Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Trump2024? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256893)

parcifal 12 januari 2021 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9573197)
Dat laatste brengt u naar het niveau van een QAnon adept helaas.

Het is nochthans een feit.

https://www.gva.be/cnt/aid1364423

Citaat:

Nigel Williams na dood Thatcher: "Feest in de arbeiderswijken"

Nigel Williams werd in het Radio 1-programma Nieuwe Feiten naar een reactie gevraagd over de dood van de Britse ex-premier. "Wat is er nu zo goed aan dat mens?", vroeg hij zich af. "Laat ons niet vergeten dat dat de vrouw is die Nelson Mandela als terrorist heeft bestempeld, de vrouw die acht Ierse gevangenen liet dood hongeren, de vrouw die 500 onschuldige Argentijnse mariniers de dood heeft ingejaagd, de vrouw die de dictator Pinochet verwelkomde."

Lees ook: Margaret Thatcher (87) overleden

Williams is altijd al een rabiate tegenstander geweest van het regime van Margaret Thatcher. Toen hij al in België was aanbeland, ging hij in de jaren '80 terug naar Engeland om de stakende mijnwerkers te ondersteunen. "Ze heeft een nieuw soort fascisme ingevoerd, een totaal harteloos beleid. Mijnwerkers vielen een jaar zonder inkomen, het aantal daklozen is onder haar toegenomen, ze is gestopt met het bouwen van sociale woningen en ze was de vrouw die tegen een minimumloon was. Ze zat geen kl***n in met de gewone mens", vat Williams samen. "Ik daag alle economen die nu de loftrompet afsteken over Thatcher uit om naar Engeland en te gaan zien wat voor een ravage ze heeft aangericht in de arbeiderswijken."

"Gelukkige dag"
Dat Williams niet treurt om het heengaan van Thatcher verstopt hij niet. "Het klinkt misschien hard, maar voor mij is het een gelukkige dag. Ik kan niet beschrijven hoeveel feestelijkheden er nu gaan plaats vinden in de Engelse arbeiderswijken."

Toch overheerst bij Nigel Williams toch nog vooral de woede. "Hoe groter de smeerlappen, hoe groter de staatsbegrafenis die ze krijgen. De gewone mens in Engeland gaat nog maar eens moeten betalen om ze in de grond te stoppen. Onwaarschijnlijk vind ik dat!"

Gevraagd naar een laatste korte reactie over haar dood, was het duidelijke antwoord: "Dat is 30 jaar te laat… en nu een whisky!

Elio di Supo 12 januari 2021 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9573239)
Sinds Thatcher is het neoliberalisme in het UK steeds aan de macht geweest. Zelfs Blair was een neoliberaal.

https://www.theguardian.com/politics...-neoliberalism

Tavek 12 januari 2021 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9573258)
Het is nochthans een feit.

https://www.gva.be/cnt/aid1364423

Men onderschat wat die vrouw heeft aangericht bij de zwakkeren, in de arbeiderswijken.

Dadeemelee 12 januari 2021 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9573319)
Men onderschat wat die vrouw heeft aangericht bij de zwakkeren, in de arbeiderswijken.

En de vraag is dan: was dat goed voor het UK? Het is zeker goed geweest voor de ‘City’ de hedgefunds en een tijdje voor de banken.
Voor ‘de arbeider’? Sunderland ‘Til I Die geeft een goed beeld.

Gipsy 12 januari 2021 17:01

Citaat:

Toen Thatcher aan de macht kwam zat UK economisch aan de grond. Ik herinner me toen ik in de jaren 60 en 70 naar England ging dat het daar armoe troef was. The Iron Lady is er met de grove borstel doorgegaan, privatisaties van logge overheidsbedrijven en andere hervormingen. Natuurlijk dat die leeggangers van de toen staatsbedrijven British Airways, British Telecom etc er niet graag bij waren. Gedaan om op zijn gemak te vegeteren tot zijn pensioen en op de kap van de staat te leven (lees belastingbetaler). England had voor zij er zich met moeide belastingtarieven tot 96%!

Zelfs heden te dage wordt de legacy van Thatcher verder gezet in de huidige Britse politiek.

