Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem-links probeert Leuven kort en klein te slaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91710)

Praetorian 24 juni 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753372)
Walgelijk. U bent werkelijk totaal gehersenspoeld. De muur gebouwd uit "geostrategische belangen"? En waarom hebben ze dan al die vluchtelingen naar het westen niet meer laten passeren toen de muur er stond? :roll:

Vluchtelingen? Je weet toch dat er een georganiseerde toerismesector was in de SU? Als ze dan toch zo graag naar het westen gingen, konden ze even goed een toeristenvisum aanvragen, vrij verkrijgbaar voor alle burgers.

Yeeee, gehersenspoeld. :-D

AdrianHealey 24 juni 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753386)
Aan de apologetische houding van extreem-links, die alles unisono op de politie willen steken, kan men al zien dat deze acties 100% tegen de politie gericht waren. Gelukkig heeft men deze keer goed gereageerd en werden de terroristen opgepakt. Met een strafblad zullen ze hun toekomst nu zelf compleet naar de vaantjes geholpen hebben. Goed zo.;-)

Jij denkt dat die mensen een strafblad hebben gekregen? :')
Naïeveling. :')
Mss degeen die met een steen hebben gegooid.

An Arkos 24 juni 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753386)
Aan de apologetische houding van extreem-links, die alles unisono op de politie willen steken, kan men al zien dat deze acties 100% tegen de politie gericht waren. Gelukkig heeft men deze keer goed gereageerd en werden de terroristen opgepakt. Met een strafblad zullen ze hun toekomst nu zelf compleet naar de vaantjes geholpen hebben. Goed zo.;-)

Jij kent duidelijk niets van politie optredens, voor zover ik weet is iedereen aangehouden geweest en weer vrijgelaten zonder aanklacht, gewoon wat ambeteren en dan in het midden van de nacht weer de straat op gesmeten.

Pietje 24 juni 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753404)
Jij denkt dat die mensen een strafblad hebben gekregen? :')
Naïeveling. :')
Mss degeen die met een steen hebben gegooid.

Ik denk dat het enkel administratieve arrestaties waren. Nikske strafblad, dus 8-)

AdrianHealey 24 juni 2007 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2752955)
Ik trek de aantallen die u verschaft sterk in twijfel.

U heeft daartoe geen redenen.
Geen enkele media geeft informatie over 'hoeveelheden'.

Mijn informatie komt van de meer gematigde betogers die weg wensten te gaan toen men daar mee begon. Dit was echter nauwelijks mogelijk.

En speciaal voor jou heb ik het nog eens nagevraagd. Wat bleek?
Er is 1 salvo geweest en die mensen zijn direct eruit gehaald door politie.
Daarna is er niets meer gebeurd. (Toch niet dat zij konden waarnemen.)

Preuße 24 juni 2007 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2753393)
Ik weet niet wie het was, maar vind het wel eikels.

En dan mogen ze toch gestraft worden ook? U kan hier nu wel een grote mond opzetten, de seconde dat er bij U wordt ingebroken of een bende beestmensen staat voor Uw huis te krijsen - dan zal U wel héél rap naar de telefoon grijpen en de politie smeken om U te komen helpen. Ik zou dus maar een paar toontjes lager gaan zingen.

Citaat:

Solidariteit, ooit al van gehoord? Je levert geen kameraden uit omdat de gemoederen wat verhit werden.
Dus voor U is de wet maar een vodje papier? Als een terroriste zoals U andere terroristen "toffe peren" vind, dan mogen ze aan democratische rechtspraak ontkomen? :lol:

Die dag in het politiekantoor:
"Sorry madam Arkos, wij kunnen de moordenaar van Uw ouders niet aanhouden, de medeplichtigen vinden hem een toffe peer."

AdrianHealey 24 juni 2007 21:25

Ik snap de meerderheid hier echt niet.

De grote meerderheid doet alsof er gisteren 7 000 stenen zijn neergedaald op stad Leuven, dat die 200 man systematisch de media was aan het aftuigen en de politie aan het uitdagen en aanvallen was.

