Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Verbreekt België opnieuw wereldrecord regeringsformatie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198222)

ViveLaBelgique 12 augustus 2014 10:54

15.08.2014 nadert zonder dat er nieuwe federale regering is. Degenen die nog niet gegokt hebben kunnen nog steeds deelnemen aan de enquête.

cato 13 augustus 2014 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7280747)
15.08.2014 nadert zonder dat er nieuwe federale regering is. Degenen die nog niet gegokt hebben kunnen nog steeds deelnemen aan de enquête.

Nog 14 dagen wachten en de federale regering staat bij de koning.
Het is nog nooit zo snel gegaan,omdat de PS niet meedoet.

ViveLaBelgique 13 augustus 2014 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7282060)
Nog 14 dagen wachten en de federale regering staat bij de koning.
Het is nog nooit zo snel gegaan,omdat de PS niet meedoet.

Dat is historisch onjuist. Guy Verhofstadt had telkens amper een maand nodig na het sluiten van de stemlokalen om met zijn regeringen van start te gaan.

Guy Verhofstadt had ook bij lange niet zoveel stemmen met zijn partij als Bart De Wever nu heeft binnengehaald met N-VA.

Het ziet er naar uit dat Bart De Wever zijn behaald verkiezingsresultaat aan het laten is voor wat het is zonder er iets mee aan te vangen.

Witte Kaproen 13 augustus 2014 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7282387)
Dat is historisch onjuist. Guy Verhofstadt had telkens amper een maand nodig na het sluiten van de stemlokalen om met zijn regeringen van start te gaan.

Guy Verhofstadt had ook bij lange niet zoveel stemmen met zijn partij als Bart De Wever nu heeft binnengehaald met N-VA.

Het ziet er naar uit dat Bart De Wever zijn behaald verkiezingsresultaat aan het laten is voor wat het is zonder er iets mee aan te vangen.

De federale regeringsonderhandelingen zolang laten aanslepen ,
dat iedereen wel moet inzien dat er geen nieuwe federale regering meer kan gemaakt worden
en aldus de Vlaamse onafankelijkheid realiseren ,
zou ik nu niet bepaald


"er niets mee aanvangen"

noemen :-)

HRobin 13 augustus 2014 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7282387)
Dat is historisch onjuist. Guy Verhofstadt had telkens amper een maand nodig na het sluiten van de stemlokalen om met zijn regeringen van start te gaan.

Guy Verhofstadt had ook bij lange niet zoveel stemmen met zijn partij als Bart De Wever nu heeft binnengehaald met N-VA.

Het ziet er naar uit dat Bart De Wever zijn behaald verkiezingsresultaat aan het laten is voor wat het is zonder er iets mee aan te vangen.

Het stuit me enorm tegen de borst dat U de regeringsvorming van Verhofstadt durft te vergelijken met dat van De Wever. In deze lees ik een enorme belediging voor Guy Verhofstadt.

Pandareus 13 augustus 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7282418)
De federale regeringsonderhandelingen zolang laten aanslepen ,
dat iedereen wel moet inzien dat er geen nieuwe federale regering meer kan gemaakt worden
en aldus de Vlaamse onafankelijkheid realiseren ,
zou ik nu niet bepaald


"er niets mee aanvangen"

noemen :-)

Je bent vergeten het schotse referendum te vermelden ! ;-)

Witte Kaproen 13 augustus 2014 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7282506)
Je bent vergeten het schotse referendum te vermelden ! ;-)

Ja ,maar dat gaat Bart De Wever niet organiseren.

subocaj 13 augustus 2014 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7282418)
De federale regeringsonderhandelingen zolang laten aanslepen ,
dat iedereen wel moet inzien dat er geen nieuwe federale regering meer kan gemaakt worden
en aldus de Vlaamse onafankelijkheid realiseren ,
zou ik nu niet bepaald


"er niets mee aanvangen"

noemen :-)

Reces is belangrijker dan een regering. Het duurt wat langer eer ze je geld te pakken hebben, maar dan voeren ze het wel in, met terugwerkende kracht.

fonne 13 augustus 2014 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7282387)
Dat is historisch onjuist. Guy Verhofstadt had telkens amper een maand nodig na het sluiten van de stemlokalen om met zijn regeringen van start te gaan.

Guy Verhofstadt had ook bij lange niet zoveel stemmen met zijn partij als Bart De Wever nu heeft binnengehaald met N-VA.

Het ziet er naar uit dat Bart De Wever zijn behaald verkiezingsresultaat aan het laten is voor wat het is zonder er iets mee aan te vangen.

Het is waar dat Guy Verhofstadt de zaken beter aanpakte dan Bart de Wever. Hij nam het verkiezingsprogramma van de PS, lardeerde dat met wat hoogdravende holle frazen, en stelde dat voor als onderhandelingsnota, te nemen of te laten. En Ø-VLD kon het niet snel genoeg goedkeuren, de hordes overlopers aan wie een ministerpostje beloofd was stonden immers te dringen.

Rikm 13 augustus 2014 17:46

Het valt me op dat haast niemand eigenlijk nog een shit geeft om de federale regeringsvorming... Afschaffen dan maar, die federale?

Witte Kaproen 13 augustus 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rikm (Bericht 7283001)
Het valt me op dat haast niemand eigenlijk nog een shit geeft om de federale regeringsvorming... Afschaffen dan maar, die federale?


