Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gratis Windows 10 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222010)

Rudy 30 augustus 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7800210)
Wij wensen U veel vreugde en geluk, en nog vele jaren. ;-)

Wij ?

patrickve 30 augustus 2015 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7801124)
Wij ?

Ik en mijn schaduw :-)

Rudy 31 augustus 2015 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7800775)
Het punt is dat dat allang het geval is met gelicentieerde software die zichzelf wil beveiligen tegen illegaal gecopieer. Wij hebben dat ook met licenties die op oude machines draaien. Vaak zijn ze gewoon verbonden aan de netwerkkaart of de harde schijf, maar je kan natuurlijk alles gebruiken waar een programma aan kan om een licentiesleutel van te berekenen: de naam van de processor, de login van de gebruiker, het mac nummer van de netwerkkaart, de naam of serienummer van de grafische kaart....
Als je dan een van die dingen verandert, "denkt" het programma dat het op een andere machine draait he. Heel heel vervelend.

Een van de redenen om zoveel als je kan, op open source software te draaien.

Maar, zoals je zegt, wat pas echt belachelijk is, is om zo een problemen te veroorzaken bij GRATIS software zoals win-10 :-)

Het gaat om strategie. Bij Microsoft was een drastisch inhaalmaneuver aan de orde. Met Windows 10 gratis te lanceren slagen ze er wel in.

Ik heb geen probleem met gratis open source software, zolang het niet om een besturingssysteem gaat. Wie fan is van Linux, so be it. Voor de rest zie ik dat StarOffice ook niet meer zo gratis is als vroeger.

Waarmee ik niet zeg dat er geen goeie gratis software bestaat. ApacheFriends bijvoorbeeld. Hun gratis XAMPP is perfect voor wie serverside (PHP) wilt programmeren. En zo zijn er nog betrouwbare organisaties die nobel en belangeloos software ontwikkelen, zoals jQuery.

Gambassi 31 augustus 2015 22:22

't is nie voor mij,

't is voor mijn eenzaamheid .
Bart Depauw had dus toch gelijk.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...edia/1.2429404

Wat een zielige vertoning zeg.

Privacy naar de knoppen, liberté.
1789 helemaal opnieuw ?
:cry:

Gambassi 31 augustus 2015 22:24

't is nie voor mij,

1789 helemaal opnieuw ?

patrickve 1 september 2015 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7802055)
Het gaat om strategie. Bij Microsoft was een drastisch inhaalmaneuver aan de orde. Met Windows 10 gratis te lanceren slagen ze er wel in.

Ik heb geen probleem met gratis open source software, zolang het niet om een besturingssysteem gaat. Wie fan is van Linux, so be it. Voor de rest zie ik dat StarOffice ook niet meer zo gratis is als vroeger.

?

Bij mij is het eerder omgekeerd. Ik heb geen probleem met commerciele binaire software, zolang het maar niet om het besturingssysteem gaat :-)

Want met die binaire software, daar ben ik baas over wanneer die draait, en waar die aan kan in principe. Het besturingssysteem kan aan alles.

Het idee dat een staat zomaar aan alles zou kunnen wat prive is als enkele mensen aan de staat beslist hebben (om welke reden dan ook, omdat bijvoorbeeld mijn opinies hen niet aanstaan) om "mij te pakken", is voor mij te griezelig.

Klojo eerste klas 1 september 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7802995)

1789 helemaal opnieuw ?

Dit is een pareltje :
""""Hoewel ze niet verzameld worden, wordt die data volgens Schröder wel op een veilige manier opgeslagen op de Microsoft-servers.""""
:?:?:?:?:?:?:?:?

Athelas 1 september 2015 13:53

Google vergaart al sinds zijn bestaan jullie gegevens, ingelogd of niet. Maar die geven alles gratis weg sinds het begin so it's ok.

Microsoft doet nu hetzelfde (gratis in ruil voor info) en iedereen wordt gek.

Anna List 1 september 2015 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7803592)
Google vergaart al sinds zijn bestaan jullie gegevens, ingelogd of niet. Maar die geven alles gratis weg sinds het begin so it's ok.

