Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maakt u de brug? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201543)

BitterSweet 1 mei 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120770)
Morgen gaan velen niet werken,ze nemen een dag verlof op en maken de brug.Federale ambtenaren niet,zij krijgen een"dienstvrijheidstelling",dit wil zeggen dat ze niet moeten komen werken maar toch betaald worden en geen verlofdag worden afgetrokken.Dit jaar geld dit voor 2 mei,30 mei en 10 november.Reken dit door naar een loopbaan van 40 jaar en je zal zien dat ze 120 dagen of een half jaar betaald zijn om niks te doen en dat terwijl ze zo al minstens 8 dagen meer verlof hebben dan mensen in de private sector(320 dagen na 40 jaar,1 jaar en 4 maanden).Op 40 jaar 2 jaar betaald om thuis te blijven,niet slecht,jammergenoeg op mijn kosten.

wij moesten vroeger 45 u werken en daarna 42 u,mogen ze bij u die uren die wij toen langer moesten werken nu door u ook laten uitvoeren?
7uur per week gedurende verschillende jaren, en daar na 4 uur per week!
ik heb nog 6 dagen per week gewerkt,was dat ook op uw kosten?

fred vanhove 1 mei 2014 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 7121577)
wij moesten vroeger 45 u werken en daarna 42 u,mogen ze bij u die uren die wij toen langer moesten werken nu door u ook laten uitvoeren?

En dan vergeet je nog 12 maanden legerdienst....12 maanden loon verloren ! Wie gaat dat ooit terugbetalen ?

HRobin 1 mei 2014 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121602)
En dan vergeet je nog 12 maanden legerdienst....12 maanden loon verloren ! Wie gaat dat ooit terugbetalen ?

Moest je maar naar Duitsland, dan was je er twee maanden rapper vanaf ;-)

Bob 1 mei 2014 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121545)
Ja en tegenwoordig is er ook al vaderschapsverlof. Dat personeel tegenwoordig is nooit content. Zonder te vergeten dat ze als ze hun chef niet luchten een pestklacht tegen hem indienen. Of slechter sexuele intimidatie! Godverdomme ze moesten er de zweep opleggen.

Een arbeider is gemaakt om te arbeiden en zijn muil te houden!

Een arbeider is gemaakt om belastingen te betalen, om later afgescheept te worden met een (zeer) laag pensioen.
Een ambtenaar is gemaakt om zo weinig mogelijk te arbeiden, om later te genieten van een riant pensioen.
Een politieker is gemaakt om de tegenstander te demoniseren, en de arbeider een rad voor de ogen te draaien, om later te genieten van een riante uitstapvergoeding...
(men vulle aan) ;-)

Bob 1 mei 2014 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121608)

Hong er ook al vanaf. Ik ben naar Duitsland geweest, en toch ook 12 maanden.
Maar wie gaat mijn studies betalen, 216 maanden (weliswaar met de kleuterschool bij) ?

BitterSweet 1 mei 2014 18:04

Citaat:

Ik heb nog 15 maanden gedaan!

Vrijheideerst 1 mei 2014 18:09

Nee.

fred vanhove 1 mei 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7121609)
Een arbeider is gemaakt om belastingen te betalen, om later afgescheept te worden met een (zeer) laag pensioen.
Een ambtenaar is gemaakt om zo weinig mogelijk te arbeiden, om later te genieten van een riant pensioen.
Een politieker is gemaakt om de tegenstander te demoniseren, en de arbeider een rad voor de ogen te draaien, om later te genieten van een riante uitstapvergoeding...
(men vulle aan) ;-)

En een bediende ? Voor wat is die gemaakt ?

Bob 1 mei 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121658)
En een bediende ? Voor wat is die gemaakt ?

Wel, recentelijk is er geen (of zou er geen meer mogen zijn) onderscheid tussen een arbeider en een bediende. Of men nu tegenwoordig geen arbeiders meer heeft (uitgezonderd wat verse migranten die men uit het Oostblok invoert), of geen bedienden, de keuze daarvan laat ik over aan anderen.
Too many chiefs, and not enough indians...

Rahowa 1 mei 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121311)
Dat doen jullie.
Er is in de publieke opinie helemaal geen "lerarenpensioenendebat".

En jij denkt dat?Zowel mijn baas (verstokt VLD'er) als ik (VB'er)delen deze mening,net als vele anderen.Eens zien wat er gebeurt na 25 mei,misschien wel een grieks scenario,daar werd de gepriviligeerde kaste der ambtenaren ook als eerste onderuit gehaald.

Rahowa 1 mei 2014 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121425)
Lukt af en toe lachen voor u ?

Ja hoor,met Bottom en uw reacties.

Rahowa 1 mei 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121426)
Zijn die dan beter ?

Ik weet het niet,alleen dat ze brugdagen zomaar mogen thuisblijven.

Rahowa 1 mei 2014 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121427)
Hebt u ooit voor een klas gestaan ?

Nee,ook niet in de koolmijnen gezeten,aan de lopende band gestaan,ambtenaar,metser,voetballer.........

Rahowa 1 mei 2014 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7121436)
Als iedereen ambtenaar is, dus iedereen ambtenaren.....wie zal dat betalen ?
Het IMF ?

In mijn PC 218 , heb ik recht op 20 dagen + 2 (omdat ik al 10 jaar werk voor dezelfde werkgever)
Er zijn andere PC waar men veel meer verlof krijgt, men noemt dat "de verworven rechten"....maar als je hen vraagt om "solidair" te zijn (een dag verlof afgeven ;-) ) dan valt die plaat stil.

Dus ja morgen maak ik de brug, maar als er bankholidays zijn , geef ik een dag verlof af.

Jij hebt nog geluk ik krijg 20 dagen en er komt niks bij.

fred vanhove 1 mei 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121728)
En jij denkt dat?Zowel mijn baas (verstokt VLD'er) als ik (VB'er)delen deze mening,net als vele anderen.Eens zien wat er gebeurt na 25 mei,misschien wel een grieks scenario,daar werd de gepriviligeerde kaste der ambtenaren ook als eerste onderuit gehaald.

En dat zou U dus plezieren ? Hebben die niet-ambtenaren in Griekenland daar dan iets meer door gekregen ?

Rahowa 1 mei 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 7121577)

Niet op mijn kosten,maar ze mogen er zeker rekening mee houden voor uw pensioen.

Rahowa 1 mei 2014 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121608)

Heb ik gedaan,mensen wat een bleiters die absoluut soldaatje moesten zijn dicht bij mama.

fred vanhove 1 mei 2014 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121745)
Nee,ook niet in de koolmijnen gezeten,aan de lopende band gestaan,ambtenaar,metser,voetballer.........

Kun je je situatie niet wat verbeteren ? Avondcursus ? Bijscholen ?

fred vanhove 1 mei 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121749)
Jij hebt nog geluk ik krijg 20 dagen en er komt niks bij.

Veranderen van werk ? Herscholen ?

Rahowa 1 mei 2014 19:36

Citaat:

Tja de legerdienst,het was de ambtenarij waarin je noodgedwongen werd ondergedompeld.Het leek wel een instelling voor chronische luiaards en alcoholliekers met minderwaardigheidscomplex dat ze afreageerden op miliciens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be