Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   N-VA'er : Taal heeft niets met identiteit te maken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201319)

Ja_an 3 mei 2014 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7123954)
Hoeveel artikels had u gevonden? En dat tegenover een jarenlange voortdurende en nooit aflatende verfransing?
Ik geef mij gewonnen; gezien alle verhoudingen; u heeft gelijk.

Als u mijn post had gelezen had u gezien dat ik gewag maakte van 611 'hits' op mijn zoekopdracht 'verfransing'. En dit voor één krant waarvan de database (denk ik slechts) tot 2001 teruggaat.

Die hits zeggen op zich natuurlijk niet veel, maar ze weerleggen wel hetgeen u vanuit uw buikgevoel zo overtuigd schreef dat de 'regimepers' er niet over berichtte. Misschien volgende keer twee keer nadenken voor u hier iets schrijft, rotsvast overtuigd vanuit uw buikgevoel, dat uiteindelijke een flagrante leugen blijkt te zijn.

Citaat:

U zegt er wel niet bij dat de Ieren, de Spanjaarden betalen om hoofdzakelijk Duitse banken te redden. Of gaan we nu beweren dat geld geen kleur heeft?

U hebt een aantal dingen gehoord, maar weet niet waar de klepel hangt.

De Ierse banken hebben teveel geleend aan de Ieren zelf door een vastgoedzeepbel (idem Spanje). Daar zitten Duitse banken voor niet veel tussen. Overigens, moet u in uw complottheorie hier niet gewag maken van Franse banken?

En wanneer de Amerikaanse overheid Amerikaanse banken redt, is dat ook door de EU?

Citaat:

Waar is de EU als een lidstaat (België) zijn bank (Fortis) voor een appel en een ei aan een andere lidstaat (Frankrijk) verkoopt? Zal haar een zorg wezen natuurlijk want de burgers is niet haar probleem, maar het kapitaal en de kapitaalkrachtigen, dat is iets anders.

Waar is de bevoegdheid van de EU om hier tegen op te treden?

Pleit u hier nu om de EU meer bevoegdheden te geven?

Citaat:

Mijn Eigen groot gelijk interesseert mij niet en ik zou heel graag hebben dat iemand mij aantoont dat ik ongelijk heb; vooral wat de kern van de zaak betreft.
Spijtig genoeg, en ik geef toe dat het ook aan mij ligt omdat ik geen databank met al mijn bronnen heb aangelegd en dat ik de moeite niet wil nemen en mijn tijd niet wil verspillen om ze steeds terug te vinden of er andere op te zoeken, als het om peulschillen gaat die dan zogezegd mijn beweringen tegenspreken is een ander paar mouwen.

Die peulschil heeft wel een flagrante leugen die u hier poneerde weerlegt. Het is maar wat u een peulschil noemt.

Citaat:

De EU zelf is de vetpot, want de EU zelf is een internationale instelling die voor de banken waar ze kan het terrein effent en indien nodig ontmijnt opdat de banken in volle vrijheid, totaal egoïstische met zo weinig mogelijk verantwoordelijkheid naar haar spaarders toe zichzelf onbeperkt, ongestoord en volledig volgens de wet, onbeschaamd kan verrijken.

Ik vermoed dat u hier gewoon doelt op het vrij verkeer van kapitaal. U moet nog eens aantonen wat daar specifiek slecht aan is. En het is uiteraard geen vetpot.

Een vetpot houdt in dat er toegang is tot geld op EU niveau, via de EU. Het vrij verkeer van kapitaal schaft gewoon belemmeringen af die de lidstaten eerder hebben gecreëerd, zodat banken vrijer kunnen opereren en idd meer winst kunnen maken. Maar die winst komt niet uit een vetpot, die winst komt uit het afbouwen van kosten die volgen uit nationale regelgeving die afgeschaft of geharmoniseerd wordt.

Citaat:

Uit de boot van de gratie van de EU vallen, door bv niet tot de euro toegetreden te zijn, voor een land als België zou inderdaad voor de banken en hun profijt een enorme kaakslag geweest zijn.

Een 'kaakslag', wat voor kaakslag? Prestige, aanzien, vermoedelijk wel ja. Maar u sprak van vetpotten. Die hebt u nog niet aangetoond.

