Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   islamofobie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149968)

COCHINILLO 1 februari 2011 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268074)
Islamofobie, of de angst en haat van alle dingen die betrekking hebben tot de islam en moslims is uitgegroeid tot een aanvaardbare vorm van racisme. Aanvallen op moslims, intimidatie door de politie van de islamitische jeugd en media-laster van de islam zijn enkel maar dramatisch toegenomen in de periode na 9/11 , extreem rechtsen zijn er op gesprongen zoals vliegen op stront .

een fobie is een psychische aandoening en betekent "ongegronde angst" hebben voor iets.

je vraagt je af waarom de helft van de gevangenissen vol zitten met moslims hé.

COCHINILLO 1 februari 2011 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5268237)
Wisord heeft sterke kritiek op mensen zoals de paus en kardinaal leonard wanneer die bepaalde uitspraken doen.
Ik doe dat ook wel af en toe.

Maar dat gebeurt in het daartoe bestemde forum.

ha ok! je mag kritiek leveren op het katholicisme, zolang het maar in het juiste draadje is! dat is goed.

Citaat:

Islamofobie wordt hier gebruikt als middel om een bepaalde groep immigranten in een slecht daglicht te plaatsen en ze daarvoor te deporteren (ik vond het moedig dat sommigen er toch durven voor uit te komen).
Islam is geen ras, maar een ideologie. Dit is het draadje "islamofobie". Blijkbaar mag men geen kritiek op islam geven in het draadje islamofobie?

Citaat:

Dat is een groot verschil tussen racistisch denken en kritiek uiten.
het lijkt me doodnormaal dat criminelen en fundamentalisten netjes terug naar hun heimweelanden worden vervoerd. is dit nu racistisch denken of kritiek uiten?

Citaat:

Zolang jullie dat niet doorhebben zullen weinigen met verstand jullie serieus nemen.
ajakkes.

alice 1 februari 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268082)
?? Verklaar ?

Tot vervelens toe; post 222 waar onbeantwoorde vragen staan!:roll:

alice 1 februari 2011 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268104)
Heb je nog andere argumenten dan uw herhalinpostjes ?.... Hoeveel keer heb je deze al gepost ???.....

Jij voert een strijd tegen de godsdienst dwz een strijd tegen mensen. Welke mensen? Degenen welke hun identiteit wordt bepaald door hun geloof, mensen die erven een identiteit aan de hand van hun ouders of grootouders alsook in zeer veel gevallen en tot mijn spijt hun geloof. Het betekent dat jij een strijd voert tegen mensen die zichzelf zien als moslim.Hetzelfde als net voor wo2 toen ze een strijd voerden tegen Joodse mensen die zichzelf zagen als Joden .

Tegen een religie zijn kan je nooit koppelen aan solidariteit, je kan het enkel koppelen aan haat, vooroordelen, discriminatie, ignorantie en zelfs racisme(islamofobie). Je kan kritiek hebben tegen een religie, welke ik ook heb en deze kritiek bespreken met oa de moslims zodoende elkaar leren te begrijpen en te respecteren. Door haat te verkondigen bereik je niets .

Kun je ook één keertje INHOUDELIJK reageren?
Een strijd tegen ene ideologie is niet gelijk aan een strijd tegen mensen, maar dat maak je er graag van om als moraalridder ten " strijde" te strekken tegen ene vijand die er niet is.
Tegen een religie zijn die mensen onderdrukt, onderwerpt aan een gedachtengoed uit de zevende eeuw, vrouwen recuceert tot bezit, homo's ophangt en mensen basisrechten ontzegd is een veel grote vorm van solidariteit dat jou beweringen die je strouwens nooit onderboud met iets wat zelfs maar voor een argument kan doorgaan.
Mensen hebben kritiek op GEDRAG wat anderen schaadt, voor overlast zorgt, de grondwaarden van onze samenleving ondermijnt en waar RELIGIE ALS EXCUUS VOOR DIENT, je domme opmerkingen over haat zijn kinderachtig.

Wisord 1 februari 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5268151)
Dit is een wel héél hypocriete uitspraak voor iemand die op dit forum als een razende tekeergaat tegen het Katholicisme.

