Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Einde van N-VA in 2012? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161710)

fonne 17 oktober 2011 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747789)
Bij velen anderen wel.

Troost je maar wat met die idee als je daar beter van slaapt. Het ontwaken zal des te pijnlijker worden.

fonne 17 oktober 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5744148)
:shocked!::shocked!::shocked!: Ik neem aan dat je dit doet om wat reactie los te weken ? Die man heeft even veel charisma als servais verherstraeten bij de tsjeven.

Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik wordt al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.

Boduo 17 oktober 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5743683)
Als dat zo is waarom is sos Janssen daar dan burgemeester ?

Na 2012 is de kans groot dat Janssen burgemeester-af is.

:-D

Boduo 17 oktober 2011 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5743667)
Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat.
Bij mij alvast niet.

Juist !
Met de regelmaat v.e. klok komen in de media wetsvoorstellen van NVA naar voor. Wie de teksten leest, herkent hierin heel wat verlangens van DE kiezer in het algemeen en niet alleen die van Vlaams-nationalisten !
Een teken aan de wand ?

:twisted: :-P :twisted:

daiwa 17 oktober 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5748314)
Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik wordt al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.

2!

Pin en Puk 18 oktober 2011 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 (Bericht 5743676)
Wat me goed gezind stelt is dat in Antwerpen, het grootste kiesdistrict, de vlaams nationalisten een absolute meerderheid vormen.

Dat belooft :-)

Dat wil nog altijd niet zeggen dat hij burgemeester zal worden.
In Antwerpen zal het héél moeilijk zijn om de SPA te kloppen.
Het Vlaams Belang ging dit vorige verkiezingen ook doen en het merendeel van de Antwerpenaars gingen in tegenoffensief.
Dit was wel met het VB omdat Antwerpen veel geld verdiend aan het tourisme en een extreem nationalst kunnen ze daar missen als kiespijn.
Ik denk dat Dewever in het zelfde bootje zal stappen als indertijd FDW.
Ook niet te vergeten, Turteldingens komt eveneens voor VLD op in Antwerpen en zal waarschijnlijk de score van VLD wel wat optrekken.
Zo zal er terug een bestuur kunnen komen van SPA-VLD en eventueel groen.
Ik denk dat den dikke samen met FDW mee aan de kant zal kunnen staan roepen en lucht verkopen, welke hij reeds een geruime tijd aan het doen is.
We zullen zien volgend jaar, ben benieuwd
Een Vlaams Sociaal Democraat :-D

Pin en Puk 18 oktober 2011 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 5745793)
BDW zegt niet eeuwig voorzitter te zullen blijven
wat wordt het ?
burgemeester van Antwerpen of
Vlaams binnenminister

Het zal eerder een dikke blaas worden - Hij is goed bezig de kazakkendraaier

fcal 18 oktober 2011 04:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5744182)
De vergelijking is niet geheel juist. Decroo is alvast een veel betere communicator dan alle kopstukken van nva met als enige uitzondering Bracke. Je gaat toch niet ernstig beweren dat Wetys zijn communicatie goed is ? Nul komma nul charisma en hij praat als een koster in de kerk op de boerebuiten. Jan Jambon is ongetwijfeld een getalenteerde leider, maar communicatief ??? Bourgeois heeft een veel te hoog schoolmeestergehalte en zijn zurige manier van communiceren maakt hem ongeschikt om mensen te enthousiasmeren. Forget them. Kunnen allemaal ongetwijfeld zeer goede resultaten behalen in de job die ze nu hebben, maar voorzitter ? Lijkt me een suicidaire taktiek.
Voor Van Besien, en in het extreme zelfs voor Gennez kan ik je enkel gelijk geven. Gennez was een katastrofe.

off topic : ik denk dat ze zal kunnen fluiten achter haar "tof" ministerpostje.

Uiteraard gaan vergelijkingen niet altijd op. Staatsmanschap en politiek leiding geven aan een partij is niet alleen communicatie maar ook strategisch en tactisch denken en handelen. Organisatorische aanleg is eveneens niet te versmaden. Bij mijn beoordeling van o.a. de kopstukken van de N-VA en de anderen speelde dit mee. Decroo is inderdaad een beter communicator maar liet toch al tactisch een paar serieuze steken vallen.
En natuurlijk is communicatie in het huidige media-tijdperk uiterst belangrijk en is het zaak in deze media intelligent wervend te kunnen optreden. Essentieel is echter de boodschap, die gebracht wordt. De inhoud dient rechtlijnig te zijn en moet duidelijk en verstaanbaar gebracht worden.

djimi 18 oktober 2011 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5743778)
Qua concrete en feitelijke politieke resultaten is het maar een schrale bedoening geworden met De Wever. Hij heeft helemaal niets ingelost van wat de kiezers van hem verwachtten. Dat hebben andere partijen in zijn plaats gedaan...

