Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Daders homofoob geweld in Aalst zijn moslims (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173816)

Xenophon 20 juli 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6232433)
Dat kan natuurllijk ook best zijn.
Ik zie Suqar haar standpunt nog niet verkondigen in een volle moskee.
En anderzijds, die guilty by association is eigenlijk ook wel terecht gezien de overgrote meerderheid van de moslims uitgesproken homofoob is.

Natuurlijk niet, het is een vrouw dus ze zit daar in een vakje apart waar ze best schoon zwijgt of er zwaait wat.

Zenit 20 juli 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6232430)
Hoe neerbuigend jij altijd reageert, zeg...

Wat is eer neerbuigend aan het confronteren van een gelovige met haar geloofsteksten? (die, zoals je weet, nogal letterlijk genomen worden door moslims. Vrije interpretatie of knippen in Alla's eeuwige verzen kan heel schadelijk voor de gezondheid zijn.

Txiki 20 juli 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6232437)
Wat is eer neerbuigend aan het confronteren van een gelovige met haar geloofsteksten? (die, zoals je weet, nogal letterlijk genomen worden door moslims. Vrije interpretatie of knippen in Alla's eeuwige verzen kan heel schadelijk voor de gezondheid zijn.

Zenit, ben jij nieuw op dit forum? De eerste keer dat je circe iets weet schrijven op dit forum?

cairn 20 juli 2012 15:23

Eigenaardig,zie niks meer van die zelfverklaarde Filosoof.
Die zou op zulke draad terstond springen.Is die dood,of een ban,of een jihad opleiding aan het volgen in Pakistan.

Zenit 20 juli 2012 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232436)
Natuurlijk niet, het is een vrouw dus ze zit daar in een vakje apart waar ze best schoon zwijgt of er zwaait wat.

Dan kan ze nog altijd het vrouwelijk deel van de gelovigen proberen te overtuigen in het gesegregeerds vrouwenvertrek. Het zijn die vrouwen die de zoontjes opvoeden. Me dunkt heeft ze nog veel werk, gezien het precies die zoontjes zijn die in het Brusselse op plaats n° 1 staan kwa homofobe aanvallen.

Zenit 20 juli 2012 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6232439)
Zenit, ben jij nieuw op dit forum? De eerste keer dat je circe iets weet schrijven op dit forum?

Nee sinds maart. Ik stel met verheuging vast dat Circe niet lijdt aan bescheten politieke correctheid. Een verademing.

Verder is er niets mis om gelovigen te confronteren met de haatteksten uit hun geloof. Opdat het ooit, misschien, on ne sait jamais, een hersencelletje wakker schudt en activeert tot enige kritische vraagstelling over wat zij zich zo vlotjes hebben laten aanpraten.

Txiki 20 juli 2012 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6232448)
Nee sinds maart. Ik stel met verheuging vast dat Circe niet lijdt aan bescheten politieke correctheid. Een verademing.

Verder is er niets mis om gelovigen te confronteren met de haatteksten uit hun geloof. Opdat het ooit, misschien, on ne sait jamais, een hersencelletje wakker schudt en activeert tot enige kritische vraagstelling over wat zij zich zo vlotjes hebben laten aanpraten.

Ah ok, zo zit dat.

circe 20 juli 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6232441)
Die zou op zulke draad terstond springen.Is die dood,of een ban,of een jihad opleiding aan het volgen in Pakistan.

ban wegens subversieve activiteiten samen met Artisjok en nog eentje wiens naam ik al vergeten ben.

Another Jack 20 juli 2012 15:32

Citaat:

Ze is soms wel eens een circelzaag, maar voor de rest...

Marxmannetje 20 juli 2012 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6232453)
ban wegens subversieve activiteiten samen met Artisjok en nog eentje wiens naam ik al vergeten ben.

Is't voor altijd of gaan ze nog terugkomen?