Mijn kritiek tov de RKK gaat ook op voor de Islam, het gaat hem om oa het geld dat naar het geloof gaat. Alboreto heeft gelijk deze discussie voeren we in de draad die in het subforum godsdienst staat. Laten we die discussie daar houden.

Je mag me daar eens uitleggen waarom ik hypociet zou zijn.

COCHINILLO 1 februari 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268788)
Mijn kritiek tov de RKK gaat ook op voor de Islam, het gaat hem om oa het geld dat naar het geloof gaat. Alboreto heeft gelijk deze discussie voeren we in de draad die in het subforum godsdienst staat. Laten we die discussie daar houden.

Je mag me daar eens uitleggen waarom ik hypociet zou zijn.

Islam is nu eenmaal meer dan een religie alleen, het is een totaalpakket, INCLUSIEF een politiek systeem.
Enkel kritiek leveren op het religieuze aspect van deze ideologie heeft geen enkele zin: waar ga jij de rigoureuze straffen voor overspel plaatsen in het religieuze aspect? Wat denk je van de sharia als religieuze beleving? hoe ga je de onderdanige inpakplicht voor vrouwen beschouwen in hun aanbidding van Allah?

Islam is nu eenmaal ook een politiek gegeven.

Mensen die denken dat kritiek op islam = kritiek op de volgelingen van Mohammed hebben geen besef waarover het gaat.
Mensen die bovendien de door de islamitische landen uitgevonden term "islamofobie" willen gebruiken: die wens ik kleinkinderen toe die geen fobie hebben en zich als dhimmies mogen gedragen in het islamitische vergane Europa van 2050.

Wisord 1 februari 2011 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5268571)
Een strijd tegen ene ideologie is niet gelijk aan een strijd tegen mensen, maar dat maak je er graag van om als moraalridder ten " strijde" te strekken tegen ene vijand die er niet is.
Tegen een religie zijn die mensen onderdrukt, onderwerpt aan een gedachtengoed uit de zevende eeuw, vrouwen recuceert tot bezit, homo's ophangt en mensen basisrechten ontzegd is een veel grote vorm van solidariteit dat jou beweringen die je strouwens nooit onderboud met iets wat zelfs maar voor een argument kan doorgaan.
Mensen hebben kritiek op GEDRAG wat anderen schaadt, voor overlast zorgt, de grondwaarden van onze samenleving ondermijnt en waar RELIGIE ALS EXCUUS VOOR DIENT, je domme opmerkingen over haat zijn kinderachtig.

Te gek, eindelijk eens een post met argumenten, wel beste Alice wie steunt er de landen die deze gruwelijkheden toepast ? De politieke islam is niet geïnteresseerd in de godsdienst waarop het zich beroept, en stelt geen maatschappelijke kritiek, de politieke islam is de tegenstander van de bevrijdingsbewegingen die nu groter en talrijker worden en waar evengoed moslims toebehoren.

Politieke islam is in feite niets anders dan een aanpassing naar de ondergeschikte status van het kapitalisme, het belangrijkste gevaar voor de betrokken personen zijn het geweld van de "radicalen" zoals jezelf in uw post beschreef. Het gekke is dat er veel geliefd zijn door het westen..?.. Het zijn zogezegd "gematigden" (die van Iran zijn een goed voorbeeld). De constante ondersteuning geboden door de pro-Amerikaanse diplomatie van de VS, Europa en Japan in het vinden van een oplossing voor het zogezegde probleem is hellemaal in overeenstemming met hun wens om de geglobaliseerde neoliberale orde in te voeren in deze landen in de dienst van het dominante kapitalisme. De combinatie van de neoliberale economie en de politieke Islam is perfect geschikt voor de dominante kapitalist . De islamistische partijen worden als instrumenten gebruikt door deze klasse.

Wisord 1 februari 2011 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5268806)
Mensen die bovendien de door de islamitische landen uitgevonden term "islamofobie" willen gebruiken: die wens ik kleinkinderen toe die geen fobie hebben en zich als dhimmies mogen gedragen in het islamitische vergane Europa van 2050.