Elio di Supo 12 januari 2021 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9573494)
Toen Thatcher aan de macht kwam zat UK economisch aan de grond. Ik herinner me toen ik in de jaren 60 en 70 naar England ging dat het daar armoe troef was. The Iron Lady is er met de grove borstel doorgegaan, privatisaties van logge overheidsbedrijven en andere hervormingen. Natuurlijk dat die leeggangers van de toen staatsbedrijven British Airways, British Telecom etc er niet graag bij waren. Gedaan om op zijn gemak te vegeteren tot zijn pensioen en op de kap van de staat te leven (lees belastingbetaler). England had voor zij er zich met moeide belastingtarieven tot 96%!

Zelfs heden te dage wordt de legacy van Thatcher verder gezet in de huidige Britse politiek.

Dat klopt. Maar het armoedecijfer verdubbelde wel in de jaren '80.

Den Ardennees 12 januari 2021 22:31

Dat er iets moest veranderen aan de economie in de UK in de jaren '80 is een feit, maar de brutaliteit en de hardheid waarmee The Iron Lady dat heeft doorgevoerd, is toch ongezien.

kojak 28 februari 2021 22:04

Trump gaat dadelijk het woord nemen.
Benieuwd wat het gaat worden....

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...actor-amerika/

kelt 1 maart 2021 06:42

Wel....

Wie nu nog in de Republikeinse partij blijft behoort stevig tot de cultus van de "Golden Boy".Het voordeel van Meneer Trump is zijn duidelijkheid.Hij is "niet zinnens een nieuwe partij op te richten".....Gezien de GOP hem niet buiten bonjourt weten we dus dat de Grand 'Ol Party nu ZIJN "politieke eigendom" is.....

Universalia 1 maart 2021 07:01

Eerste toespraak Trump sinds vertrek uit Witte Huis. (cookie's & paywall site)

Trump hint naar nieuwe presidentscampagne in 2024: “Op een maand tijd van America First naar America Last”

I'll be back?

patrickve 1 maart 2021 07:33

Citaat:

Maar waarom zou men om zwakkeren malen ? Ik heb dat nooit begrepen, die zwakkeren-cultus. Let op, ik maak een verschil tussen een zwakkere, en iemand die een tijdelijke tegenslag heeft. Die laatste kan je helpen, omdat die U ook zal helpen als JIJ een tegenslag hebt. Dat is solidariteit: ik eens voor U, gij eens voor mij. Maar zwakkeren, dat is toch enkel balast ? Wat hoop je daarvan te bekomen ?

patrickve 1 maart 2021 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9573794)
Dat er iets moest veranderen aan de economie in de UK in de jaren '80 is een feit, maar de brutaliteit en de hardheid waarmee The Iron Lady dat heeft doorgevoerd, is toch ongezien.

Executies zijn het menselijkste als ze snel gebeuren he.

Der Wanderer 1 maart 2021 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9616094)
Maar waarom zou men om zwakkeren malen ? Ik heb dat nooit begrepen, die zwakkeren-cultus. Let op, ik maak een verschil tussen een zwakkere, en iemand die een tijdelijke tegenslag heeft. Die laatste kan je helpen, omdat die U ook zal helpen als JIJ een tegenslag hebt. Dat is solidariteit: ik eens voor U, gij eens voor mij. Maar zwakkeren, dat is toch enkel balast ? Wat hoop je daarvan te bekomen ?

De eigen ethische houding zelf (en in het beste geval de vreugde die die verwekt). Om de erosie van de sociale samenhang en een ontbindende rivaliteit te voorkomen, is een equivalente ethische houding (niet te verwarren met een cultus van een of andere groep) van belang. Anders is elke 'solidariteit' slechts een zeer onzekere wapenstilstand en blijft die aangewezen op een wezenlijk vijandige kijk op de medemens (die als hij geen expliciete rivaal is wordt gereduceerd tot een 'ding' maar beide zijn verwant, zoals ook idolatrie niet strikt te scheiden is van 'onverschilligheid' voor de reele ander als medemens). (Naast het feit dat een 'zwakkere' toevallig een genie kan zijn etc.)

Vrijheideerst 1 maart 2021 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9573494)

De "legacy" van lul Johnson zal het uiteenvallen zijn van het VK.

quercus 1 maart 2021 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9616083)
Eerste toespraak Trump sinds vertrek uit Witte Huis. (cookie's & paywall site)

Trump hint naar nieuwe presidentscampagne in 2024: “Op een maand tijd van America First naar America Last”

I'll be back?