Citaat:

Heeft de Eu, Vlaanderen en andere groeperingen die strijden voor afscheiding van hun land, niet herhaaldelijk gewaarschuwd voor de gevolgen in EU verband? Heeft zelfs de minister president Van Rompuyt zich laatst niet uitgelaten in die zin?

U vergeet weer uw oorspronkelijke stelling. U was bezig over de financiële toestand van België. En dan haalt u dit er bij?

U in deze bizarre redenering volgend heeft de EU Vlaanderen nooit op de vingers getikt. Van Rompuy en Barrosso hebben enkel antwoord gegeven op wat er zou gebeuren mocht een deel van een lidstaat onafhankelijk worden. Aangezien Vlaanderen/Schotland enkel lid zijn van de EU omdat België/VK lid zijn van de EU, vallen ze ook buiten de EU wanneer Vlaanderen/Schotland beslissen om uit België/VK te stappen. Dat is niet op de vingers tikken lijkt mij.

Citaat:

Wie is of was lange tijd minister van financieën in de EU (Trichet, geloof ik)? Een pure Fransman. Gezien de Franse invloed in la Belgique (Reynders, als minister van financiën, die betrokken was bij de regeling voor Fortis, Dexia... heeft zelfs een ereteken voor betrokken diensten aan de Fransen uit de handen van Sarkozy gekregen)

1. Er is geen minister van financiën in de EU. 2. U weet niet eens het verschil tussen de voorzitter van een centrale bank, de ECB (Trichet, voorafgegaan door Duisenburg, nog zo een pure fransman zeker? :')) en een minister van financiën.

Geen idee hoe u dan denkt iets nuttigs te kunnen zeggen over monetair en fiscaal beleid (het verschil tussen beiden zal u dan vermoedelijk ook wel niet kennen).

Citaat:

In ieder geval was er een enorme golf in de regimepers van bravo voor de Vlaamse partijen die hun broek hadden afgetrokken voor de francofonie.

En u weet dat die broek werd afgetrokken zeker? Als men u vraagt naar iets specifiek uit de zesde staatshervorming, zegt u dat ze 'onleesbaar' is. Maar ondertussen bent u er wel van overtuigd dat de vlaamse partijen hun broek hebben afgetrokken.

Even overtuigd als toen uw buikgevoel zei dat er totaal geen berichtgeving was over de verfransing zeker?

marie daenen 3 mei 2014 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 7124001)
Als u mijn post had gelezen had u gezien dat ik gewag maakte van 611 'hits' op mijn zoekopdracht 'verfransing'. En dit voor één krant waarvan de database (denk ik slechts) tot 2001 teruggaat.

Die hits zeggen op zich natuurlijk niet veel, maar ze weerleggen wel hetgeen u vanuit uw buikgevoel zo overtuigd schreef dat de 'regimepers' er niet over berichtte. Misschien volgende keer twee keer nadenken voor u hier iets schrijft, rotsvast overtuigd vanuit uw buikgevoel, dat uiteindelijke een flagrante leugen blijkt te zijn.

U hebt een aantal dingen gehoord, maar weet niet waar de klepel hangt.

De Ierse banken hebben teveel geleend aan de Ieren zelf door een vastgoedzeepbel (idem Spanje). Daar zitten Duitse banken voor niet veel tussen. Overigens, moet u in uw complottheorie hier niet gewag maken van Franse banken?

En wanneer de Amerikaanse overheid Amerikaanse banken redt, is dat ook door de EU?

Waar is de bevoegdheid van de EU om hier tegen op te treden?

Pleit u hier nu om de EU meer bevoegdheden te geven?

Die peulschil heeft wel een flagrante leugen die u hier poneerde weerlegt. Het is maar wat u een peulschil noemt.

Ik vermoed dat u hier gewoon doelt op het vrij verkeer van kapitaal. U moet nog eens aantonen wat daar specifiek slecht aan is. En het is uiteraard geen vetpot.

Een vetpot houdt in dat er toegang is tot geld op EU niveau, via de EU. Het vrij verkeer van kapitaal schaft gewoon belemmeringen af die de lidstaten eerder hebben gecreëerd, zodat banken vrijer kunnen opereren en idd meer winst kunnen maken. Maar die winst komt niet uit een vetpot, die winst komt uit het afbouwen van kosten die volgen uit nationale regelgeving die afgeschaft of geharmoniseerd wordt.

