Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA
(Bericht 5529622)
Dus je zegt zelf dat je hier niet wakker van ligt ... en toch verdedig je nog "de Islam" ?
|
Ik lig niet wakker van wat een ander van me denkt en vindt. Of die ander nu moslim, jood, vrijzinnig of christen is. Ik verdedig de Islam en niet 'alle' moslims. Groot verschil hoor.
Citaat:
Jij zou jezelf moslima noemen, maar de gemiddelde moslim niet. En toch ben jij een echte moslima ?
|
Ik noem mezelf een moslima en ik weet dat de gemiddelde moslim mij aanziet als een moslima aangezien ik mijn geloof praktiseer en me houdt aan de 5 zuilen van de islam. Alleen extremisten bezien me als een afvallige of slechte moslim.
Citaat:
Wat zijn die 99 % dan volgens jou ? ook moslims of misleid ?
|
Ook moslims waarschijnlijk. Ik ga me niet uitspreken over een ander. Iemand die aangeeft moslim te zijn en te geloven dat er maar 1 God is is voor mij een moslim.
Citaat:
Maar de marokaanse cultuur is wat verkeerd ?
|
Ook daar ga ik me niet over uit spreken. Ik ben tegen die cultuur en dat botst met andere familieleden die de cultuur heel serieus nemen. Ik geef maar een voorbeeld:
Je vriend/man dumpen is not done en men zal er alles aandoen om jullie terug te verzoenen. Er heerst soms een soort van taboe rond zulke onderwerpen.
Ik ga niet akkoord met deze regel. Mijn vriend is dan ook met zijn klieken en klakken buiten gevlogen. Achteraf die man nog eens voor de rechter gedaagd. Dat is een voorbeeld van hoe ik me afkeer tegen mijn cultuur. Dat brengt veel miserie met zich mee soms maar ik lig er niet wakker van.
Citaat:
Kijk, ik wil wel he ... maar toch ...
|
Wat wil je?
Citaat:
Vrouwen afkloppen en verbieden om auto te rijden, is dat oke ?
|
Vrouwen afkloppen is laf. Verbieden om auto te rijden is idioot.
Citaat:
dat kan je moeilijk op de marokkanen steken he. Of zijn de saoudi ook geen goede moslims volgens jou ? Of net wel ?
|
Ik ga me niet uitspreken over hun geloof. Wat ik wel kan zeggen is dat ik niet akkoord ga met hun daden en idiote wetten. Dat heeft naar mijn mening niks met de islam te maken wel met de verdoven cultuur daar. Als dat de islam was dan bestonden er geen rijdende moslima's.
Citaat:
En zo dat het geval is, kan je eens in eigen woorden een definitie van "moslim" en "islam" geven ?
|
Een moslim is voor mij iemand die goed doet voor zn medemensen en zich in de eerste plaats overgeeft aan Allah door zich te houden aan de islamitische wetten (de 5 zuilen onder andere). En de soennah van de Profeet Mohamed volgt.
Citaat:
Uit nieuwsgierigheid, die ene geleerde die je uiteindelijk vond, die alles anders interpreteerde dan alle geleerden die je voor hem gesproken had ...
|
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb vele geleerden gekend en gelezen. Over vele zaken ben ik het eens. Over andere zaken ben ik het oneens. De man waar ik op doel daar ben ik het 'meestal' mee eens.
Citaat:
Ik zou graag weten over wie je het precies hebt, kwestie van dat ik ook overtuigd wil worden.
|
Iets in mij zegt dat u een andere intentie hebt.
Citaat:
Ik zou zo graag een mail sturen of zijn boeken lezen, maar ja dat kan niet zolang ik niet weet wie dat is he.
|
Je vind zn gegevens op de site van Erasmus hogeschool.