Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de reden waarom BDW gedumpt werd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169675)

mkb 7 april 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066574)
Vervalsen van quotes nu ook nog... Het gaat van kwaad naar erger met u. En dan maar anderen verwijten dat ze "trollen"... :?

Erg hé, als u troltechnieken tegen u gekeerd worden. :lol:
Ik zie dat je hier al 5 pagina's lang je mantra aan het herhalen bent, misschien moet je toch maar even pauzeren.

Raf 7 april 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6066580)
Erg hé, als u troltechnieken tegen u gekeerd worden. :lol:
Ik zie dat je hier al 5 pagina's lang je mantra aan het herhalen bent, misschien moet je toch maar even pauzeren.

Het bezittelijk voornaamwoord is "uw", niet "u".

Zonder dank. 8-)

stuyckp 7 april 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066570)
Nee, feiten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit

toch eens nalezen als ik u was.

stuyckp 7 april 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066582)

Zonder dank. 8-)

Als we geen argumenten hebben wat doen we dan ?
Juist ja.

Effect 7 april 2012 16:56

Citaat:

Nee, feiten.

Het is een feit dat BDW gedumpt werd. Ik ga akkoord dat het een diffuus en tactisch spel was, maar het heeft gewerkt. Dat u dit nog gelooft ook nog bewijst vooral hoe goed de propagandamachine van de CD&V-VLD-SP.a het doet.

mkb 7 april 2012 16:58

Citaat:

Je eerste post in deze draad dat geen volstrekte onzin is. :thumbsup:

Effect 7 april 2012 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6066600)
Je eerste post in deze draad dat geen volstrekte onzin is. :thumbsup:

Babysteps

TaAlveriFikateuR 7 april 2012 17:15

Citaat:

Nee, feiten.

Leugens, leugens en nog eens leugens!

TaAlveriFikateuR 7 april 2012 17:16

Citaat:

Zonder dank. 8-)

De taalverificateur is weer eens bezig... Als hij zich niet meer kan verdedigen gaat hij spijkers op laag water gaan zoeken.

Demper 7 april 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066545)
Blah blah blah...

Dat noem ik nog eens argumentatie.
Sterk, zeer sterk.

born2bewild 7 april 2012 17:24

the unbearable lightness of being

http://forum.politics.be/search.php?searchid=1291366

69 keer kul om het land te redden op 1 draad op 1 zaterdag

astemblief

ViveLaBelgique 7 april 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066513)
En hoe had die noodregering er dan moeten uitzien ?
En hoe moet dat gebeuren als Di Rupo zelf al een meerderheid heeft ?
Uw scenario klopt gewoon niet.

Zo precies dat Bart De Wever en de N-VA tezamen met het Vlaams Belang niet ten machte zou zijn om Elio Di Rupo I ten val te doen brengen.

stuyckp 7 april 2012 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6066660)
Zo precies dat Bart De Wever en de N-VA tezamen met het Vlaams Belang niet ten machte zou zijn om Elio Di Rupo I ten val te doen brengen.

Dus ?

ViveLaBelgique 7 april 2012 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066521)
Wat een onzin, ik laat het je zelf argumenteren :

Heeft u nu echt zelf niet in de gaten hoe inconsequent uw bovenstaande post in feite is.
De grote massa had niets in de gaten,
maar ze ziet wel de wolken hangen ???? 8O
Wat is het nu eigenlijk ?

Inderdaad een kemel van mijnentenwege. Ik wil gewoon zeggen dat iedereen de wolken van een nakende bankcrisis wel zag hangen maar dat niet iedereen wist dat deze reeds in September 2011 gingen losbarsten.

ViveLaBelgique 7 april 2012 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066521)
Wat een onzin, ik laat het je zelf argumenteren :

Heeft u nu echt zelf niet in de gaten hoe inconsequent uw bovenstaande post in feite is.
De grote massa had niets in de gaten,
maar ze ziet wel de wolken hangen ???? 8O
Wat is het nu eigenlijk ?

Inderdaad een kemel van mijnentenwege. Ik verduidelijk mezelf. Ik wil gewoon zeggen dat iedereen de wolken van een nakende bankcrisis wel zag hangen maar dat niet iedereen wist dat deze reeds in September 2011 gingen losbarsten.