Denk jij nu echt dat onze maatschapij onder de Sharia terecht gaat komen??... :lol::lol:... Uw doemdenken is best geestig, ik stel voor dat je een nieuwe madam soleil zoekt, die waar je nu gaat heeft een hoog Aldi gehalte. :lol::lol:

COCHINILLO 1 februari 2011 13:53

ha ja, en mo-ham-met liet zijn opponenten vermoorden omdat het amerikaanse kapitalisme roet in het eten strooide?

Pieter B 1 februari 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268859)
Denk jij nu echt dat onze maatschapij onder de Sharia terecht gaat komen??... :lol::lol:... Uw doemdenken is best geestig, ik stel voor dat je een nieuwe madam soleil zoekt, die waar je nu gaat heeft een hoog Aldi gehalte. :lol::lol:

De democratie is een precair systeem. Willen voorkomen dat ze teloor zou gaan als gevolg van islamisten, communisten of fascisten is geen doemdenken. Dat is gewoon gezonde waakzaamheid die iedere democratie nodig heeft.

Wisord 1 februari 2011 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5268983)
De democratie is een precair systeem. Willen voorkomen dat ze teloor zou gaan als gevolg van islamisten, communisten of fascisten is geen doemdenken. Dat is gewoon gezonde waakzaamheid die iedere democratie nodig heeft.

Die waakzaamheid hebben zien we idd over heel de wereld..., :roll:. Het gewoon aannemen dat het kapitalisme en democratie hand in hand gaan lijkt me erg naief en niets meer dan een mythe.De wens om geld te verwerven gaat in vele landen boven de wet en evengoed passen ze hun wetten ervoor aan, maw breken ze wetten om winst te verdienen.

Wat is democratie? Hoeveel inspraak denkt het grote publiek te hebben in een democratie? Democratie is een modewoord, iets waar politici over praten om mensen het gevoel te geven dat zij bijdragen aan hun regering, geen enkele natie heeft ooit een zuivere democratie gehad, waar alle mensen evenveel bijdragen aan de overheid.

artisjok 1 februari 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5268319)
een fobie is een psychische aandoening en betekent "ongegronde angst" hebben voor iets.

Bron?

Wisord 1 februari 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5269564)
Bron?

Dikke duim .

Wisord 1 februari 2011 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poes (Bericht 5269614)
beter dan bruine tong

Daar heb ik geen kennis van jij blijkbaar wel . :-D....

Alboreto 1 februari 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5268331)
ha ok! je mag kritiek leveren op het katholicisme, zolang het maar in het juiste draadje is! dat is goed.

Bijna.
Je kan en mag gerust kritiek leveren op godsdienst, doe ik ook.
Maar als ge godsdienst gaat gebruiken om vreemdelingen te discrimineren, dan is het racisme.

Citaat:

Islam is geen ras, maar een ideologie. Dit is het draadje "islamofobie". Blijkbaar mag men geen kritiek op islam geven in het draadje islamofobie?

Het was een algemene opmerking, niet enkel in deze draad.
Maar deze draad gaat inderdaad over islamofobie.
'kritiek', zeker op de kinderachtige manier waarop ze gesteld wordt versterkt alleen maar het punt dat deze draad wil maken.

Citaat:

het lijkt me doodnormaal dat criminelen en fundamentalisten netjes terug naar hun heimweelanden worden vervoerd. is dit nu racistisch denken of kritiek uiten?

Dat is onlogisch denken.
Criminelen horen gestraft te worden.
Fundamentalisten door rede proberen op andere gedachten te brengen, maar zolang ze niets tegen de wet doen valt het onder de vrije meningsuiting.

alice 1 februari 2011 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5270057)
Bijna.
Je kan en mag gerust kritiek leveren op godsdienst, doe ik ook.
Maar als ge godsdienst gaat gebruiken om vreemdelingen te discrimineren, dan is het racisme.

Het was een algemene opmerking, niet enkel in deze draad.
Maar deze draad gaat inderdaad over islamofobie.
'kritiek', zeker op de kinderachtige manier waarop ze gesteld wordt versterkt alleen maar het punt dat deze draad wil maken.

