Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
(Bericht 7123954)
Hoeveel artikels had u gevonden? En dat tegenover een jarenlange voortdurende en nooit aflatende verfransing?
Ik geef mij gewonnen; gezien alle verhoudingen; u heeft gelijk.
|
Als u mijn post had gelezen had u gezien dat ik gewag maakte van 611 'hits' op mijn zoekopdracht 'verfransing'. En dit voor één krant waarvan de database (denk ik slechts) tot 2001 teruggaat.
Die hits zeggen op zich natuurlijk niet veel, maar ze weerleggen wel hetgeen u vanuit uw buikgevoel zo overtuigd schreef dat de 'regimepers' er niet over berichtte. Misschien volgende keer twee keer nadenken voor u hier iets schrijft, rotsvast overtuigd vanuit uw buikgevoel, dat uiteindelijke een flagrante leugen blijkt te zijn.
Citaat:
(Bericht 7123954)
U zegt er wel niet bij dat de Ieren, de Spanjaarden betalen om hoofdzakelijk Duitse banken te redden. Of gaan we nu beweren dat geld geen kleur heeft?
|
U hebt een aantal dingen gehoord, maar weet niet waar de klepel hangt.
De Ierse banken hebben teveel geleend aan de Ieren zelf door een vastgoedzeepbel (idem Spanje). Daar zitten Duitse banken voor niet veel tussen. Overigens, moet u in uw complottheorie hier niet gewag maken van Franse banken?
En wanneer de Amerikaanse overheid Amerikaanse banken redt, is dat ook door de EU?
Citaat:
(Bericht 7123954)
Waar is de EU als een lidstaat (België) zijn bank (Fortis) voor een appel en een ei aan een andere lidstaat (Frankrijk) verkoopt? Zal haar een zorg wezen natuurlijk want de burgers is niet haar probleem, maar het kapitaal en de kapitaalkrachtigen, dat is iets anders.
|
Waar is de bevoegdheid van de EU om hier tegen op te treden?
Pleit u hier nu om de EU meer bevoegdheden te geven?
Citaat:
(Bericht 7123954)
Mijn Eigen groot gelijk interesseert mij niet en ik zou heel graag hebben dat iemand mij aantoont dat ik ongelijk heb; vooral wat de kern van de zaak betreft.
Spijtig genoeg, en ik geef toe dat het ook aan mij ligt omdat ik geen databank met al mijn bronnen heb aangelegd en dat ik de moeite niet wil nemen en mijn tijd niet wil verspillen om ze steeds terug te vinden of er andere op te zoeken, als het om peulschillen gaat die dan zogezegd mijn beweringen tegenspreken is een ander paar mouwen.
|
Die peulschil heeft wel een flagrante leugen die u hier poneerde weerlegt. Het is maar wat u een peulschil noemt.
Citaat:
(Bericht 7123954)
De EU zelf is de vetpot, want de EU zelf is een internationale instelling die voor de banken waar ze kan het terrein effent en indien nodig ontmijnt opdat de banken in volle vrijheid, totaal egoïstische met zo weinig mogelijk verantwoordelijkheid naar haar spaarders toe zichzelf onbeperkt, ongestoord en volledig volgens de wet, onbeschaamd kan verrijken.
|
Ik vermoed dat u hier gewoon doelt op het vrij verkeer van kapitaal. U moet nog eens aantonen wat daar specifiek slecht aan is. En het is uiteraard geen vetpot.
Een vetpot houdt in dat er toegang is tot geld op EU niveau, via de EU. Het vrij verkeer van kapitaal schaft gewoon belemmeringen af die de lidstaten eerder hebben gecreëerd, zodat banken vrijer kunnen opereren en idd meer winst kunnen maken. Maar die winst komt niet uit een vetpot, die winst komt uit het afbouwen van kosten die volgen uit nationale regelgeving die afgeschaft of geharmoniseerd wordt.
Citaat:
(Bericht 7123954)
Uit de boot van de gratie van de EU vallen, door bv niet tot de euro toegetreden te zijn, voor een land als België zou inderdaad voor de banken en hun profijt een enorme kaakslag geweest zijn.
|
Een 'kaakslag', wat voor kaakslag? Prestige, aanzien, vermoedelijk wel ja. Maar u sprak van vetpotten. Die hebt u nog niet aangetoond.
Citaat:
(Bericht 7123954)
Heeft de Eu, Vlaanderen en andere groeperingen die strijden voor afscheiding van hun land, niet herhaaldelijk gewaarschuwd voor de gevolgen in EU verband? Heeft zelfs de minister president Van Rompuyt zich laatst niet uitgelaten in die zin?
|
U vergeet weer uw oorspronkelijke stelling. U was bezig over de financiële toestand van België. En dan haalt u dit er bij?
U in deze bizarre redenering volgend heeft de EU Vlaanderen nooit op de vingers getikt. Van Rompuy en Barrosso hebben enkel antwoord gegeven op wat er zou gebeuren mocht een deel van een lidstaat onafhankelijk worden. Aangezien Vlaanderen/Schotland enkel lid zijn van de EU omdat België/VK lid zijn van de EU, vallen ze ook buiten de EU wanneer Vlaanderen/Schotland beslissen om uit België/VK te stappen. Dat is niet op de vingers tikken lijkt mij.
Citaat:
(Bericht 7123954)
Wie is of was lange tijd minister van financieën in de EU (Trichet, geloof ik)? Een pure Fransman. Gezien de Franse invloed in la Belgique (Reynders, als minister van financiën, die betrokken was bij de regeling voor Fortis, Dexia... heeft zelfs een ereteken voor betrokken diensten aan de Fransen uit de handen van Sarkozy gekregen)
|
1. Er is geen minister van financiën in de EU. 2. U weet niet eens het verschil tussen de voorzitter van een centrale bank, de ECB (Trichet, voorafgegaan door Duisenburg, nog zo een pure fransman zeker? :')) en een minister van financiën.
Geen idee hoe u dan denkt iets nuttigs te kunnen zeggen over monetair en fiscaal beleid (het verschil tussen beiden zal u dan vermoedelijk ook wel niet kennen).
Citaat:
(Bericht 7123954)
In ieder geval was er een enorme golf in de regimepers van bravo voor de Vlaamse partijen die hun broek hadden afgetrokken voor de francofonie.
|
En u weet dat die broek werd afgetrokken zeker? Als men u vraagt naar iets specifiek uit de zesde staatshervorming, zegt u dat ze 'onleesbaar' is. Maar ondertussen bent u er wel van overtuigd dat de vlaamse partijen hun broek hebben afgetrokken.
Even overtuigd als toen uw buikgevoel zei dat er totaal geen berichtgeving was over de verfransing zeker?