De kleine minderheid doet alsof de politie totaal buitensporig op die paar arme sukkelaars aan het knuppelen was, zonder enige vorm van aanleiding.

Beide is dus bullshit.
De rechtsen zouden beter eerst eens een correcter beeld proberen te krijgen van de betoging in plaats van het gene dat ze zichzelf proberen wijs te maken als zijnde die mensen allemaal agressievelingen.

De linksen zouden zichzelf eens moeten afvragen waarom dat de politie op bepaalde momenten reageerde zaosl ze deed. Het is niet omdat je iets deed dat onschuldig bedoeld was, dat het daarom ook onschuldig wordt geinterpreteerd.

Preuße 24 juni 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753402)
Vluchtelingen? Je weet toch dat er een georganiseerde toerismesector was in de SU? Als ze dan toch zo graag naar het westen gingen, konden ze even goed een toeristenvisum aanvragen, vrij verkrijgbaar voor alle burgers.

En dat studeert dan geschiedenis :lol:

Praetorian 24 juni 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753427)
En dat studeert dan geschiedenis :lol:

:-D

Chipie 24 juni 2007 21:27

Citaat:

:lol:

Luddo 24 juni 2007 21:27

Waarom heeft er niemand aan gedacht dat kraakpand in brand te steken? Dat zou heel wat problemen vermeden hebben. Dan konden ze nog altijd terecht in en kartonnen doos van Tom Lanwa!

AdrianHealey 24 juni 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753416)
Dus voor U is de wet maar een vodje papier? Als een terroriste zoals U andere terroristen "toffe peren" vind, dan mogen ze aan democratische rechtspraak ontkomen? :lol:

"Sorry madam Arkos, wij kunnen de moordenaar van Uw ouders niet aanhouden, de medeplichtigen vinden hem een toffe peer."

Voor u is de wet een vodje papier. Dát heb je al meerdere malen doen blijken.
Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Het gaat hier om uitleveren. En het is best begrijpbar dat men dat niet wilt. Daarom is het juridisch nog niet goed te keuren.
Maar ook daar gaat het niet over.
De stenengooiers zijn eruit gehaald door de politie. Onmiddellijk.

Preuße 24 juni 2007 21:29

Citaat:

Beide is dus bullshit.
De rechtsen zouden beter eerst eens een correcter beeld proberen te krijgen van de betoging in plaats van het gene dat ze zichzelf proberen wijs te maken als zijnde die mensen allemaal agressievelingen.
Kraken is per definitie een onwettige en aggressieve bedoening. U gaat nu toch niet beweren dat het onschuldige doetjes waren die een spoor van vernieling trokken door Leuven? Ze trokken door de straten met aggressieve spandoeken, scanderen beledigingen naar de politie, maakten obscene gebaren en zijn tenslotte overgegaan tot het gebruik van geweld tegen de politie (en daarmee de staat) en tegen privé-bezit.

Ik weet niet wat Uw eigen opvatting van "agressie" is maar dit was er toch wel flink over. Jammer dat die politie niet harder opgetreden is, de linksen schreeuwden erom.

Preuße 24 juni 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753433)
Voor u is de wet een vodje papier. Dát heb je al meerdere malen doen blijken.
Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Het gaat hier om uitleveren. En het is best begrijpbar dat men dat niet wilt. Daarom is het juridisch nog niet goed te keuren.
Maar ook daar gaat het niet over.

De stenengooiers zijn eruit gehaald door de politie. Onmiddellijk.

Wat is nu feitelijk het nut van deze bijdrage? U slaagt erin om met veel woorden niets te zeggen.

Chipie 24 juni 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753257)
Berlijnse Muur was vooral een mechanisme om infiltratie in de Russische zone tegen te houden, vermits West-Berlijn een westers vooropgeschoven commandopost was midden in Warschaupact-gebied.

:lol:

Deze Vopo wist wsl niet dat hij gewoon een reispas kon aanvragen... :roll:

AdrianHealey 24 juni 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753438)
Kraken is per definitie een onwettige en aggressieve bedoening. U gaat nu toch niet beweren dat het onschuldige doetjes waren die een spoor van vernieling trokken door Leuven? Ze trokken door de straten met aggressieve spandoeken, scanderen beledigingen naar de politie, maakten obscene gebaren en zijn tenslotte overgegaan tot het gebruik van geweld tegen de politie (en daarmee de staat) en tegen privé-bezit.

