Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen is synoniem voor Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251504)

Zipper 7 januari 2020 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9216678)
Brussel Zeehaven.

:rofl:

64ha groot tegenover 12.000ha voor Antwerpen.:-)

Het Oosten 7 januari 2020 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9216713)
Apache :rofl: :lol: :rofl:

Iedereen zou zich moeten abonneren op Apache. Goede journalistiek, zeer degelijk onderbouwd, en recht voor de raap. Ze hebben voor zover ik weet dan ook geen inkomsten van reclames en zo. En een maandelijks abonnement is vrij goedkoop.

Xenophon 7 januari 2020 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9216678)
Brussel Zeehaven.

:rofl:

Antwerp Sauce.

Zipper 7 januari 2020 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216727)
Iedereen zou zich moeten abonneren op Apache. Goede journalistiek, zeer degelijk onderbouwd, en recht voor de raap. Ze hebben voor zover ik weet dan ook geen inkomsten van reclames en zo. En een maandelijks abonnement is vrij goedkoop.

Linkse rommel.

fred vanhove 7 januari 2020 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9216642)
De “haven” van Brussel??? :rofl:

En dan ook nog dit: “we hebben die Antwerpse haven in een ééngemaakt België niet nodig.” :roll: Ga wat fietsen Beulemansje...

Al een geluk dat Zeebrugge bij Antwerpen hoort.:-D:-D

fred vanhove 7 januari 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9216467)
Als u dan zo goed overeenkomt met een Duitse of een Spanjaard, vraagt u ze dan ook eens wat het volgens hen is "zich Spanjaard of Duitser voelen"?

We leven op het Europese vasteland met een Europese cultuur. Hierdoor zijn er grote gelijkenissen tussen de volkeren in Europa. Loop eens een paar weken rond in een Aziatisch land en je zal vlug het verschil merken.

We zijn allemaal gelijk Jan. We zijn allemaal kinderen van God. Voelt gij U dan iets anders dan gewoon een kind van God ?
Ik mag rondlopen waar ik wil....ik ben gewoon een kind van God tussen allemaal andere kinderen van God.
De rest fantaseert U er maar bij om uw tekortkomingen goed te praten. Een eigen cultuur bestaat niet. Ieder mens wil uiteindelijk hetzelfde in het leven.
En begin nu niet over appelmoes en pensen.

quercus 7 januari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216830)
Al een geluk dat Zeebrugge bij Antwerpen hoort.:-D:-D

Ja, want zonder Zeebrugge was de Antwerpse haven kleiner dan “Le Port Maritime de Bruxelles”. :roll::roll::roll:

De gemuilkorfde 7 januari 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9216632)
Ik vind Portugees niet echt een mooie taal, maar wel interessant.

Elk zijn smaak, natuurlijk.

Citaat:

En dan vooral de Braziliaanse variant natuurlijk.

Ik houd nu net van de Portugese variant uit Portugal zelf.

Citaat:

Zelf zou ik graag nog Italiaans leren.

Mocht ik zeeën van tijd hebben, zou ik dat ook nog wel willen leren, en Catalaans ook.
Maar ja, je wilt ook wat genieten van de kennis die je hebt opgedaan, eens een boek lezen in die taal en zo.

Henri1 7 januari 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9216730)
Linkse rommel.

VB en N-VA partijblad = rechtse rommel.

Vrijheideerst 7 januari 2020 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9216720)
64ha groot tegenover 12.000ha voor Antwerpen.:-)

Ja, maar mét een strand. 8-)

Dadeemelee 7 januari 2020 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9217185)

Met zicht op petrochemie in Antwerpen. :lol:

Jan van den Berghe 7 januari 2020 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216727)

Schijnbaar toch maar matige geapprecieerd, zelfs in linkse kringen. Apache kampt immers met financiële problemen.

Jan van den Berghe 7 januari 2020 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216834)
We zijn allemaal gelijk Jan. We zijn allemaal kinderen van God. Voelt gij U dan iets anders dan gewoon een kind van God ?
Ik mag rondlopen waar ik wil....ik ben gewoon een kind van God tussen allemaal andere kinderen van God.
De rest fantaseert U er maar bij om uw tekortkomingen goed te praten. Een eigen cultuur bestaat niet. Ieder mens wil uiteindelijk hetzelfde in het leven.
En begin nu niet over appelmoes en pensen.

Ga eens een maand in Azië. U zult onmiddellijk merken dat uw stelling "een eigen cultuur bestaat niet" volledig door het ijs zakt.

De schoofzak 7 januari 2020 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9217491)
Ga eens een maand in Azië. U zult onmiddellijk merken dat uw stelling "een eigen cultuur bestaat niet" volledig door het ijs zakt.

2
Je moet het zelfs zover niet zoeken.
Een "eigen cultuur" bestaat, per gezin, per wijk, per klas, per school ...
En tussen EU-landen heb ik zelf (tweedehands) mogen ervaren dat schijnbare details in cultuurverschillen toch enorm kunnen door wegen (in positieve en in negatieve zin), aangezien een van mijn kinderen de dubbele nationaliteit heeft: deze van b. behouden en deze van een ander EU-land verworven.

Weyland 7 januari 2020 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9217185)

Strand van St-Anneke, voor mij is da 't manneke.

Jay-P. 8 januari 2020 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9216646)
't Hof van Cleven, dichter bij jouw deur, is discreter ...

