen.
We aanvaarden toch ook mensen buiten onszelf en die delen ook allemaal die eigenschappen. |
Citaat:
mijn altijd zijn altijd poëzie :cheer: |
Citaat:
Er is geen probleem. Ik stelde enkel dat dat zal leiden tot een kleinere tewerkstelling of een vermindering van de arbeid... de reacties daarop staan hier. |
Citaat:
In ieder geval: die robotten consumeren niet - zoiets? |
Citaat:
|
Zelfreflectieve machines met gedragsstoornissen.
Ik ruik een toekomstig gat in de markt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nah, in ieder geval, me dunkt dat de Wet van Say niet echt van toepasbaar is op robotten - maar ik kan me daarin vergissen. |
Is de wet van Say vandaag dan wel toepasbaar? Aanbodsdenken is te simplistisch zou ik menen.
|
Citaat:
Wearily on I go, pain and misery my only companions. And vast intelligence, of course. And infinite sorrow. "Now the world has gone to bed, Darkness won't engulf my head, I can see by infra-red, How I hate the night." He paused to gather the artistic and emotional strength to tackle the next verse. "Now I lay me down to sleep, Try to count electric sheep, Sweet dream wishes you can keep, How I hate the night." |
Citaat:
|
Citaat:
Meer zelfs, er blijkt een licht positief verband te zijn tussen technologische vooruitgang en werkgelegenheid, aldus één van m'n proffen. |
Citaat:
De Wet van Say, mits goed begrepen, staat als een huis. In een ruil-economie is dat onmiddellijk duidelijk, in een geld-economie duurt dat soms iets langer omdat prijzen zich niet onmiddellijk aanpassen, maar uiteindelijk slaat de realiteit altijd terug. :wink: |
In welke zak verdwijnt nu dat geld van de enorme prijsstijgingen?
|
In de mijne, maar stilhouden hee.
|
Citaat:
Menselijke behoeften zijn oneindig, dus er is meer dan genoeg om te produceren. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be