Ik weet niet wat Uw eigen opvatting van "agressie" is maar dit was er toch wel flink over. Jammer dat die politie niet harder opgetreden is, de linksen schreeuwden erom.

Kraken is niet onwettig. Check uw wet, zou ik zeggen.
Het enige onwettige is het inbreken (waar je voor vervolgt kunt worden). Maar daar wonen is perfect wettig.

Een spoor van vernieling => kun je me eens opsommen wat er allemaal vernield is?
En een klein deel gebruikt geweld, dat gedeelte is opgepakt door de politie. En dan is er nog een groot degeelte opgepakt omdat ze eigenlijk deel uitmaakte van een illegale protestactie.

En jij weet niet waarover je spreekt. Je was er simpelweg niet. Ik denk dat je ook maar 1 mediabron zult vinden die zó hard oordeelt over de feiten.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753441)
Wat is nu feitelijk het nut van deze bijdrage? U slaagt erin om met veel woorden niets te zeggen.

Dat de personen die stenen hebben gegooid opgepakt zijn, dat jij geen respect hebt voor de wet en dat het begrijpbaar is dat mensen hun kameraden niet uitleveren.

Preuße 24 juni 2007 21:38

Citaat:

Een spoor van vernieling => kun je me eens opsommen wat er allemaal vernield is?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=IF1DQS5R
Enkele wagens en containers gingen in de vlammen op.

Zo mochten de betogers ongemoeid hun woede koelen op het studentenhuis Steenberg in de Leopold I-straat, volgens de krakers eigendom van het gewraakte Opus Dei. Het pand werd met stenen en verfballonnen bekogeld. Een raam sneuvelde.

Echt uit de hand liep het aan de Vismarkt en Craenendonck, waar de politie een regen van stenen over zich heen kreeg. Een cameraman van de VRT werd licht gewond afgevoerd.

Citaat:

En een klein deel gebruikt geweld, dat gedeelte is opgepakt door de politie. En dan is er nog een groot degeelte opgepakt omdat ze eigenlijk deel uitmaakte van een illegale protestactie.
Goed zo - dus U bent het eens dat deze terroristen buiten de wet gesteld moeten worden?

Citaat:

En jij weet niet waarover je spreekt. Je was er simpelweg niet.
Ik heb de Napoleontische tijd ook niet meegemaakt en mag er dus geen mening over hebben?

Citaat:

Ik denk dat je ook maar 1 mediabron zult vinden die zó hard oordeelt over de feiten.
Alsof ik de media nodig heb om mijn mening aan aan te passen.

Preuße 24 juni 2007 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753448)
Dat de personen die stenen hebben gegooid opgepakt zijn, dat jij geen respect hebt voor de wet en dat het begrijpbaar is dat mensen hun kameraden niet uitleveren.

Compleet onzinnig en naast de kwestie. Uw meelijwekkende tranen om "kameraden" die niet worden uitgeleverd zijn zelfs misdadig. De bende van Nijvel heeft haar kameraden ook niet uitgeleverd, ook begrijpelijk zeker? Ocharme toch.

willem1940NLD 24 juni 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753366)
Ik zeg je dat West-Berlijn door zijn ligging zuiver een vooropgeschoven stelling was, waardoor isolatie een noodzakelijkheid was voor de interne veiligheid van het Warschaupact. Als Nederland in oorlog zou zijn met België, en middenin Rotterdam zou er een Belgische zone zijn, dan werd deze ook geïsoleerd. Louter een zaak van geostrategische belangen.

Maar aan "andersdenkenden" gun je niet het recht hun have en goed, waarvoor gewerkt is, te beschermen?

Pietje 24 juni 2007 21:42

Citaat:

Kraken is per definitie een onwettige en aggressieve bedoening.

Kraken is een protest tegen leegstand
Citaat:

U gaat nu toch niet beweren dat het onschuldige doetjes waren die een spoor van vernieling trokken door Leuven?