Een 'kaakslag', wat voor kaakslag? Prestige, aanzien, vermoedelijk wel ja. Maar u sprak van vetpotten. Die hebt u nog niet aangetoond.

U vergeet weer uw oorspronkelijke stelling. U was bezig over de financiële toestand van België. En dan haalt u dit er bij?

U in deze bizarre redenering volgend heeft de EU Vlaanderen nooit op de vingers getikt. Van Rompuy en Barrosso hebben enkel antwoord gegeven op wat er zou gebeuren mocht een deel van een lidstaat onafhankelijk worden. Aangezien Vlaanderen/Schotland enkel lid zijn van de EU omdat België/VK lid zijn van de EU, vallen ze ook buiten de EU wanneer Vlaanderen/Schotland beslissen om uit België/VK te stappen. Dat is niet op de vingers tikken lijkt mij.

1. Er is geen minister van financiën in de EU. 2. U weet niet eens het verschil tussen de voorzitter van een centrale bank, de ECB (Trichet, voorafgegaan door Duisenburg, nog zo een pure fransman zeker? :')) en een minister van financiën.

Geen idee hoe u dan denkt iets nuttigs te kunnen zeggen over monetair en fiscaal beleid (het verschil tussen beiden zal u dan vermoedelijk ook wel niet kennen).

En u weet dat die broek werd afgetrokken zeker? Als men u vraagt naar iets specifiek uit de zesde staatshervorming, zegt u dat ze 'onleesbaar' is. Maar ondertussen bent u er wel van overtuigd dat de vlaamse partijen hun broek hebben afgetrokken.

Even overtuigd als toen uw buikgevoel zei dat er totaal geen berichtgeving was over de verfransing zeker?

Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar. Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.
Andere manier om zich met open ogen te laten inpakken.
Lees 'de bron' en lees 'Doorbraak'; zij geven heel goed gedocumenteerde inlichtingen,anders gelezen en met puntjes op de i.

Het Oosten 3 mei 2014 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7124446)
Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar. Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.
Lees 'de bron' en lees 'Doorbraak'; zij geven heel goed gedocumenteerde inlichtingen,anders gelezen en met puntjes op de i.

"Doorbraak"? Dat pamfletbladje zal wel een objectieve kijk geven op de Belgische politiek. Wees daar maar zeker van.

marie daenen 3 mei 2014 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7124455)
"Doorbraak"? Dat pamfletbladje zal wel een objectieve kijk geven op de Belgische politiek. Wees daar maar zeker van.

Indien de pamfletbladjes van de officiële regimepers u niet tegen steken wat komt u hier dan zagen over de veel objectievere informatie van 'doorbraak'? Ok, wat zij vertellen hoort u misschien niet graag, maar u slaagt er niet in om de inhoud van wat ze vertellen gedocumenteerd af te breken.
Dus stop uw grote woorden zonder inhoud dan ook maar.

Het Oosten 3 mei 2014 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7124467)
Indien de pamfletbladjes van de officiële regimepers u niet tegen steken wat komt u hier dan zagen over de veel objectievere informatie van 'doorbraak'? Ok, wat zij vertellen hoort u misschien niet graag, maar u slaagt er niet in om de inhoud van wat ze vertellen gedocumenteerd af te breken.
Dus stop uw grote woorden zonder inhoud dan ook maar.

Kom nu, kijk zelf wie daar wat schrijft in 'Doorbraak'. En dan weet men genoeg.

Knuppel 3 mei 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7124455)

Wees er maar zeker van dat wij allang weten wat jij denkt over pamfletblaadjes zoals De Tijd en Doorbraak. Intelligente geesten zoals jij lezen serieuze blaadjes zoals De Morgen. Wees daar maar zeker van.

Het Oosten 3 mei 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7124483)
Wees er maar zeker van dat wij allang weten wat jij denkt over pamfletblaadjes zoals De Tijd en Doorbraak. Intelligente geesten zoals jij lezen serieuze blaadjes zoals De Morgen. Wees daar maar zeker van.

De Morgen vind ik inderdaad een goede krant. De Standaard ook. Maar een bladje zoals Doorbraak? Te vergelijken met 't Pallieterke. Alleen ziet het er wat deftiger uit.

