Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Islam: Een gevaar voor de Westerse beschaving? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157053)

UFSIA 27 juni 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5530193)
Huh? Ik ben geen moslim, en ik verdedig de Islam niet - ik heb de topic gestart - ik denk dat ge u effe mispakt hebt... geen erg...

Mijn verontschuldigingen. Ik heb dat niet correct aangeduid. Jij hebt dat citaat geschreven en ik wilde U er in bijtreden.

De commentaar was aan Suiker 7 gericht.

mvg. Sint Ignacius

peter1962 27 juni 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5529674)
Ik vraag regelmatig iets aan Mufti Ebrahim Saheb

http://www.askimam.org/about.php

Er staan heel veel antwoorden op heel belangrijke vragen op die site, zoals vb.: iemand die voor haar echtgenoot wil koken, maar dit niet mag van de schoonmama:

http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...ff8359e182ffd6

wat een ongelooflijke klootzakkerij is me dat... waarbij je je kunt afvragen wie het achterlijkste is, een trezebees die aan een imam gaat vragen of ze voor schoonmama moet slaafje spelen of de PeeWee in kwestie die er nog antwoord op geeft ook...
Wanneer gaan die mensen eens begrijpen dat je heel die religieuze santenboetiek beter in de vuilbak smijt ? Iemand anders macht geven over jouw leven ? Hoe dwaas is dat ?

Kodo Kodo 27 juni 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5529674)
Ik vraag regelmatig iets aan Mufti Ebrahim Saheb

http://www.askimam.org/about.php

Er staan heel veel antwoorden op heel belangrijke vragen op die site, zoals vb.: iemand die voor haar echtgenoot wil koken, maar dit niet mag van de schoonmama:

http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...ff8359e182ffd6

Zo op het eerste gezicht gaat de helft van de vragen niet over eigen problemen, maar over het gedrag van vrienden en verwanten, dus over hoe ze zich met andermans zaken dienen te bemoeien. Fraaie bende!

Salvadorii 27 juni 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5530861)
Zo op het eerste gezicht gaat de helft van de vragen niet over eigen problemen, maar over het gedrag van vrienden en verwanten, dus over hoe ze zich met andermans zaken dienen te bemoeien. Fraaie bende!

Toen we hier nog Katholiek waren (ok er zijn er hier en daar nog enkelen, en de oudere generatie is er nog voor een stuk) was dat niet anders hoor - aan de Pastoor gaan vragen hoe die of die niet beter dit of dat zou doen. Georganiseerde godsdiensten zijn een gevaar voor de vrijheid van het denken.

St Germain Tourist 27 juni 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5530954)
Toen we hier nog Katholiek waren (ok er zijn er hier en daar nog enkelen, en de oudere generatie is er nog voor een stuk) was dat niet anders hoor - aan de Pastoor gaan vragen hoe die of die niet beter dit of dat zou doen. Georganiseerde godsdiensten zijn een gevaar voor de vrijheid van het denken.

De SGP in NL denkt er ook nog steeds ongeveer zo over, en het calvinisme is zeker een religie die grote sociale druk uitvoert op de leden.
De echt strengen mogen op zondag helemaal NIKS anders doen dan naar de kerk gaan. Op die dag mogen ze zelfs niet koken en de kinderen mogen niet met elkaar spelen. Alles voor de dag des Heeren, letterlijk.
In katholieke milieus heb ik bovenstaande nog nooit gehoord.

Ook hebben de strengen vaak geen TV en een minderheid van 30% denkt zelfs dat vaccineren tegen het geloof in God ingaat.:-P

suqar_7loe 27 juni 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5529572)
je hebt islamgleerden (belachelijke term eigenlijk) en islamgeleerden. Om nu te weten wie het er bij het rechte eind heeft moet je zelf de bronteksten gaan lezen. Niet luisteren naar wat die gasten je wijs maken. Zelf lezen, zelf denken en dan huiveren.

Geen nood, ik ken mijn bronteksten.

suqar_7loe 27 juni 2011 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5529594)
Ik weet dat het geen ernstig bericht is, maar dürum had ook bestaan gehad zonder de Islam.

Durum heeft dan ook niets met de islam te maken, slimmen.

suqar_7loe 27 juni 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5529596)
Bah. De man die beweert dat homoseksualiteit met de dood bestraft moet worden, net als moord. De man die bovendien beweert dat apostasie in de Islam zwaar bestraft moet worden, in sommige gevallen zelfs met de doodstraf (wanneer er sprake is van 'opruiing tegen de Islamwereld').

'Toffe' kerel. Nu ja, hij is een 'echte Moslim' uiteraard die daadwerkelijk zo genoemd kan worden.

Als je iets beweert dan kun je dat ook staven waarschijnlijk? Kun je qardawie eens citeren? Ik ga alvast niet akkoord met hetgeen u typt, of die woorden nu verzonnen zijn of echt van een geleerde komen.

Salvadorii 27 juni 2011 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5531017)
Als je iets beweert dan kun je dat ook staven waarschijnlijk? Kun je qardawie eens citeren? Ik ga alvast niet akkoord met hetgeen u typt, of die woorden nu verzonnen zijn of echt van een geleerde komen.