De verkiezingsbelofte van Meneer De Wever was: "liever géén akkoord dan een slecht akkoord", en dat was exact wat de grote meerderheid van zijn kiezers van hem en van zijn partij verwachtten.

Dat andere partijen in zijn plaats liever een slecht akkoord dan géén akkoord sluiten, kunt u Meneer De Wever niet aanwrijven.

Er is m.i. voldoende 'stof tot nadenken' voorhanden waarmee u het de aanhangers van Meneer De Wever behoorlijk lastig kunt maken, maar uitgerekend 'schrale bedoening' is er géén van. Bien au contraire!

vlijmscherp 18 oktober 2011 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5744179)
Nogmaals. Sinds wanneer is Di Rupo een voorbeeld voor N-VA?

sinds hij blijkbaar de 2e populairste politicus is in Vlaanderen?

Tommm 18 oktober 2011 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5748306)
Troost je maar wat met die idee als je daar beter van slaapt. Het ontwaken zal des te pijnlijker worden.

Jaja, die 51 % is nochtans heel ver weg.

vrijevlaming 18 oktober 2011 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5749079)
Jaja, die 51 % is nochtans heel ver weg.

n-va hoeft helemaal geen 51% te halen. Dat jij de verschillende scenario's die zich kunnen ontvouwen niet ziet, zegt veel over uw politiek inzicht.:lol:

slegie 18 oktober 2011 08:30

De verkiezingen van volgend jaar kan niemand voorspellen dus je moet het vel van beer nog niet verkopen voordat hij geschoten is.

Wel hoop ik dat NVA over heel vlaanderen weer vooruit zal gaan want na een dik jaar proberen te doen alsof ze standvastig kunnen en willen zijn hebben de andere partijen alsnog weer maar eens voor de macht gekozen in plaats van hun eigen idealogie en alweer maar eens hun (rechtse) achterban te zeik gezet. Daarvoor word je afgestraft.

probleem in Belgiën en zowat de meeste zogezegde democratische landen is dat je wel kunt stemmen maar als je enkel en alleen kunt stemmen tussen een beperkt aantal partijen en die altijd dezelfde partijen blijven(buiten een naamsverandering) vind ik dit helemaal geen democratie meer.

djimi 18 oktober 2011 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5748314)
Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik word al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.

Dankzij Verheirstraeten Servais kan ik mij nu - eindelijk, na al die jaren! - héél levendig voorstellen hoe een druiloor er uitziet.

Op de vraag of Verheirstraeten Servais nog andere verdiensten heeft moet ik voorlopig het antwoord schuldig blijven.

den ambetantsten 18 oktober 2011 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5749133)
Dankzij Verheirstraeten Servais kan ik mij nu - eindelijk, na al die jaren! - héél levendig voorstellen hoe een druiloor er uitziet.

Op de vraag of Verheirstraeten Servais nog andere verdiensten heeft moet ik voorlopig het antwoord schuldig blijven.

Petit Servais maakt vooral duidelijk dat men helemaal niet groot - in cm - hoeft te zijn om op een hoogdravende manier, gebruikmakend van een plechtstatig vocabularium, van uw oortjes te maken. Zowat VDBrande-stijl: uit mijne weg of ik doe een ongeluk(ske). Typisch voorbeeld van de betere tsjeven-stijl uit de ouwe doos dus. Succes verzekerd!

Tommm 18 oktober 2011 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5749100)
n-va hoeft helemaal geen 51% te halen. Dat jij de verschillende scenario's die zich kunnen ontvouwen niet ziet, zegt veel over uw politiek inzicht.:lol:

En dat jij hoopt op die scenario's zegt veel over jouw inzichten...

vrijevlaming 18 oktober 2011 08:53

Servais kijkt altijd zo met zijn hoofd een beetje achterover gebogen en een wrange glimlach om zijn lippen alsof hij net een doos citroenen heeft opgegeten. Ik heb die hier dus werkelijk nog nooit zien lachen hé. De meeste andere mensen wel

den ambetantsten 18 oktober 2011 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5749163)
Servais kijkt altijd zo met zijn hoofd een beetje achterover gebogen en een wrange glimlach om zijn lippen alsof hij net een doos citroenen heeft opgegeten. Ik heb die hier dus werkelijk nog nooit zien lachen hé. De meeste andere mensen wel

Nee? Nog nooit zien lachen? Allez gij, ge hebt dus nog nooit zijn schattige, kleine bieterkes gezien? Precies melktandjes. Lief nochtans!

djimi 18 oktober 2011 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5749162)
En dat jij hoopt op die scenario's zegt veel over jouw inzichten...

Wat is 'lijden'?

jogo 18 oktober 2011 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5749100)

?? vertel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be