Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Staakt u mee op 15 december? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208089)

BitterSweet 18 oktober 2014 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door babel (Bericht 7364840)
Euh, nee. De inflatie is momenteel al quasi nul. De indexsprong komt er in de eerste plaats om de loonhandicap proberen terug te dringen.

ja, juist en wie betaald dan de loonhandicap?

Tavek 18 oktober 2014 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7366711)
Waarschijnlijk gaan ze op 15/12 Roberto D'Orazio van Forges de Clabecq inhuren als adviseur, kwestie van het crapuul zich eens te laten uitleven:

Zij doen het zo. Eerlijker en oprechter dan hoe de overkant van de straat het doet. Die lafaards durven hun slachtoffers nog niet eens in het gezicht te kijken, het zijn voor hun slechts statistieken. Armoede, sociale uitsluiting, werkloosheid, allemaal om hun bankrekening te maximaliseren voorbij het decadente.

Ik heb meer respect voor mensen die op straat durven komen en met hun eigen lijf durven te vechten dan lui die via een proxy hun zin krijgen.

djimi 18 oktober 2014 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7364205)
We leggen de boel plat.

Met het voltallige vakbondsfront...

Jullie voltallige vakbondsfront komt - nog maar eens - véél te laat op het gedacht 'de boel plat te leggen'.

Dat hadden jullie moeten doen toen 'ons' land de EU op poten hielp zetten, en telkens opnieuw toen 'ons' land de EU hielp uitbouwen.

Wapper 18 oktober 2014 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7366859)
Zij doen het zo. Eerlijker en oprechter dan hoe de overkant van de straat het doet. Die lafaards durven hun slachtoffers nog niet eens in het gezicht te kijken, het zijn voor hun slechts statistieken. Armoede, sociale uitsluiting, werkloosheid, allemaal om hun bankrekening te maximaliseren voorbij het decadente.

Ik heb meer respect voor mensen die op straat durven komen en met hun eigen lijf durven te vechten dan lui die via een proxy hun zin krijgen.

En ik heb meer respect voor ondernemers die voor jobs zorgen dan voor vakbonden die jobs vernietigen door absurde stakingen te organiseren.

Jobs worden alleen gecreerd door bedrijven, niet door vakbonden.
Als het met een bedrijf goed gaat, dan gaat het ook goed met zijn werknemers. Een bedrijf platleggen omdat een minderheid het oneens is met een regeringsbeleid, is absurd, misdadig en geldverkwistend.

Maar dat is maar het geld van "de boazen" , zeker? Tsja, hopelijk wordt dat in rekening gebracht bij de eindejaarspremies van de stakers.

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7364017)
binnenkort gaan de vakbonden actie voeren. Zo is er een nationale stakingsdag op 15/12 en zouden er nog extra stakingen zijn (uiteraard allemaal op een maandag of vrijdag)

De grote vraag is: gaat u daar aan meedoen?

Natuurlijk niet. Waarom zouden we immers staken? Met hun oproep tonen dat vakbonden dat ze juist niet uit zijn op dialoog. Wel op confrontatie. Nodeloze confrontatie.

Eduard Khil 18 oktober 2014 19:25

vakbonden zijn gangsters. Tijd om ze in de gevangenis te steken

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7366859)

Deze mensen werden gemanipuleerd. Uiteindelijk heeft de gewelddadigheid van die betoging niets geholpen. In Klabeke ging uiteindelijk alles dicht. Nu ligt het trouwens grotendeels al volledig tegen de vlakte.

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7366375)
vroeger nog veel met de trein gereden, nu nooit meer. Treinpersoneel is veel te onbetrouwbaar.

Dat klopt toch niet, hoor. De voorbije tien jaar zag de NMBS een spectaculaire groei in haar reizigersbestand.

Allesstroomt 18 oktober 2014 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7366969)
Natuurlijk niet. Waarom zouden we immers staken? Met hun oproep tonen dat vakbonden dat ze juist niet uit zijn op dialoog. Wel op confrontatie. Nodeloze confrontatie.