Microsoft geeft u geen Windows10 gratis, waar haal je dat uit ??

Athelas 1 september 2015 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7803631)

Ik heb toch een gratis update gekregen hoor. En 8 heb ik al voor maar 30 euro gekocht.

Rudy 1 september 2015 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7803631)

jawel. En waarom niet. Het gaat uiteindelijk slechts om een gratis upgrade. Als je een nieuw toestel koopt krijg je er het besturingssysteem bij.
Ik vraag mij af wie zich de moeite getroost om na een aankoop van de hardware nog een uitgave te willen doen voor een upgrade van een besturingssysteem. Totaal voltooid verleden tijd.

patrickve 2 september 2015 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7803592)

Het gaat niet zo zeer om "gegevens verzamelen", maar om vastgeklonken te zijn aan een upgrade programma dat je niet kan weigeren. Dat maakt dat de dag dat de Amerikaanse regering (of een andere waar Microsoft banden mee heeft) beslist dat zij nu op uw computer binnen wil, er een achterdeur-upgrade kan beslist worden, algemeen, of enkel maar op uw computer getarget, en ze zijn binnen.
Niet enkel maar voor uw zoekopdrachten, of wat ge op de cloud staan hebt of zo (dat is toch allang vrijgegeven).
Het gaat om die prive dingen die men kan aanwenden om als "bewijs" te dienen in een zwartmaak campagne tegen U om U te beschuldigen van een of andere misdaad zodat gij tot over uw oren in den ambras zit (zoals die "verkrachte Zweedse vrouwen" bij Assange of zo). Als je genoeg willekeurig prive materiaal van iemand hebt, kan je daar altijd een "case" op bouwen.

De dag dat gij het zonder het te weten een of andere goed-geplaatste ambtenaar of politicus slecht-gezind hebt gemaakt jegens U (omdat hij jaloers is, omdat ge een mening hebt die hem niet aanstaat, omdat hij goesting heeft op uw vrouw, ga het maar bedenken), kunt ge prijs hebben.
Dat gaat natuurlijk de meeste mensen niet overkomen. Zoals het de meeste mensen niet gaat overkomen om door een terroristenaanslag om te komen.

Anna List 2 september 2015 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7803847)
jawel. En waarom niet. Het gaat uiteindelijk slechts om een gratis upgrade. Als je een nieuw toestel koopt krijg je er het besturingssysteem bij.
Ik vraag mij af wie zich de moeite getroost om na een aankoop van de hardware nog een uitgave te willen doen voor een upgrade van een besturingssysteem. Totaal voltooid verleden tijd.

dus je krijgt geen gratis Win10. eigenaars die Win7/8 kochten krijgen een gratis upgrade.

als je een nieuwe computer zonder MS koopt betaal je die nog steeds minder dan één met een legale Windowsversie.

Visjnu 2 september 2015 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7803494)
Dit is een pareltje :
""""Hoewel ze niet verzameld worden, wordt die data volgens Schröder wel op een veilige manier opgeslagen op de Microsoft-servers.""""
:?:?:?:?:?:?:?:?

Wil gewoon zeggen dat als cloud dienst de agenda uiteraard wel ergens op een server van Microsoft staat, maar dat Microsoft de inhoud van van die agenda niet bekijkt.

Visjnu 2 september 2015 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7804300)
Het gaat niet zo zeer om "gegevens verzamelen", maar om vastgeklonken te zijn aan een upgrade programma dat je niet kan weigeren. Dat maakt dat de dag dat de Amerikaanse regering (of een andere waar Microsoft banden mee heeft) beslist dat zij nu op uw computer binnen wil, er een achterdeur-upgrade kan beslist worden, algemeen, of enkel maar op uw computer getarget, en ze zijn binnen.