Zoals hij vanop het spreekgestoelte zijn vermeende “vijanden” stond op te sommen had hij echt de allures van een meedogenloze dictator. Bij elke naam hoerde je een boegeroep en een haatvol gesis dat zijn hoogtepunt bereikte toen Trump de naam Liz Cheyney liet vallen. Dit was werkelijk Trump die als het ware zijn slachtoffers voor een roedel uigehongerde wolven gooide. De Republikeinse partij, op enkele schamele uitzonderingen na, zit op dit ogenblik vol zwaar gefrustreerde loebassen bij wie het schuim van de machteloze razernij op de lippenstaat. Griezelig is het en ik maak mij serieus zorgen over de toekomst van de Amerikaanse democratie. De bestorming van het Capitool was nog maar een begin vrees ik.
Gans dit hatelijk scenario herinnerde mij aan een documentaire die ik zag over de eerste weken van het bewind van Saddam Hoessein. Daar zag je authentieke beelden opgenomen tijdens een vergadering van de Baath partij met vooraan Saddam, rustig een sigaar rokend. Op een gegeven ogenblik begon ook hij de namen van zijn partijgenoten-tegenstanders af te roepen. Eén voor één werden die door handlangers van Saddam opgepakt en uit de zaal weggesleurd om buiten zonder pardon geëxecuteerd te worden.

dalibor 1 maart 2021 14:04

Ik denk eerlijk gezegd dat Trump zijn beweging zal uiteenvallen. Die conventie gisteren was eerder een epiloog dan wat anders. De juridische problemen die Trump als zakenman heeft zitten hem op de hielen en het zal niet lang meer duren eer hij erdoor wordt overrompeld. En zelfs los daarvan heeft hij het uithoudingsvermogen niet om die tijd tot de volgende campagne vol te houden. En zijn aanhang al helemaal niet.

kojak 1 maart 2021 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9616291)
Ik denk eerlijk gezegd dat Trump zijn beweging zal uiteenvallen. Die conventie gisteren was eerder een epiloog dan wat anders. De juridische problemen die Trump als zakenman heeft zitten hem op de hielen en het zal niet lang meer duren eer hij erdoor wordt overrompeld. En zelfs los daarvan heeft hij het uithoudingsvermogen niet om die tijd tot de volgende campagne vol te houden. En zijn aanhang al helemaal niet.

Dat is één piste.
De andere was dat de reps een heilige schrik hadden dat Trump zelf een partij zou opgericht hebben want dan waren zij de pineut.
De bocht van 180° die de reps nu gemaakt hebben kan wel tellen.
Eerst distancieerden ze zich allemaal van Trump (op een kleine minderheid na) ivm zijn gedrag en nu halen ze hem terug binnen.

N-VA 1 maart 2021 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9616270)
De bestorming van het Capitool was nog maar een begin vrees ik.

Wat zou het vervolg dan kunnen zijn?

De bestorming van het Capitool gebeurde door naïeve dwazen die dachten daar eens straffeloos rond te kunnen wandelen. Ze hadden geen plan en liepen een beetje verloren. Trump heeft ze daarna ook nog eens laten vallen als een baksteen. Geloof mij, die gaan dat geen tweede keer doen.

Elio di Supo 1 maart 2021 16:54

Citaat:

Het zou nogal triest zijn om de toekomst van de partij in te zetten op een kerel die tegen dan even oud zal zijn als de huidige president.

Persoonlijk zou ik liever Nikki Haley als kandidaat zien. Zij heeft al een paar keer deelname aan een ticket afgewezen. Misschien zal ze er in 2024 zin in hebben?

Nikki Haley vs Tulsi Gabbard zou een mooie strijd zijn om het presidentschap. Meteen ook een einde aan de polarisering aangezien beide dames net iets ter linker- en rechterzijde van het centrum staan.

Probleem met Nikki Haley is wel een beetje dat ze niet kan kiezen of ze nu voor of tegen Trump is.

https://www.politico.com/interactive...haleys-choice/

dalibor 1 maart 2021 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9616375)
Het zou nogal triest zijn om de toekomst van de partij in te zetten op een kerel die tegen dan even oud zal zijn als de huidige president.

