Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voor de kenners: ben ik zwanger? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222661)

Jay-P. 9 september 2015 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7805740)
En Guinestar wat zou je het liefst hebben? Een jongen of een meisje?

(Ik een jongen: Léopold of Gunther als naam) XD! :-D

Niet Kim Chi?

Hoomer 9 september 2015 04:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813302)
Van dienst hé, dan is ie sowieso verondersteld niet in z'n bed te liggen ..
Flauw hoor circe, als Guinestar blank van hier was had ze volgens jou wel in haar recht geweest zeker? -_-

Hoe? Ik dacht dat je van Guinevere een blanke gemaakt had die zich bekeerd had omdat ze met een Pakistaan op een openbaar toilet wou van bil gaan. Maar de Pakistaan wist op dat moment nog niet waarvoor hij dat apparaatje nog kon gebruiken behalve dan om pipi doen.
Ge moet een lijstje maken bembem, wie of wat je constructen zijn en doen.
:roll::lol::lol::lol::roll:

Skobelev 9 september 2015 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813290)
Hoe gemeend :evil::evil::evil::evil::evil::evil::x:x:x:x:x:x:x :x:x

FIFY

Het Verzet 9 september 2015 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7812742)
gisteren = zondag.
Blijkbaar bent U er ook zo eentje dat de apotheker van dienst gaat storen om net op dat ogenblik een zwangerschapstest te gaan halen. Liefst om twee uur 's nachts zeker?

Zwangerschapstests verkopen ze niet alleen bij de apotheker hoor.

circe 9 september 2015 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813302)
Van dienst hé, dan is ie sowieso verondersteld niet in z'n bed te liggen ..
Flauw hoor circe, als Guinestar blank van hier was had ze volgens jou wel in haar recht geweest zeker? -_-

Ik ken een apotheker persoonlijk. Bij "van dienst" waren de allochtonen hopeloos. Midden in de nacht om babyvoeding komen is geen uitzondering. Een zwangerschapstest kan je op voorhand kopen of als je dan toch wacht wacht dan tot maandag. Hopelijk heeft ze de nodige x€ weekendtaks moeten betalen.

circe 9 september 2015 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 7813747)
Zwangerschapstests verkopen ze niet alleen bij de apotheker hoor.

bij ons zijn op zondag de winkels dicht.

Guinevere 9 september 2015 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7812742)
gisteren = zondag.
Blijkbaar bent U er ook zo eentje dat de apotheker van dienst gaat storen om net op dat ogenblik een zwangerschapstest te gaan halen. Liefst om twee uur 's nachts zeker?

Enfin, proficiat dus. Hopelijk is het een jongen dan kan je hem Mohammed heten. Lekker origineel, die hadden we nog niet.

Gisteren = maandag (op dinsdag gepost, hé)

En ik voel me momenteel te gelukkig en aardig om verder gemeen te zijn, zeker naar de zwakkeren toe in de samenleving.
Een zwangerschap verandert je dus echt. :D

Guinevere 9 september 2015 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813284)
Proficiat honey!!!!!

Wowwwwww! Ben superblij voor je!!!! Whewwwwwww!

Amai! Ben jaloers!! Wil ook een kindje! XD!

Dank je, bembem!

En ik zal voor jou ook duimen. ;)

Guinevere 9 september 2015 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7812993)
Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Bedankt, hoor. ;)

The Paulus Experience 9 september 2015 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7813933)
Gisteren = maandag (op dinsdag gepost, hé)

En ik voel me momenteel te gelukkig en aardig om verder gemeen te zijn, zeker naar de zwakkeren toe in de samenleving.
Een zwangerschap verandert je dus echt. :D

Onthouden : zwangerschap werkt de -islamiserend.

Pandareus 9 september 2015 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813329)
Lol, ze denkt dat de apotheek van wacht een nachtwinkel is ofzo... Die geeltjes toch hé... :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7813703)
Niet Kim Chi?

of : boom boom long time

Guinevere 9 september 2015 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7813953)
Onthouden : zwangerschap werkt de -islamiserend.

U vraagt erom :lol:

http://www.al-yaqeen.com/moslima/artikel.php?id=1522

Citaat:

Alle lof zij Allah.

Er is geen twijfel over dat de zwangerschap en de bevalling van een vrouw vallen onder het naleven van een bij Allah geliefd doel van de Shariah. Namelijk het vermeerderen van de nakomelingen van de moslims die de Eenheid van Allah verkondigen, de volgelingen van de Profeet (vrede zij met hem).

