![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nooit begrepen wat dat in feite was. Nergens spreekt Jezus overigens over een 'erfzonde' of 'oerzonde'? Tenzij u mij een tekst in de één van de 4 evangelies kunt aanwijzen. Het is slechts Paulus die daar over begint. Maar Paulus is Jezus niet. In ieder geval, Jezus heeft het nergens over een zogenaamde 'oer'zonde. U bent toch een volgeling van Jezus, niet? En indien - voor zover ik weet - Jezus daar blijkbaar niet zoveel belang aan hecht (hij spreekt er nooit over), waarom heeft uw Kerk dat een heel verhaal opgezet rond die erfzonde? Erfzonde waarvan trouwens niemand nu heel goed weet wat die inhoudt. |
Citaat:
onder paus Franciscus de islam omarmen . de islam wil de staat Israël van de kaart vegen. alles wat Joods is moet vernietigd worden volgens islam. de paus zegt dat Allah dezelfde god is als van de katholieken. dus Jan bereid u maar voor, ipv naar de kerk mag je binnenkort naar de moskee en uw vrouw zal in burka rondlopen. de katholieke kerk verloochend op die manier de oorsprong van haar eigen zijn |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Israel maakt deel uit van de drie-eenheid van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest, en dat is haar recht van bestaan.
Tevens is de Bijbel ook nog eens de grondslag van de Koran, dus de Islamieten zouden hoogst blij met de terugkomst der Joden moeten zijn. :-):-):-) |
Citaat:
|
Citaat:
Heel die geschiedenis van die erfzonde is één en al Roomse fabulatie. |
Citaat:
De leer van de erfzonde is gebaseerd op het werk van de kerkvaders, onder wie Augustinus. |
Citaat:
U houdt er toch van om de haverklap te herhalen dat Jezus een wetsgetrouwe Jood was, nietwaar?! |
Citaat:
|
,
Citaat:
En als Jezus de oerzonde niet eens -niet éénmaal- vermeldt in de 4 evangeliën ( laat staan dat hij de mens van de fictieve erfzonde is komen redden...!) , waarom moet uw kerk dan heel die fictie bedenken? Want fictie en fabel is gans het bedenksel van de erfzonde. Zoveel is zeker. |
Citaat:
Lees maar eens Genesis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kortom, Jezus kent de erfzonde gewoon niet, laat staan dat hij deze belangrijk vindt, anders had hij meermaals ernaar verwezen. |
Citaat:
"Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn allergrootste schuld..." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be