Persoonlijk zou ik liever Nikki Haley als kandidaat zien. Zij heeft al een paar keer deelname aan een ticket afgewezen. Misschien zal ze er in 2024 zin in hebben?

Nikki Haley vs Tulsi Gabbard zou een mooie strijd zijn om het presidentschap. Meteen ook een einde aan de polarisering aangezien beide dames net iets ter linker- en rechterzijde van het centrum staan.

Probleem met Nikki Haley is wel een beetje dat ze niet kan kiezen of ze nu voor of tegen Trump is.

https://www.politico.com/interactive...haleys-choice/

De democraten zullen allicht Kamala Harris lanceren. Al moet die de komende jaren bewijzen wat ze in haar mars heeft. Ik volg het te weinig om te weten wat ze waard is, en wie er in beide partijen uit het goede hout gesneden is. In elk geval zou de GOP er goed aan doen zich los te werken uit de greep van Trump. Het verstandigste wat een republikein nu kan doen is volgens mij zich nog een jaartje of zo op de vlakte houden. Tegen dan is de grootste gekte hopelijk door.

kelt 1 maart 2021 18:37

Citaat:

Dat kan best wel eens correct zijn.

straf hé,dat de rest van de politiek eigenlijk zo zwak is (het was NIPT,de verkiezingen,vergeten we dat niet,NIPT tegen iemand zonder noemenswaardige politieke kunde,eigenlijk zonder noemenswaardige "kunde" in het omgaan met mensen) dat ze moeten hopen dat Mr Trump om niet-politieke redenen definitief verwijderd wordt? :|

Gerard R. 1 maart 2021 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9616408)
De democraten zullen allicht Kamala Harris lanceren. Al moet die de komende jaren bewijzen wat ze in haar mars heeft. Ik volg het te weinig om te weten wat ze waard is, en wie er in beide partijen uit het goede hout gesneden is. In elk geval zou de GOP er goed aan doen zich los te werken uit de greep van Trump. Het verstandigste wat een republikein nu kan doen is volgens mij zich nog een jaartje of zo op de vlakte houden. Tegen dan is de grootste gekte hopelijk door.

De GOP moet donders oppassen anders zullen ze door die gast waarvan ik de naam niet meer noem kapot gemaakt worden.
Die maakt n.l. alles kapot voor zijn eigen genoegen.

Den Ardennees 1 maart 2021 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. (Bericht 9616438)
De GOP moet donders oppassen anders zullen ze door die gast waarvan ik de naam niet meer noem kapot gemaakt worden.
Die maakt n.l. alles kapot voor zijn eigen genoegen.

In het VRT-journaal meldden ze dat Trump nu wil afrekenen met iedereen in de GOP die tegenµ hem is, te beginnen met de vijf Republikeinse senatoren die mee voor zijn impeachment stemden.

Komt er een Nacht van de Lange Messen aan, bij de Republicans?:|

Vrijheideerst 2 maart 2021 17:21

Probleem is dat mensen als Ted Cruz en Tom Cotton echte Trumpadepten zijn. Als Donald niet opkomt, zal het zeker Donald jr. of Ivanka zijn.

Bij de democraten zie ik een ticket Harris-Buttigieg of Harris-Castro verschijnen.

Elio di Supo 2 maart 2021 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9617227)
Probleem is dat mensen als Ted Cruz en Tom Cotton echte Trumpadepten zijn. Als Donald niet opkomt, zal het zeker Donald jr. of Ivanka zijn.

Bij de democraten zie ik een ticket Harris-Buttigieg of Harris-Castro verschijnen.

Dan heeft Ted Cruz ook een bocht van 180 graden gemaakt. Ik denk dat de meeste Reps eigenlijk graag zouden zien dat Trump een voetnoot wordt. Maar hij blijft te populair en uit plat opportunisme lijken ze hem dan te steunen.

Zolang ze die stal niet kunnen uitkuisen zal de GOP gekortwiekt blijven.

kojak 2 maart 2021 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9617237)
Dan heeft Ted Cruz ook een bocht van 180 graden gemaakt. Ik denk dat de meeste Reps eigenlijk graag zouden zien dat Trump een voetnoot wordt. Maar hij blijft te populair en uit plat opportunisme lijken ze hem dan te steunen.

Zolang ze die stal niet kunnen uitkuisen zal de GOP gekortwiekt blijven.