Dat is onlogisch denken.
Criminelen horen gestraft te worden.
Fundamentalisten door rede proberen op andere gedachten te brengen, maar zolang ze niets tegen de wet doen valt het onder de vrije meningsuiting.

En hoe noemt u denken wat niet opmerkt dat religie gebruikt kan worden om anderen te discrimineren? Ik noem dat intellectuele en morele blindheid, en u?

alice 1 februari 2011 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5268852)
Te gek, eindelijk eens een post met argumenten, wel beste Alice wie steunt er de landen die deze gruwelijkheden toepast ? De politieke islam is niet geïnteresseerd in de godsdienst waarop het zich beroept, en stelt geen maatschappelijke kritiek, de politieke islam is de tegenstander van de bevrijdingsbewegingen die nu groter en talrijker worden en waar evengoed moslims toebehoren.

Politieke islam is in feite niets anders dan een aanpassing naar de ondergeschikte status van het kapitalisme, het belangrijkste gevaar voor de betrokken personen zijn het geweld van de "radicalen" zoals jezelf in uw post beschreef. Het gekke is dat er veel geliefd zijn door het westen..?.. Het zijn zogezegd "gematigden" (die van Iran zijn een goed voorbeeld). De constante ondersteuning geboden door de pro-Amerikaanse diplomatie van de VS, Europa en Japan in het vinden van een oplossing voor het zogezegde probleem is hellemaal in overeenstemming met hun wens om de geglobaliseerde neoliberale orde in te voeren in deze landen in de dienst van het dominante kapitalisme. De combinatie van de neoliberale economie en de politieke Islam is perfect geschikt voor de dominante kapitalist . De islamistische partijen worden als instrumenten gebruikt door deze klasse.

Dus de politieke islam is de schuld van het kapitalisme volgens jou?

Wisord 1 februari 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5270260)
Dus de politieke islam is de schuld van het kapitalisme volgens jou?

Is dat de boodschap die je kreeg ?...., wel wel ... Het kapitalisme heeft er idd mee de aanzet toe gegeven om deze rechtse politieke islam de macht te doen krijgen. Daar het te doen was om de plaatselijke rijke tisten te beschermen tegen de opkomst van linkse bewegingen. Het is niet voor niets dat de westerse machten goede vriendjes zijn met oa S.A en destijds zelfs de Taliban. Oa terug te vinden met bewijzen in de docu fahrenheit 9/11 , alsook kan ik u desgewenst wel wat linkjes over doorgeven.

alice 2 februari 2011 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5270435)
Is dat de boodschap die je kreeg ?...., wel wel ... Het kapitalisme heeft er idd mee de aanzet toe gegeven om deze rechtse politieke islam de macht te doen krijgen. Daar het te doen was om de plaatselijke rijke tisten te beschermen tegen de opkomst van linkse bewegingen. Het is niet voor niets dat de westerse machten goede vriendjes zijn met oa S.A en destijds zelfs de Taliban. Oa terug te vinden met bewijzen in de docu fahrenheit 9/11 , alsook kan ik u desgewenst wel wat linkjes over doorgeven.

Dus ik had het goed gelezen; je bent jezelf er blijkbaar niet van bewust dat de gemiddelde burger in die landen ook voor de bemoeinissen van andere grootmachten een ellendig leven hadden, islam heeft steeds de politieke machtsverhouding proberen bepalen, met of zonder buitenlandse hulp, beetje kortzichtig alles op het kapitalisme te steken.

Pieter B 2 februari 2011 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5269069)
Die waakzaamheid hebben zien we idd over heel de wereld..., :roll:. Het gewoon aannemen dat het kapitalisme en democratie hand in hand gaan lijkt me erg naief en niets meer dan een mythe.De wens om geld te verwerven gaat in vele landen boven de wet en evengoed passen ze hun wetten ervoor aan, maw breken ze wetten om winst te verdienen.

