| beste vriend |
24 april 2009 11:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 4073056)
Dat is slechts jouw mening.
Neen, want dat is mijn bedoeling niet (hoewel het me een leuke troffee lijkt). Als het systeem wordt toegepast zoals ik hierboven heb toegelicht, dan resulteert het wel degelijk in een win-win-situatie.
|
In ieder geval, de discussie is eigenlijk al niet meer van deze tijd : de illegale én legale orgaanhandel is al jarenlang volop bezig. Dat kan enkel nog erger worden. Maak je geen zorgen, als je ooit een nier, of iets anders nodig hebt, je kan dat aan een (in onze ogen ) redelijke prijs kopen in armere landen. Wat ze daar in Spanje vragen ( meer dan 100.000 euros voor een nier ) daar koop je er in Indië tien stuks voor.
Maar ethisch gezien blijf ik het verwerpelijk vinden, alhoewel ik niet kan zweren dat moest ikzelf, of één van mijn naasten , in levensgevaar zijn, ik dan ook niet van deze mogelijkheid zou gebruik maken.
Het enige wat ik kan doen, persoonlijk , is mijn lichaam aan de wetenschap schenken na mijn dood, en daarvoor heb ik dus al de nodige stappen ondernomen. Voor de rest ? De wereld draait, en als ik dood ben, zal hij nog draaien.
|