Jij bent nu geflagged als iemand waarvoor ze bij Canonical moeten gaan aankloppen ;-)

Athelas 2 september 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7804300)
Niet enkel maar voor uw zoekopdrachten, of wat ge op de cloud staan hebt of zo (dat is toch allang vrijgegeven).
Het gaat om die prive dingen die men kan aanwenden om als "bewijs" te dienen in een zwartmaak campagne tegen U om U te beschuldigen van een of andere misdaad zodat gij tot over uw oren in den ambras zit (zoals die "verkrachte Zweedse vrouwen" bij Assange of zo). Als je genoeg willekeurig prive materiaal van iemand hebt, kan je daar altijd een "case" op bouwen.

De dag dat gij het zonder het te weten een of andere goed-geplaatste ambtenaar of politicus slecht-gezind hebt gemaakt jegens U (omdat hij jaloers is, omdat ge een mening hebt die hem niet aanstaat, omdat hij goesting heeft op uw vrouw, ga het maar bedenken), kunt ge prijs hebben.
Dat gaat natuurlijk de meeste mensen niet overkomen. Zoals het de meeste mensen niet gaat overkomen om door een terroristenaanslag om te komen.

Ja want daar heb je Windows 10 updates voor nodig. -.-

PC verbonden op een beveiligde wifi kraak je binnen de 10 minuten met simpele programma's vrij te vinden op het internet. De reden dat dit niet gebeurt, is omdat de meeste computers niets nuttigs bevatten.

Ik zal even een tip geven: wens je je gegevens te beveiligen, doe dat dan op een PC die niet verbonden is met een netwerk.

Kijk naar de leaks van celebrities. Veilig zo'n smartphones...

patrickve 2 september 2015 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 7804448)
Jij bent nu geflagged als iemand waarvoor ze bij Canonical moeten gaan aankloppen ;-)

Het punt is dat ze bij Canonical dat dan wel in open source software zullen moeten neerschrijven op sourceforge of zo:

/* backdoor for P. V. E., order number 00710 117 32 By N.S.A. Inc. */

#include <nsa_door.h>

if (IP = 123.456.708.901)
{
nsatools.nsa_pipe << nsatools.filedumper("/home/pve/.secrets/*",00710 117 32) ;
}

/* end backdoor */

Visjnu 2 september 2015 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7804520)
Het punt is dat ze bij Canonical dat dan wel in open source software zullen moeten neerschrijven op sourceforge of zo:

Omdat ze zich wel iets van de license zouden aantrekken? Je had het over een patch met 1 specifiek systeem als target, dat moet nergens openbaar gemaakt worden.

Citaat:

if (IP = 123.456.708.901)
2x foei! ;-)

patrickve 2 september 2015 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7804504)
Ja want daar heb je Windows 10 updates voor nodig. -.-

PC verbonden op een beveiligde wifi kraak je binnen de 10 minuten met simpele programma's vrij te vinden op het internet. De reden dat dit niet gebeurt, is omdat de meeste computers niets nuttigs bevatten.

Ik zal even een tip geven: wens je je gegevens te beveiligen, doe dat dan op een PC die niet verbonden is met een netwerk.

Kijk naar de leaks van celebrities. Veilig zo'n smartphones...

Zoals ik reeds stelde, als men echt bij U binnen wilt, doet men dat, maar dat vraagt moeite. Bijvoorbeeld, er moet iemand ter plaatse komen (in een camionetteke) om uwe wifi te breken (en dan nog, de gaten in die wifi worden stilaan opgekuist). En als je het goed doet, gebruik je WPA2/AES :-)

Vanuit Melbourne zal mijne wifi kraken niet lukken, he. Maar een updateke met achterdeur op mijn machine misschien wel.

Het punt is dat je het zo moeilijk mogelijk moet maken om bij U binnen te geraken.

patrickve 2 september 2015 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 7804531)
Omdat ze zich wel iets van de license zouden aantrekken? Je had het over een patch met 1 specifiek systeem als target, dat moet nergens openbaar gemaakt worden.

Hoe zou canonical dat op mijn machine krijgen zonder dat in een package gestoken te hebben die publiek toegankelijk is ?

Citaat:

2x foei! ;-)
Juist, == en quotes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be