Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Enkel-vrouwen fitness (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178416)

DeProf_eet 10 november 2012 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6398905)
Het mijden van mannen in een fitness is trouwens geen discriminatie in mijn ogen, maar een bescherming van de vrouw en van het gezinsleven.

Dat ze maar niet in fitnessclub komen die nu zgz voor beide geslachten is. Ik blijf weg uit fitnessclubs omdat ik die vette kwallen niet wil zien.

DeProf_eet 10 november 2012 18:00

Oh ja, en ondertussen word ik zelf maar vetter en vetter omdat die troela's niet wegblijven uit die clubs. Bah! :wtf:

Nexer 15 november 2012 12:34

Al 5 dagen niks meer. Niemand die iets kan inbrengen tegen de wet?

Het staat nog altijd open tot discussie wat dit "legitiem doel" van de fitness is, waardoor ze vonden dat deze scheiding gerechtvaardigd was. Ik vind dat er geen is. Iemand anders wel?

Jan van den Berghe 15 november 2012 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6417799)
Al 5 dagen niks meer. Niemand die iets kan inbrengen tegen de wet?

Slechts met veel verbeelding probeert u de wet te plooien in uw richting. Een fitnessclub kan moeiteloos een uurregeling uitwerken waarbij dan enkel vrouwen of dan enkel mannen welkom zijn. Dat is gewoon geen discriminatie naar de geldende wet.

-Jo- 15 november 2012 23:42

En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?

Jan van den Berghe 15 november 2012 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6418963)
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?

Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!

alice 16 november 2012 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6418963)
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?

Ik vrees van wel ja maar u heeft gelijk, doe dan ook overal maar ineens een homouurtje...

alice 16 november 2012 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6418966)
Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!

Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?

Nexer 16 november 2012 04:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6418957)
Slechts met veel verbeelding probeert u de wet te plooien in uw richting. Een fitnessclub kan moeiteloos een uurregeling uitwerken waarbij dan enkel vrouwen of dan enkel mannen welkom zijn. Dat is gewoon geen discriminatie naar de geldende wet.

Volkomen correct. Dat zei ik enkele pagina's terug reeds en u verklaarde mij zot.

En voor de zoveelste keer probeert ge uw standpunt te verdedigen met een voorbeeld dat niet ter zake doet.

Het gaat hier niet over wat andere fitnesscentra zouden kunnen doen.

Het gaat om wat dit specifieke centrum doet.

Uw vergelijk gaat nog altijd over fitnessclubs, het gaat nog altijd over mannen en vrouwen en het gaat nog altijd over toegang weigeren op basis van geslacht. Maar dan verandert ge aspect van de zaak en is het dezelfde niet meer.

Dat is de definitie van een stropopredenering(stro-pop-redenering): Bijna helemaal hetzelfde, maar in een bepaald aspect veranderd en dan toch beweren dat ge daarmee het originele ontkracht hebt, terwijl ge enkel uw ander geval ontkracht hebt.

Nexer 16 november 2012 04:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6419016)
Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?

Is een fitness een sportclub? Dan zou er een clubverband moeten bestaan. Daar ben ik toch niet van op de hoogte.


Maar verder hebt ge gelijk.

Nexer 16 november 2012 05:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6418966)
Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!

Waarom niet, vraagt u? Omdat andere mensen ook verlangens hebben. En die kunnen anders zijn dan die van u. Tegenstrevend zelf. En dat is niet beter of slechter. Dat is anders.

Iedereen is gelijk en evenveel waard. Dat is een beginsel van onze samenleving. Dat houdt in dat uw wensen evenveel waard zijn als die van iemand anders. En dus, als iemand naar de fitness gaat en zich stoort aan de aanwezigheid van iemand anders, dan kunnen ze niet zomaar eventjes het recht krijgen die permanent toegang te weigeren tot alle faciliteiten. De wens van die eerste persoon, om te gaan fitnessen, wordt daarmee compleet van de tafel geveegd. Het belang van hun wensen is plots niet meer evenveel waard. En denksystemen waarbij mensen omwille van kenmerken waar ze geen controle over hebben, minder waard zijn, dat zijn de denksystemen die WOII gestart hebben.

Dit gaat niet over een clubje dat eens samenkomt, of een vakgroep waar je voorkennis voor nodig hebt, of een paar vriendinnen die eens een namiddag op stap willen. Dit gaat over mensen die willen fitnessen, die toegang geweigerd worden door andere mensen die ook willen fitnessen. Permanent.

Met als enige reden hun geslacht. De aanwezigheid van groep 1 maakt groep 2 oncomfortabel. En dus verwijdert men groep 1. En de wens van groep 1 om te mogen fitnessen? Die is plots ondergeschikt.

Zoiets doet een rechtvaardig mens niet.

alice 16 november 2012 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6419116)
Is een fitness een sportclub? Dan zou er een clubverband moeten bestaan. Daar ben ik toch niet van op de hoogte.


Maar verder hebt ge gelijk.

Er worden toch bij mijn weten geen frieten gebakken maar gesport! Dus wat is er verkeerd aan dat een sportclub je noemen? Je moet toch lid worden voordat je er terecht kunt?

Jan van den Berghe 16 november 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6419016)
Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?

Euh, ik geloof dat u eventjes niet volgt. De vraag was niet of het al dan niet overeenkomstig de wet is, maar wel of men de gevolgde redenering zou durven doortrekken. Ja, wat mij betreft.

Jan van den Berghe 16 november 2012 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6419118)
Waarom niet, vraagt u? Omdat andere mensen ook verlangens hebben. En die kunnen anders zijn dan die van u. Tegenstrevend zelf. En dat is niet beter of slechter. Dat is anders.

Vrouwen kunnen inderdaad andere verlangens hebben dan de uwe. Ze willen onder vrouwen fitnessen. Zoals u zelf schrijft: dat is niet beter of slechter. Het is anders. Daarom is het enige antwoord: vrijheid!

Jan van den Berghe 16 november 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6419118)
Zoiets doet een rechtvaardig mens niet.

Ik zie geen enkele gegronde reden waarom dit onrechtvaardig zou zijn. Het zijn legitieme verlangens.

Fozzie 22 november 2012 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6418963)
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?

Zoals het Vlaams Belang en de Vlaams Belang-café's? ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be