![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden wij dat dan niet kunnen? :? |
Citaat:
Terwijl wij dat allemaal niet nodig hebben: een kader van regels voor onze maatschappij volstaat, en eens je dat kader hebt, moet dat niet vaak aangepast worden. Enkel maar om de 10 - 15 jaar als de maatschappij veranderd is, volstaat het om wat bij te werken aan die basis regels. En enkel maar als een groot deel van het volk iets wil, en daar massief voor opkomt, is er voldoende legitimiteit om dat kader te wijzigen. Wij zijn verzopen in de activiteit van politici. Terwijl wij enkel een kader nodig hebben met wat basis regels. |
Citaat:
Mij hoef je niet te overtuigen. Ik ben voor, kort door de bocht, een geregeld, gestructureerd anarchisme. Waar ieder zijn gang kan gaan met bv de beperking dat het geen schade mag teweegbrengen aan anderen. |
Citaat:
Te vrezen valt dat het grote nadeel van dat systeem is, dat het 'de verantwoordelijkheid' voor de samenleving in handen zou leggen van een burger die daar blijkbaar bang voor is. Of zou die burger simpelweg te lui zijn? :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, blijkbaar was dat ooit een 'noodzakelijk' compromis tussen diegenen die graag zichzelf besturen en dat ook aandurven/aankunnen, en 'de anderen'. Hoe dan ook: als 'de Zwitsers' er geen probleem van maken, is dat hun zaak. Wanneer ik terugdenk aan "Wat we zélf doen, doen we beter!", valt het me alleszins niet gemakkelijk enige blijdschap op te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat ik goed vind aan het VB is hun cordon. Als dat springt gaan ze een nog kleiner pietje hebben dan de N-VA. |
Citaat:
Men zou kunnen denken dat decennialange zegening met 'het beste onderwijs ter wereld' heeft weten te zorgen voor een zeker revolutionair potentieel bij het min of meer hoger opgeleide deel der bevolking. Waar is het verkeerd gelopen? :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt dus enkel maar erger als zij aan de macht zouden komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be