Knuppel 3 mei 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7124504)
De Morgen vind ik inderdaad een goede krant. De Standaard ook. Maar een bladje zoals Doorbraak? Te vergelijken met 't Pallieterke. Alleen ziet het er wat deftiger uit.

Alsof wij niet weten dat alles wat ook maar van ver of dichtbij Vlaams ruikt wordt afgekeurd door peke.

Het Oosten 3 mei 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7124510)
Alsof wij niet weten dat alles wat ook maar van ver of dichtbij Vlaams ruikt wordt afgekeurd door peke.

Zeg kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsbladje vindt?

Knuppel 3 mei 2014 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7124514)
Zeg kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsbladje vindt?

Ik zou het niet weten. Om één of andere reden kan jij dat wél beoordelen.

hollande 3 mei 2014 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7124514)
Zeg France kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsblaadje vindt?

fix
u niet laten uitmaken voor een Peke en nog minder voor leugenaar en al zeker niet door vlaams nationalisten want die leven van leugens en bedrog.

Knuppel 3 mei 2014 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7124522)
fix
u niet laten uitmaken voor een Peke en nog minder voor leugenaar en al zeker niet door vlaams nationalisten want die leven van leugens en bedrog.

En toen kwam er een varken met lange snuit, en het vertelselke was uit.

Everytime 3 mei 2014 20:05

Citaat:

Als men toch roddels wil lezen, is het dan ook beter "Dag Allemaal" of "TV-Story" te lezen.

Everytime 3 mei 2014 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7124516)
Ik zou het niet weten. Om één of andere reden kan jij dat wél beoordelen.

Leest u dat niet?

hollande 3 mei 2014 20:35

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7124532)
En toen kwam er een varken met lange snuit, en het vertelselke was uit.

dat verwondert mij niet dat u nog in sprookjes gelooft.

Ja_an 4 mei 2014 14:18

Citaat:

Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar.

Ik denk dat uw eigen kennis wat overschat als u gelooft dat u wel de i's hebt en enkel niet de puntjes op de i.

Citaat:

Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.

Mevrouw, ik zou niet liever willen dan 'nu al te weten' zodat ik later niet moet 'wenen'. Maar u antwoordt nooit op mijn vragen. Laat ik nog eens proberen:

1. Als de Amerikaanse overheid kredietinstellingen redt, waarom doet ze dit? Ook voor de EU?

2. Waar is de bevoegdheid voor de EU om op te treden bij een verkoop van Fortis aan BNP Paribas? Op welke grond kan de EU hiertegen optreden?

3. Waar zijn die vetpotten waar de banken toegang toe hebben bij eurolidmaatschap?

4. Wanneer heeft de EU Vlaanderen op de vingers getikt? Is het juridisch antwoord op een hypothetisch scenario, 'op de vingers tikken'?

5. Welke francofone Belgische banken zetelen dankzij de euro in de financiële organen die het Europese spel regelen? U zei immers:
Citaat:

Kunt u u voorstellen wat een gezichtsverlies en een verlies aan invloed en belangrijkheid het voor die maffia (banken, ...-) zou zijn geweest indien ze de trein van de euro gemist zouden hebben en zo uitgesloten zouden zijn uit de voornaamste (vooral financiele) organen die het Europese spel regelen?
Ik wacht vol spanning op uw antwoord.

Pandareus 4 mei 2014 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7124483)

Ernstig blijven. De Tijd is een respectabele krant.
Maar het is belachelijk om iets als Doorbraak door jouw formulering gelijk te stellen aan een krant. Kranten worden geschreven door journalisten, pamfletaire websites zoals Doorbraak hebben niets met journalistiek te maken.

Pandareus 4 mei 2014 16:32

Citaat:

Zowel DS, DM als De Tijd zijn goede kranten. 't Pallieterke is afval. Dat is als een fricandel special vergelijken met een gegrilde kreeft.

Pandareus 4 mei 2014 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 7125239)
Ik denk dat uw eigen kennis wat overschat als u gelooft dat u wel de i's hebt en enkel niet de puntjes op de i.

Mevrouw, ik zou niet liever willen dan 'nu al te weten' zodat ik later niet moet 'wenen'. Maar u antwoordt nooit op mijn vragen. Laat ik nog eens proberen:

1. Als de Amerikaanse overheid kredietinstellingen redt, waarom doet ze dit? Ook voor de EU?

2. Waar is de bevoegdheid voor de EU om op te treden bij een verkoop van Fortis aan BNP Paribas? Op welke grond kan de EU hiertegen optreden?