Zeer juist. Die twee maanden 100% ziekteverlof die de ondernemers aan hun been hadden zijn al geschrapt. Men hoeft het maar te vragen. Maar neen. Onmiddellijk staken zonder het zelfs maar te vragen.

Allesstroomt 18 oktober 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7366977)
Dat klopt toch niet, hoor. De voorbije tien jaar zag de NMBS een spectaculaire groei in haar reizigersbestand.

Ach, Khil heeft immers nooit met een trein gereden. Die trol doet niet anders dan liegen.

Eduard Khil 18 oktober 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7367018)
Ach, Khil heeft immers nooit met een trein gereden. Die trol doet niet anders dan liegen.

ik ga uw persoonlijke aanval maar negeren.

Maar fout bent u wel: Mensen die hier al wat langer rondlopen weten immers dat ik nog een tijd in Brussel gewerkt heb in het politieke circus. Ik ben daar heus niet met mijne velo naartoe gereden :lol:

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7367029)

Maar fout bent u wel: Mensen die hier al wat langer rondlopen weten immers dat ik nog een tijd in Brussel gewerkt heb in het politieke circus. Ik ben daar heus niet met mijne velo naartoe gereden :lol:

Dan zou u toch moeten weten dat er heel in het oog springende groeicijfers zijn bij de NMBS als het om reizigersverkeer gaat. De ontdubbeling van de lijn G

Jan van den Berghe 18 oktober 2014 20:02

Citaat:

Dan zou u toch moeten weten dat er heel in het oog springende groeicijfers zijn bij de NMBS als het om reizigersverkeer gaat. De ontdubbeling van de lijn Gent-Brugge komt niet zomaar uit de lucht vallen, net als de opdrijving van de frequentie in de uurregeling tussen die twee steden.

Demper 18 oktober 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7367018)

:rofl:

Allesstroomt 18 oktober 2014 20:07

Citaat:

U zal ongetwijfeld al meegereden hebben maar met een trein heeft u nog nooit gereden. :]

Tavek 18 oktober 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7366966)
En ik heb meer respect voor ondernemers die voor jobs zorgen dan voor vakbonden die jobs vernietigen door absurde stakingen te organiseren.

Jobs worden alleen gecreerd door bedrijven, niet door vakbonden.
Als het met een bedrijf goed gaat, dan gaat het ook goed met zijn werknemers. Een bedrijf platleggen omdat een minderheid het oneens is met een regeringsbeleid, is absurd, misdadig en geldverkwistend.

Maar dat is maar het geld van "de boazen" , zeker? Tsja, hopelijk wordt dat in rekening gebracht bij de eindejaarspremies van de stakers.

Het is naief om te denken dat de ondernemers het beste met u voor hebben, maar u doet maar.

Tavek 18 oktober 2014 20:09

Citaat:

Had ge een andere account voor den deze ? Want dat herinner ik mij niet.

Eduard Khil 18 oktober 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7367036)
Dan zou u toch moeten weten dat er heel in het oog springende groeicijfers zijn bij de NMBS als het om reizigersverkeer gaat. De ontdubbeling van de lijn Gent-Brugge komt niet zomaar uit de lucht vallen, net als de opdrijving van de frequentie in de uurregeling tussen die twee steden.

dat kan best, maar dat doet niets af van de onbetrouwbaarheid van de dienstverlening van de nmbs.

Eduard Khil 18 oktober 2014 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7367052)
Had ge een andere account voor den deze ? .

er zijn kwatongen die dat beweren 8-)

Allesstroomt 18 oktober 2014 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7367062)
dat kan best, maar dat doet niets af van de onbetrouwbaarheid van de dienstverlening van de nmbs.

Als we Japan en Zwitserland niet in de vergelijking meenemen doen we het nog zo slecht niet. Het kan en moet wel beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be