BWarrior |
26 oktober 2015 22:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
(Bericht 7869962)
Gisteren Laurette op RTL gehoord waar ze na het nieuws van 13h gedurend tien minuten het grote woord kreeg.
Laurette gaat honderd procent voor inburgeringscursussen voor nieuwe Belgen.
Hoe kan dat vroeg de reporter, was het niet uw partij die dat al altijd heeft tegengehouden???
Antwoord Laurette???
Ja maar in die tijd was de toestand heel anders en met de NVa en het Vlaamse nationalisme dat ons grote kopzorgen baarde waren wij bang dat die inburgersingscursussen tegen de franstalingen zouden gebruikt worden...
|
Uw taalfouten ga ik niet corrigeren, noch ga ik op de rest van uw absurde bericht ingaan. Het volstaat om de absurde beweringen die u hierboven poneert te weerleggen, om uw theorie onderuit te halen. De door u bedoelde video is trouwens integraal zichtbaar via deze link.
Allereerst schrijft u:
Laurette gaat honderd procent voor inburgeringscursussen voor nieuwe Belgen.
Hoe kan dat vroeg de reporter, was het niet uw partij die dat al altijd heeft tegengehouden???
De reporter vroeg dat niet. Wel:
" Waarom was de PS in het verleden altijd tegen dat veelbesproken inburgeringsparcours, terwijl de MR al sedert lang om vroeg? Was uw fout of niet? Want nu bent u helemaal voor"
Vooruitlopend op de rest van uw tekst, dient hierbij volgende opmerking gemaakt te worden:
Citaat:
Krachtens art. 5, § 2, II, 3° van de Bijzondere Wet tot Hervorming van de Instellingen, zijn o.g.v. hun competentie in de persoonsgebonden aangelegenheden en meer bepaald voor wat de bijstand aan personen betreft de gemeenschappen exclusief bevoegd voor "het beleid inzake onthaal en integratie van inwijkelingen" en dit sedert 1980
|
Dit betekent dat voor wat de Vlaamse gemeenschap betreft, "Laurette" helemaal niets heeft "tegengehouden", tenzij u natuurlijk kan aantonen dat ze lid was van de Vlaamse regering. (:roll:)
Maar om terug te keren op uw epistel. U schrijft vervolgens:
Antwoord Laurette???
Ja maar in die tijd was de toestand heel anders en met de NVa en het Vlaamse nationalisme dat ons grote kopzorgen baarde waren wij bang dat die inburgersingscursussen tegen de franstalingen zouden gebruikt worden...
Nochtans zei Onkelinkx iets anders, m.n.:
" Ja helemaal. We zijn bang geweest. Want in het begin werd het in Vlaanderen opgestart, vanuit een ander perspectief t.a.v. de Franstaligen in de rand en dus waren we een beetje bang dat het ook wat een manier was voor personen van allochtone origine - om als die niet zouden slagen voor een examen dan te zeggen : "buiten" en ... het zijn slechts idioten die nooit van mening veranderen (interviewer: was het een fout of niet?) Ik denk dat in de omstandigheden van toen, met de manier waarop het aangebracht werd, kan men begrijpen dat we neen zegden. Maar goed, nu denk ik dat het een noodzaak is"
- waar heeft Onkelinkx het gehad over het Vlaams-nationalisme?
- waar heeft ze de N-VA vernoemd?
- waar heeft ze gezegd dat ze bang was dat de cursussen tegen de Franstaligen zouden gebruikt worden?
|