![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al een geluk dat Zeebrugge bij Antwerpen hoort.:-D:-D |
Citaat:
Ik mag rondlopen waar ik wil....ik ben gewoon een kind van God tussen allemaal andere kinderen van God. De rest fantaseert U er maar bij om uw tekortkomingen goed te praten. Een eigen cultuur bestaat niet. Ieder mens wil uiteindelijk hetzelfde in het leven. En begin nu niet over appelmoes en pensen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, je wilt ook wat genieten van de kennis die je hebt opgedaan, eens een boek lezen in die taal en zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet het zelfs zover niet zoeken. Een "eigen cultuur" bestaat, per gezin, per wijk, per klas, per school ... En tussen EU-landen heb ik zelf (tweedehands) mogen ervaren dat schijnbare details in cultuurverschillen toch enorm kunnen door wegen (in positieve en in negatieve zin), aangezien een van mijn kinderen de dubbele nationaliteit heeft: deze van b. behouden en deze van een ander EU-land verworven. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard uitstekende keuken ('t zou eraan mankeren), maar zwaar overroepen voor al de rest: niveau van vele medewerkers komt uit 1 of andere hotelschool met gebrek aan ervaring. Hun 'opfrisplaats' is een hok en den baas heeft de humor van een dikbil emeritus, maar heeft wel het juiste netwerk bij Michelin, blijkbaar. (persoonlijke discrete mening uiteraard. 18/20 wat mij betreft maar alleen voor 't eten.) |
Citaat:
U bent eerder het type mens denk ik die al grote cultuurverschillen ziet tussen Oostendenaars en Gentenaars. Uw leefwereld is dan ook nooit van die omvang geweest als de mijne. Ik denk niet dat U de gepaste persoon bent om mij veel bij te brengen over andere culturen.. U weet toch ook dat ik via het www. niet noodzakelijk in uw buurt moet vertoeven om met U te communiceren. Ook in Azië willen mensen gewoon wat mensen overal willen. Gewoon gelukkig en gezond zijn en een waardig leven leiden.De manier waarop mensen dat geluk nastreven verschilt nogal wel eens maar uiteindelijk heb je die verschillen ook tussen mensen die allen in uw straat wonen.Mijn cultuur zal misschien veel meer verschillen met de uwe dan jij kan vermoeden. Ben jij voor de vrije liefde ? Ik wel ...Zit dat in onze cultuur ? Maar gezien U eigenlijk niet reageert op mijn stelling vermoed ik dat u met eigen cultuur niet veel meer bedoelt dan de appelmoes en pensen. |
Citaat:
|
Citaat:
Hier komen van de kansel afroepen dat je tegen Duitse overheersing bent en aan de andere kant de Vlamingen je moederland Frankrijk als de norm willen opleggen en daar, zie de verfransing van Bruxelles, eens een Vlaamse stad en de rand heel ver in gaan... Sory als je a zegt voor een ander dan geldt dat, voor mij, eerst en vooral voor jezelf en als die koek niet opgaat... Hewel zwijg dan en maak je niet langer belachelijk... Alleen maar spijtig dat zovele mensen al zodanig door die opgelegde dialectief hersendood zijn gemaakt dat ze het bedrog zelfs niet meer inzien... |
Citaat:
Normaal, ook. De politiek is vaak verkocht aan de bedrijven en de salonfähige pers is in onze tijd maar al te zeer afhankelijk van reclame-inkomsten van deze bedrijven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be