Ja jong, gans Leuven lag plat :lol: :lol:
Citaat:

Ze trokken door de straten met aggressieve spandoeken

En door al dat agressiefs op die spandoeken te lezen vielen er tientallen doden :lol:
Citaat:

scanderen beledigingen naar de politie

ja jong, die zijn daar nog altijd niet goed van :lol:
,
Citaat:

maakten obscene gebaren

Zoiets doet de deur natuurlijk dicht. :lol:

Help, ik kom niet meer bij van het lachen :rofl:

willem1940NLD 24 juni 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2753393)
Ik weet niet wie het was, maar vind het wel eikels.

Solidariteit, ooit al van gehoord? Je levert geen kameraden uit omdat de gemoederen wat verhit werden.

DUS 1-pot-nat.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753478)
Compleet onzinnig en naast de kwestie. Uw meelijwekkende tranen om "kameraden" die niet worden uitgeleverd zijn zelfs misdadig. De bende van Nijvel heeft haar kameraden ook niet uitgeleverd, ook begrijpelijk zeker? Ocharme toch.

Het is idd niet meer dan begrijpelijk dat de bende van Nijvel hun eigen kameraden niet uitleveren.
Daarom is dat nog niet juridisch.

Preuße 24 juni 2007 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753633)
Het is idd niet meer dan begrijpelijk dat de bende van Nijvel hun eigen kameraden niet uitleveren.
Daarom is dat nog niet juridisch.

*geknipt op vraag van geviseerde*

AdrianHealey 24 juni 2007 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753472)
Goed zo - dus U bent het eens dat deze terroristen buiten de wet gesteld moeten worden?

Neen, natuurlijk niet.
Wie de wet overtreed dient opgepakt en correct gestraft te worden.

En wat heb je bewezen?
Dat de betoging welgeteld 1 raam en 1 cameraman heeft geraakt.

De wagens waren de dagen daarvoor opgebrand en hopelijk vatten ze de mensen die dat hebben gedaan. Helaas is de kans klein.

Dus waar is de spoor van vernieling doorheen Leuven?

Citaat:

Ik heb de Napoleontische tijd ook niet meegemaakt en mag er dus geen mening over hebben?
Wat jij geeft zijn geen meningen, maar je geeft eerst de verdraaing van de feiten zoals ze weergegeven worden om daar dan een mening over te geven.

[quote[Alsof ik de media nodig heb om mijn mening aan aan te passen.[/quote]

Neen, je ijlt in het ijle. Dat is natuurlijk enorm onderbouwd.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753638)
I rest my case - we hebben hier te maken met iemand die kickt op geweld, vernieling en zelfs dood.

Dit is smaad en daar ga ik een klacht voor de moderators voor indienen.

Praetorian 24 juni 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753638)
I rest my case - we hebben hier te maken met iemand die kickt op geweld, vernieling en zelfs dood.

Preuße 24 juni 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753642)
Neen, natuurlijk niet.
Wie de wet overtreed dient opgepakt en correct gestraft te worden.

En wat heb je bewezen?
Dat de betoging welgeteld 1 raam en 1 cameraman heeft geraakt.

De wagens waren de dagen daarvoor opgebrand en hopelijk vatten ze de mensen die dat hebben gedaan. Helaas is de kans klein.

Dus waar is de spoor van vernieling doorheen Leuven?

Wat jij geeft zijn geen meningen, maar je geeft eerst de verdraaing van de feiten zoals ze weergegeven worden om daar dan een mening over te geven.

[quote[Alsof ik de media nodig heb om mijn mening aan aan te passen.

Neen, je ijlt in het ijle. Dat is natuurlijk enorm onderbouwd.[/quote]

Waarschijnlijk was U één van de steenwerpers. U zou zichzelf beter gaan aangeven bij de politie.

willem1940NLD 24 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753416)
En dan mogen ze toch gestraft worden ook? U kan hier nu wel een grote mond opzetten, de seconde dat er bij U wordt ingebroken of een bende beestmensen staat voor Uw huis te krijsen - dan zal U wel héél rap naar de telefoon grijpen en de politie smeken om U te komen helpen. Ik zou dus maar een paar toontjes lager gaan zingen.