Zenit 20 juli 2012 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6232441)

een jihad opleiding in Pakistan. Om homofobie af te leren bij die overgrote meerheid aan gematigde moslims zeker?
:lol:

Sorry, ik kon het even niet laten.:-P

circe 20 juli 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6232455)
Is't voor altijd of gaan ze nog terugkomen?

als je van plan bent het forum aan te klagen bij het CGKR denk ik niet dat je mag terugkomen.

quercus 20 juli 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6232372)
Ik heb dat nooit beweerd. Ik heb juist het tegenovergestelde beweerd.

Alleen vind ik het eigenaardige en hoogst ongeloofwaardige gezegdes van iemand zoals u die nu poneert. Iemand die een adept is van de Thor�*. Een Thor�* die nu precies 'praktiserende' homosexuelen met de dood straft!

Ik zal nog eens (een laatste maal) mijn moed bijeenschrapen en pogen u duidelijk te maken dat:
a. de Torah homosexuele daden veroordeelt. De Torah zelf zegt evenwel niet dat homo's moeten geëxecuteerd worden;
b. de Misjna en de Gemara (beiden samen vormen de Talmud) evenals het standpunt van de hedendaagse rabbi's is evenmin dat die mensen horen gestraft te worden met executies, gevangenisstraffen enz.;
c. zoals in zovele zaken hebben de rabbi's omtrent bepaalde aspecten van de homofilie niet altijd over alles dezelfde mening. Dat is nu eenmaal een boeiend kenmerk van het Judaïsme. En een grote vrijheid als je 't mij vraagt.

I rest my case.

Het Oosten 20 juli 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6232485)
Ik zal nog eens (een laatste maal) mijn moed bijeenschrapen en pogen u duidelijk te maken dat:
a. de Torah homosexuele daden veroordeelt. De Torah zelf zegt evenwel niet dat homo's moeten geëxecuteerd worden;b. de Misjna en de Gemara (beiden samen vormen de Talmud) evenals het standpunt van de hedendaagse rabbi's is evenmin dat die mensen horen gestraft te worden met executies, gevangenisstraffen enz.;
c. zoals in zovele zaken hebben de rabbi's omtrent bepaalde aspecten van de homofilie niet altijd over alles dezelfde mening. Dat is nu eenmaal een boeiend kenmerk van het Judaïsme. En een grote vrijheid als je 't mij vraagt.

I rest my case.

Indien homo's onder mekaar sex bedrijven, moeten ze volgens de Thora wel degelijk worden gedood. De tekst in ondubbelzinnig op dit punt.

A propos, bent u ook toevallig een kabbalist?

quercus 20 juli 2012 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6232510)
Indien homo's onder mekaar sex bedrijven, moeten ze volgens de Thora wel degelijk worden gedood. De tekst in ondubbelzinnig op dit punt.

A propos, bent u ook toevallig een kabbalist?

1. Volgens Lev 18:22 neen, vermits het er niet bij staat. Volgens Lev 20:13 wél. Maar er zijn nog dergelijke zéér strenge veroordelingen (o.m. de bepaling "oog voor oog enz.) die in de praktijk op een andere wijze werden toegepast.

2. Neen.

Marxmannetje 20 juli 2012 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6232468)
als je van plan bent het forum aan te klagen bij het CGKR denk ik niet dat je mag terugkomen.

Gingen ze dat doen misschien?

Amon_Re 20 juli 2012 17:40

Citaat:

De kans om iemand die gelooft te overtuigen van hun ongelijk is kleiner dan de kans om de lotto te winnen.

Carnivore 20 juli 2012 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6232453)

Meer info?

Dit trekt mijn aandacht en maakt me nieuwsgierig.

Klojo eerste klas 20 juli 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 6232764)
Meer info?

Dit trekt mijn aandacht en maakt me nieuwsgierig.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=170852 of zoiets

BonBon 20 juli 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232687)
De kans om iemand die gelooft te overtuigen van hun ongelijk is kleiner dan de kans om de lotto te winnen.

Hm, gewoon het feit dat we er kunnen over praten is al een overwinning, dat we bestaan en tonen dat elke godsdienst in vraag gesteld kan worden. Het internet op zich is al voldoende om veel mensen vrijer te maken in hun gedachten, daarom dat islam landen en andere dictaturen hun internet aan banden proberen te leggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be