COCHINILLO |
8 februari 2011 12:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
(Bericht 5284490)
Ik ben geen slachter, maar bij mijn weten worden de dieren ook bij gewone slachting de keel overgesneden, zodat zij doodbloeden...
|
natuurlijk ! slachtdieren worden nu eenmaal niet geëuthanaseerd.
Maar volgens de slachtwet moeten ze wèl eerst met een ijzeren pin of via elektrocutie pijlsnel worden verdoofd zodat ze niet meer bij bewustzijn zijn als de keel wordt overgesneden;
Bij een halalkoe hangt het dier nog 10 minuten met overgesneden keel te spartelen tot het is leeggebloed.
Citaat:
Ik zie niet in waarom dat niet zou moeten kunnen. Ik weet wel dat dit dan door de overheid moet georganiseerd worden, en ik vrees dat sommigen (neen, niet de Moslims) dit weer gaan interpreteren als een "toegeving voor de Islaaam", terwijl zij er zelf vragende partij voor zijn.
|
In verschillende andere Europese landen is onverdoofd slachten ook omwille van religieuze redenen - verboden. En daar slachten moslims hun koe gewoon nadat het dier een elektroshock kreeg: uiteindelijk is het Allah geweest die ook al vond dat het dier niet mocht lijden, dus het gaat zeker niet in tegen de geest van de halalwet.
|