3. Waar zijn die vetpotten waar de banken toegang toe hebben bij eurolidmaatschap?

4. Wanneer heeft de EU Vlaanderen op de vingers getikt? Is het juridisch antwoord op een hypothetisch scenario, 'op de vingers tikken'?

5. Welke francofone Belgische banken zetelen dankzij de euro in de financiële organen die het Europese spel regelen? U zei immers:

Ik wacht vol spanning op uw antwoord.

Een of andere vorm van reactie zul je wel krijgen, daar twijfel ik niet aan. Maar een antwoord ? Te hoog gegrepen vrees ik. Ze probeerde het al eens eerder door te verwijzen naar 'de gravensteengroep', en dat was het dan. Ik zie dat ze het nu ook probeert met 'lees Doorbraak'. Jaja...
Vragen naar wat, en welke tekst, welk punt van discussie enz enz dat blijft onbeantwoord. Als het wat preciezer moet worden en niet meer kan beperkt blijven tot slogans dan zakt ze door het ijs. Dat is normaal bij mensen zonder feitenkennis maar die toch graag mee keuvelen over onderwerpen die eigenlijk buiten hun bereik liggen. Het beheren van een huishoudbudget blijkt ontoereikend te zijn als ervaring om over economie mee te discussiëren.

Eberhard Leclerc 4 mei 2014 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125391)
Kranten worden geschreven door journalisten, ...

De meeste kopij in kranten zijn gewoon copie pastes van persbureaux.
Op diepgaande artikelen kunnen we (Vlaamse) kranten ook al niet betrappen. Het roze onderbroekje van Miley Cyrus, of zo. Wat obligate kletsverhalen.

Er zijn wel hele goede blogs en focus websites op internet die journalistiek wel heel waardevol zijn.

Maar een krant.....nee.

Johan Bollen 4 mei 2014 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7125426)
Op diepgaande artikelen kunnen we (Vlaamse) kranten ook al niet betrappen. Het roze onderbroekje van Miley Cyrus, of zo. Wat obligate kletsverhalen.

Er zijn wel hele goede blogs en focus websites op internet die journalistiek wel heel waardevol zijn.

Maar een krant.....nee.

Delen ze die nog niet gratis uit trouwens?

Pandareus 4 mei 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7125426)

Maar een krant.....nee.

Veel basis artikels komen idd gewoon van Belga, dat klopt. Maar niet de interviews, de eigen opiniestukken, het eigen onderzoekswerk en de politieke analyses. Dat doet elke krant zelf en dat is hetgene wat haar lezenswaardig maakt.
Al wat van Belga komt kun je op de website van de gazetten lezen, het is toch allemaal hetzelfde. Maar hun diepgaander en eigen werk is meestal niet zichtbaar behalve voor betalende klanten. De Tijd gaat daar het verste in, De Standaard meer en meer, de persgroep schijnt nog wat te aarzelen. Maar de betere redactionele stukken bv uit de weekendkrant van DM staan totaal niet op hun website.
blogs zijn blogs. Ze vertegenwoordigen meestal de mening van ofwel één persoon ofwel een groep met een eigen kleur en eigen agenda. Dat heeft totaal niets te zien met journalistiek.

Johan Bollen 4 mei 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125403)
Zowel DS, DM als De Tijd zijn goede kranten. 't Pallieterke is afval. Dat is als een fricandel special vergelijken met een gegrilde kreeft.

De kreeft verhoudt zich tot de frikandel zoals de elite tot het volk.

Pandareus 4 mei 2014 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7125442)

Je kunt beter het volk net als de elite laten kreeft eten dan frikandel te vreten of 't Palieterke te lezen.

hollande 4 mei 2014 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125446)
Je kunt beter het volk net als de elite laten kreeft eten dan frikandel te vreten of 't Palieterke te lezen.

met nva aan de macht vrees ik dat het geen frikadellen zullen zijn maar eerder magere bouletten met veel oud brood erin.

