![]() |
Citaat:
'I have no name, 'I am but two years old' - What shal I call thee? 'I hapy am, 'Joy is my name' (Songs of Innocence, William Blake, 1789) |
Citaat:
Heb Little Fly op muziek gezet... Zing het regelmatig. |
Het geheim van het leven is de Ziel, het innerlijke gevoelsleven dat het leven heeft gebaard.
Nog dieper is dat Gods Geest die het leven verklaart. De Logica daarvan vind je bij Hegel, en de volledige ontwikkeling daarvan in mijn atoomtheorie. Dan hoort ook het lichaam daar bij als een uiterlijk organisme. Het leven is het ware element, het ware wezen waaruit het heelal is opgebouwd. Het is een drie-eenheid van: Geest, Ziel en Lichaam. |
het geheim is
de natuur zet de mens op de wereld en nimand anders als imand vroeg sterft is dat meestal een fysische afwijking |
Citaat:
Wel kan het hogere leven der microwezentjes ons scheppen en dat hebben ze ook gedaan en ook besturen ze ons lichaam elke miljoenste seconde van de dag. |
bij mij geen kabouterkes
geef mij maar puur natuur ! |
Het geheim van het leven is.....
er alles uithalen wat er uit te halen valt en genieten tot je allerlaatste zucht. |
de dood
|
Citaat:
Tamelijk egoïstisch, om niet te zeggen helemaal. |
Citaat:
Beetje necrofiel antwoord, of suicidaal, God beter 't, of aanhanger van de Freudiaanse doodsdrift. |
de aarde leeft
het leven is eindig |
Citaat:
Leven is geestelijk en lichamelijk functioneren en dat doet de aarde niet. De aarde is een hemellichaam maar geen levend lichaam en hij sterft dus niet. En 'het leven' is dat alle leven in het universum? Waarom zou dat eindig zijn? |
Citaat:
|
Leven is geestelijk en lichamelijk functioneren
wanneer heb je voor de laatste keer met een plant gepraat ? |
Citaat:
|
Citaat:
Poep dan |
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
Wisten jullie dat schimmels meer verwant hebben met de mensen dan met planten?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
![]() Het probleem is dat planten niet terug praten maar ik sluit niet uit dat een plant een vorm van geestelijk leven kent. Hij heeft geen centraal zenuwstelsel maar wel een of meer 'zintuigen', hij reageert in groei en bloei op zijn omgeving. Er bestaan overigens ook overgangsvormen zoals sponzen en anemonen. In de onderstaande uiteenzetting over verschillen tussen mens en dier wordt beweerd dat de plant zich oriënteert op zijn omgeving, terwijl het dier zich oriënteert op zijn innerlijk. Lijkt mij aanvechtbaar: http://www.dynamisch.nu/feno/82plant.html |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be