Macchiavelli |
16 juli 2011 13:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5565563)
Ik heb wel al forumgebruikers er op gewezen dat een bepaalde uitspraak racistisch is.
|
En dat is nu net de kern van het probleem.
Het is niet dat wanneer jij zegt dat "een bepaalde uitspraak racistisch is", dat het dan ook zo is, zeker niet als jij dat op geen enkele manier met argumenten onderbouwt of aannemelijk kunt en wilt maken, zoals je nu al ettelijke keren hebt gedaan. Keer op keer weiger je om aan te geven en te onderbouwen wat er volgens jou racistisch aan een bepaalde uitspraak zou zijn. Je stelt enkel dat het zo is, alsof jij het alleenrecht hebt om te kunnen bepalen wat racisme is en wat niet.
Ter illustratie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
(Bericht 5542854)
Citaat:
(Bericht 5542796)
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.
|
Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
|
Ik wacht nu al tien dagen op een onderbouwing van je.
Of zoals gisteren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
(Bericht 5563746)
Citaat:
(Bericht 5563109)
Neen, niet strafbaar; maar wel racisme.
|
artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?
|
Tot nu toe geen enkele onderbouwing, alleen dat het racisme is, maar niet waarom dat racisme is, of waarom jij dat vindt. Niets van dat.
Enkel zeggen dat het racisme is, volstaat niet. Ik wil nu onderhand wel eens een gedegen onderbouwing zien, waarin duidelijk wordt gemaakt waar, in welk(e) woord(en), dat vermeende "racisme" nu eigenlijk zit.
|