Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse kust volzet,ondanks boycot Franstaligen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201117)

Jan van den Berghe 25 april 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113467)
Dat zal wel! Sinds dat de NVA in de Vlaamse regering zit, heb ik nog nooit zoveel Vlaamse belastingen betaald als nu! En ik vrees dat dit slechts het begin is met die gasten.

Welke "Vlaamse belastingen" zijn er dan wel bijgekomen of verhoogd (door de N-VA)?

fred vanhove 25 april 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7113816)
Oordelen op uiterlijk, dat is niet ze goed. Oordelen op basis van prestaties, dat is beter. Op basis van goed bestuur beslis ik om de nieuwe een kans te geven.
Doodgewoon omdat het vorige bestuur slecht was. Ik lees ook Franstalige kranten en daar wordt echt zwaar gekapt. Daartegenover is de Vlaamse pers doodbraaf. Buiten een paar pijnpunten zoals de zware aanpak van cannabis gebruikers, waar geen bewijs voor is. En het intentieproces van Homans, in de geest van een rare prof. Sorry boy.

Ik oordeel op wat mensen zeggen en hoe ze denken over dingen .Als ik naar die twee luister geeft me dat geen veilig gevoel !

vlaams realist 25 april 2014 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113959)
Ik oordeel op wat mensen zeggen en hoe ze denken over dingen .Als ik naar die twee luister geeft me dat geen veilig gevoel !

Ik doe dan ook geen enkele moeite om je hier te houden. Die klank van zware schoenen in je straat, die meerderheid van rechtse mensen in je buurt. Beangstigend niet? Gelukkig kan je vluchten, maar waarheen?
Welk land gaat je aanvaarden en onderhouden als je de taal niet spreekt, en ze niet wil leren?

vlaams realist 25 april 2014 21:57

https://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg&gl=BE

fred vanhove 25 april 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7113970)
Ik doe dan ook geen enkele moeite om je hier te houden. Die klank van zware schoenen in je straat, die meerderheid van rechtse mensen in je buurt. Beangstigend niet? Gelukkig kan je vluchten, maar waarheen?
Welk land gaat je aanvaarden en onderhouden als je de taal niet spreekt, en ze niet wil leren?

Maak U geen zorgen ik kan eender waar naartoe en mag overal binnen en zal zelfs meer dan welkom zijn want heb niemand nodig om me te onderhouden en spreek vlot enkele talen....Echter heb ik de indruk dat eerder U bang bent van enkele dingen ?

fred vanhove 25 april 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7113970)

Waarom legt U de link met zware schoenen in de straat ? Hoe komt U eigenlijk daarbij ?

Jan van den Berghe 25 april 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113749)
Als ik die twee kopstukken daar in Antwerpen zie staan voel ik me toch niet zo direct op mijn gemak.....ze stralen iets uit ...weet het niet ...

"Wat" stralen ze dan wel uit? Beoordeelt u trouwens mensen op "hun uitstraling"? Kortom, op hun uiterlijk dus?

fred vanhove 25 april 2014 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7114007)
"Wat" stralen ze dan wel uit? Beoordeelt u trouwens mensen op "hun uitstraling"? Kortom, op hun uiterlijk dus?

Naar het schijnt is de mensen hun stemgedrag toch vooral gebaseerd op 'het' uiterlijk...eerder dan op een gedachten goed ?

Bob 26 april 2014 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114013)
Naar het schijnt is de mensen hun stemgedrag toch vooral gebaseerd op 'het' uiterlijk...eerder dan op een gedachten goed ?

Dat denkt Maya Detiege toch ;-)

Gipsy 26 april 2014 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7108458)
Franse Opaal kust ,complete rust, hier en daar een paar wandelaars.
Vlaamse Kust volzet,ondanks Franstalige boycot.

Waar zou de economie het best gedraaid hebben ,denk je?

We moeten dus zeker geen schrik hebben voor "de Franstalige boycot" bij de Vlaamse onafhankelijkheid.:-)

De Côte d'Opale heeft nooit gemikt op massa toerisme en bestaat gelukkig genoeg voor een groot deel uit beschermde natuur en landschappen. Met fauna, flora en vogelreservaten. Niets dus voor de typische dijk processie ganger van Oostende of Blankenberge

Gelukkig genoeg elk zijn goesting.

fred vanhove 26 april 2014 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7111036)
Nu klaagt die niet meer.
De Vlaamse Kust was al volzet met Pasen.
Zijn" Waalse wegblijvers" zijn vervangen door" Vlaamse nieuwkomers".