Ja, ook in Nederland stuitten de autoriteiten op grote solidariteit met Volkert.

Preuße 24 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753643)
Dit is smaad en daar ga ik een klacht voor de moderators voor indienen.

Je kan misschien ook klacht gaan indienen tegen de familie van de slachtoffers van de bende van Nijvel :roll:

AdrianHealey 24 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753646)

Waarschijnlijk was U één van de steenwerpers. U zou zichzelf beter gaan aangeven bij de politie.

Dit is alweer smaad.
Neen, ik was niet op de betoging. Ik vond de reden van betogen dom, dus doe ik niet mee.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753651)
Je kan misschien ook klacht gaan indienen tegen de familie van de slachtoffers van de bende van Nijvel :roll:

Dat is natuurlijk (alweer) een onzinnige vergelijking.
Ik wacht btw nog altijd op excuses voor het feit dat je me beschuldigt van geweld te ondersteunen.

Heftruck 24 juni 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753653)
Dit is alweer smaad.

Laat die aap toch stikken. ;-)

Praetorian 24 juni 2007 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753656)

Eindelijk nog iemand die hem een aap vindt.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:51

Citaat:

Rationeel gezien zou ik dat moeten doen.
Emotioneel gezien pik ik het niet dat ik als een voorstander van geweld wordt beschreven.
Op geen enkel moment zal ik ooit geweld tolereren en wens daarom ook niet in dergelijke mate beledigd te worden.

Preuße 24 juni 2007 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753653)
Dit is alweer smaad.

:roll:

Smaad is wat die "betogers" pleegden de politie. Daarover was U ook héél stilletjes, maar het staat natuurlijk mooier om er plots mij van te betichten.

Citaat:

Neen, ik was niet op de betoging. Ik vond de reden van betogen dom, dus doe ik niet mee.
Waarom probeert U het dan tot in den treure toe goed te praten, zoniet zelfs te verheerlijken? :roll: Geweld is misschien leuk voor U wanneer het tegen de politie of gebouwen van de kerk gepleegd wordt, maar als er met stenen naar U of naar Uw huis worden geworpen zal Uw frank wel vallen.

willem1940NLD 24 juni 2007 21:52

Citaat:

Makkelijk hè, als degenen die (te laat) beter wisten het niet overleefden.

Preuße 24 juni 2007 21:52

Citaat:

Misschien kan AdrianHealy hiervoor ook klacht bij de moderatie indienen, het is immers smaad.

Bokkerijder 24 juni 2007 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2752119)
Het is nu niet omdat er jacht mag worden gemaakt op 'brulkikkers' (is naar het schijnt een plaag, zoals (s)links) dat u ze moet doorschuiven naar het rechtse kamp. Zou vragen om zo vriendelijk te willen zijn, brulkikkers, schaamluizen ( dus de broek dicht te houden, dit ter voorkoming van voortplanting) en ander gedierte in 'uw' dierentuin te houden. De 'MENSEN' willen zulke exemplaren niet in de samenleving. Een klein bewijs, 10/06.

in de jaren '30 en 40 wilden de duitsers ook bepaalde exemplaren niet in hun samenleving, het ging toen om zgn. joods ongedierte

toen kon men achteraf nog zeggen dat ze het niet geweten hadden, maar nu niet meer

de jacht op de werklozen, de jacht op de krakers, de jacht op de onschuldige omstaanders...ook vijf luikenaars die er niks mee te maken hadden (ze hadden de demonstratie niet eens gevonden) werden in de cel gegooid

één meiske werd in Leuven station gewoon opgepakt toen ze van de trein stapte...alleen

een persoon werd zomaar meegenomen toen hij een nightshop binnen wilde gaan...

er circuleren al heel wat getuigenissen van politiebrutaliteit door het land, ik denk dat dit nog een staartje gaat krijgen

Praetorian 24 juni 2007 21:53

Hij heeft nergens geweld zitten verheerlijken. Ik geef je een bak als ik ergens kan vinden waar hij dat schrijft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be