Knuppel 4 mei 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125391)
Ernstig blijven. De Tijd is een respectabele krant.
Maar het is belachelijk om iets als Doorbraak door jouw formulering gelijk te stellen aan een krant. Kranten worden geschreven door journalisten, pamfletaire websites zoals Doorbraak hebben niets met journalistiek te maken.

Volgens System/Het Oosten niet.

Reden?

Er werkt een gerespecteerde journalist aan mee die hij niet lust.

Reden?

Rik Van Cauwelaert is republikein.

Jouw motief om Doorbraak en Het Pallieterke te vermorzelen ligt in dezelfde lijn. Al wat Vlaamsch is, waardeloosch is.

Ik stel Doorbraak en Het Pallieterke niet op dezelfde lijn als een krant. Gewoon omdat het geen kranten zijn maar slechts "blaadjes". Jij en je tweelingbroer trekken die vergelijking.
Doorbraak is het blad van de Vlaamse Volksbeweging en Het Pallieterke is gewoon een Vlaamsgezind blaadje zoals de Vlaamse rand ook een blad heeft. Alleen is dat nog dunner. Vlaamsgezinde blaadjes kunnen zich, in tegenstelling tot de regimekranten, zonder overheidssteun handhaven. D�*t is de doorn in jullie oog. Ze zijn niet afhankelijk van het regime.

Knuppel 4 mei 2014 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7125458)
met nva aan de macht vrees ik dat het geen frikadellen zullen zijn maar eerder magere bouletten met veel oud brood erin.

Heeft er nog geen belgicist geld geboden voor jouw kristallen bol?

Eberhard Leclerc 4 mei 2014 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125440)
blogs zijn blogs. Ze vertegenwoordigen meestal de mening van ofwel één persoon ofwel een groep met een eigen kleur en eigen agenda. Dat heeft totaal niets te zien met journalistiek.

Dat zijn we dan fundamenteel oneens met elkaar.

Juist op het internet vind je plekken waar diepgaand, uitgebreid en ongefilterd (vooral dat ook) geschreven wordt over elk denkbaar onderwerp in elke taal.

Dat kun je toch niet serieus vergelijken met eender welke Vlaamse krant? Oppervlakkige troep die ook nog eens slaafs de agenda volgt van Belga, bepaalde politici en reclamebureaux.

Knuppel 4 mei 2014 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7125442)

:thumbsup:

Uitstekende vergelijking.

Wie zich de elite waant en wie, wie tot het frikandellen etende volk rekent weten we intussen.

Knuppel 4 mei 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7125502)
Dat zijn we dan fundamenteel oneens met elkaar.

Juist op het internet vind je plekken waar diepgaand, uitgebreid en ongefilterd (vooral dat ook) geschreven wordt over elk denkbaar onderwerp in elke taal.

Dat kun je toch niet serieus vergelijken met eender welke Vlaamse krant? Oppervlakkige troep die ook nog eens slaafs de agenda volgt van Belga, bepaalde politici en reclamebureaux.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

hollande 4 mei 2014 17:46

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7125493)
Heeft er nog geen belgicist geld geboden voor jouw kristallen bol?

ik ga nu de vlaams nationalisten achter doen.

Knuppel 4 mei 2014 17:49

Die uitdrukking ken ik niet.

hollande 4 mei 2014 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7125527)
Die uitdrukking ken ik niet.

dat verwondert mij niet.

HRobin 4 mei 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7125522)
ik ga nu de vlaams nationalisten achter doen.

Je staat wel beeldig met dat kleedje, dat wel ;-)

Pandareus 4 mei 2014 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7125491)
Volgens System/Het Oosten niet.

Reden?

Er werkt een gerespecteerde journalist aan mee die hij niet lust.

Reden?

Rik Van Cauwelaert is republikein.

Jouw motief om Doorbraak en Het Pallieterke te vermorzelen ligt in dezelfde lijn. Al wat Vlaamsch is, waardeloosch is.

Ik stel Doorbraak en Het Pallieterke niet op dezelfde lijn als een krant. Gewoon omdat het geen kranten zijn maar slechts "blaadjes". Jij en je tweelingbroer trekken die vergelijking.
Doorbraak is het blad van de Vlaamse Volksbeweging en Het Pallieterke is gewoon een Vlaamsgezind blaadje zoals de Vlaamse rand ook een blad heeft. Alleen is dat nog dunner. Vlaamsgezinde blaadjes kunnen zich, in tegenstelling tot de regimekranten, zonder overheidssteun handhaven. D�*t is de doorn in jullie oog. Ze zijn niet afhankelijk van het regime.