Leve de Waalse boycot dus.:-)

Wie gaat nu nog graag naar de Vlaamse kust ? Uren in de file ...geen parkeerplaats ...De lelijkste kust ter wereld....saaie betonnen muur van dezelfde saaie appartementen..Een dijk in de schaduw tot 15 uur.....een strand vol koterijen...Charlotte ...Hubert ..Ons moeder...overal dezelfde saaie tavernes met hetzelfde menu..Sfeer is er sinds de jaren 70 (daarvoor was het nog een beetje Costa) onbestaande er mag sowieso toch niks meer ...Inderdaad leuk voor mensen die niet graag hun voeten opheffen je kan ze slepen niks zo vlak als de Vlaamse zeedijk...nergens ter wereld zie ik zo veel mensen zich in trainers en op pantoffels slepen tot ze aan het einde van de tegeltjes zijn en daar dan besluiteloos rechtsomkeer maken....zinloosheid ten top....Maar ideaal voor rolstoelgebruikers...oudjes als ze al niet overhoop worden gereden door een billenkar....te dikke mensen met kleine kindjes schoonmoeders en den Duitse scheper en mensen die s'avonds liever terug in hun eigen bed liggen.....
Maar goed ieder zijn meug....als ik er niet moet zijn blijf ik er liefst weg !

Supe®Staaf 26 april 2014 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7113339)
Gelukkig is iedereen zo niet,
en na 25 Mei
zal blijken dat een meerderheid in het Vlaams Parlement dit niet meer wil.

Ik beleg NU in aandelen van KLEENEX.
Na 25 mei gaat de vraag groot zijn vanwege jou en je 'geestesgenoten'.

Henri1 26 april 2014 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114362)
Wie gaat nu nog graag naar de Vlaamse kust ? Uren in de file ...geen parkeerplaats ...De lelijkste kust ter wereld....saaie betonnen muur van dezelfde saaie appartementen..Een dijk in de schaduw tot 15 uur.....een strand vol koterijen...Charlotte ...Hubert ..Ons moeder...overal dezelfde saaie tavernes met hetzelfde menu..Sfeer is er sinds de jaren 70 (daarvoor was het nog een beetje Costa) onbestaande er mag sowieso toch niks meer ...Inderdaad leuk voor mensen die niet graag hun voeten opheffen je kan ze slepen niks zo vlak als de Vlaamse zeedijk...nergens ter wereld zie ik zo veel mensen zich in trainers en op pantoffels slepen tot ze aan het einde van de tegeltjes zijn en daar dan besluiteloos rechtsomkeer maken....zinloosheid ten top....Maar ideaal voor rolstoelgebruikers...oudjes als ze al niet overhoop worden gereden door een billenkar....te dikke mensen met kleine kindjes schoonmoeders en den Duitse scheper en mensen die s'avonds liever terug in hun eigen bed liggen.....

Eindelijk eens de waarheid i.v.m. de Belgische kust.

Met pijn in mijn hart moet ik eerlijkerwijze stellen dat de kusten in Nederland en Frankrijk met kop en schouders voor de Belgische:Vlaamse kust uitsteken.

Bob 26 april 2014 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7114396)

Ongeacht welke geestesgenoten, van welke partij, nu van de kleenexen gaan gebruik maken, lijkt het mij inderdaad een betere investering dan een kustappartement.

Witte Kaproen 26 april 2014 11:50

Citaat:

En toch was de Vlaamse Kust dit jaar reeds volzet met Pasen .
Gelukkig ben je er niet naar toe geweest,Fred .
Je zou er niet meer bij gekund hebben.

Witte Kaproen 26 april 2014 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7114396)

En ik beleg in aandelen van een fabriekje dat Vlaamse Leeuwen vlaggen produceert.
Al die Belgicisten die na 25 Mei een Vlaamse Leeuw gaan kopen om aan hun gevel te hangen om toch maar goed te staan bij de nieuwe machthebbers. :-)

Witte Kaproen 26 april 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7114415)
Eindelijk eens de waarheid i.v.m. de Belgische kust.

Met pijn in mijn hart moet ik eerlijkerwijze stellen dat de kusten in Nederland en Frankrijk met kop en schouders voor de Belgische:Vlaamse kust uitsteken.

Ja ,ja ooit al eens Bray Dunes geweest?
een mengeling van Haren -Buda en de dijk van Blankenberge tijdens de Duitse bezeting :roll:

fred vanhove 26 april 2014 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114448)
En toch was de Vlaamse Kust dit jaar reeds volzet met Pasen .
Gelukkig ben je er niet naar toe geweest,Fred .
Je zou er niet meer bij gekund hebben.

Spijtig......de tijd van ''Beetje duwen Er kan nog altijd ééntje bij'' is duidelijk verleden tijd !:cry::cry:

fred vanhove 26 april 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114456)
En ik beleg in aandelen van een fabriekje dat Vlaamse Leeuwen vlaggen produceert.
Al die Belgicisten die na 25 Mei een Vlaamse Leeuw gaan kopen om aan hun gevel te hangen om toch maar goed te staan bij de nieuwe machthebbers. :-)

Gaat ge ook naar de Rode Duivels gaan kijken dan met uw Vlaamse leeuwenvlag ? Of toch maar liever niet ??:roll::-)

Witte Kaproen 26 april 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114473)
Gaat ge ook naar de Rode Duivels gaan kijken dan met uw Vlaamse leeuwenvlag ? Of toch maar liever niet ??:roll::-)

Nog eventjes en de Rode "smurfjes" bestaan niet meer.

