Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming
(Bericht 5524381)
De Bijbel is het hoogste document voor christenen. De Koran voor de moslims.
Dus natuurlijk is dat belangrijk.
|
Ge zijt als heel bedreven in het om de hete brei heen fietsen.
De vraag was toch duidelijk en eenvoudig ?
Was Jezus een veroveraar en een veldheer ?
Mij lijkt het dat iemand die een vechtersbaas als lichtend voorbeeld neemt niet echt vreedzaam zal zijn.
Citaat:
Dat net als Jezus, Mohammed een grote bezieler was (een leegte vulde en hoop bracht in een harde maatschappij) is vrij duidelijk. Dat beide een positieve invloed waren (ten minste in eerste instantie) is toch ook niet zo vreemd.
|
Ook hier was de vraag duidelijk; wat is het positieve aan de islam in vergelijking tot christendom en jodendom ?
Citaat:
Dat er misbruiken geweest zijn en nog steeds bestaan in naam van beide is een feit. Dat dit vooral bij moslims gebeurt is ook een feit maar dat heeft denk ik meer te maken met levensstandaard...
Maar dat wil helemaal NIET zeggen dat de filosofie van beide religies slecht is en geen maatschappelijke rol kan spelen.
|
Nogmaals, het gaat niet over wat hun volgelingen misdeden maar hun profeet.
Citaat:
In de plaats van een oorlog te verklaren aan de gehele religie zou U beter misdaad en haat veroordelen. Veralgemening maakt het probleem alleen maar erger. U heeft moslims geen keuze. Ofwel geven ze hun religie op (een religie die ze zo hevig beoefenen als christenen 50 jaar geleden) ofwel zijn ze terrorist. Dat is de boodschap die U verkondigd. U vraagt hen om martelaar te worden.
[/b]
|
Wie verklaart de oorlog aan een religie ?
Het is juist door kritiek dat een religie de eigen fouten gaat inzien en gematigder zal worden. Maar in het geval van de islam geloofd ge er zelf niet in zie ik.
Ik ben nog maar weinig christelijke terroristen ontmoet en ze staat ook bloot aan kritiek.
|