Van Cauwelaert is voor mij niet het gelaat van De Tijd. Ik ben het dikwijls niet eens met hem, maar hij heeft wel de gave van de pen. En hij kan analyseren. Zijn rol bij De Tijd is echter redelijk beperkt. Net zoals ik Knack niet links ga laten liggen omdat partijslaafje Simon De Meulemeester daar werkt. Er werken ook een aantal heel competente mensen. Dat is iets wat je bij alle kranten en alle grote weekbladen hebt. Bij De morgen werkt bv Koen Vidal, ik krijg puisten van die man zijn artikels. Maar globaal vind ik het een goede krant.
Over Doorbraak zeg ik enkel dat ik er weinig vertrouwen in heb net omdat ze de spreekbuis zijn van een ideologische strekking. Dan kun je niet meer verwachten dat die objectief verslag brengen over feiten of evoluties. Zij hebben een gekleurde bril. Dat mag uiteraard, maar ik zeg enkel dat het geen objectieve bron van info is, en zeker geen journalistiek.

't Palieterke is drek, gemaakt door en voor zijn eigen doelgroep. Namelijk drek. Vlaams blokkers dus. Zelfs Annemans mocht daarvoor schrijven.

Het Oosten 4 mei 2014 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7125901)
Van Cauwelaert is voor mij niet het gelaat van De Tijd. Ik ben het dikwijls niet eens met hem, maar hij heeft wel de gave van de pen. En hij kan analyseren. Zijn rol bij De Tijd is echter redelijk beperkt. Net zoals ik Knack niet links ga laten liggen omdat partijslaafje Simon De Meulemeester daar werkt. Er werken ook een aantal heel competente mensen. Dat is iets wat je bij alle kranten en alle grote weekbladen hebt. Bij De morgen werkt bv Koen Vidal, ik krijg puisten van die man zijn artikels. Maar globaal vind ik het een goede krant.
Over Doorbraak zeg ik enkel dat ik er weinig vertrouwen in heb net omdat ze de spreekbuis zijn van een ideologische strekking. Dan kun je niet meer verwachten dat die objectief verslag brengen over feiten of evoluties. Zij hebben een gekleurde bril. Dat mag uiteraard, maar ik zeg enkel dat het geen objectieve bron van info is, en zeker geen journalistiek.

't Palieterke is drek, gemaakt door en voor zijn eigen doelgroep. Namelijk drek. Vlaams blokkers dus. Zelfs Annemans mocht daarvoor schrijven.

Het Oosten heeft nooit gezegd dat Rikske Van Cauwelaert geen goede pen zou hebben. Hetgeen Het Oosten wél heeft beweerd, is dat VC een verkapte NVA-er is, die de zogenaamde 'objectieve' journalist probeert uit te hangen.

DucDEnghien 4 mei 2014 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7125503)
:thumbsup:

Uitstekende vergelijking.

Wie zich de elite waant en wie, wie tot het frikandellen etende volk rekent weten we intussen.

Het verschil tussen de elite en het plebs kan perfect becijferd worden, wat het plebs natuurlijk weigert.

Knuppel 4 mei 2014 22:40

Citaat:

ZELFS Annemans.

Ja, dan kan het niet anders dan drek zijn.

djimi 5 mei 2014 02:33

Citaat:

... spreekbuis ... van een ideologische strekking...

Leestip:

Edward S. Herman & Noam Chomsky

"Manufacturing Consent. The Political Economy of the Mass Media"

© Edward S. Herman and Noam Chomsky 1988

first published in the USA by Pantheon Books, a division of Random House, Inc., New York and simultaneously in Canada by Random House of Canada Limited, Toronto in 1988

ISBN 0 09 953311 1

Niet aarzelen! Val er uw plaatselijke boekhandelaar mee lastig.
Al was het maar bij wijze van experiment.

Zie hoe ver u ermee geraakt.

djimi 5 mei 2014 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7125936)
Het verschil tussen de elite en het plebs kan perfect becijferd worden, wat het plebs natuurlijk weigert.

Hoe rijk was Vincent Van Gogh toen hij stierf?

:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be