Wat is democratie? Hoeveel inspraak denkt het grote publiek te hebben in een democratie? Democratie is een modewoord, iets waar politici over praten om mensen het gevoel te geven dat zij bijdragen aan hun regering, geen enkele natie heeft ooit een zuivere democratie gehad, waar alle mensen evenveel bijdragen aan de overheid.

Dus u denkt dat het invoeren van de sharia wet en het overstappen naar een soort van kalifaat systeem geen achteruitgang van de democratie is?

Wisord 2 februari 2011 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5270642)
Dus u denkt dat het invoeren van de sharia wet en het overstappen naar een soort van kalifaat systeem geen achteruitgang van de democratie is?

Dat is idd een achteruitgang beste Pieter maar dat neemt niet weg dat onze democratie wel een democratie is. Maar nu zijn we weer off topic bezig denk ik . :-D ....

Alboreto 2 februari 2011 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5270254)
En hoe noemt u denken wat niet opmerkt dat religie gebruikt kan worden om anderen te discrimineren? Ik noem dat intellectuele en morele blindheid, en u?

Interessant gegeven om eens over te discussieren in het forum 'Godsdienst en levensovertuiging'.
Hier is het off-topic

COCHINILLO 2 februari 2011 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5270668)
Dat is idd een achteruitgang beste Pieter maar dat neemt niet weg dat onze democratie wel een democratie is. Maar nu zijn we weer off topic bezig denk ik . :-D ....

wil u zeggen dat indien de moslims en collabo's hier de meerderheid uitmaken, het democratisch zal beslist worden dat sharia wordt toegepast?

Wisord 2 februari 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5270840)
wil u zeggen dat indien de moslims en collabo's hier de meerderheid uitmaken, het democratisch zal beslist worden dat sharia wordt toegepast?

Wat een onzin, nee mijn beste zwijntje .... de sharia zal hier nooit komen wees gerust.

Pieter B 2 februari 2011 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5270668)

Sorry nu volg ik niet meer, u zei net dat we hier geen echte democratie hadden om mijn stelling dat we onze democratie moesten beschermen te nuanceren of onderuit te halen.

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo is (zoals u hier net bevestigd), betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

Dus u stelling dat we hier geen beschermenswaardig systeem hebben slaat geheel nergens op.

En dit is niet off topic. Want het is net die drang om ons systeem te beschermen die u catalogeert als Islamfobie.

COCHINILLO 2 februari 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5271815)
Sorry nu volg ik niet meer, u zei net dat we hier geen echte democratie hadden om mijn stelling dat we onze democratie moesten beschermen te nuanceren of onderuit te halen.

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo (zoals u hier net bevestigd) is betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

Dus u stelling dat we hier geen beschermenswaardig systeem hebben slaat geheel nergens op.

En dit is niet off topic. Want het is net die drang om ons systeem te beschermen die u catalogeert als Islamfobie.

voil�* 2

Pieter B 2 februari 2011 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5270864)
Wat een onzin, nee mijn beste zwijntje .... de sharia zal hier nooit komen wees gerust.

En dat weet u omdat u helderziend bent?

AsGardSGO 2 februari 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5255233)
Een fobie is een soort van irrationele, ongegronde angst voor iets.
Ik heb geen angst voor ieslaam, maar een grondige bloedhekelige afkeer van ieslaam.
Ik heb een afkeer voor alle religiefanatisme in het algemeen, maar voor islam in het bijzonder. Dat boekje is bloedlink gevaarlijk als het letterlijk geïnterpreteerd wordt, niet enkel voor Joden, Christenen en niet-gelovigen, maar zelfs voor 'mede'gelovigen, de enige uitweg uit ieslaam is de dood, die dan ook veruit te verkiezen is boven leven onder ieslaamitisch onderdrukkend juk - vandaar waarschijnlijk dat ze mekaar 'en masse' uitmoorden - omdat de 'dood' hen een 'beter' leven belooft en ze dit leven verachten!

Maar het is dat net wat ej niet openbaar mag zeggen in onze tolerante en open samenleving, laat staan tegen een moslim of die gemeenschap. Wel of niet fundamentalistisch al gelijk.
Maar ja zolang men andere en zichzelf kan beliegen door het als fobie af te schilderen geeft blijkbaar meer gewetensrust dan bepaalde dingen onder ogen te zien.

