Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vlaamse partijen verliezen snel leden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28305)

Tegendradigaard 27 januari 2005 12:50

och zolang de leden hun lid niet verliezen...

allez de mannelijke toch he..

Gertj3 27 januari 2005 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Bij alle "democratische" partijen!:-) 8O

VB ook want ze rekenen zichzelf als de partij van de democratie

Luddo 27 januari 2005 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
VB ook want ze rekenen zichzelf als de partij van de democratie

Dat was het antwoord waarop ik had gehoopt!:-)

Jean-Pierre 28 januari 2005 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Terug een kleine leugen. Het Vlaams Blok is nooit tegen de vakbond geweest.
MAAAAAAAAAAAAR ze wilden de vakbond een rechtspersoonlijkheid geven.
Verstaat ge? Dan kan men vragen waar de centjes naartoe gaan.
Dan kan men vragen wat ze onder de balie aan hun werknemers betalen.
Dan kan men vragen wat ze zoal op kosten van de betalers eten. Zo kan men, blijven doorgaan. En daar maken de manipulators, ala piano van. Het Vlaams Blok (Belang) is tegen de vakbond. Maar het is zo iets als met alle andere zaken die U stelt. Halve waarheden, en grote leugens.

Fernand, ik heb hier nog een document gevonden over de vakbonden en het VB. De vakbonden heben inderdaad ten onechte Vlaamsblokkers uitgesloten.

Federale overheidsdienst Justitie
Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Advies, nr.: 51/2002 van 19 december 2002
Betreft: Uitsluiting door de vakbonden van vakbondsleden op grond van hun kandidaatsstelling op de lijst van het Vlaams Blok en de mededeling van deze persoonsinformatie aan de andere vakbonden. [size=1](Ge kunt een kopij van het ganse ding krijgen als ge mij e-mailed.)[/size]

Hier de conclusie.

De commissie stelt vast dat het opmaken van een lijst van uitgesloten leden door elke vakbond afzonderlijk op basis van een raadpleging van een kandidatenlijst van het Vlaams Blok en de toetsing ervan aan de eigen ledenlijst een legitieme verwerking is.

De commissie is daarentegen van oordeel dat voor wat betreft de doorgifte van de nominatieve lijst van de eigen uitgesloten leden aan de andere vakbonden, de oud WVP van toepassing is en deze verwerking bijgevolg een schending uitmaakt van de volgende bepaling van de oude WVP;
    • respect voor de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens (art. 6)
    • naleving van het finaliteitbeginsel (art. 5),
    • strikte beperking voor de verwerking van gevoelige gegevens (art. 6).
    • Informatieverstrekking aan de persoon wiens gegevens worden verwerkt (art. 9 en 10).
    • Bovendien moet worden gewaakt over die kwaliteit van de gegevens (art. 12) en gezorgd voor een passende beveiliging en het opmaken van en staat (rt.10).
Tenslotte dient de aangifte van deze verwerking te worden gedaan bij de commissie (art. 17).

Daarom verklaart de commissie de klachten gegrond, …

lustige lezer 28 januari 2005 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toch blijf ik me afvragen wat ze daar komen doen, tenzij het boeltje parallelliseren en saboteren. Het VB is tegen vakbonden in het algemeen. Hun slogan van een aantal jaren terug "Werken baat, staken schaad" is anders veelzeggend genoeg.

Zo, en een vakbond dient alleen om te staken? Ik geloof dat ze nog veel meer andere functies hebben. En hebben ze geen gelijk met hun slogan?

Luddo 28 januari 2005 01:26

Citaat:

Toch blijf ik me afvragen wat ze daar komen doen, tenzij het boeltje parallelliseren en saboteren. Het VB is tegen vakbonden in het algemeen. Hun slogan van een aantal jaren terug "Werken baat, staken schaad" is anders veelzeggend genoeg.

Natuurlijk is die slogan verkeerd! De juiste slogan van de vakbonden en de BSP is: [size=5]Werken schaadt, staken baat![/size]

Bobke 28 januari 2005 02:01

Citaat:

Welke slogan zou jij dan gebruiken ?
Staken baat, werken schaadt ?
In een vorig leven vocht ik ook voor de rechten van de arbeiders en het verbeteren van de werkomstandigheden.
De vakbonden wensten ons zelfs geen steun te verlenen omdat het bedrijf geen vakbonden herkende.
Toch slaagde één medestander en ik erin onze eisen te verwezenlijken.
Wellicht kunnen de meeste lezers zich niet eens voorstellen dat het maar ging om proper water om ons mee te wassen. Het water dat uit de kraantjes (héél modern toen trouwens) kwam werd rechtstreeks uit de Brugse vaart gepompt. We vroegen niet meer dan een filter in de pompinstallatie zodat het wc papier tenminste tegengehouden werd.
Toen het bedrijf de deuren sloot besefte ik pas dat het bedrijf de investeringen niet meer aan kon.
Vergelijk het maar eens met de soms onzinnige eisen die vakbonden nu stellen.

fernand 28 januari 2005 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Fernand, ik heb hier nog een document gevonden over de vakbonden en het VB. De vakbonden heben inderdaad ten onechte Vlaamsblokkers uitgesloten.

Federale overheidsdienst Justitie
Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Advies, nr.: 51/2002 van 19 december 2002
Betreft: Uitsluiting door de vakbonden van vakbondsleden op grond van hun kandidaatsstelling op de lijst van het Vlaams Blok en de mededeling van deze persoonsinformatie aan de andere vakbonden. [size=1](Ge kunt een kopij van het ganse ding krijgen als ge mij e-mailed.)[/size]

Hier de conclusie.

De commissie stelt vast dat het opmaken van een lijst van uitgesloten leden door elke vakbond afzonderlijk op basis van een raadpleging van een kandidatenlijst van het Vlaams Blok en de toetsing ervan aan de eigen ledenlijst een legitieme verwerking is.

De commissie is daarentegen van oordeel dat voor wat betreft de doorgifte van de nominatieve lijst van de eigen uitgesloten leden aan de andere vakbonden, de oud WVP van toepassing is en deze verwerking bijgevolg een schending uitmaakt van de volgende bepaling van de oude WVP;
    • respect voor de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens (art. 6)
    • naleving van het finaliteitbeginsel (art. 5),
    • strikte beperking voor de verwerking van gevoelige gegevens (art. 6).
    • Informatieverstrekking aan de persoon wiens gegevens worden verwerkt (art. 9 en 10).
    • Bovendien moet worden gewaakt over die kwaliteit van de gegevens (art. 12) en gezorgd voor een passende beveiliging en het opmaken van en staat (rt.10).
Tenslotte dient de aangifte van deze verwerking te worden gedaan bij de commissie (art. 17).

Daarom verklaart de commissie de klachten gegrond, …

Tja, JP, mij moet U niet overtuigen hoor.
Ik was één van de zovelen.
Maar toch alvast bedankt om hetgene U er heeft aan toegevoegd. Ik ben het beu van iedere keer te moeten horen, link? Waar? Wie? Wat?
Ik vind dat ze zelf maar eens moeten kijken.

Pelgrim 28 januari 2005 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Natuurlijk is die slogan verkeerd! De juiste slogan van de vakbonden en de BSP is: [size=5]Werken schaadt, staken baat![/size]

In deze tijd van toenemende neoliberale druk zou dat nog eens kunnen kloppen ook.

Tegendradigaard 28 januari 2005 12:15

Daarom dat de VLD top er zo "ontmand" bijloopt de laatste tijd...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be