Dat is ook wat ik er van denk en trouwens ook al gepost had.
Ze zitten met een ei.

kojak 2 maart 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9616588)
In het VRT-journaal meldden ze dat Trump nu wil afrekenen met iedereen in de GOP die tegenµ hem is, te beginnen met de vijf Republikeinse senatoren die mee voor zijn impeachment stemden.

Komt er een Nacht van de Lange Messen aan, bij de Republicans?:|

Typisch het gedrag van een (gevaarlijke) narcist.
Als iemand hen iets in de weg durft te leggen, dan moeten ze wraak kunnen nemen.

TV-verslaafde 2 maart 2021 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9617245)
Typisch het gedrag van een (gevaarlijke) narcist.
Als iemand hen iets in de weg durft te leggen, dan moeten ze wraak kunnen nemen.

Heeft een roedel achter zich die de pers kort houdt.

En de extra aandacht, daar leeft ie juist vanop.

Dadeemelee 2 maart 2021 19:58

De meeste (niet Trumpisten) geloven dat Trump maar doet alsof hij in 2024 gaat opkomen om nog meer geld in te zamelen.

kelt 7 maart 2021 16:48

Blijkbaar mogen Republikeinen de naam en beeltenissen van Mr Trump,noch zijn familie,niet meer gebruiken per order van den Donald zelf...

Hij heeft namelijk nog niet gedaan met "opkuisen" en er lopen inderdaad nog steeds "verraders" rond die meegestemd hebben met de Impeachment procedures jegens zijn persoon en,erger nog,ook voordien niet perfect in lijn liepen....

Mr Trump zal ZELF wel dirigeren hoe zijn "merk" door de firma "Republikeinse Partij" moet ingezet worden....

Tsja.....zeg niet dat hij niet duidelijk gewaarschuwd had dat hij "nog niet klaar was" hé....Het is feitelijk ongelofelijk dat "de Partij" hem gewoon niet buiten zet....:?

kelt 23 maart 2021 21:48

Blijkbaar beginnen de grote persvodden en hun "nieuwkanalen" nadeel te ondervinden van de afwezigheid van de "Trumpinator"...

Geef toe,onder President Trump was het iedere dag wel iets,de meeste dagen zelfs halve bladzijden vol met zin en onzin...

Tegenwoordig is het blijkbaar huilen met de pet op....Behlave enkele malen struikelen op een vliegtuigtrap is er met de huidige president geen bal te beleven....De man schijnt gewoon bezig te zijn met zijn job zoals de meeste andere mensen.Een regelrechte RAMP voor de schrijvelaartjes...:-(

Dadeemelee 30 juli 2021 20:32

Zijn belastingsaangifte gaat publiek worden. Dat kan zijn finale ondergang worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_96805094

Citaat:

De belastingaangifte van voormalig Amerikaans president Donald Trump moet naar een commissie van het Congres. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Justitie vrijdag bekendgemaakt.

Hoomer 30 juli 2021 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9740231)
Zijn belastingsaangifte gaat publiek worden. Dat kan zijn finale ondergang worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_96805094

Jullie haters zijn zo zielig.
Zijn aangifte en dan? Hoeveel duizenden mensen stelt Trump te werk?
Zelfs als moet die man nul belastingen moet betalen dan houdt hij nog meer mensen hun mond open dan het OCMW van een grote stad hier in dit apenland. :roll::roll::roll:
Het zal allemaal heel wettig zijn je zou als hater moeten teleurgesteld zijn in de uitkomst. :roll::roll::roll:

Zephyrkaos 30 juli 2021 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9740262)
Jullie haters zijn zo zielig.
Zijn aangifte en dan? Hoeveel duizenden mensen stelt Trump te werk?
Zelfs als moet die man nul belastingen moet betalen dan houdt hij nog meer mensen hun mond open dan het OCMW van een grote stad hier in dit apenland. :roll::roll::roll:
Het zal allemaal heel wettig zijn je zou als hater moeten teleurgesteld zijn in de uitkomst. :roll::roll::roll:

Fille van de Foor 31 juli 2021 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9740262)
Hoeveel duizenden mensen stelt Trump te werk?

En hoeveel duizenden heeft hij al werkloos gemaakt doordat hun bedrijf bankroet gaat omdat Trump niet enkel geen belastingen, maar blijkbaar ook "zijne poef" niet betaalt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be