Het is overgeleverd dat Macqil ibn Yasaar heeft gezegd: “Een man kwam naar de Profeet (vrede zij met hem) en zei: “Ik heb een vrouw gevonden die van goeden huize komt en mooi is, maar ze kan geen kinderen krijgen. Moet ik met haar trouwen?” Hij (vrede zij met hem) zei: “Nee.” Vervolgens kwam hij een tweede keer en hij (vrede zij met hem) vertelde hem haar niet te huwen. Toen kwam hij voor de derde keer bij hem en hij (vrede zei met hem) zei toen: “Trouw degene die liefdevol en vruchtbaar (die veel kinderen kan baren) is, want ik zal trots zijn op jullie grote aantallen vóór de volkeren.”

The Paulus Experience 9 september 2015 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7813966)

Met andere woorden : kweken is uw taak.

ViveLaBelgique 11 juni 2025 22:35

https://nos.nl/artikel/2570782-tenni...aten-invriezen
Tennissters die eicellen of embryo's willen invriezen om later een gezin te kunnen stichten, krijgen een beschermde ranking. Dat besloot de overkoepelende tennisorganisatie WTA vandaag.

Dit geldt voor elke speelster die tot de top 750 van de wereld behoort en meer dan 10 weken op rij uit de roulatie is voor een vruchtbaarheidsbehandeling. Voor tennissers is de ranking op de wereldranglijst belangrijk, omdat ze zich op basis daarvan onder andere kunnen kwalificeren voor toernooien.

Sloane Stephens, de US Open-winnares van 2017, denkt dat de regel de druk op speelsters om na zo'n behandeling te snel terug te keren naar de tennisbaan zal verminderen.

"Ik ben ongelooflijk trots op onze sport, omdat we het belang van vruchtbaarheidsbehandelingen voor vrouwelijke atleten erkennen. Voor elke vrouw is het gesprek over gezinsleven versus carrière genuanceerd en complex", aldus de voormalige nummer drie van de wereld.
'Ieder lichaam anders'

De 32-jarige Amerikaanse heeft twee keer het tussenseizoen gebruikt om haar eicellen in te vriezen, vertelde ze eerder aan BBC Sport. "Het is allemaal een kwestie van vallen en opstaan, ieder lichaam is anders", aldus Stephens. "Iemand kan er drie maanden uit zijn, iemand een week. Sommige mensen komen enorm aan, anderen kunnen er meteen weer tegenaan."

De nieuwe regeling komt drie maanden na het besluit van de WTA om speelsters voor het eerst tot 12 maanden betaald zwangerschapsverlof aan te bieden.

Bij een beschermde ranking behouden speelsters hun punten op de wereldranglijst als ze niet in actie komen. Normaal gesproken komen behaalde punten een jaar later te vervallen.

Wie een vruchtbaarheidsbehandeling wil ondergaan, kan haar beschermde ranking gebruiken om deel te nemen aan maximaal drie toernooien binnen 10 weken na terugkeer. Voor de speciale ranking wordt een gemiddelde genomen over een periode van 12 weken vóór en tijdens het verlof.
Behandeling

De behandeling voor het invriezen van eicellen duurt twee tot vier weken (afhankelijk van de cyclus). Dat betekent dagelijkse hormooninjecties om de eicelproductie te stimuleren, met allerlei mogelijke bijeffecten, zoals gevoelige borsten, slecht slapen en voor sommigen onzekerheid of het gaat lukken. Uiteindelijk worden de eitjes geoogst via een medische procedure.

Tennis is niet de eerste sport die vrouwen wil helpen bij een vruchtbaarheidstraject. De Amerikaanse voetbalclub Racing Louisville biedt sinds 2021 vruchtbaarheidsbehandelingen aan speelsters aan. De Amerikaanse basketbalcompetitie WNBA geeft speelsters tot wel 60 duizend dollar (ruim 52.000 euro) vergoeding voor vruchtbaarheidsbehandelingen, waaronder het invriezen van eicellen.

https://www.youtube.com/watch?v=nXOpGeWFuiI

Het artikel vermeldt niet of mannelijke tennissers verzekert blijven van hun ranking na hun levering bij de spermabank.

maddox 12 juni 2025 03:34

Tja, verbazingwekkend, topsport, waarbij sommige "sterren" een medisch steuntje gebruik(t)en, daar een vruchbaarheidsprobleempje aan overhouden...
Ik zie de Oost-Duitse kogelstootsters en soortgelijken nog de revue passeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be