Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus
(Bericht 3387528)
Het spel van taal heeft hij in ieder geval al opgegeven, zo te zien.
|
Beste Brutus en andere betrokken forumleden ,
Als je niet meedoet, is het moeilijk spelen. Ik wil het hebben -en vergeef me inderdaad mijn binnenstormen hier de laatste dagen, maar mijn reactie zoals deze op 'kwiebus' is een aanleiding voor iets anders, of beter, een reactie op iets anders waar ik nu niet dieper op wil ingaan, en, op dat ogenblik blijft het toch ook op mij gericht gescheld, waar ik dan graag 1. excuses voor wil en 2. een beetje uitleg. Ik ga er van uit dat dat niet teveel gevraagd was/is.
Om terug te komen op het spel 'taal' dat ik schijnbaar ben opgehouden te spelen (en ik ben blij dat u er op terugkomt, het laat me toe om de draad weer op te nemen, en in die zin ben ik ook blij dat we tegenstanders waren/zijn in deze, want anders zouden we ook in dit niet tot méér komen en zou de wereld weer blijven steken waar ze loopt en blablabla en blablabla. nietwaar). Mijn uitgangspunt is niet winnen, ook niet verliezen, tenzij er zich een wedstrijd afspeelt. En ja, dat is waar, ik ben die wedstrijd zelf begonnen door het te hebben over denkniveau's van honden en mensen en het is pas daarna dat ik inhoudelijk over Merckx ben begonnen. Het gegeven dat ik hier met zoveel poeha schrijf dat woorden op papier beklijvend zijn en dat ‘kwiebus’ voor de eeuwigheid vast komt te liggen in de analen van Poltics.be werkt natuurlijk ook voor mezelf. Zo ben ik terug gaan kijken naar mijn eerste post van zaterdag en “Inderdaad Manu, wat had je anders verwacht dan deze reacties als je stelt dat een hond beter zou denken dan een forumlid? Dat ze op hun knieën zouden vallen en zeggen ‘jaja, Louis, u hebt volkomen gelijk, mocht u een hond hebben, die zou alvast beter nadenken dan ikzelf. Zoiets’?“ Bullshit natuurlijk. Zo ook mij verwijzingen naar dom gebruik van Romeinse cijfers, terwijl ik er zelf een boeltje van maak en Louis XIV verwar met de onbestaande LouisIVX. Zo ook hoe ik de Europees Commissaris aanspreek, of Spinoza, of Hamc, of wie dan ook. In die zin zou ik u willen vragen mij voor de vorm van mijn zware uitvallen te verontschuldigen. Het was niet fair, ook al kwam het van ergens waar ik weer wat beter grip op heb, het zal niemand vooruithelpen. Mij alvast niet. En u ook niet. Zo kan een antwoord op een vraag toch organisch keren naar een mea culpa. Waar ik ook tevreden om ben.
En om nu echt op dat spel terug te komen? Ik vroeg u hier in het begin van de brief om inhoudelijk mee te spelen. Ook dat is inderdaad niet correct. Ik moet eerst zelf op een deftige manier willen meespelen vooraleer ik het van anderen verlang. Maar het is ook waar dat ik het wil spelen, dat spel van taal. Ik doe dat graag. Het zal dan wel ook zoiets zijn zoals de ene die graag kilometers vreet op de fiets of de andere die hele postzegelverzamelingen heeft of nog een andere die in bridgeclubs zit godganse dagen.
In die zin, laten we allen spelen waar we zin in hebben. Ik zal alvast proberen mijn spel schoner te houden dan tot nog toe was.
Vriendelijke groet,
M.V.