| Pandareus |
3 augustus 2016 16:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(Bericht 8187038)
De reden is nochtans niet ver te zoeken: de titel van deze draad.
Die is ronduit hypocriet.
Neem liever eens een kijkje in deze draad. Die gaat namelijk honderden bladzijden lang over de vrijheid van meningsuiting. Hij werd opgestart in 2004. Twee jaar nadat ik hier terecht kwam. Zes jaar voor Nebur zijn duit hier in het zakje begon te doen, en tien jaar voor jij opdook als pandareus.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459
202 forummers (bijna 73%)wilden van de censuurwetten af. Voornamelijk Vlaams-nationalisten.
42 forummers (een goeie 17%) wilden ze behouden, vooral belgische nationalisten.
http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=2085
|
We weten alle twee dat onze meningen over de negationisme wetgeving niet gelijkloopt. (sorry, zoals je weet gruwel ik van algemeenheden in terminologie zoals 'censuurwetten' omdat dat alleen maar een truuk is om het op andere onderwerpen toepasselijk te maken).
Elke wettelijke beperking van recht op vrije meningsuiting is een zeer ernstige zaak die grondig debat waard is, en een wetgever die dat ook gedaan heeft. Het zit in een geheel waarbij men niet de illusie mag houden dat dit recht onbeperkt is, net zoals recht op godsdienstbeleving ook niet onbeperkt is. Maar ik denk dat wij elkaars argumenten ter zake wel kennen.
Ik wou er gewoon op wijzen dat Nebur nu net een van de weinigen is die daarin een extreem standpunt in neemt vanuit zijn libertaire visie op recht en de maatschappelijke ordening.
Wat dit verder met vlaamse toestanden en de zin & onzin rond referenda en wie die wel of niet wil te maken heeft is mij volstrekt onduidelijk.
Vandaag staan er dergelijke uitlatingen op een website van Vlaamse Verdediging Liga, morgen misschien op Waalse Verdediging Liga. Dit heeft geen bal te zien met communautaire zaken, en alles te maken met vreemdelingenhaat en haat tegenover moslims in het bijzonder.
Ik blijf me overigens afvragen wat Unia hoopt te realiseren met deze nutteloze poging tot proces. Hier kan gewoonweg niets van komen, tenzij zij erop speculeren dat het anderen zal aanzetten om hun spreekrecht preventief te beperken ?
|