Natuurlijk niet, want het zal niet in de enige Heilige en door Allah geerde taal en geschrift van het Arabisch zijn :roll:

EDIT: Daarenbuiten storen feiten u nooit natuurlijk; zie mijn zogezegde 'aanvallen' en 'beledigingen' jegens u die u niet kunt quoten of de 'leugens' die ik dan staaf met mainstream-Islamitische bronnen die voor iedereen toegankelijk zijn en u zegt dan 'dat heb ik al uitgelegd'

Facepalm de Platine - THE FIRST TIME ONE HAS EVER BEEN AWARDED!!!

Weyland 27 juni 2011 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5531017)

Volgens Islamonline.net alleszins, maar ik heb geen definitieve link. Hij is volgens diezelfde link ook van mening dat overspel bestraft moet worden door steniging.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yusuf_a...monline.ne-100

suqar_7loe 27 juni 2011 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5529622)
Dus je zegt zelf dat je hier niet wakker van ligt ... en toch verdedig je nog "de Islam" ?

Ik lig niet wakker van wat een ander van me denkt en vindt. Of die ander nu moslim, jood, vrijzinnig of christen is. Ik verdedig de Islam en niet 'alle' moslims. Groot verschil hoor.
Citaat:

Jij zou jezelf moslima noemen, maar de gemiddelde moslim niet. En toch ben jij een echte moslima ?
Ik noem mezelf een moslima en ik weet dat de gemiddelde moslim mij aanziet als een moslima aangezien ik mijn geloof praktiseer en me houdt aan de 5 zuilen van de islam. Alleen extremisten bezien me als een afvallige of slechte moslim.
Citaat:

Wat zijn die 99 % dan volgens jou ? ook moslims of misleid ?
Ook moslims waarschijnlijk. Ik ga me niet uitspreken over een ander. Iemand die aangeeft moslim te zijn en te geloven dat er maar 1 God is is voor mij een moslim.
Citaat:

Maar de marokaanse cultuur is wat verkeerd ?
Ook daar ga ik me niet over uit spreken. Ik ben tegen die cultuur en dat botst met andere familieleden die de cultuur heel serieus nemen. Ik geef maar een voorbeeld:
Je vriend/man dumpen is not done en men zal er alles aandoen om jullie terug te verzoenen. Er heerst soms een soort van taboe rond zulke onderwerpen.

Ik ga niet akkoord met deze regel. Mijn vriend is dan ook met zijn klieken en klakken buiten gevlogen. Achteraf die man nog eens voor de rechter gedaagd. Dat is een voorbeeld van hoe ik me afkeer tegen mijn cultuur. Dat brengt veel miserie met zich mee soms maar ik lig er niet wakker van.

Citaat:

Kijk, ik wil wel he ... maar toch ...
Wat wil je?

Citaat:

Vrouwen afkloppen en verbieden om auto te rijden, is dat oke ?
Vrouwen afkloppen is laf. Verbieden om auto te rijden is idioot.
Citaat:

dat kan je moeilijk op de marokkanen steken he. Of zijn de saoudi ook geen goede moslims volgens jou ? Of net wel ?
Ik ga me niet uitspreken over hun geloof. Wat ik wel kan zeggen is dat ik niet akkoord ga met hun daden en idiote wetten. Dat heeft naar mijn mening niks met de islam te maken wel met de verdoven cultuur daar. Als dat de islam was dan bestonden er geen rijdende moslima's.
Citaat:

En zo dat het geval is, kan je eens in eigen woorden een definitie van "moslim" en "islam" geven ?
Een moslim is voor mij iemand die goed doet voor zn medemensen en zich in de eerste plaats overgeeft aan Allah door zich te houden aan de islamitische wetten (de 5 zuilen onder andere). En de soennah van de Profeet Mohamed volgt.

Citaat:

Uit nieuwsgierigheid, die ene geleerde die je uiteindelijk vond, die alles anders interpreteerde dan alle geleerden die je voor hem gesproken had ...
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb vele geleerden gekend en gelezen. Over vele zaken ben ik het eens. Over andere zaken ben ik het oneens. De man waar ik op doel daar ben ik het 'meestal' mee eens.
Citaat:

Ik zou graag weten over wie je het precies hebt, kwestie van dat ik ook overtuigd wil worden.
Iets in mij zegt dat u een andere intentie hebt.
Citaat:

Ik zou zo graag een mail sturen of zijn boeken lezen, maar ja dat kan niet zolang ik niet weet wie dat is he.
Je vind zn gegevens op de site van Erasmus hogeschool.