Another Jack 7 april 2012 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066557)
:rofl:
Zal ik zeker doen jack.
Onthoudt u dan voor mij volgende 4 woorden goed :
consequent, consequent, consequent, consequent.

Consequent?

Dan hadden jullie niet eens deelgenomen aan de onderhandeling over een federale regering die in strijd is met de eerste regel van jullie partijprogramma.

Raf 7 april 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066595)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit

toch eens nalezen als ik u was.

Yep, Stemt helemaal overeen met mijn visie.

Raf 7 april 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066598)
Als we geen argumenten hebben wat doen we dan ?
Juist ja.

Moest daar tegen geargumenteerd worden dan?

ViveLaBelgique 7 april 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066535)
Omdat de waarheid zijn rechten heeft. Simpel.
Di Rupo heeft een jaar lang tegengewerkt en gaf gedurende een lange periode niet thuis. Het idee om de N-VA te laten vallen moest rijpen. Mensen moesten de lange regeringsvorming beu worden om alzo voldoende draagkracht te krijgen voor een regering die in Vlaanderen niet gewenst is.

Wat deed de N-VA hieraan ? Buiten Caroline Gennez betreden dat Elio Di Rupo zich moest "smijten" ?

Raf 7 april 2012 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6066599)
Het is een feit dat BDW gedumpt werd. Ik ga akkoord dat het een diffuus en tactisch spel was, maar het heeft gewerkt. Dat u dit nog gelooft ook nog bewijst vooral hoe goed de propagandamachine van de CD&V-VLD-SP.a het doet.

Onzin. Hij koos er zelf voor om aan de kant te gaan staan. Dat is zo klaar als een klontje.

patrickve 7 april 2012 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6066350)
Had Der Wever van de koning een formatieopdracht gekregen dan ?

Maar los daarvan, ik herhaal het voor de zoveelste keer : het was dwaas van EDR om de nota die BDW in het kader van zijn "verduidelijkingsopdracht" van tien dagen schreef, direkt af te schieten.
Maar aub, doe niet alsof je het verschil tussen onderhandelaars/informateurs niet kent en een echte formatie opdracht. Van een neofiet van 18 jaar zou ik dat geloven, maar niet van een door de wol geverfde politics.be forummember 8-)

Maar dat is dan ook precies wat ik stelde: er zijn twee visies, een waarbij de N-VA "geweigerd heeft verder te onderhandelen" (en dus aan de kant is gaan staan), en de andere waar de N-VA gewoon 1 keer gedaan heeft zoals Di Rupo al verschillende keren gedaan had, namelijk niet met een bepaalde nota willen verder gaan, in het bijzonder die van De Wever.

Als iedere speler aan tafel evenwaardig zou zijn, dan zou het duidelijk zijn dat de eerste die "geweigerd heeft te onderhandelen" Di Rupo was. Die heeft meerdere Vlaamse nota's afgeschoten, om te beginnen die van De Wever. Maar men heeft nooit gezegd dat Di Rupo "aan de kant is gaan staan". Nee, het resultaat is altijd geweest dat er een nieuwe nota werd opgesteld. Uit symmetrie zou je dus ook verwachten dat toen BDW "nee" zegde op de nota Di Rupo, dat men hem niet beschouwde als zijnde meer aan de kant staand dan Di Rupo eerder.

Ik heb ook aangegeven waar het verschil hem zit, waardoor de situatie niet symmetrisch is: het verschil zit hem in het Belgische Compromis, waar Vlamingen mogen proberen te RADEN wat Franstaligen wensen, en waar Franstaligen kunnen ZEGGEN wat ze wensen. Op dat laatste moet, naargelang, direct "ja" gezegd worden, of na wat tegenpruttelen.

