AsGardSGO |
26 april 2014 05:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
(Bericht 7113761)
Mensen die zo ziek zijn dat ze een overlast voor hun buren vormen...
Geen simpele stelling.
Laat ik het eens zo benaderen;
Moest ik in die situatie verkeren zou ik liever in een ziekenhuis liggen dan het leven van mijn buren te verpesten.
Ik zou inderdaad liever tussen mijn eigen muren sterven maar... ik zou dat pas de laatste dagen doen én mijn buren vooraf op de hoogte brengen van de mogelijke overlast én mij daarvoor ook verontschuldigen.
Elementaire beleefdheid heet dat.
Dat mensen sterfelijk zijn zou hun zelfrespect en het respect voor anderen niet mogen aantasten...
|
OK... laten we het zo eens benaderen:
Kindjes tussen 1 en 5 jaar horen niet thuis in een appartement of rijwoning want klokvast om 7u, 12u en 17u/18u loopt dat te blijten en/of te roepen in de traphal zodanig dat je uw TV harder moet zetten en dan de buren met dat kindje komen klagen dat uw muziek/TV om 16u te luid staat een het kindje of zijzelf niet kunnen slapen...
Ow redenatie van elementaire beleefdheid doortrekken naar alles?
Waar is de elementaire beleefdheid op de weg, in het restaurant, in de winkel, op de bus/trein/tram waar iedereen wild jappend zijn levensverhaal verteld en zijn eigen privacy schendt?....
Pure onverdraagzaamheid is het en meer niet, vaak ten gevolgen van een zelf opgelegd stresserend leven.
|