Daarna ga ik zeker met de Vlaamse leeuwenvlag kijken als de Zwarte Leeuwen spelen ;-)

Witte Kaproen 26 april 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114470)
Spijtig......de tijd van ''Beetje duwen Er kan nog altijd ééntje bij'' is duidelijk verleden tijd !:cry::cry:

Ja in Benidorm of Playa de Aro bestaat dit nog wel,

maar de Vlaamse Kust dat is klasse hé ;-)

fred vanhove 26 april 2014 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114496)
Ja in Benidorm of Playa de Aro bestaat dit nog wel,

maar de Vlaamse Kust dat is klasse hé ;-)

Daarom ook dat zoveel internationale sterren er hun vakantie willen doorbrengen....als er al een plaatsje vrij is natuurlijk...Een van de laatste die dat geluk had was onze Jean-Marie Pfaff zeker of vergis ik me ?:lol::lol:

Echte Waal 26 april 2014 12:33

Vlaamse kust volzet,ondanks boycot Franstaligen :-(

=>

Vlaamse kut volzet,ondanks boycot Franstaligen 8O

Witte Kaproen 26 april 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114517)
Daarom ook dat zoveel internationale sterren er hun vakantie willen doorbrengen....als er al een plaatsje vrij is natuurlijk...Een van de laatste die dat geluk had was onze Jean-Marie Pfaff zeker of vergis ik me ?:lol::lol:

Zelfs Einstein verbleef aan de Vlaamse Kust,

Dat kunnen ze in Benidorm niet zeggen.

DucDEnghien 26 april 2014 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114651)
Zelfs Einstein verbleef aan de Vlaamse Kust,

Dat kunnen ze in Benidorm niet zeggen.

Inderdaad, Einstein verbleef aan de Belgische kust voordat de Vlamingen er een betonmuur van maakten. Toe het grootste deel van de gebouwen (art nouveau-art deco) met geld van de Franstaligen gefinancierd is geweest.

fred vanhove 26 april 2014 15:22

Einstein ? Spijtig dat van die man zijn gedachten goed omzeggens niets meer is overgebleven in Vlaanderen:cry:

Everytime 26 april 2014 16:13

Citaat:

Welke file? Als u verstandig bent, gaat u naar de Kust met de trein en niet met de wagen : minder duur, geen parkeerproblemen. De meesten die naar de Kust gaan, gaan gewoon van de zeelucht genieten als het prachtig weer is, gaan fietsen, mini-golf spelen, op de dijk wandelen, enz.....

Witte Kaproen 26 april 2014 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114677)
Einstein ? Spijtig dat van die man zijn gedachten goed omzeggens niets meer is overgebleven in Vlaanderen:cry:

E=m.c² geldt nog steeds in Vlaanderen hoor.

Gipsy 26 april 2014 16:19

Reine des Plages

In de tijd toen Leopold 2 van Oostende "La reine des plages" maakte was er er tenminste nog een zeker cachet.

De franstalige adel en bourgeoisie hadden een beetje meer klasse dan het huidige Vlomse plebs

fred vanhove 26 april 2014 16:20

[quote=Witte Kaproen;7114733]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114677)
Einstein ? Spijtig dat van die man zijn gedachten goed omzeggens niets meer is overgebleven in Vlaanderen:cry:[/QUOTE

E=m.c² geldt nog steeds in Vlaanderen hoor.

Dat is zijn theorie.....lees eens iets over zijn gedachten goed omtrent euh euh bv....nationalisme ??

Witte Kaproen 26 april 2014 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7114659)
Inderdaad, Einstein verbleef aan de Belgische kust voordat de Vlamingen er een betonmuur van maakten. Toe het grootste deel van de gebouwen (art nouveau-art deco) met geld van de Franstaligen gefinancierd is geweest.

Die betonmuur is fel overdreven hoor.

Stap de Vlaamse kust maar eens te voet af,
dan zul je zien dat er nog vele stroken onbebouwde kustlijn zijn .
Tussen Knokke en de Nederlandse grens
Tussen Zeebrugge en Blankenberge.
Tussen Blankenberge en Wenduine
Tussen Wenduine en De Haan
Tussen De Haan en Bredene
Tussen Oostende en Middelkerke
Tussen Oostduinkerke en Koksijde
Tussen Koksijde en De Panne
Tussen De Panne en de Franse grens

fred vanhove 26 april 2014 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7114729)
Welke file? Als u verstandig bent, gaat u naar de Kust met de trein en niet met de wagen : minder duur, geen parkeerproblemen. De meesten die naar de Kust gaan, gaan gewoon van de zeelucht genieten als het prachtig weer is, gaan fietsen, mini-golf spelen, op de dijk wandelen, enz.....