Een afknapper wat mij betreft.
Uiteraard uitstekende keuken ('t zou eraan mankeren), maar zwaar overroepen voor al de rest: niveau van vele medewerkers komt uit 1 of andere hotelschool met gebrek aan ervaring. Hun 'opfrisplaats' is een hok en den baas heeft de humor van een dikbil emeritus, maar heeft wel het juiste netwerk bij Michelin, blijkbaar.

(persoonlijke discrete mening uiteraard. 18/20 wat mij betreft maar alleen voor 't eten.)

fred vanhove 8 januari 2020 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9217491)

Beste Jan .....ik heb waarschijnlijk al 40 x meer tijd verbleven in Azië dan jij. Hoelang heb jij dan in een Aziatisch land verbleven of gewoond ? Ook andere werelddelen zijn een tijdje mijn tweede thuis geweest.
U bent eerder het type mens denk ik die al grote cultuurverschillen ziet tussen Oostendenaars en Gentenaars. Uw leefwereld is dan ook nooit van die omvang geweest als de mijne.
Ik denk niet dat U de gepaste persoon bent om mij veel bij te brengen over andere culturen..
U weet toch ook dat ik via het www. niet noodzakelijk in uw buurt moet vertoeven om met U te communiceren.

Ook in Azië willen mensen gewoon wat mensen overal willen. Gewoon gelukkig en gezond zijn en een waardig leven leiden.De manier waarop mensen dat geluk nastreven verschilt nogal wel eens maar uiteindelijk heb je die verschillen ook tussen mensen die allen in uw straat wonen.Mijn cultuur zal misschien veel meer verschillen met de uwe dan jij kan vermoeden.

Ben jij voor de vrije liefde ? Ik wel ...Zit dat in onze cultuur ?

Maar gezien U eigenlijk niet reageert op mijn stelling vermoed ik dat u met eigen cultuur niet veel meer bedoelt dan de appelmoes en pensen.

Vrijheideerst 8 januari 2020 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217242)
Met zicht op petrochemie in Antwerpen. :lol:

Ik had het over dat in Brussel.

marie daenen 8 januari 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9217749)
Beste Jan .....ik heb waarschijnlijk al 40 x meer tijd verbleven in Azië dan jij. Hoelang heb jij dan in een Aziatisch land verbleven of gewoond ? Ook andere werelddelen zijn een tijdje mijn tweede thuis geweest.
U bent eerder het type mens denk ik die al grote cultuurverschillen ziet tussen Oostendenaars en Gentenaars. Uw leefwereld is dan ook nooit van die omvang geweest als de mijne.
Ik denk niet dat U de gepaste persoon bent om mij veel bij te brengen over andere culturen..
U weet toch ook dat ik via het www. niet noodzakelijk in uw buurt moet vertoeven om met U te communiceren.

Ook in Azië willen mensen gewoon wat mensen overal willen. Gewoon gelukkig en gezond zijn en een waardig leven leiden.De manier waarop mensen dat geluk nastreven verschilt nogal wel eens maar uiteindelijk heb je die verschillen ook tussen mensen die allen in uw straat wonen.Mijn cultuur zal misschien veel meer verschillen met de uwe dan jij kan vermoeden.

Ben jij voor de vrije liefde ? Ik wel ...Zit dat in onze cultuur ?

Maar gezien U eigenlijk niet reageert op mijn stelling vermoed ik dat u met eigen cultuur niet veel meer bedoelt dan de appelmoes en pensen.

Ik ben het type mens dat zegt 'ieder zijn eigen kultuur' want intrinsiek zijn ze allemaal dezelfde... Maar die op zijn achterste poten gaat staan als er zogezegde 'grote' kulturen hier willen komen baasje spelen en hun eigen waarden en normen als voornamer en belangrijker wil opleggen..., welke waarden en normen dan nog dikwijls gelinkt zijn aan macht, overheersing, onderschikking van de anderen enz. anti-democratische rommel en anti-natuurlijke rommel meer.
Hier komen van de kansel afroepen dat je tegen Duitse overheersing bent en aan de andere kant de Vlamingen je moederland Frankrijk als de norm willen opleggen en daar, zie de verfransing van Bruxelles, eens een Vlaamse stad en de rand heel ver in gaan...

Sory als je a zegt voor een ander dan geldt dat, voor mij, eerst en vooral voor jezelf en als die koek niet opgaat... Hewel zwijg dan en maak je niet langer belachelijk... Alleen maar spijtig dat zovele mensen al zodanig door die opgelegde dialectief hersendood zijn gemaakt dat ze het bedrog zelfs niet meer inzien...

Het Oosten 8 januari 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9217490)
Schijnbaar toch maar matige geapprecieerd, zelfs in linkse kringen. Apache kampt immers met financiële problemen.

Dat zal wel. Als men aan degelijke journalistiek wil doen, wars van geldelijke en politieke apriori's, dan zal men op een gegeven ogenblik niet alleen op rechtse tenen moeten trappen maar ook op linkse. De salonfähige pers en dito politiek houden niet altijd van dat zo'n soort degelijke journalistiek die Apache bedrijft.

Normaal, ook. De politiek is vaak verkocht aan de bedrijven en de salonfähige pers is in onze tijd maar al te zeer afhankelijk van reclame-inkomsten van deze bedrijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be