![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U zou blijkbaar héél graag van het Judaïsme iets maken dat slechts steunt op de tekst van de Pentateuch, diepgevroren én meedogenloos is. Het spijt me dat ik u en de ettelijke Joden-bashers op dit forum moet ontgoochelen. Het Judaïsme is zo niet. |
Citaat:
U antwoordt naast de kwestie. Ik vind het heel interessant wat u hierboven zegt (alhoewel zonder pretentie ik dit ongeveer al wist) maar dat is niet wat ik van u weten wil. En daarom herhaal ik nog maar eens: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wees maar zeker dat ultra-orthodoxe joden deze straf zouden toepassen, moesten ze het ooit voor het zeggen hebben. Net zoals de katholieke kerk dit deed toen ze het voor het zeggen had. En net zoals de fundamentalistische islam het nog steeds toepast. |
Citaat:
|
Citaat:
Jij wilt een Judaïsme dat uitsluitend bestaat in het �* la lettre toepassen van de tekst van de Geschreven Torah. Of je het nu graag hebt of niet, voor een observante Jood is de Halakha die is vastgelegd in de Orale Torah net zo belangrijk. En tegelijkertijd wil u hier tegenover anderen zitten pontificeren dat u het allemaal wel beter weet. Met jou zet ik de discussie over dit onderwerp stop. Je weigert je neer te leggen bij een realiteit die niet beantwoordt aan het door jou gekoesterde negatieve beeld van het Judaïsme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wetenschappelijk bewezen, dat moslims vaak staan te rochelen. Dat is inderdaad een gewoonte van vele moslims, het is een teken van beleefdheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik probeer nu al een tijdje te begrijpen welke islam stroming we nu kunnen bestempelen als 'de juiste' en die niet voldoet aan onze foute vooroordelen die we blijkbaar hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het persoonlijk nog wel op met de noord afrikaanse berbers maar die hebben eerder een allegaartje van gebruiken en zijn nu quasi volledig soenitisch geïslamiseerd, veel marokkanen hebben berberse voorouders, ze zouden beter daar eens hun roots zoeken in plaats van bij de islam die de berbers veroverd hebben tijdens de middeleeuwen. |
Citaat:
Ahmadiyya worden evenwel toch toegelaten tot Mekka, wat dus toch een impliciete erkenning is van hun moslim-zijn. |
Ik mis eigenlijk toch veel zo zonder Godsdienst.
Hier hebben ze kraantjeswater of Spa, die heilig word als iemand er over wuift. Het neemt van mensen erfzonden (?) weg van pasgeborenen, die als enige fout eens, in een pamper gepist of gekakt hebben. In Israël heb je dan weer veel frustratie, want ze vinden het nodig met hun hoofd tegen een muur te bonzen. In Mekka zijn ze dan weer kwaad op een muur die langs een grote zwarte kist staat. Vraag me af wat die muur hen gedaan heeft, dat ze er de ganse dag met stenen tegen gooien. Maar ik geef toe, logica is niet mijn sterkste zijde. |
Citaat:
Al is die regel niet overal geldig blijkbaar want moslims worden ook dood gestenigd en veroordeeld voor afwijkende ideeën van de islam, het is een ingewikkeld gedoe. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom is het dat bij de meeste " faits divers " er geen namen bijstaan. Snap je ? |
Citaat:
|
Ik snap niet wat dat boeit, criminelen hun origine. Is je afkomst, huidskleur of geloof een etiket dat op je hangt met zo'n tekst van: "Pas op! Ik ben een ... van afkomst, mijn huidskleur is ... en mijn geloof is ..." en waar we aan de hand daarvan met de hamer der rechtvaardigheid het vonnis kunnen vellen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind van niet, massa's voorbeelden van misdrijven door jongeren en jongerenbendes. Voor het gemak kleven we er gewoon allochtoon of buitenlander op, als we de info niet krijgen raden we ernaar en dat is niet beter. |
Citaat:
|
Citaat:
Om te voorkomen dat de criminaliteitscijfers deze ongekende hoogten behouden, zonder dat er zicht is op enige ernstige remediëring, is het noodzakelijk de OORZAAK van dat ongewenst gedrag te zoeken. Nu natuurlijk als het "niet politiek correct" is, om te gaan zoeken naar enige oorzaak buiten - het is de schuld van de vuile witten - het is de schuld van de discriminatie (hoezo? we mogen toch geen afkomst meerekenen?) - het is de schuld van hun slechte economische positie - het is de schuld van onze onverdraagzaamheid - het is de schuld van de racistische politieagent - het is de schuld van het racistische slachtoffer vul aan. de lijst is lang BEHALVE de werkelijke oorzaak, nl. het totaal verknipte wereldbeeld, de totale criminele ideologie die het gedachtengoed is van een 7de eeuwse halfgekke warlord het totale apartheidssysteem van die criminele ideologie. Welja, dan bouwen ze maar gevangenissen bij, de joden gaan dan lopen, en de intelligentsia van de autochtone bevolking gaat mee, en dan zorgen ze er maar voor dat het hier een derdewereldland wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Van bv de italianen hebben we dat probleem niet, die zijn gemixt met de lokale bevolking en daar kun je niet echt meer spreken van groepen en wijken. De oude zwart afrikaanse inwijkelingen zijn ook geassimileerd en zelfs de vlamingen die volgens de walen lui en dieven waren kun je niet meer als groep herkennen in wallonie. Moslims daarentegen willen niet mixen, wonen bij elkaar, willen niet trouwen met westerlingen en halen hun bruid, imams en schoonvader rechtstreeks uit het thuisland. Ze hebben van zichzelf een sociaal afzonderlijke bevolkingsgroep gemaakt met z'n eigen problemen waaronder een hogere misdaad. Als je het probleem wil aanpakken moet je ze als gemeenschap samen zien en de feiten niet proberen weg te stoppen, dat helpt niet. |
Citaat:
De wet geeft in deze onmiskenbaar het voorbeeld. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ten tweede: lees zelf de krant ten derde: zoek op Pim Fortuyn, maar ja die werd vermoord voordat jij geboren werd zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
misschien kan je eens opzoeken wie Fortuyn was? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be