quercus |
17 augustus 2019 19:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
(Bericht 9094778)
Allen maar om te zeggen dat er na de oorlog bewust geen afstand werd genomen van de leeuwenvlag, die zwaar beladen was. Nu jammeren dat men deze vlag associeert met collaboratie met de nazi's is hypocriet.
|
De Belgische vlag is net zogoed beladen en werd met veel overtuiging bij elke gelegenheid driftig gezwaaid door de zwaar collaborerende Rex-beweging van Reichsstandartenführer SS Leon Degrelle.
Wij, Vlaamsgezinden in dit gezegende jaar 2019, vegen feestelijk ons gat aan jullie eindeloos gemekker over die tweekleurige Vlaamse Leeuwenvlag. Voor mijn part mogen ze vrolijk door elkaar gebruikt worden.
Tenslotte nog dit: ik als 82-jarige die in het Britse Cardiff in zijn prille jeugdjaren ettelijke malen Luftwaffe-bombardementen op zijn dak heeft gekregen en wiens vader vijf jaren dienst op zee bij de Royal Navy heeft doorgebracht, wel deze oude man zegt dat jullie hardleerse belgicisten gans het collaboratieverhaal feestelijk in jullie gat mogen stoppen. Want jullie zijn wellicht voor 99% telgen uit families bij wie er tijdens WO2 in dit apenland gewoon niets is gebeurd. Grijze muizen die hier een grote muil opzetten en van wie sommigen zelfs "heldhaftige" grootvaders hadden die in 1944 vrolijk vrouwen van collaborerende families gingen kaalscheren, hakenkruisen in hun voorhoofd kerfden of ze zelfs verkrachtten. Wereldoorlog 2 en de collaboratie is jullie laatste strohalm. Binnen enkele jaren worden jullie electoraal finaal weggeblazen. Ik ga wat fruit eten om de rotte smaak weg te nemen die jullie soort op dit forum bij mij achterlaat.
|