En dat is PRECIES wat je hier komt te zeggen: op een zeker ogenblik is het genoeg geweest, hadden de Vlamingen genoeg tegengeprutteld en nota's geproduceerd die niet voldeden aan de zin van de Franstaligen, en heeft men dus de Franstaligen een FORMATIE OPDRACHT gegeven, zijnde "nu is het genoeg geweest, nu gaan jullie ja zeggen" en hebben zij uiteindelijk op papier gezet wat er volgens hen op papier had moeten komen maar waar de Vlamingen steeds gefaald hebben om te raden wat de Franstaligen wilden.
Als je DAN, volgens de Belgische regels, als Vlaming niet "ja" zegt, wil dat zeggen dat je niet meer speelt volgens de regels van het spel.

born2bewild 7 april 2012 18:11

bijkomend probleem is dat de francofonen duikboten hebben bij de zogenaamde vlaamse partijen

S-PA en Groen! om ze niet te noemen

ViveLaBelgique 7 april 2012 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 6066701)
Maar dat is dan ook precies wat ik stelde: er zijn twee visies, een waarbij de N-VA "geweigerd heeft verder te onderhandelen" (en dus aan de kant is gaan staan), en de andere waar de N-VA gewoon 1 keer gedaan heeft zoals Di Rupo al verschillende keren gedaan had, namelijk niet met een bepaalde nota willen verder gaan, in het bijzonder die van De Wever.

Als iedere speler aan tafel evenwaardig zou zijn, dan zou het duidelijk zijn dat de eerste die "geweigerd heeft te onderhandelen" Di Rupo was. Die heeft meerdere Vlaamse nota's afgeschoten, om te beginnen die van De Wever. Maar men heeft nooit gezegd dat Di Rupo "aan de kant is gaan staan". Nee, het resultaat is altijd geweest dat er een nieuwe nota werd opgesteld. Uit symmetrie zou je dus ook verwachten dat toen BDW "nee" zegde op de nota Di Rupo, dat men hem niet beschouwde als zijnde meer aan de kant staand dan Di Rupo eerder.

Ik heb ook aangegeven waar het verschil hem zit, waardoor de situatie niet symmetrisch is: het verschil zit hem in het Belgische Compromis, waar Vlamingen mogen proberen te RADEN wat Franstaligen wensen, en waar Franstaligen kunnen ZEGGEN wat ze wensen. Op dat laatste moet, naargelang, direct "ja" gezegd worden, of na wat tegenpruttelen.

En dat is PRECIES wat je hier komt te zeggen: op een zeker ogenblik is het genoeg geweest, hadden de Vlamingen genoeg tegengeprutteld en nota's geproduceerd die niet voldeden aan de zin van de Franstaligen, en heeft men dus de Franstaligen een FORMATIE OPDRACHT gegeven, zijnde "nu is het genoeg geweest, nu gaan jullie ja zeggen" en hebben zij uiteindelijk op papier gezet wat er volgens hen op papier had moeten komen maar waar de Vlamingen steeds gefaald hebben om te raden wat de Franstaligen wilden.
Als je DAN, volgens de Belgische regels, als Vlaming niet "ja" zegt, wil dat zeggen dat je niet meer speelt volgens de regels van het spel.

Nikske raden. Onze zijn zich volledig bewust van wat hun mogelijke coalitiepartners en oppositie drijft. Tsun Tzu: "Know your enemy. Use spies and pay them well".

TaAlveriFikateuR 7 april 2012 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066681)
Onzin. Hij koos er zelf voor om aan de kant te gaan staan. Dat is zo klaar als een klontje.

Het is al goed ventje... ge krijgt gelijk. Ga nu maar lekker terug uw kleren gaan aandoen of laat je nog wat neuken in je kont.

Another Jack 7 april 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR (Bericht 6066722)
Het is al goed ventje... ge krijgt gelijk. Ga nu maar lekker terug uw kleren gaan aandoen of laat je nog wat neuken in je kont.

Ja...
Zo ontaardt vroeg of laat alle kritiek op BDW.

Raf 7 april 2012 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6066729)
Ja...

:lol:

fonne 7 april 2012 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6065741)
x 2

dat gaan we nog een paar honderd keer moeten herhalen denk ik :lol:

Ah, de Goebbels taktiek dus.
Citaat:

Man muss eine Lüge nur sooft wiederholen, bis man selber daran glaubt

fonne 7 april 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6066729)
Ja...

Ik denk eerder het getrol van mensen die de waarheid willen verdraaien.

Another Jack 7 april 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6066739)
Ah, de Goebbels taktiek dus.

