Jazeker |
16 oktober 2010 21:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
(Bericht 5032575)
Het gaat hier niet over de 7e dag, het gaat hier over de kamerzitting van vandaag. In dewelke Jambon zeer zwaar aangepakt werd door Annemans. De andere partijen bleven buiten schot. Ik begrijp perfect dat het de rol van het VB is oppositie te voeren maar niet op die manier. Het ostentatief op de grond gooien van N-VA documenten getuigt van walging én misprijzen t.o.v. de andere Vlaams-nationale partij. Dergelijke praktijken pas je niet toe. Punt.
|
Ok. Ik was even verkeerd. Mijn excuses daarvoor. Maar het is dat soort "politiek handelen" dat oogjes opent bij tv-verslaafd Vlaanderen. Wat gemummel met instemmende blikjes wiegen de Vlaming in slaap. Het kan aan mij liggen hoor, maar het hier op hoongelach en leedvermaak onthaalde hysterische optreden van Marie-Rose Morel in het parlement was blijkbaar ook iets wat ik alleen goed leek te vinden.
Je moet mensen wakker schudden. De Vlaming is een overwerkte tamzak geworden die 's avonds naar familie wil kijken en wegzapt als er een politiek programma is met kurkdroge actie van de heren/dames parlementairen en beelden van achter hun laptop in slaap vallende politici. Is Vlaanderen ooit ontstolen geweest van de Nederlanden door een neusbrildragende zoemende stem terwijl de rest afwezig was of in slaap lag?
Dit is uiteraard geen oproep tot gebruik van het soort geweld dat Brussel het gewest Vlaanderen uit de Nederlanden trok, maar er zullen geen ogen open gaan als beelden uit parlement eens ware woede tonen.
Verder blijf ik nog steeds een medestander van je wat betreft toenadering tussen N-VA en VB, althans toch op z'n minst wat het communautaire betreft.
mvg,
Jazeker
|