Wisord 2 februari 2011 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5271815)

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo is (zoals u hier net bevestigd), betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

We zullen even de discussie over wat jij en ik als democratie beschouwen in het midden laten en verder gaan met uw bewering dat jij denkt dat de islam niet verenigbaar is met onze 'democratie'. Wel, kijk bvb naar de Egyptische Revolutie , dit is een massale beweging voor de democratie het vernietigt dan ook volledig de stelling dat democratie onverenigbaar is met de islam. Dit is dan ook een revolutie voor uw democratie ..... Nu stel ik u de vraag hoe kan er sprake zijn van een aanval op onze democratie als deze mensen zelf vechten voor deze democratie ?

Wisord 2 februari 2011 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5271820)
En dat weet u omdat u helderziend bent?

Omdat niemand dat hier wil, de enige die dit willen zijn een handvol idioten die daarmee oa het VB en andere islamofoben voeden in hun haat.

artisjok 2 februari 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5268319)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5269564)
Bron?

Dat duurt wel lang voor je een bron geeft.

COCHINILLO 2 februari 2011 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5272029)
We zullen even de discussie over wat jij en ik als democratie beschouwen in het midden laten en verder gaan met uw bewering dat jij denkt dat de islam niet verenigbaar is met onze 'democratie'. Wel, kijk bvb naar de Egyptische Revolutie , dit is een massale beweging voor de democratie het vernietigt dan ook volledig de stelling dat democratie onverenigbaar is met de islam. Dit is dan ook een revolutie voor uw democratie ..... Nu stel ik u de vraag hoe kan er sprake zijn van een aanval op onze democratie als deze mensen zelf vechten voor deze democratie ?

wat heeft de huidige revolutie in Egypte te maken met islam?

bent U zo iemand die meent aan iemands kleurtje te kunnen zien welke politieke of religieuze voorkeur hij of zij heeft?

COCHINILLO 2 februari 2011 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5272096)
Dat duurt wel lang voor je een bron geeft.

dat over die gevangenissen staat hier al tig keer vermeld. zoek het zelf op.

de betekenis van fobie staat op wiki.

artisjok 2 februari 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5272110)
dat over die gevangenissen staat hier al tig keer vermeld. zoek het zelf op.

Sedert jij forumlid bent?
Ik heb het opgezocht, en die vermelding is zeer variabel en steevast zonder bron.:
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385

COCHINILLO 2 februari 2011 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5272139)
Sedert jij forumlid bent?
Ik heb het opgezocht, en die vermelding is zeer variabel en steevast zonder bron.:
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385

lezen alleen telt niet mee voor jou?

Zelfs Sven Mary heeft nog grotere cijfers gegeven. google eens

Citaat:
"Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus."

Sven Mary (Strafpleiter), De Standaard, 01.08.09

daiwa 2 februari 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5272164)

Citaat:
"Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus."

En nu zal arti een link vragen.

Nidstang 2 februari 2011 17:14

Citaat:

Egyptian protesters promise to destroy Israel

Maar je hebt verder gelijk hoor. In plaats van gewoon Israël willen vernietigen, willen ze nu Israël democratisch vernietigen.

Mooi he, islam en democratie? Perfect verenigbaar ook.

artisjok 2 februari 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5272164)

Citaat:

Het ging toch over het aandeel moslims. Nu kom je af met allochtonen.
Je lijkt het VB wel. Die doen dat ook graag.

Graag een verifieerbare bron.

Pieter B 2 februari 2011 17:55

Citaat:

Ik heb niet gezegd dat Islam niet verenigbaar is met democratie. Waarom denkt u dat?

Wisord 2 februari 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5272336)
Ik heb niet gezegd dat Islam niet verenigbaar is met democratie. Waarom denkt u dat?

Ik veronderstelde daar je zwijntje bijsprong in haar bewering dat jij die mening ook had. Maar idd, in uw eerste post verwijs je wel duidelijk naar het Islamisme en niet de Islam. Volgende keer geen zwijntjes meer bijspringen dat brengt verwarring . ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be