Hoe noemt men de tactiek ook alweer waarbij men steeds iemands opleiding probeert te ridiculiseren, zonder zijn eigen verdiensten te durven vernoemen?

De fonnetechniek?

patrickve 7 april 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6066720)
Nikske raden. Onze zijn zich volledig bewust van wat hun mogelijke coalitiepartners en oppositie drijft. Tsun Tzu: "Know your enemy. Use spies and pay them well".

Ik zeg niet dat er een "hogere macht" is die het Belgische Compromis oplegt, he. Het is gewoon de resultante van het politieke gedrag in Belgie.

Another Jack 7 april 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6066750)
Ik denk eerder het getrol van mensen die de waarheid willen verdraaien.

De waarheid is een raar iets, fonne.
Wat voor u waar is voor een ander complete onzin en vice versa.

Neem nu het Adam en Eva-verhaal , volgens u is dat waarheid.
Volgens mij onzin.

stuyckp 7 april 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066676)
Yep, Stemt helemaal overeen met mijn visie.

Ik denk dat je het niet goed begroepen hebt :
Feit : Elio schreef een nota
Feit : BDW zei niet te willen onderhandelen op basis van deze nota
Feit : BDW gaf tal van argumenten tegen deze nota op een persconferentie
Feit : BDW gaf aan ter beschikking te staan voor onderhandelingen op basis van een andere nota

-> ergo
nergens is er een feit te bespeuren dat onomstotelijk zegt dat BDW zelf langs de kant is gaan staan. Wel integendeel.
Maw u kent ofwel de feiten niet, of u wenst ze te negeren, of u voegt er een eigen interpretatie aan toe maar dan zijn het geen feiten meer, maar uw waanbeelden.

born2bewild 7 april 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066681)

Originele zienswijze. Die hadden we nog niet gehoord in dit topic...

Demper 7 april 2012 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6066779)
Originele zienswijze. Die hadden we nog niet gehoord in dit topic...

Kan er iemand een ander plaatje opleggen...

born2bewild 7 april 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6066785)
Kan er iemand een ander plaatje opleggen...

wanneer we aan 't gatje zijn

Demper 7 april 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6066786)
wanneer we aan 't gatje zijn

:lol:

Raf 7 april 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6066778)
Ik denk dat je het niet goed begroepen hebt :
Feit : Elio schreef een nota
Feit : BDW zei niet te willen onderhandelen op basis van deze nota
Feit : BDW gaf tal van argumenten tegen deze nota op een persconferentie
Feit : BDW gaf aan ter beschikking te staan voor onderhandelingen op basis van een andere nota

-> ergo
nergens is er een feit te bespeuren dat onomstotelijk zegt dat BDW zelf langs de kant is gaan staan. Wel integendeel.
Maw u kent ofwel de feiten niet, of u wenst ze te negeren, of u voegt er een eigen interpretatie aan toe maar dan zijn het geen feiten meer, maar uw waanbeelden.

Blah blah blah...

De Wever weigerde om aan de onderhandelingen deel te nemen. Hoe, waarom, wanneer en voor hoelang doen er niet toe. Hij koos ervoor om aan de kant te gaan staan. Aanvaard dat nu toch eens...

mkb 7 april 2012 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066802)
Aanvaard dat nu toch eens...

Herhaal het nog eens, misschien gelooft hij je dan.

Raf 7 april 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6066809)
Herhaal het nog eens, misschien gelooft hij je dan.

Als dat nodig is, zal ik dat doen. Zolang de niveanen hier leugens blijven verkondigen over De Wever die "aan de kant werd gezet", zal ik die leugens blijven ontmaskeren.

Heeft u daar een probleem mee? Pech gehad.

TaAlveriFikateuR 7 april 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6066802)
Blah blah blah...

De Wever weigerde om aan de onderhandelingen deel te nemen. Hoe, waarom, wanneer en voor hoelang doen er niet toe. Hij koos ervoor om aan de kant te gaan staan. Aanvaard dat nu toch eens...

Leugenaar! De Wever weigerde helemaal niet! Toch blijf je bij je beweringen. Dat maakt je tot een ordinaire leugenaar. Je leest enkel wat in jouw kraam past.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be