Salvadorii 27 juni 2011 21:20

Gij verdedigt een zeer selectieve versie van Islam die zo goed als niemand aanhangig is...

suqar_7loe 27 juni 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5531049)
Volgens Islamonline.net alleszins, maar ik heb geen definitieve link. Hij is volgens diezelfde link ook van mening dat overspel bestraft moet worden door steniging.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yusuf_a...monline.ne-100

Ik lees liever zn boeken. Op internet kun je zoveel zwieren in naam van Qardawie. Maar mocht je gelijk hebben dan neem ik afstand van zijn opinie over die zaken.

smiley 27 juni 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5531066)
Ik lees liever zn boeken. Op internet kun je zoveel zwieren in naam van Qardawie. Maar mocht je gelijk hebben dan neem ik afstand van zijn opinie over die zaken.

Met andere woorden. Gij zijt uw eigen geloof aan het samenstellen. Met wat stukjes van hier, en enkel beetjes van daar. Hangt ervan af wat u aanstaat en wat niet. Daar hangt u dan achteraf het woordje islam aan vast. Uw eigen verzinsels noemt u dan 'islam'. Zo werkt het niet meisje.

UFSIA 27 juni 2011 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5531064)
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb vele geleerden gekend en gelezen. Over vele zaken ben ik het eens. Over andere zaken ben ik het oneens. De man waar ik op doel daar ben ik het 'meestal' mee eens.

Je vind zn gegevens op de site van Erasmus hogeschool.

Ik vraag me nog steeds af over wie je het hebt ? Allez, wat werkt daar, ne man of 200 ? Over wie had je het ? Misschien een titel van een goed boek van die man waar ik me zou kunnen in verdiepen ?

Overigens vraag ik me af of jij een hoofddoek draagt, in je eigen meer feministische ( mag ik dat zo zeggen ? je smeet je vent buiten daarom dat ik 't woord koos ) versie van de Islam ?

mvg. Sint Ignacius

Weyland 28 juni 2011 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5531066)

Ik wou dat ik (foesja) Arabisch kon. Nu ben ik wel van plan die taal te leren, maar ik ben pas begonnen.

suqar_7loe 28 juni 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5531246)
Ik wou dat ik (foesja) Arabisch kon. Nu ben ik wel van plan die taal te leren, maar ik ben pas begonnen.

Ik heb een poging gedaan om foes7a te leren. Tis geen lachertje. Ik wens je veel succes!

suqar_7loe 28 juni 2011 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5531201)
Ik vraag me nog steeds af over wie je het hebt ? Allez, wat werkt daar, ne man of 200 ? Over wie had je het ? Misschien een titel van een goed boek van die man waar ik me zou kunnen in verdiepen ?

Die man heeft inderdaad boeken geschreven. Hij schrijft meestal onder een andere naam. Ik zal eens zoeken in mails of ik een goed boek vind dat hij heeft geschreven. Hij is momenteel bezig aan een boek. Heb een stukje mogen lezen. Mocht het boek uit worden gebracht, laat ik het je weten.

Ik heb het trouwens over Professor Van Ael.

Citaat:

Overigens vraag ik me af of jij een hoofddoek draagt, in je eigen meer feministische ( mag ik dat zo zeggen ? je smeet je vent buiten daarom dat ik 't woord koos ) versie van de Islam ?
Noem het hoe je wilt. Als vrouw dien je te vechten voor je rechten en niet te staan staren op een tiran die als doel heeft jou het leven zuur te maken of iets op te dringen waar je niet mee akkoord gaat. Of dat nu een moslim is of een niet-moslim.

Als ik zeg dat ik geen hidjaab draag zul je me een geïntegreerde moslima noemen. Zeg ik dat ik wel een hidjaab draag dan zul je me afdoen als iemand die uit haar nek kletst. Wat ik draag is niet relevant in deze discussie. Stel die vraag maar eens in een kledingdraad ofzo. Ik ben nogal gesteld op mijn privé.

Citaat:

mvg. Sint Ignacius
Vredevolle groet back.

suqar_7loe 28 juni 2011 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5531104)
Met andere woorden. Gij zijt uw eigen geloof aan het samenstellen. Met wat stukjes van hier, en enkel beetjes van daar. Hangt ervan af wat u aanstaat en wat niet. Daar hangt u dan achteraf het woordje islam aan vast. Uw eigen verzinsels noemt u dan 'islam'. Zo werkt het niet meisje.

Neen hoor. Als een geleerde zegt dat een moslima respect dient te hebben voor haar ouders/man/familie dan ga ik daarmee akkoord. Als een geleerde mij even de les komt spellen en nogal slecht praat over holebi's dan volg ik hem daar niet in. Ik heb dan misschien wel respect voor zn andere opinies maar niet voor alle opinies. Ik bepaal nog steeds zelf wat ik doe met mn leven. Er is maar 1 islam, maar er zijn verschillende interpretaties. Dat maakt mijn geloof mooi vind ik. Een individu houdt zich aan de basisvoorschriften en voor de rest maak je je eigen keuzes en in het achterhoofd moet je maar beseffen dat er een dag komt dat je de juiste keuzes hebt gemaakt.

ZWITSAL 28 juni 2011 18:39

Zucht, al negen pagina's over een zeepbel ... een soort zelf verzonnen God denk ik.

Hoe kan je nog achterlijker zijn dan in dit soort ongein te geloven ... get a live !!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be