Geniet van je dagje aan zee groot gelijk...maar om te fietsen en te wandelen moet ik niet perse naar de zeedijk daar zijn mijn inziens leukere mooiere en rustigere plekjes voor...En de minigolf hier in mijn buurt is ook super....en helemaal niet druk als de Vlamingen allemaal naar zee trekken....

Witte Kaproen 26 april 2014 16:23

[quote=fred vanhove;7114738]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114733)
Dat is zijn theorie.....lees eens iets over zijn gedachten goed omtrent euh euh bv....nationalisme ??

Waar schreef Einstein dat hij tegen de onafhankelijkheid van Vlaanderen was?

Witte Kaproen 26 april 2014 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114737)
In de tijd toen Leopold 2 van Oostende "La reine des plages" maakte was er er tenminste nog een zeker cachet.

De franstalige adel en bourgeoisie hadden een beetje meer klasse dan het huidige Vlomse plebs

In de tijd van de Franstalige adel kon er slechts een beperkte groep uitverkorenen genieten van de Vlaamse Kust.

Nu kunnen alle lagen van de bevolking genieten van de frisse zeelucht.

Dat is toch een hele vooruitgang. :-)

fred vanhove 26 april 2014 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114741)
Die betonmuur is fel overdreven hoor.

Stap de Vlaamse kust maar eens te voet af,
dan zul je zien dat er nog vele stroken onbebouwde kustlijn zijn .
Tussen Knokke en de Nederlandse grens
Bvb tussen Zeebrugge en Blankenberge.
Tussen Blankenberge en Wenduine
Tussen Wenduine en De Haan
Tussen De Haan en Bredene
Tussen Oostende en Middelkerke
Tussen Oostduinkerke en Koksijde
Tussen Koksijde en De Panne
Tussen De Panne en de Franse grens

Daarin moet ik toegeven dat je er meer van weet als ik.....er zullen inderdaad nog wel leuke plekjes zijn .....en dat mag inderdaad worden gezegd.

Gipsy 26 april 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114747)
In de tijd van de Franstalige adel kon er slechts een beperkte groep uitverkorenen genieten van de Vlaamse Kust.

Nu kunnen alle lagen van de bevolking genieten van de frisse zeelucht.

Dat is toch een hele vooruitgang. :-)

Ik verkies een elite met een nederig plebs.

fred vanhove 26 april 2014 16:33

[quote=Witte Kaproen;7114744]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7114738)

Waar schreef Einstein dat hij tegen de onafhankelijkheid van Vlaanderen was?

Moeilijk te zeggen die man leefde meer dan honderd jaar geleden maar voor hetgeen ik over hem weet zou hij eerder voorstander zijn geweest van meer samenwerking en samensmelting dan tegenwerking.....

Witte Kaproen 26 april 2014 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114750)
Ik verkies een elite met een nederig plebs.

Ja dat was zo in het Vlaanderen van voor WO I
met mijnheer de baron en de pastoor;
"hou jij ze arm dan hou ik ze dom."
Dat wordt mooi beschreven in romans zoals
"Het gezin van Paemel"

Gelukkig heeft de Vlaamse ontvoogdingsstrijd hier een einde aan gemaakt.

Om die tijd nog eens te beleven kan je misschien eens gaan solliciteren voor een postje als Butler in het Paleis van Laken :roll:

fred vanhove 26 april 2014 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7114757)
Ja dat was zo in het Vlaanderen van voor WO I
met mijnheer de baron en de pastoor;
"hou jij ze arm dan hou ik ze dom."
Dat wordt mooi beschreven in romans zoals
"Het gezin van Paemel"

Gelukkig heeft de Vlaamse ontvoogdingsstrijd hier een einde aan gemaakt.

Om die tijd nog eens te beleven kan je misschien eens gaan solliciteren voor een postje als Butler in het Paleis van Laken :roll:

:lol::lol::lol::lol:

SMI94 26 april 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7112693)
Inderdaad nu nog één vijfde .(20 %)
voor de boycot was dit één vierde.(25 %)
Dat schreef ik ook reeds meermaals:roll:

Door de boycot is het marktaandeel der kusttoeristen aan de Vlaamse Kust van de Franstalige Belgen met 5% gedaald.

Jaartal boycot - 1 : 50 van de 200 toeristen zijn Walen

Jaartal boycot +1 : 60 van de 300 toeristen zijn Walen

reactie van intellectueel witte kaproen: 'hoera! de boycot is geslaagd!'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be