Inderdaad een overbodig tussenstation tussen het Vlaamse en Europese niveau,
enkel in stand gehouden om de enorme Noord-Zuid-transfers te kunnen laten voortbestaan.
Niets dan nadelen voor Vlaanderen.

ViveLaBelgique 13 augustus 2014 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7282418)
De federale regeringsonderhandelingen zolang laten aanslepen ,
dat iedereen wel moet inzien dat er geen nieuwe federale regering meer kan gemaakt worden
en aldus de Vlaamse onafankelijkheid realiseren ,
zou ik nu niet bepaald


"er niets mee aanvangen"

noemen :-)

Denk jij dat N-VA de Vlaamse onafhankelijk gaat realiseren door de regering in lopende zaken hun gang te laten gaan ? Is het volgens jou dan überhaupt de wens van N-VA om de Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren ?

ViveLaBelgique 13 augustus 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7282468)
Het stuit me enorm tegen de borst dat U de regeringsvorming van Verhofstadt durft te vergelijken met dat van De Wever. In deze lees ik een enorme belediging voor Guy Verhofstadt.

Ik zie niet in hoe dit een belediging is. Bart De Wever heeft meer zetels binnengehaald dan Guy Verhofstadt ooit voor mogelijk hield. Het is eerder een compliment aan Guy Verhofstadt om zijn realisaties te vergelijken met deze van Bart De Wever.

ViveLaBelgique 13 augustus 2014 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7282758)
Het is waar dat Guy Verhofstadt de zaken beter aanpakte dan Bart de Wever. Hij nam het verkiezingsprogramma van de PS, lardeerde dat met wat hoogdravende holle frazen, en stelde dat voor als onderhandelingsnota, te nemen of te laten. En Ø-VLD kon het niet snel genoeg goedkeuren, de hordes overlopers aan wie een ministerpostje beloofd was stonden immers te dringen.

Bart De Wever zou het juist gemakkelijker moeten hebben omdat hij Guy Verhofstadt hem reeds getoont heeft hoe het moet.

ViveLaBelgique 13 augustus 2014 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rikm (Bericht 7283001)
Het valt me op dat haast niemand eigenlijk nog een shit geeft om de federale regeringsvorming... Afschaffen dan maar, die federale?

Het valt me op dat haas niemand eigenlijk nog een shit geeft om jouw mening.... Afschaffen dan maar ?

Rikm 14 augustus 2014 06:53

Alweer zo'n inhoudsloze sneer, waar dit forum van vergeven is. Dat kan beter.

Het is toch duidelijk, dat, in tegenstelling tot de vorige keer, er nauwelijks nog aandacht is voor de federale regeringsvorming. Wie zijn er ook alweer formateur?
En dan zou het toch een normale overweging moeten zijn of dat federaal niveau niet stilaan moet herleid worden tot enkele ceremoniële functies.

Het kan dan best zijn dat "haas" (Limburger, zeker?) niemand maalt om mijn mening, men zou intussen deze optie beter ernstig nemen.

HRobin 14 augustus 2014 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7283425)
Bart De Wever zou het juist gemakkelijker moeten hebben omdat hij Guy Verhofstadt hem reeds getoont heeft hoe het moet.

U zegt nu dus dat het volgen van slechte voorbeelden een vorm van goed bestuur is :roll:
Je bent dus echt fan van dat blauwe konijn

Pandareus 14 augustus 2014 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rikm (Bericht 7283568)
Alweer zo'n inhoudsloze sneer, waar dit forum van vergeven is. Dat kan beter.

Het is toch duidelijk, dat, in tegenstelling tot de vorige keer, er nauwelijks nog aandacht is voor de federale regeringsvorming. Wie zijn er ook alweer formateur?
En dan zou het toch een normale overweging moeten zijn of dat federaal niveau niet stilaan moet herleid worden tot enkele ceremoniële functies.

Het kan dan best zijn dat "haas" (Limburger, zeker?) niemand maalt om mijn mening, men zou intussen deze optie beter ernstig nemen.

Je bent misschien langere tijd op reis geweest, ergens ver weg. Verstoken van alle nieuws.
Maar ondertussen is de zesde staatshervorming een feit, staat de federale staat nog stevig recht en heeft daarbij versterkte en zwaarder wegende regio's en is het institutioneel gedoe voor minimaal 5 jaar begraven.
De toekomstige coalitiepartners zijn zelfs al heel druk bezig met hun wenslijstjes met te benoemen ministers te lekken naar de journalisten.
En die georganiseerde lekken spreken wel degelijk over een regerinigsploeg van 15 man, perfect zoals verwacht.

Mijmeringen over het nut van de federale regering zijn dus goed voor aan den toog, maar verder vrij futiel.

ViveLaBelgique 14 augustus 2014 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7283581)
U zegt nu dus dat het volgen van slechte voorbeelden een vorm van goed bestuur is :roll:
Je bent dus echt fan van dat blauwe konijn

Ik ben geen fan van het schuldig verzuim waar Bart De Wever en co zich schuldig van maakt sinds 2010 op federaal niveau.

Distel 14 augustus 2014 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7283851)
Ik ben geen fan van het schuldig verzuim waar Bart De Wever en co zich schuldig van maakt sinds 2010 op federaal niveau.

Ben je die clowneske, absurde mening nu nog steeds toegedaan? :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be